Το CUPRA Formentor, το πρωτο 100% μοντελο της αυτονομης πια μαρκας CUPRA που παραγεται στο Martorell, λανσαρεται στην αγορα τον Οκτωβριο, αρχικα στην κορυφαια εκδοση των 310 PS. Συντομα θα ακολουθησουν και οι υπολοιπες εκδοσεις προς τα τελη του ετους και τις αρχες του 2021.
Το πρωτο μοντελο με εγκριση τυπου μαρκας CUPRA, ενωνεται με το CUPRA Ateca και το CUPRA Leon, των οποιων οι νεες εκδοσεις λανσαρονται επισης στην αγορα το τελευταιο τριμηνο του 2020. Ετσι, η μαρκα ξεκινα την προϊοντικη της επιθεση, ξεπερνωντας ολες τις αρχικες προσδοκιες πωλησεων.
Το CUPRA Formentor θα ειναι διαθεσιμο με μια ευρεια γκαμα κινητηρων, συμπεριλαμβανομενων δυο υψηλης αποδοσης plug-in υβριδικων εκδοσεων. Στην κορυφη της γκαμας και διαθεσιμος με το λανσαρισμα, ο κινητηρας βενζινης 310PS που αντιπροσωπευει την απολυτη εκφραση του DNA της μαρκας CUPRA.
Εκτος απο αυτην την εκδοση και προκειμενου να κατακτησει ακομη περισσοτερο κοινο, το CUPRA Formentor τους επομενους μηνες θα ειναι επισης διαθεσιμο με μια ευρεια γκαμα κινητηρων, συμπεριλαμβανομενων τριων διαφορετικων τεχνολογιων: TSI (βενζινη), TDI (ντιζελ) και plug-in hybrid. Συνολικα, θα ειναι διαθεσιμο με επτα διαφορετικους κινητηρες απο 150PS εως 310PS.
Το CUPRA Formentor θα ειμαι διαθεσιμο σε δυο επιπεδα εξοπλισμου: CUPRA Formentor με εκδοσεις ισχυος κατω απο 245PS και CUPRA Formentor VZ με εκδοσεις ισχυος μεγαλυτερες απο 245PS. Το ονομα VZ μεταφραζεται σε Veloz στα Ισπανικα, που σημαινει γρηγορο, η
τελεια ονομασια για τις πιο ισχυρες εκδοσεις του CUPRA Formentor. Η γκαμα με τους χαμηλοτερης ισχυος κινητηρες περιλαμβανει το diesel 2.0 TDI 150PS (110kW) και το βενζινοκινητο 1.5 TSI 150PS (110kW) και τα δυο διαθεσιμα με χειροκινητο η με αυτοματο κιβωτιο DSG. Ακολουθει το 2.0 TSI 190PS (140kW) DSG 4Drive και το plug-in hybrid CUPRA Formentor e-Hybrid 1.4 TSI 204PS (150kW) DSG.
Με την αυξηση της ισχυος, το ονομα VZ το βρισκουμε πρωτα στο CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 245PS (180kW) DSG, στο plug-in hybrid CUPRA Formentor VZ e-Hybrid 1.4 TSI 245PS (180kW) DSG και στο κορυφαιο CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 310PS (228kW) DSG 4Drive, που
ολοκληρωνει τη γκαμα των διαθεσιμων κινητηρων.
CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 310PS DSG 4Drive
Η απολυτη εκφραση των επιδοσεων CUPRA υποσχεται να ειναι ο 2.0lt TSI κινητηρας βενζινης: Συνολικη ισχυ 310PS (228kW) και ροπη 400Nm, τεχνολογια 4Drive, κιβωτιο 7 ταχυτητων DSG, επιταχυνση εως 100km/h σε μολις 4.9 δευτερολεπτα και τελικη ταχυτητα 250km/h
(ηλεκτρονικα περιορισμενη).
Η τεχνολογια shift-by-wire ειναι σχεδιασμενη ωστε ο επιλογεας ταχυτητων να μην συνδεεται με το κιβωτιο μηχανικα αλλα να χρησιμοποιει ηλεκτρονικα σηματα για τις αλλαγες. Στα πλαισια συνολικων επιδοσεων του συγκεκριμενου κινητηρα, οι εκπομπες ανθρακα ειναι 186-203 g/km και η αποδοση καυσιμου ειναι 8,2-9,0 λιτρα/100km με βαση την επισημη διαδικασια δοκιμων WLTP.
CUPRA Formentor e-Hybrid
Το CUPRA Formentor αποτελει το επομενο βημα στον επιθετικο εξηλεκτρισμο της μαρκας με δυο plug-in υβριδικες εκδοσεις υψηλης αποδοσης. Το CUPRA Formentor VZ e-Hybrid 1.4 TSI 245PS (180kW) DSG αποδιδει συνολικη ισχυ 245PS (180kW) και 400Nm ροπη. Ο βενζινοκινητηρας 1.4 λιτρων TSI 150PS (110kW) συνδυαζεται με εναν ηλεκτροκινητηρα 115PS (85kW), με ενεργεια που παρεχεται απο μια μπαταρια ιοντων λιθιου 13kWh.
Το CUPRA Formentor ειναι σχεδιασμενο επανω στην πλατφορμα MQB Evo. Η αναρτηση του εμπρος ειναι γονατα MacPherson και οι πισω πολλαπλοι συνδεσμοι (σε εκδοσεις ανωτων 150PS) που εξισορροπουν τις ανταγωνιστικες αναγκες για ανεση στην καθημερινη οδηγηση
και την αποκριση σε πιο απαιτητικα οδηγικα σεναρια. Η ακριβης αλληλεπιδραση μεταξυ ελατηριου και αποσβεστηρα σημαινει οτι το πλαισιο
μπορει ευκολα να ανταπεξελθει σε αλλαγες φορτιων, υποβοηθουμενο απο το ομοιομορφο κατανεμημενο βαρος του οχηματος που ανερχεται σε 1.644 kg (2.0 TSI 310PS DSG 4Drive).
Το CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 310PS ενσωματωνει Adaptive Chassis Control (DCC) ως στανταρ, το οποιο συνεχως παρεχει την καλυτερη αποσβεση για καθε τροχο αναλογα με τις συνθηκες και το προφιλ οδηγησης που εχει επιλεξει ο οδηγος (Comfort, Sport, Individual,
CUPRA και Offroad). Το CUPRA Formentor διαθετει επισης προηγμενη ρυθμιση πλαισιου DCC (διατιθεται στην Individual drive mode) δινοντας ακομη περισσοτερο ελεγχο στα δυναμικα χαρακτηριστικα του crossover (εως και 15 βηματα), αλλαζοντας οχι μονο το επιπεδο αποσβεσης του αμορτισερ αλλα και τη ρυθμιση του ελεγκτη πλαισιου.
Το τιμονι μεγιστοποιει προοδευτικα, οχι μονο την ευελιξια αλλα και την εμπιστοσυνη στον οδηγο, ακομη και στις πιο δυσκολες συνθηκες, η οποια ενισχυεται ακομα περισσοτερο με τη συμμετοχη των προαιρετικων φρενων Brembo 18΄΄. Το CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 310PS DSG ερχεται με συστημα τετρακινησης 4Drive που εχει σχεδιαστει για να συμπληρωσει την οδηγικη εμπειρια. Η μεταδοση κινησης 4Drive αναλυει τις συνθηκες οδηγησης σε πραγματικο χρονο και προσφερει την απαραιτητη ισχυ για μεγιστοποιηση της προσφυσης. Η ροπη μπορει να ελεγχεται μεταξυ των τροχων και στις δυο πλευρες του αμαξωματος χαρη στην υποβοηθηση του ηλεκτρονικου EDS που κλειδωνει τον
ολισθαινοντα τροχο σε σχεση με την αντιθετη πλευρα, πραγμα που σημαινει πως δεν χανεται η εγκαρσια ροπη.
Το συστημα 4Drive ειναι ενσωματωμενο στον πισω αξονα και τοποθετημενο στο ακρο του αξονα μεταδοσης κινησης, μπροστα απο το πισω διαφορικο, βελτιωνοντας με αυτον τον τροπο την κατανομη βαρους και μειωνοντας τον χρονο αδρανειας και αντιδρασης, πραγμα
που σημαινει οτι το νεο CUPRA Formentor μπορει να αντιδρασει σε οδηγικα σεναρια με ακομη μεγαλυτερη βεβαιοτητα. Ακομη και οι 310 ιπποι ισχυος που αποδιδει o 2.0lt TSI κινητηρας μπορουν να αξιοποιηθουν με απολυτη εμπιστοσυνη.