Η Volvo το εχει υποσχεθει: Ως το 2025, θα εχει μειωσει το ανθρακικο της αποτυπωμα ανα αυτοκινητο κατα 40%, ενω το 50% των πωλησεων της θα αφορα ηλεκτρικα και το υπολοιπο υβριδικα μοντελα. Η εναρξη παραγωγης του XC40 Recharge θετει τις βασεις, μιας και ειναι το πρωτο μιας σειρας πληρως ηλεκτρικων Volvo.
Δεν ειναι \”ενα ακομα ηλεκτρικο\” αυτοκινητο και αυτο αποδεικνυεται απο το γεγονος οτι η ζητηση ειναι τοσο μεγαλη για το πληρως ηλεκτρικο XC40 Recharge που, παροτι οι παραγγελιες παραμενουν ανοιχτες, ολα τα αυτοκινητα που προγραμματιζεται να κατασκευαστουν μεσα στο τρεχον ετος εχουν ηδη πουληθει! Γεγονος λογικο, εαν αναλογιστει κανεις οτι ο τετρακινητο XC40 Recharge προσφερει εμβελεια πανω απο 400 km (με βαση το προτυπο WLTP) με μια και μοναδικη φορτιση, ενω αποδιδει ισχυ 408 ιππων. Η μπαταρια του μπορει να φορτιστει στο 80% της χωρητικοτητας της σε σχεδον 40 λεπτα με τη χρηση συστηματος ταχειας φορτισης.
Πως δημιουργηθηκε ομως; Ως πληρως ηλεκτρικη εκδοση του best seller XC40 που κατεκτησε τον καταξιωμενο τιτλο του Ευρωπαϊκου Αυτοκινητου της Χρονιας, το Volvo XC40 Recharge βασιζεται στην πλατφορμα CMA (Compact Modular Architecture), μια προηγμενη δομη αμαξωματος που εξελιχθηκε σε συνεργασια με το γκρουπ Geely. Βασιζομενοι στα εξαιρετικα προτυπα ασφαλειας του αρχικου XC40, οι μηχανικοι ασφαλειας της Volvo Cars ανασχεδιασαν πληρως την εμπρος δομη του αμαξωματος, ενισχυοντας την περαιτερω ωστε να αντισταθμιστει η απουσια συμβατικου κινητηρα και να πληρουνται τα ιδια υψηλα προτυπα ασφαλειας που χαρακτηριζουν και καθε αλλο Volvo, εξασφαλιζοντας κορυφαια προστασια των επιβατων.
H μπαταρια προστατευεται απο εναν κλωβο ασφαλειας που ενσωματωνεται στο μεσον της δομης του αμαξωματος. Η τοποθετηση της στο δαπεδο του αυτοκινητου συντελει επισης σε πιο χαμηλο κεντρο βαρους, το οποιο βελτιωνει ακομη περισσοτερο την ευσταθεια και συμβαλλει στην προστασια απο ανατροπη.
Στο εσωτερικο, μια καινοτομος σχεδιαστικη προσεγγιση στο πεδιο της λειτουργικοτητας προσφερει στους οδηγους αφθονο χωρο αποθηκευσης, για παραδειγμα στις πορτες και στο χωρο αποσκευων. Καθως το αυτοκινητο δεν εχει συμβατικο κινητηρα, παρεχει στον οδηγο του ακομη μεγαλυτερο αποθηκευτικο χωρο στο διαμερισμα κατω απο το εμπρος καπο.
Το νεο συστημα ενημερωσης και ψυχαγωγιας που λειτουργει σε περιβαλλον Android προσφερει στους πελατες εξαιρετικες δυνατοτητες παραμετροποιησης, βελτιωμενα επιπεδα διαισθητικης λειτουργιας και ενσωματωμενες υπηρεσιες και τεχνολογια Google, οπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store. Το πληρως ηλεκτρικο XC40 Recharge μπορει να δεχεται ασυρματα εκτεταμενες αναβαθμισεις λογισμικου και λειτουργικου συστηματος.
Σχολιαζοντας την εναρξη παραγωγης, «Η σημερινη ημερα ειναι ιστορικη για τη Volvo Cars και για ολους τους εργαζομενους εδω στη Γανδη», δηλωσε ο Χαβιε Βαρελα (Javier Varela), Επικεφαλης Παραγωγης και Ποιοτητας της Volvo Cars. «Καθως συνεχιζουμε την επεκταση της ηλεκτροκινησης στην γκαμα μας, η μοναδα παραγωγης της Γανδης γινεται πρωτοπορος στην ηλεκτροκινηση αναμεσα στο παγκοσμιο δικτυο των εργοστασιων μας».