Η χαρά του αγρότη: Η 5η γενιά του Mitsubishi L200


Περασαν τα χρονια και το αγροτικο, εχασε τον χαρακτηρα του. Με την καλη εννοια. Σημερα, δεν ειναι αγροτικο, ειναι Sport Utility Truck. Μπορει να βοηθησει στις δουλειες, να κουβαλησει μεχρι… τελικης πτωσης, να ανεβει εκει που τολμουν τα πιο σκληροτραχηλα SUVs, αλλα και να σε μεταφερει \”ατσαλακωτο\”, μαζι με την οικογενεια, η την παρεα. Αυτος ειναι και ο λογος που η 5η γενια του Mitsubishi L200, εχει τοσο μεγαλο ενδιαφερον…


MITSUBISHI L200 –   Η Γενια   
Μετα απο 9 χρονια  (και παραγωγη 1.300.000 μοναδων – μεχρι το Σεπτεμβριο του 2014), το τρεχον Mitsubishi L200 pickup truck ετοιμαζεται να αποχωρησει. Ο νεος διαδοχος του μοντελου που γιορτασε προσφατα την Ευρωπαϊκη πρεμιερα του στην 85η Εκθεση Αυτοκινητου της Γενευης θεωρειται περισσοτερο μια νεα γενια pickup trucks 1Τ παρα “μια απο τα ιδια”, καθως οδηγει ολοκληρη την κατηγορια σε μια νεα, πιο προηγμενη κατευθυνση απο καθε αποψη (τεχνολογια κινητηρων, χαμηλες εκπομπες ρυπων, αεροδυναμικη, μειωση βαρους, ενεργητικη ασφαλεια, …) βελτιωνοντας παραλληλα την αισθηση ανεσης επιβατικου αυτοκινητου που απεπνεε ο προκατοχος του / εκπροσωπος της 4ης γενιας.

Στην Ελλαδα το νεο L200 ειναι αμεσα διαθεσιμο μεσα απο το Δικτρυο Των Επισημων Εμπορων της Mitsubishi Motors στις παρακατω εκδοσεις:

 


Πανω απο 4 εκατομμυρια L200s… 

    Και ενω η χρηση των pickup απο ιδιωτες ειναι αρκετα προσφατη ταση στην Ευρωπη, οι αγοραστες του L200 ωφελουνται απο την 70χρονη εμπειρια και παρουσια της Mitsubishi Motors/ Μια παρουσια που στηριχθηκε στην επιτυχια ‘λιτων’ μοντελων οπως το 1946 Mizushima – το μικρο τριτροχο truck 0,4 τονων προϊον της Mizushima Motor Vehicle Works (της Mitsubishi) – μεχρι τις τεσσερις διαδοχικες γενιες του L200 που συγκεντρωνουν συνολικο ογκο παραγωγης 4.077.000 μοναδων απο το 1978 μεχρι το φθινοπωρο του 2014. Σχεδον 440.000 οχηματα κινουνται ακομα στην Ευρωπη.

Στρατηγικης Σημασιας
Στρατηγικης σημασιας μοντελο για τη Mitsubishi Motors Corporation, το L200 (“Triton” η “Strada” εκτος Ευρωπης), υποστηριζει ενα τεραστιο βιομηχανικο οικοσυστημα στην Ταϊλανδη που εχει αναλαβει ολη την παραγωγη απο την 3η κιολας γενια.

    Το νεο L200 κατασκευαζεται στο “2ο Εργοστασιο” της Mitsubishi Motors Thailand στο Laem Chabang με στοχο πωλησεων 200.000 μοναδων/ετησιως (εναντι 130.000 μοναδων του απερχομενου L200) και προορισμο ολες τις παγκοσμιες αγορες (πλην Ιαπωνιας, ΗΠΑ και Καναδα)

Στην Ευρωπη, οπου οι συνολικες πωλησεις του απερχομενου L200 θα αγγιξουν τις ± 220.000 μοναδες μεχρι το τελος της παραγωγης, το L200 ειναι ενας ισχυρος συντελεστης των κερδων της περιοχης. Για το CY2014 – την τελευταια πληρη χρονια – 18.371 μοναδες εχουν ηδη πουληθει (εξαιρουμενης Ρωσιας και Ουκρανιας), δηλ. το 13% του ογκου της Ευρωπαϊκης αγορας της MMC (34 χωρες).

Μιλωντας τη γλωσσα των αριθμων, ενας μεσος ορος 23.500 L200/χρονο εχουν πουληθει στην Ευρωπη μεταξυ CY2006 και CY2014 – σεβαστο νουμερο λαμβανοντας υποψη τη συνεχη εμφανιση νεων ανταγωνιστων καθως και τις σημαντικες και μονιμες επιπτωσεις της οικονομικης κρισης του 2008 στη βασικη αγορα των pickup trucks που ειναι οι μικρες επιχειρησεις.

Στην Ευρωπη – δευτερη σε πωλησεις παγκοσμια αγορα του L200 μετα τις χωρες ASEAN – η αγορα pickup truck 1T αντιπροσωπευει γυρω στις 115.000+ μοναδες / χρονο η ± 0.75% επι του συνολου της Ευρωπαϊκης αγορας (εναντι του 0,70% που ηταν το 2005 οταν παρουσιαστηκε η 4η γενια L200).

Με σημειο αναφορας το CY14, κυριες αγορες του L200 στην Ευρωπη ηταν αντιστοιχα το Ηνωμενο Βασιλειο (τοπικα # 2 στην κατηγορια), και ακολουθουν η Τουρκια (# 1 τοπικα), η Γαλλια (#5), η Γερμανια (#5) και η Αυστρια (# 2).


Εντελως Νεο
Η 5η γενια του L200 εξελιχθηκε αποκλειστικα απο την MMC μεσα σε 28 μηνες. Εκφραζει την τελευταια εκδοχη της φιλοσοφιας Sport Utility Truck, που παρουσιαστηκε το 2005 απο το προηγουμενο L200, προκειμενου να ικανοποιησει τις συνεχως διαφοροποιουμενες αναγκες των παγκοσμιων πελατων  pickup truck για στυλ, ανεση, οδηγησιμοτητα, εξοπλισμο και αντοχη. 

Επιπλεον, για το νεο L200 οι μηχανικοι στοχευσαν στις χαμηλοτερες δυνατες περιβαλλοντικες επιπτωσεις – συγκεκριμενα, μειωση εκπομπων CO2 απο 199 g/km που ηταν οι ελαχιστες* για το απερχομενο L200 σε 169 g/km μινιμουμ** για το νεο L200 (εναντι 180 – 265 g/km του ανταγωνισμου).

Σε αυτον τον ευαισθητο τομεα, η Mitsubishi Motors Corporation υιοθετει μια φιλοσοφια ευρεως φασματος ως προς την εταιρικη ευθυνη οπου  το L200 ειναι ενα αριστο παραδειγμα βιωσιμης προσεγγισης: αυτο που εχει μεγαλυτερη σημασια για την MMC ειναι να μπορει να προσφερει στους πελατες της οχηματα με χαμηλες περιβαλλοντικες επιπτωσεις, ανεξαρτητως κατηγοριας η πιθανων φορολογικων πλεονεκτηματων.

* 199 – 234 g/km
** 169 – 193 g/km


Περιληπτικα     

Νεο σπορτιφ στυλ, που διατηρει την εκφραστικη σχεδιαση “J-Line” – σημα κατατεθεν του απερχομενου L200 (στο Double Cab) με χαμηλο συντελεστη αεροδυναμικης 0.40 CD και βαρος σε λογικα πλαισια για μια αριστη αναλογια ισχυος / βαρους.
    Αυξημενη ευρυχωρια σε συμπαγεις εξωτερικες διαστασεις (και με τον μικροτερο κυκλο στροφης 5,9 m στην κατηγορια) και ανταγωνιστικο μηκος καροτσας .

Σημαντικη αναβαθμιση της αντιληπτης ποιοτητας σε συνδυασμο με καλυτερη θεση καθισματων και οδηγησης, βελτιωμενη οδηγικη ανεση, βελτιωμενα χαρακτηριστικα θορυβων, κραδασμων & τριγμων (NVH) κλπ….για ανωτερα επιπεδα ανεσης στο ταξιδι. Προσθετη ανεση διπλων θυρων (δηλ. 4 πορτες) στο Club Cab. 
    Νεος κινητηρας 2.4 L 154 ps / 181 ps 4N15 MIVEC Diesel – εκδοση μεγαλυτερου κυβισμου των  κινητηρων 4N13 (ASX και Lancer) και κινητηρια συνολα 4N14 (Outlander), που επιτρεπουν τη μειωση των εκπομπων CO2 απο 199 g/km του απερχομενου L200 στα 169 g/km για το νεο L200 (εναντι 190 – 250 g/km του ανταγωνισμου).
 

  Νεο 6 M/T (και νεο 5 A/T) για βελτιωμενες επιδοσεις, χαμηλοτερες εκπομπες CO2 και μειωμενες απαιτησεις συντηρησης.
    Αυξημενη αντοχη λογω σχεδιασης – χαρη στο ισχυροτερο αμαξωμα και το πλαισιο μεχρι και τους κινητηρες μειωμενων απαιτησεων συντηρησης (διαστηματα αλλαγης λαδιου απο 15.000 km, τωρα 20.000 km, service προηγουμενου κιβωτιου Α/Τα απο 80.000 km, τωρα κιβωτιο Α/Τ χωρις απαιτησεις συντηρησης, λεπτομερης αντιδιαβρωτικη προστασια…)


   Βελτιωμενη ενεργητικη ασφαλεια:
o    Super Select 4WD II (με κοντο διαφορικο) παραμενει με ηλεκτρονικο συστημα επιλογεα μεσω περιστροφικου χειριστηριου.
o    7% υψηλοτερη στρεπτικη ακαμψια του νεου πλαισιου
o    Βελτιστοποιημενη ρυθμιση της αναρτησης
o    Προσθηκη συστηματων Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist, Hill Start Assist.
o    Προβολεις HID (με ενσωματωμενη λειτουργια φωτων ημερας LED και προβολεις Bi-Xenon) για βελτιωμενη ορατοτητα το χειμωνα η κατα τη νυχτερινη οδηγηση.
    Βελτιωμενη παθητικη ασφαλεια (ενισχυμενη πατενταρισμενη δομη RISE της MMC, αεροσακος γονατων οδηγου,)
    Νεα χαρακτηριστικα, περιλαμβανουν  (διαθεσιμοτητα αναλογα με το μοντελο και την αγορα):
o    Καμερα οπισθοπορειας
o    Συστημα λειτουργιας χωρις κλειδι με διακοπτη stop/start κινητηρα
o    Cruise Control με ρυθμιζομενο περιοριστη ταχυτητας
o    Διζωνικο αυτοματο συστημα κλιματισμου A/C
o    Χειριστηρια αλλαγων ταχυτητων (paddles) στο τιμονι
o    Κολονα τιμονιου με ρυθμιζομενη αποσταση και κλιση
o    Συστημα ραδιοφωνου Digital Audio Broadcasting
o    Θυρα USB
o    Κλπ…

Αθλητικο στυλ
Οταν η Mitsubishi Motors παρουσιασε την 4η σειρα L200 το 2005, ολοι παρατηρησαν οτι ηταν ενα σκληροτραχηλο, ανθεκτικο και ικανο pickup ενος τονου με σπορτιφ εξωτερικη σχεδιαση που θυμιζε περισσοτερο SUV… 

… Το στυλ ηταν το πρωτο στοιχειο της φιλοσοφιας “Sport Utility Truck” που εισηγαγε αυτο το μοντελο στην αγορα, με καμπινα εμπνευσμενη απο το επιβλητικο αγωνιστικο Pajero/Montero Evolution cross country, καροτσα ενσωματωμενη στο συνολικο σχημα και το τολμηρο σημα κατατεθεν “J-Line” που χωριζει την καμπινα και την καροτσα του μοντελου Double Cab. Με λιγα λογια, καθε αλλο παρα ενα παραδοσιακο, τετραγωνισμενο Pickup .

Απο τοτε οι απαιτησεις της αγορας αλλαξαν, δινοντας μεγαλυτερη εμφαση στην εμφανιση. Παραλληλα το τμημα MMC Engineering επρεπε να δουλεψει και πανω στην αεροδυναμικη πετυχαινοντας εναν συντελεστη Cd μολις 0.40 (απο 0.46 του προηγουμενου L200) διατηρωντας το βαρος σε λογικα πλαισια για αριστη αναλογια ισχυος / βαρους (10.36 kg/ps*) και βελτιστοποιημενο χωρο, ολα στο πλαισιο του στοχου της  Mitsubishi για οικονομια καυσιμου και χαμηλες εκπομπες CO2.
*Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T   

Διατηρωντας το θεμα της ενοποιημενης καμπινας / καροτσας, η 5η σειρα L200 αποστασιοποιειται απο τα απαλα, στρογγυλοποιημενα σχηματα του προηγουμενου μοντελου, υιοθετωντας πιο σοφιστικε, αναγλυφες επιφανειες: Ενα μυωδες και δυναμικο στυλ που ειδαμε για πρωτη φορα στο Concept GR-HEV το 2013, το οποιο παραπεμπει σε γραμμωμενο σωμα αθλητη με τη J-Line να δημιουργει οπτικο ενδιαφερον αλλα και μια αισθηση κινησης  στα μοντελα Double Cab.

Η αισθηση πληρους σχεδιαστικης ενσωματωσης & ενοτητας τονιζεται απο το μειωμενο ενδιαμεσο χωρο μεταξυ της καμπινας και της καροτσας σε ολους τους τυπους αμαξωματος του L200 καθως και τη νεα χαρακτηριστικη γραμμη που διατρεχει την πισω πορτα και την καροτσα, ενω στο Double Cab – τη best seller εκδοση του L200 στην Ευρωπη – μια προσεκτικη επανασχεδιαση της J-Line συνεβαλε επισης σε μια πιο ισορροπημενη εμφανιση. Μπροστα, παρατηρουμε το ιδιο εκφραστικο θεμα σε μια καλαισθητη συνθεση αριστα προσαρμοσμενων γραμμων με εμφαση στο πλατος και τη χρηστικοτητα, απο τις στυλιστικες γραμμες που ρεουν ομαλα απο το λογοτυπο της μασκας μεχρι τους ισχυρους προβολεις HID (με ενσωματωμενα φωτα ημερας και προβολεις B-Xenon) και τους θηριωδεις προφυλακτηρες που δηλωνουν αντοχη και προστασια.
Η καροτσα ειναι επισης αριστα διαμορφωμενη – αναλογα με το στυλ του αμαξωματος – χωρις θυσιες στο ωφελιμο φορτιο, χαρη σε ενα υψηλοτερο πανω ακρο. Η συνολικη αισθηση δυναμισμου επιτεινεται απο το σχημα της πισω πορτας, την τρισδιαστατη εντυπωση των πισω φωτων που αγκαλιαζουν το αμαξωμα η τον (προαιρετικο) προφυλακτηρα να μοιαζει λαξευμενος σε συμπαγες μεταλλο.

Απηχωντας το 2013 Concept GR-HEV  που εδωσε μια πρωτη γευση απο την εμφανιση του νεου L200, ενα κομψο πληρες hard top θα προσφερεται στο πλαισιο της γκαμας γνησιου εξοπλισμου της MMC.

Εξυπνη χρηστικοτητα
Συγκριτικα με το προηγουμενο μοντελο, ολες οι εκδοσεις του νεου L200 διαθετουν ελαχιστοποιημενο μεταξονιο προσφεροντας ενα μηκος εσωτερικου απο τα μεγαλυτερα στην κατηγορια, χωρις θυσιες στο ωφελιμο φορτιο της καροτσας. Αυτο ισχυει κυριως στην εκδοση Double Cab οπου η J-Line συνδεση καμπινας / καροτσας προσφερει αφθονη ευρυχωρια και πλουσιο χωρο φορτωσης με μολις 2 εκατοστα αυξηση στο συνολικο μηκος (βλεπε παρακατω τεχνικες προδιαγραφες).

Το νεο L200 παραμενει στην ‘κατηγορια 5 m’ (5.205 mm για το Double Cab), κατι που βοηθα στο παρκαρισμα, στους ελιγμους (εχοντας ακομα τη μικροτερη ακτινα στροφης στην κατηγορια – 5,9 m) και βαρος, ενω το τελευταιο ειναι ζωτικης  παραγοντας για την οικονομια καυσιμου και τις χαμηλες εκπομπες CO2.. Ολα αυτα μεταφραζονται σε χαμηλο λειτουργικο κοστος για ανεξαρτητους επαγγελματιες η μικρες επιχειρησεις.

Ωστοσο, μεσα σε αυτες τις διαστασεις, οι μηχανικοι της MMC πετυχαν μηκος καροτσας  (1.520 mm) που ισοδυναμει με το 29,2% του συνολικου μηκους, δηλ. παρομοιο με του ανταγωνισμου*, που περιλαμβανει μακρυτερα οχηματα.
*28,5% – 29,6%

Η καροτσα εγινε επισης πιο βαθια (μεχρι 475 mm για το νεο L200 εναντι 460 mm του προηγουμενου).

Η εξυπνη σχεδιαση της δομης του αμαξωματος (εκτενης χρηση ατσαλινων φυλων υψηλης αντοχης*, ισχυροτερο πλαισιο, κλπ,…) διατηρησε το βαρος σε λογικα ορια (μονο 1.875 kg για το Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T) βελτιωνοντας την ικανοτητα ρυμουλκησης στα 3.100 kg το μεγιστο (αναλογα με το μοντελο), τη συνολικη ακαμψια, την παθητικη ασφαλεια και τα χαρακτηριστικα NVH.
*21 % των φυλλων ειναι απο ατσαλι κατηγοριας 440 MPa η παραπανω, δηλαδη 9 % αυξηση σε σχεση με το προηγουμενο L200 (στο Double Cab).

Κατι σημαντικο για οχημα επαγγελματικης η και ιδιωτικης χρησης: η χρηση αντιδιαβρωτικων ατσαλινων φυλλων* στην καμπινα και την καροτσα μαζι με αυξημενη χρηση στεγανοποιητικων θα μειωσει τη φθορα με το περασμα του χρονου περαν της στανταρ αντιδιαβρωτικης προστασιας (στανταρ 12-χρονια εγγυηση στην Ευρωπη).
* Τα αντιδιαβρωτικα ατσαλινα φυλλα αποτελουν το 62 % του βαρους, δηλαδη αυξηση 12 % συγκριτικα με το προηγουμενο L200 (στο Double Cab).


Προηγμενη αισθητικη εσωτερικου
Η ομαδα σχεδιαστων και μηχανικων της MMC μεγαλουργησε και στο εσωτερικο του νεου L200, παιρνοντας αριστα στην προσβασιμοτητα και την ανεση, οπως επισης και στην ορατοτητα, ευρυχωρια και τον εξοπλισμο.

Το νεο L200 το οποιο διατιθεται στην Ευρωπη σε εκδοσεις Double Cab και Club Cab υποδεχεται τους επιβατες τους με ενα νεο συστημα ανοιγματος θυρων για το Club Cab με την παρουσιαση διπλων θυρων, δηλ. 4 ανεξαρτητων θυρων. Οι κυριες εμπρος πορτες ολοκληρωνονται με (μικροτερες & με πισω μεντεσε) κρυφες αντιστοιχες πισω, γεγονος που μεταφραζεται σε βελτιωμενη εισοδο/ εξοδο για επιβατες και φορτιο, χωρις εμποδιο απο οποιαδηποτε κεντρικη κολονα Β.

Στο εσωτερικο, οι πελατες του L200, ανεξαρτητως χρησης, θα εκτιμησουν τη μεγαλυτερη καμπινα με την αυξημενη ευρυχωρια στην περιοχη της κεφαλης και των ωμων μπροστα και των ποδιων πισω.

Οι πελατες του L200 θα παρατηρησουν επισης σημαντικη αλλαγη της θεσης οδηγησης συγκριτικα με το προηγουμενο μοντελο – εχοντας λαβει υποψη σχολια των πελατων που μας βοηθησαν να προχωρησουμε σε μια σειρα εργονομικων βελτιωσεων, οπως:

•    Φαρδυτερα & μακρυτερα μαξιλαρια και πλατες
•    Καλυτερη πλευρικη στηριξη
•    Πιο μαλακο / ελαστικο υλικο μαξιλαριων καθισματων
•    Κολονα τιμονιου με ρυθμιζομενη κλιση και αποσταση
•    Ορατο εμπρος ακρο του καπο
•    Σχεδιαση κολονων που περιοριζει τα τυφλα σημεια – εμπρος, πλαϊ και πισω.
•    Επιπεδα μακτρα καθαριστηρων που δεν περιοριζουν την ορατοτητα

Ο συνδυασμος ολων αυτων των στοιχειων, μαζι με την κορυφαια ακτινα στροφης – κατι πολυ πρακτικο για αστικες διαδρομες, καθως και μια βελτιστοποιηση του λογου υποπολλαπλασιασμου βελτιωνει την καθημερινοτητα των πολυασχολων επαγγελματιων.

Απο σχεδιαστικης αποψεως, στοχος ηταν επισης η καλυτερη υποστηριξη της φιλοσοφιας “Sport Utility Truck” με εμφαση στη βελτιωση της αντιληπτης ποιοτητας, της ανεσης και της ασφαλειας, και παραλληλα την παρουσια νεων χαρακτηριστικων (βλεπε παρακατω τεχνικες προδιαγραφες).

Με οπτικο σημειο αναφορας το κεντρικο πανελ, το συμμετρικο σχημα του νεου ταμπλο οργανων δινει μια αισθηση συνοχης, απο τις επενδυσεις θυρων μεχρι την κονσολα του πατωματος, ολα αναβαθμισμενα με μαυρο & γκρι υλικο ανωτερης ποιοτητας. Το μελετημενο, βελτιστο υψος, η γωνια του ταμπλο και οι επενδυσεις των θυρων προστιθενται στο ισχυρο αισθημα ασφαλειας που προσφερει το εσωτερικο του   L200.

Στο πλαισιο της συνολικης αναβαθμισης ποιοτητας, το νεο L200 χρησιμοποιει εκτενως υλικα με πολυτελη εμφανιση οπως διακοσμητικα πανελ σε piano black και χρωμιωμενα ενθετα στην κονσολα του πατωματος, το κεντρικο πανελ και το διακοπτη των ηλεκτρικων παραθυρων. Η συνολικη αισθηση ποιοτητας υπογραμμιζεται απο εσωτερικα ενθετα διατεταγμενα συμφωνα με τη φυσικη κινηση του βλεμματος των επιβατων.



Σε εκδοσεις 4-Wheel Drive, ο επιλογεας μεταδοσης – επισης με φινιρισμα piano-black – αναβαθμιζει τη σχεδιαστικη και μηχανολογικη υπεροχη του νεου pickup 1t της Mitsubishi Motors. Η υψηλη ακριβεια των γραφικων των οργανων  του ταμπλο και η επιλογη (αναλογα με την αγορα και το μοντελο) μεταξυ λευκου η πορτοκαλι φωτισμου ενισχυει αυτη την αισθηση.

Τα επιπεδα ανεσης για τους χρηστες του L200 στη δυσκολη επαγγελματικη καθημερινοτητα αυξηθηκαν χαρη στην εκτενη δομικη σχεδιαστικη αναλυση που διεξηγαγε η MMC Engineering. Η ερευνα απεδωσε – μεταξυ αλλων – μια 7% αυξηση της στρεπτικης ακαμψιας προς οφελος της οδικης συμπεριφορας και της ευσταθειας. Τα χαρακτηριστικα NVH και οι κραδασμοι μειωθηκαν διαμορφωνοντας ενα πιο αθορυβο περιβαλλον στην καμπινα.

Σε συνδυασμο με την αυξημενη ακαμψια του πλαισιου, της  καμπινας και της καροτσας, η στρατηγικη τοποθετηση ηχομονωτικων, ηχοαπορροφητικων και αντικραδασμικων υλικων υποσχεται ενα ακομα πιο αθορυβο και ανετο εσωτερικο .

Τελευταιο αλλα σημαντικο, οι πελατες του L200 μπορουν τωρα να απολαυσουν πολυαριθμα νεα χαρακτηριστικα, οπως :

•    Προβολεις HID (με ενσωματωμενα φωτα ημερας LED και προβολεις Bi-Xenon),
•    Καμερα οπισθοπορειας,
•    Συστημα λειτουργιας χωρις κλειδι με διακοπτη stop/start κινητηρα,
•    Cruise Control με ρυθμιζομενο περιοριστη ταχυτητας,
•    Διζωνικο αυτοματο A/C,
•    Χειριστηρια αλλαγων ταχυτητων στο τιμονι (paddles),
•    Κολονα τιμονιου με ρυθμιση κλισης και αποστασης,
•    Συστημα ραδιοφωνου Digital Audio Broadcasting,
•    Θυρα USB

Ενεργητικη και Παθητικη ασφαλεια
Βασισμενη για μια ακομα φορα στην αρχιτεκτονικη ξεχωριστου πλαισιου απο το αμαξωμα που απαιτειται για ενα ‘heavy duty’ pickup truck (ωφελιμο φορτιο, ρυμουλκηση…), η  5η σειρα L200 βελτιωθηκε αναμφισβητητα απο τον προκατοχο της με ενα αναβαθμισμενο πλαισιο.

Πολυ ανθεκτικη, αυτη η στιβαρη δομη σχεδιαστηκε επισης με γνωμονα την ασφαλεια – εμπρος δομη για καλυτερη αποσβεση ενεργειας σε περιπτωση εμπροσθιας συγκρουσης, πιο εξελιγμενο πατενταρισμενο συστημα ασφαλειας RISE* της MMC με κλωβο επιβατων πολυ ανθεκτικο στην παραμορφωση, εμπρος πλαϊνες ενισχυμενες προεκτασεις πλαισιου και ενισχυμενο εγκαρσιο στοιχειο για καλυτερη συμπεριφορα στις συγκρουσεις,…

Η ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια του L200 αυξανεται με την υιοθετηση αρκετων νεων χαρακτηριστικων, οπως :
•    Αεροσακος γονατου οδηγου που αυξανει το συνολικο αριθμο αεροσακων σε 7 μεσα στην καμπινα
•    Συστημα Αποκλισης απο τη Λωριδα Κυκλοφοριας – Lane Departure Warning system,
•    Συστημα Υποβοηθησης Ευσταθειας Τρεϊλερ – Trailer Stability Assist system:
•    Συστημα Υποβοηθησης Εκκινησης σε Επικλινη Επιφανεια – Hill Start Assist system,
•    Προβολεις HID (με ενσωματωμενα φωτα ημερας LED και προβολεις Bi-Xenon) για βελτιωμενη ορατοτητα τα μεγαλα διαστηματα του χειμωνα η στη νυχτερινη οδηγηση.

Αυτα τα νεα χαρακτηριστικα ασφαλειας προστιθενται στα Active Stability & Traction Control, Brake Assist, Brake Over-Ride System, ABS w/ Electronic Brake Force Distribution system, Emergency Stop Signal, κλπ…

*“Reinforced Impact Safety Evolution”: Συστημα της MMC που βελτιωνει σημαντικα τα αποθεματα ασφαλειας σε μια συγκρουση πολλαπλων κατευθυνσεων, διαχεοντας τα φορτια ενεργειας κατα τη διαρκεια πλευρικων και οπισθιων συγκρουσεων και ελεγχοντας την παραμορφωση για βελτιωση της προστασιας επιβατων .


On & Off-road
Ενα πολλαπλων χρησεων pickup truck 1t οπως το L200 θα λειτουργει σε ολα τα εδαφη με ιδιες απαιτησεις σε δυναμικη αποδοση, ανεση και ασφαλεια. Οπως εχουμε ηδη συζητησει, το νεο πλαισιο ειναι το σημειο εκκινησης και η αυξημενη κατα 7% στρεπτικη ακαμψια επιτρεπει στην αναρτηση να διατηρει τον ελεγχο και την ευσταθεια χωρις μειονεκτηματα.

Απο εκει, δινοντας προτεραιοτητα στην αντοχη και την αξιοπιστια, το νεο L200 διατηρει τη γενικη διαταξη του προκατοχου του, οπως διπλα ψαλιδια και σπειροειδη ελατηρια μπροστα / φυλλα σουστας πισω, που υπαγορευονται απο τις heavy duty απαιτησεις.

Στις εκδοσεις 2WD και 4WD, τα νεας σχεδιασης φυλλα σουστας εχουν επανατοποθετηθει ενω το μηκος τους εχει αυξηθει. Αναφορικα με την εμπρος αναρτηση, η διαμετρος της αντιστρεπτικης δοκου αυξηθηκε με βελτιστοποιημενη ρυθμιση της αναρτησης. Οι μετατροπες αυτες θα προσφερουν καλυτερη ανεση στο δρομο και βελτιωμενη ευσταθεια εκτος δρομου.


Επομενως,
•    Η εμπρος αντιστρεπτικη δοκος εχει αναβαθμιστει,
•    Οι συντελεστες ελατηριων (εμπρος & πισω) καθως και τα χαρακτηριστικα αποσβεσης των αποσβεστηρων εχουν βελτιστοποιηθει ,
•    Εχουν υιοθετηθει μεγαλυτερες βασεις αμαξωματος,
•    Ο μικροτερος λογος υποπολλαπλασιασμου της κρεμαγιερας μειωνει την προσπαθεια του οδηγου
•    Η υποβοηθηση του συστηματος διευθυνσης εχει επισης βελτιστοποιηθει, κυριως για καλυτερη πληροφορηση του οδηγου (feedback) και επομενως βελτιωμενη οδικη συμπεριφορα και ευσταθεια,
•    Το συστημα πεδησης εχει αναβαθμιστει με μικροτερη διαδρομη στο πενταλ και μειωμενη απαιτουμενη δυναμη πεδησης .

Ολες αυτες οι βελτιωσεις ειναι εξισου αποτελεσματικες στο δρομο και εκτος δρομου οπου του νεο L200 εξακολουθει να διαθετει το ατου του προκατοχου του: “Super Select 4WD II” – το συστημα κατ’ επιλογη  4WD της MMC με κοντο διαφορικο*, που πλεον ενεργοποιειται απο ενα ηλεκτρονικο συστημα με περιστροφικο χειριστηριο στην κατω κονσολα. Επιπλεον, επιλεχθηκε κατανομη ροπης 40:60 για καλυτερο ελεγχο.

* Αναλογα με την αγορα και το μοντελο, διατιθεται επισης ενα αναβαθμισμενο συστημα part-time 4WD Easy Select .

Εχοντας εξελιχθει αρχικα για το Pajero/Montero/Shogun, το συστημα Mitsubishi Motors Super Select (τωρα “Super Select 4WD-II”) επιτρεπει στον οδηγο να επιλεγει την πιο καταλληλη ρυθμιση μεταδοσης, συμφωνα με το εδαφος και τις οδηγικες συνθηκες, ενω η αλλαγη απο 2WD σε 4WD γινεται εν κινησει  (εφικτο κατω απο 100 km/h), ανεξαρτητως τυπου οδοστρωματος.

Το ατου του Super Select εγκειται στη θεση  “4H” Full Time 4WD. Ακομα και σημερα παραμενει σπανια επιλογη στην κατηγορια, οπου μπορει να χρησιμοποιηθει σε οποιαδηποτε ταχυτητα (εντος νομιμων οριων) και σε οποιοδηποτε οδοστρωμα.

Στην περιπτωση ενος pickup truck οπως το L200, το Super Select 4WD II βελτιωνει σημαντικα την προσφυση οταν το αυτοκινητο οδηγειται με αδεια καροτσα. Το συστημα περιλαμβανει μπλοκε κεντρικο διαφορικο που προσφερει εξαιρετικες επιδοσεις εκτος δρομου, αλλα παραλληλα ελεγχει και την κατανομη ροπης εμπρος και πισω σε 4H mode για καλυτερη συμπεριφορα και ευκολη λειτουργια σε μια μεγαλη ποικιλια επιφανειων, απο ασφαλτοστρωμενος δρομους μεχρι ολισθηρους χωματοδρομους.

Αντιθετα με μερικα συστηματα του ανταγωνισμου, το Super Select εφοδιαζεται επισης με κοντο διαφορικο (“4LLc”) για γνησια off-road οδηγηση, ενω ενα συστημα κλειδωματος πισω διαφορικου διατιθεται επισης για μεγιστη προσφυση σε χαλαρα εδαφη (διαθεσιμοτητα αναλογα με την αγορα και το μοντελο), αυξανοντας τις συνολικες εκτος δρομου επιδοσεις του οχηματος, στις οποιες συνεισφερει και το μεγιστο βαθος βυθισης των 600 mm.

MIVEC Diesel
Η Mitsubishi Motors Corporation θεωρει εταιρικη ευθυνη της την παραγωγη οχηματων με τις χαμηλοτερες δυνατες περιβαλλοντικες επιπτωσεις, ανεξαρτητως κατηγοριας η μοντελου.
Γι’ αυτο και η πρωτοποριακη εξελιξη ηλεκτρικων (EV) και plug-in υβριδικων ηλεκτρικων οχηματων (PHEV). Γι’ αυτο και οι σημαντικες προσπαθειες που διεξαγονται στους τομεις της αεροδυναμικης και της εξοικονομησης βαρους. Γι’ αυτο και μια εντελως νεα οικογενεια MIVEC Diesel κινητηρων, με πιο προσφατο ‘αποδεκτη’ το νεο L200 με την τελευταια εκδοση “4N15” 2.4 L.
Εχοντας παρουσιαστει  για πρωτη φορα το 2010 και τωρα διαθεσιμος στην Ευρωπη με τα ASX, Lancer και Outlander, ο “4N1” – προϊον συνεργασιας της Mitsubishi Motors Corporation και Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. – ειναι το ονομα μας υπερ αποδοτικης οικογενειας κινητηρων Diesel απο αλουμινιο, με       4 κυλινδρους, 16 βαλβιδες, δυο επικεφαλης  εκκεντροφορους (DOHC), αμεσο ψεκασμο, common rail και μια απο τις χαμηλοτερες αναλογιες συμπιεσης στη βιομηχανια (15.5:1 για το L200 2.4 L).

Απο την αλλη, η τοσο χαμηλη αναλογια συμπιεσης εκανε εφικτη την αναπτυξη ενος αλουμινενιου μπλοκ κινητηρα και τη χρηση λοιπων ελαφρων υλικων που πετυχαν σημαντικη μειωση βαρους, βελτιωμενα χαρακτηριστικα NVH και συνολικη αποδοση. Μεγαλη συμβολη ειχε και η χρηση μιας εισαγωγης με μεταβλητο χρονισμο και βυθισμα βαλβιδων “MIVEC” της MMC, ενας υπερσυμπιεστης μεταβλητης γεωμετριας και οι τεχνολογιες Auto Stop & Go (διαθεσιμοτητα αναλογα με την αγορα και το μοντελο για το δευτερο).

Για την καλυτερη λειτουργια αυτου του νεου, πολυ αποδοτικου κινητηρα MIVEC Diesel, η MMC δημιουργησε δυο νεα κιβωτια βαρεως τυπου για την 5η γενια του L200:
•    6-ταχυτο μηχανικο: εντελως νεο που εξελιχθηκε για να συμβαλλει στη βελτιωση των καταναλωσης και των εκπομπων ρυπων, προσφεροντας μικρες διαδρομες σε εναν ελαφρυ επιλογεα, μειωνοντας παραλληλα τους θορυβους και του κραδασμους.
•    5-ταχυτο αυτοματο με/”Sport” σειριακο προγραμμα: η τελεια ισορροπια επιδοσεων, βαρους και κοστους, προκειται για μια εξελιγμενη εκδοση του A/T που χρησιμοποιειται επισης στο Pajero/Montero/Shogun με στοχο τη μειωση των απαιτησεων συντηρησης και τη βελτιωση της οδηγησιμοτητας (νεα, χαμηλου ιξωδους υγρο ATF βελτιωνει την εκκινηση σε χαμηλες θερμοκρασιες, μειωνει την αντισταση για καλυτερη οικονομια καυσιμου και αυξανει την αντοχη).

Γενικα, προσφεροντας υψηλη ροπη για βελτιστες επιδοσεις, ο 4N15 εξυπηρετει αριστα τον περιβαλλοντικο στοχο της MMC για εκπομπες διοξειδιου του ανθρακα συμφωνα με τις προδιαγραφες της Ε.Ε. πεφτοντας απο τα 199 g/km (κατ ελαχιστο*) για το απερχομενο L200 στα 169 g/km μινιμουμ για το νεο L200 (εναντι 180 – 265 g/km του ανταγωνισμου).
* απο 199 εως 234 g/km

                    Κυβισμος    Ισχυς    Ροπη    Εκπομπες CO2       Καταναλωση

Κανονικη 
Ισχυς   
                     2.440 cc   
                                      154 ps 

                                  @ 3.500 rpm   
                                                   380 Nm
                                           @ 1.500-2.500 rpm   
                                                                   169 – 193 g/km   
                                                                                                        6,4 l
                                                                                                 – 7,3 l/100 km

Υψηλη 
Ισχυς   
                         2.440 cc   
                                         181 ps
                                      @ 3,500 rpm   
                                                     430 Nm
                                                   @ 2,500 rpm   
                                                                     169 – 193 g/km   
                                                                                                         6,4 l
                                                                                                  – 7,3 l/100 km

Αυτο το επιτευγμα (και οι σχετικες τιμες καταναλωσης) ειναι αξιοσημειωτο αν σκεφθουμε οτι το νεο  L200 προσφερει ενα πιο ολοκληρωμενο πακετο απο τον προκατοχο του, για να ικανοποιησει τις συνεχως αυξανομενες απαιτησεις ειτε απο τους πελατες η τους κανονισμους, καθως και βελτιωμενες επιδοσεις heavy-duty (μεγιστη ικανοτητα ρυμουλκησης τωρα 3.100 kg κ.α.)…

… Και ενω η συνολικη φιλοσοφια ειναι γνωστη σε ολη τη βιομηχανια (pickup truck ενος τονου με ξεχωριστο αμαξωμα και πλαισιο), οι προσπαθειες της MMC στους τομεις κινητηρων, αεροδυναμικης, ελαφρων/ανθεκτικων υλικων, οικονομιας βαρους* και διαταξης χωρων πραγματικα απεδωσαν, ανοιγοντας ενα νεο κεφαλαιο σε αυτη την κατηγορια, ακολουθωντας την ταση που παρατηρειται στις περισσοτερες κατηγοριες της αγορας.

*1.875 kg μεγιστο για το νεο L200 εναντι 1.950 – 2.400 kg μεγιστο για τον ανταγωνισμο.

Λειτουργικο κοστος
Για χρηστες pickup truck ενος τονου, συχνα μικρες ανεξαρτητες επιχειρησεις, το λειτουργικο κοστος ειναι μεγαλης σημασιας.

Ακολουθει μια σειρα μετρων που ενσωματωθηκαν απο το πρωτο σταδιο εξελιξης του νεου L200, οπως:

•    Βελτιωμενη οικονομια καυσιμου και κορυφαιες εκπομπες CO2 (cf supra)
•    Διαστηματα αλλαγης λαδιου: απο 15.000 km (προηγουμενο L200) σε 20.000 km  (νεο L200)
•    Ελεγχος διακενου βαλβιδων: απο 30.000 km σε 60.000 km
•    Αλλαγη ψυκτικου κινητηρα: απο 60.000 km σε180.000 η km
•    Καδενα χρονισμου χωρις απαιτησεις συντηρησης,
•    Service αυτοματου κιβωτιου (Α/Τ): απο 80.000 km, τωρα χωρις απαιτησεις συντηρησης,
•    62 % του βαρους προερχεται απο αντιδιαβρωτικα ατσαλινα φυλλα – 12 % αυξηση σε σχεση με το προηγουμενο μοντελο (Double Cab),
•    Πιο εκτεταμενη χρηση στεγανοποιητικων υλικων,
•    Κλπ…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!