Το σεναριο ειναι γνωστο στους περισσοτερους οδηγους: αφου ελεγξουν τους καθρεφτες και την περιοχη γυρω απο το αυτοκινητο προκειμενου να αλλαξουν λωριδα, ξαφνικα ενα αλλο οχημα, κυριολεκτικα απο το πουθενα, εμφανιζεται απο πισω η απο το πλαϊ.
Μπορει η αλλαγη λωριδων να αποτελει μια διαδικασια ρουτινας για τους οδηγους κατα την κινηση σε αυτοκινητοδρομους, εντουτοις ακομα και οι πιο προσεκτικοι και εμπειροι μπορει να αστοχησουν στην εκτιμηση μιας επικινδυνης καταστασης, κυριως στη ζωνη του τυφλου σημειου. Ο ελλιπης ελεγχος και η λαθος εκτιμηση της ταχυτητας η της κατευθυνσης ενος αλλου οχηματος ηταν η αιτια για τα περισσοτερα απο τα μισα τροχαια ατυχηματα που σημειωθηκαν στη Μ. Βρετανια το 2018.*
Με γνωμονα ολα τα παραπανω, η Ford εχει λανσαρει μια νεα τεχνολογια, η οποια ειναι σχεδιασμενη για να βοηθα τους οδηγους να αποφευγουν συγκρουσεις στη ζωνη του τυφλου σημειου, οταν κινουνται σε αυτοκινητοδρομους πολλαπλων λωριδων κυκλοφοριας.
Το νεο Lane–Keeping System με Blind Spot Assist κανει το παγκοσμιο ντεμπουτο του στο νεο Ford Kuga. Το συστημα παρακολουθει τη ζωνη τυφλου σημειου για οχηματα που πλησιαζουν απο πισω και μπορει να παρεμβει διορθωτικα στο τιμονι με την ασκηση ελαφριας ροπης, ωστε να προειδοποιησει τον οδηγο και να τον αποθαρρυνει να αλλαξει λωριδα, εαν ανιχνευσει επικειμενη συγκρουση.
«Πολλοι οδηγοι, καποια στιγμη θα ξαφνιαστουν οταν ενα αλλο οχημα εμφανιστει αναπαντεχα απο το πουθενα» δηλωσε ο Glen Goold, chief programme engineer του Kuga. «Το Lane–Keeping System με Blind Spot Assist ειναι σα να εχετε ενα επιπλεον ζευγαρι ματια πισω απο το κεφαλι, βοηθωντας ωστε αυτο που θα διαφυγει στιγμιαια της προσοχης σας να μην εξελιχθει σε κατι πολυ σοβαροτερο.»
Παρακολουθωντας τα νωτα σας: Blind Spot Assist
Για πανω απο μια δεκαετια, η Ford προσφερει την τεχνολογια Blind Spot Information System (BLIS) που ειδοποιει τους οδηγους για την παρουσια οχηματων στη ζωνη τυφλου σημειου τους, με την ενεργοποιηση μιας προειδοποιητικης λυχνιας στον εξωτερικο καθρεπτη.
Το νεο Lane–Keeping System με Blind Spot Assist κανει ενα ακομα βημα, καθως μπορει να εφαρμοζει ελαφρα δυναμη στο τιμονι για να αποθαρρυνει τους οδηγους να αλλαξουν λωριδα στην περιπτωση που βρισκονται στην πορεια ενος αλλου οχηματος και να τους καθοδηγει ωστε να αποφυγουν τον κινδυνο.
Οι αισθητηρες ρανταρ του Blind Spot Assist του νεου Ford Kuga ανιχνευουν για οχηματα σε παραλληλες λωριδες κυκλοφοριας σε αποσταση εως 28 m, με συχνοτητα 20 φορες το δευτερολεπτο, με ταχυτητες ταξιδιου απο 65 km/h εως 200 km/h. Παρακολουθωντας τις διαγραμμισεις του δρομου με τη βοηθεια μιας καμερας που κοιταει προς τα μπροστα, η παρεμβαση του συστηματος μπορει να ενεργοποιηθει αυτοματα οταν η μοναδα ελεγχου ανιχνευσει αλλαγη λωριδας και εκτιμησει μεσω των καταλληλων υπολογισμων οτι τα δυο οχηματα βρισκονται σε τροχια συγκρουσης.
Το Lane–Keeping System με Blind Spot Assist μπορει να παρεμβει και να αποτρεψει συγκρουσεις με οχηματα που πλησιαζουν με ταχυτητα εως 30 km/h περιπου.
Κοιταζοντας το μελλον: Intersection Assist
Παγκοσμιο ντεμπουτο στο νεο Ford Kuga πραγματοποιει και η τεχνολογια Intersection Assist που χρησιμοποιει μια καμερα που κοιταει προς τα μπροστα, σε συνδυασμο με ρανταρ, για να παρακολουθει και να αποτρεπει πιθανες συγκρουσεις με οχηματα που κινουνται σε παραλληλες λωριδες.
Η τεχνολογια αυτη μπορει αυτοματα να ενεργοποιησει τα φρενα οταν το αυτοκινητο κινειται με ταχυτητα εως 30 km/h για να αποτρεψει η να μετριασει τις επιπτωσεις μιας συγκρουσης, σε περιπτωσεις που ο οδηγος, στριβοντας, εισερχεται ξαφνικα στον πορεια ενος αλλου οχηματος – προκειται για ενα συχνο φαινομενο στις διασταυρωσεις η σε μικρες πλατειες.
Σε σχετικη ερευνα διαπιστωθηκε οτι πανω απο το ενα στα δεκα σοβαρα ατυχηματα στην Ευρωπη αφορουσε εμπλοκη οχηματων σε συγκρουση με αλλα αυτοκινητα, van, λεωφορεια η φορτηγα σε διασταυρωσεις.**
Λειτουργωντας χωρις να χρειαζεται να ανιχνευει στοιχεια οπως διαγραμμισεις διαχωρισμου λωριδων η κρασπεδα, το συστημα Intersection Assist μπορει να παρεμβει ακομα και σε χωρους σταθμευσης αυτοκινητων, εργοταξια η αλλες τοποθεσιες, χωρις σαφη σημανση η προτεραιοτητες κυκλοφοριας.
Και οι δυο τεχνολογιες μπορουν να λειτουργουν στο φως της ημερας και στο σκοταδι, με τα φωτα πορειας ενεργοποιημενα.
Τεχνολογια που εμπνεει αυτοπεποιθηση
Το νεο Ford Kuga προσφερει μια ευρεια γκαμα τεχνολογιων Ford Co–Pilot360 σχεδιασμενων να βελτιωνουν την προστασια, την οδηγηση και να διευκολυνουν το παρκαρισμα.
Τεχνολογιες οπως οι Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, προσφατα χαρισαν στο SUV μοντελο της Ford μια κορυφαια θεση στην πρωτη δοκιμη των συστηματων υποβοηθησης της οδηγησης του Euro NCAP.
Αλλες προηγμενες τεχνολογιες υποβοηθησης που διατιθενται στο νεο Kuga – και οι ενδιαφερομενοι μπορουν τωρα να παραγγειλουν σε ολη την Ευρωπη – περιλαμβανουν τα Pre‑Collision Assist με Active Braking, και Active Park Assist 2.