Το 2018 Honda Jazz, η τελευταια εκδοση του πρακτικου και δημοφιλους μικρου hatchback, εξακολουθει να προσφερει ενα μοναδικο μιγμα ευρυχωριας, ποιοτητας και τεχνολογιας στην κατηγορια B.
Το νεο Jazz βασιζεται στην επιτυχια των προκατοχων του. Το παγκοσμιο αυτοκινητο, γνωστο και σαν ‘Fit’ σε μερικες αγορες, εχει πουλησει πανω απο 7 εκατομμυρια μοναδες σε ολο τον κοσμο απο το 2001 που παρουσιαστηκε η πρωτη γενια.
Ενω το νεο μοντελο διατηρει την κλασικη φορμα ενος Jazz, διαθετει ανανεωμενα, σπορ στιλιστικα στοιχεια, με πιο τολμηρη νεα φυσιογνωμια, εντονες χαρακτηριστικες γραμμες και την προσθηκη μιας νεας εκδοσης Dynamic.
Το Jazz ενσαρκωνει τη σχεδιαστικη φιλοσοφια της Honda, ‘man maximum, machine minimum’. Αυτη στοχευει στην επιτευξη μιας συμπαγους αλλα αποδοτικης διαταξης του εσωτερικου, με μεγιστοποιηση του χωρου των επιβατων και ελαχιστοποιηση των εξωτερικων διαστασεων.
Το Jazz μηκους 4m διαθετει ρεζερβουαρ καυσιμου στο κεντρο που επιτρεπει μεγαλυτερη ευρυχωρια και καινοτομες χωροταξικες λυσεις Honda. Το συστημα Magic Seats της Honda διασφαλιζει απαραμιλλη ευελιξια εσωτερικου και αφθονους χωρους με ποικιλες διαταξεις για τη μεταφορα φορτιων και επιβατων.
Οι επιβατες απολαμβανουν αναβαθμισμενη ποιοτητα και προηγμενες τεχνολογιες ασφαλειας και ενημερωσης / ψυχαγωγιας, καθως και μεγαλυτερη οικονομια και δυναμικοτερη οδικη συμπεριφορα.
Μαλακα, ποιοτικα υλικα και μελετημενη σχεδιαση εσωτερικου συνθετουν ενα προηγμενο περιβαλλον που συμπληρωνεται απο μια οθονη αφης επτα ιντσων στο κεντρο του ταμπλο με το νεο συστημα ενημερωσης / ψυχαγωγιας Honda Connect – αναλογα με την εκδοση.
Το νεο Jazz διατιθεται με δυο ισχυρους και αποδοτικους βενζινοκινητηρες – τον ηδη γνωστο 1.3 L i-VTEC (102 PS) της σειρας Earth Dreams Technology της Honda, και ενα νεο 1.5 i-VTEC (130 PS). Ο τελευταιος, προσφερεται με το Jazz για πρωτη φορα στην Ευρωπη, σαν μια ισχυροτερη εκδοση κινητηρα.
Ο συνδυασμος πολιτισμενης συμπεριφορας, αποκρισης και κρατηματος οφειλεται σε ενα ακαμπτο και ελαφρυ πλαισιο και σε μια προηγμενη αναρτηση που εχει ρυθμιστει ειδικα για τους Ευρωπαϊκους δρομους.
Οπως ολα τα νεα Honda που πωλουνται στην Ευρωπη, το Jazz ειναι εξοπλισμενο με τεχνολογιες ενεργητικης και παθητικης ασφαλειας, που εχουν σχεδιαστει για να κανουν την οδηγηση ευκολοτερη και ασφαλεστερη, αναμεσα τους το συστημα City-Brake Active system (CTBA) της Honda που βοηθα στην αποφυγη η μειωση των επιπτωσεων συγκρουσεων με χαμηλη ταχυτητα.
Η εφαρμογη της σχεδιαστικης φιλοσοφιας της Honda ‘man maximum, machine minimum’ σημαινει οτι το Jazz ειναι ενα συμπαγες και πολυ αποδοτικο οχημα. Μια ελαφρια πλατφορμα χρησιμοποιει βελτιστοποιημενες χωροταξικες λυσεις που παρεχουν τους καλυτερους στην κατηγορια χωρους για επιβατες και αποσκευες. Ενα ρεζερβουαρ καυσιμου χαμηλου προφιλ τοποθετειται κατω απο τα εμπρος καθισματα και απελευθερωνει υποδαπεδιο χωρο κατω απο τα πισω καθισματα. Ετσι επιτρεπεται η τοποθετηση του καινοτομου συστηματος Magic Seats της Honda.
Με μακρυ μεταξονιο αλλα συμπαγεις διαστασεις, το Jazz ειναι προικισμενο με μια πραγματικα ευρυχωρη καμπινα επιβατων: οι χωροι για τα ποδια, τους ωμους και το κεφαλι των εμπρος και πισω επιβατων ειναι απαραμιλλοι στην κατηγορια.
Το Jazz προσφερει επισης κορυφαιο χωρο για αποσκευες. Η χωρητικοτητα του ειναι 354 L (VDA) με τη στανταρ διαταξη των πισω καθισματων και 897 L (VDA) οταν αυτα ειναι αναδιπλωμενα. Επιπλεον, τα διαιρουμενα 60:40 πισω καθισματα Magic Seats με τη βοηθεια τεσσαρων προγραμματων (modes) μεγιστοποιουν την ευελιξια εσωτερικου.
Utility mode – η πλατη του πισω καθισματος αναδιπλωνεται προς τα εμπρος, ενω η βαση του καθισματος χαμηλωνει στην περιοχη των ποδιων των πισω επιβατων δημιουργωντας ενα μεγαλο, επιπεδο πατωμα 1.505 mm.
Tall mode – το εμπρος τμημα της βασης του πισω καθισματος ανασηκωνεται προς τα πισω και ασφαλιζει σε καθετη θεση διαμορφωνοντας ενα υψος 1.280 mm απο το πατωμα μεχρι την οροφη, για να χωρανε αντικειμενα μεγαλου υψους πισω απο τα εμπρος καθισματα.
Long mode – η πλατη του καθισματος του συνοδηγου αναδιπλωνεται σε οριζοντια θεση, ενω οι πλατες των πισω καθισματων αναδιπλωνονται προς τα εμπρος, διαμορφωνοντας ενα ‘τουνελ’ για τη μεταφορα φορτιων μηκους 2.480 mm.
Refresh mode – η πλατη των εμπρος καθισματων αναδιπλωνεται σε επιπεδη θεση στο υψος της εδρας των πισω καθισματων για τη δημιουργια ενος ‘καναπε’ μηκους 1.580 mm, ωστε οι επιβατες να μπορουν να καθονται πισω και να απλωνουν τα ποδια τους μετα απο ενα μεγαλο ταξιδι.
Με μια φαρδια πισω πορτα 1.090 mm και χαμηλο υψος φορτωσης μολις 605 mm, η προσβαση στο χωρο αποσκευων ειναι ευκολη, ενω τεσσερις κρικοι προσδεσης επιτρεπουν την ασφαλη μεταφορα των αντικειμενων.
Βασισμενα στην ελαφρια, αλλα ακαμπτη παγκοσμια πλατφορμα, τα μοντελα Jazz για την Ευρωπαϊκη αγορα εχουν ενισχυμενο αμαξωμα και ειδικη ρυθμιση αναρτησεων για την Ευρωπη. Ο σχεδιασμος εγινε με γνωμονα τη μεγιστοποιηση της οδηγικης απολαυσης σε συνηθεις Ευρωπαϊκους δρομους, ωστε τα συστηματα αναρτησης και διευθυνσης να λειτουργουν με μεγαλυτερη ακριβεια.
Ελαφρια εξαρτηματα αναρτησης – γονατα MacPherson μπροστα και ημιακαμπτος αξονας τυπου H πισω – συνδυαζονται με το μακρυ μεταξονιο για τη διασφαλιση της οδηγικης ευσταθειας μειωνοντας τις κλισεις του αμαξωματος. Προηγμενα συστηματα αποσβεστηρων συμβαλλουν στην ανεση ολων των επιβατων και μειωνουν τη μεταφορα των κραδασμων απο το δρομο στην καμπινα, δημιουργωντας μια αισθηση ανεσης και ασφαλειας.
Η γεωμετρια της εμπρος αναρτησης με χαμηλο εμπρος κεντρο κλισεων, βοηθα ωστε η αποκριση του Jazz να ειναι πιο ακριβης, φυσικη και ευελικτη στις στροφες. Στην αισθηση αυξημενης ευελιξιας συντελει το συστημα διευθυνσης με ηλεκτρικη υποβοηθηση, που παρεχει ακριβη πληροφορηση (feedback) στον οδηγο.
Η αισθηση ευελιξιας σε συνδυασμο με την βελτιστοποιημενη σταθεροτητα αυξανονται περαιτερω με το συστημα Agile Handling Assist (ΑΗΑ) της Honda. Το AHA ειναι μια ακομα προηγμενη τεχνολογια που βελτιωνει τη δυναμικη ευσταθεια του οχηματος, κυριως σε αποτομους ελιγμους η σε υψηλα πλευρικα φορτια, οπως κατα τη διαρκεια ελιγμων εκτακτης αναγκης.
Το Agile Handling Assist λειτουργει μεσω του συστηματος Vehicle Stability Assist (VSA) και εφαρμοζει ελαφρα πιεση πεδησης, μη αντιληπτη απο τον οδηγο, στους εσωτερικους τροχους οταν στριβει το τιμονι. Ετσι επιτυγχανεται αυξημενη αποκριση του οχηματος και ευσταθεια και πιο ικανοποιητικη οδηγικη εμπειρια.
Δυναμικη και αξιοπιστη ακινητοποιηση προσφερει ενα νεο συστημα δισκοφρενων με εμπρος αεριζομενους δισκους 262 mm και συμπαγεις δισκους 239 mm πισω. Ηλεκτρονικα βοηθηματα που αυξανουν την ισχυ πεδησης και βελτιωνουν την ευσταθεια περιλαμβανουν: Anti-Lock Braking System (ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Vehicle Stablity Assist (VSA) και Hill Start Assist (HSA).
Η συνολικη προσεγγιση της Honda στη διαχειριση των χαρακτηριστικων NVH ελαχιστοποιει τους θορυβους απο τον κινητηρα, το δρομο και τον αερα. Το ταμπλο, μειωνει τις λεγομενες ‘διαδρομες θορυβου’, με τα κενα στην ηχομονωση να εχουν μειωθει στο απολυτο ελαχιστο. Το τιμονι φερει αεροσακο SRS που λειτουργει σαν δυναμικος αποσβεστηρας, μειωνοντας τους μικροκραδασμους στο τιμονι.
Αεροδυναμικες ποδιες κατω απο το αμαξωμα μειωνουν το θορυβο απο τη ροη του αερα περιοριζοντας παραλληλα την αεροδυναμικη αντισταση. Σαν αποτελεσμα των μετρων που ελαβε η ομαδα μηχανικων της Honda, το Τζαζ αποπνεει μια αισθηση προηγμενης ποιοτητας, αξιοπιστιας και βελτιωμενης δυναμικης συμπεριφορας.
Το νεο Jazz διατιθεται με βενζινοκινητηρα 1.5 L i-VTEC για πρωτη φορα στην Ευρωπη. Συνδυαζοντας υψηλη αποδοση με χαμηλη καταναλωση, ο κινητηρας αποδιδει 130 PS (96 kW) στις 6.600 rpm και μεγιστη ροπη 155 Nm στις 4.600 rpm.
Ο βενζινοκινητηρας 1.5 i-VTEC της Honda πληροι τις αυστηρες προδιαγραφες εκπομπων ρυπων Euro 6, και πετυχαινει καταναλωση 5,4l/100km και εκπομπες CO2 απο 124g/km – οταν συνδυαζεται με το προαιρετικο, αυτοματο κιβωτιο CVT.
Το νεο Jazz επιταχυνει απο 0 στα 100 km/h σε 8,7 δευτερα (μηχανικο κιβωτιο) και 10,0 δευτερα (CVT). Το συστημα CVT εχει αναβαθμιστει για να προσφερει πιο γραμμικη και αμεση αποκριση κατα την επιταχυνση.
Οι τεχνολογιες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυαζονται με αμεσο ψεκασμο, αυλους εισαγωγης υψηλου στροβιλισμου και βελτιστοποιημενο σχημα εμβολων προς οφελος της ισχυος και της αποδοσης. Εξοικονομηση βαρους στον 1.5 i-VTEC επιτυγχανεται με τη μειωση του βαρους του στροφαλου και την υιοθετηση ανεξαρτητων κουζινετων.
Ο βενζινοκινητηρας 1.3 i-VTEC 102 PS (75 kW) θα εξακολουθησει να διατιθεται σε ολες τις εκδοσεις του Jazz, εκτος απο τη νεα εκδοση Dynamic. Η μεγιστη ροπη ειναι 123 Nm στις 5.000 rpm.
Ο βενζινοκινητηρας 1.3 i-VTEC χρησιμοποιει συστημα επανακυκλοφοριας καυσαεριων EGR (exhaust gas recirculation) υψηλης ροης με συστημα ψυξης και ηλεκτρονικο ελεγχο του εκκεντροφορου μεταβλητου ελεγχου χρονισμου (VTC) που βελτιστοποιει το χρονισμο των βαλβιδων εισαγωγης ακομα και με κρυο κινητηρα. Για βελτιωση της θερμικης αποδοσης, η αναλογια συμπιεσης ειναι 13.5:1.
Οι εκπομπες CO2 του κινητηρα 1.3 i-VTEC ξεκινουν απο 106 g/km, ενω η καταναλωση ειναι 61,4 mpg στο μικτο κυκλο (CVT).
Και για τους δυο βενζινοκινητηρες, δυο ειδικα προγραμματα ελεγχου για το κιβωτιο CVT παρεχουν υποστηριξη στον οδηγο αναλογα με τις συνθηκες: Προκειται για το Early Downshift During Braking (EDDB) και το συστημα ‘Fast Off’.
Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιει το φρενο κινητηρα για υποστηριξη του οδηγου. Οταν το συστημα αναγνωρισει μια επιβραδυνση, κατηφορα η στροφη μεσω του συστηματος πεδησης, το EDDB αυτοματα αυξανει τις στροφες για αξιοποιηση του φρενου του κινητηρα. Στη συνεχεια αυτο επιτρεπει ταχεια ανακτηση της ταχυτητας μετα την επιβραδυνση η ταχεια επιταχυνση μετα τη στροφη.
Το Fast Off μετρα ποσο γρηγορα ο οδηγος αφηνει το πενταλ του φρενου και διατηρει σταθερες τις στροφες του κινητηρα για ενεργοποιηση του φρενου του σε τετοιες περιπτωσεις. Το συστημα ειναι προσαρμοσμενο στους Ευρωπαϊκους αυτοκινητοδρομους πολλαπλων λωριδων και υψηλων ταχυτητων. Για παραδειγμα, το Fast Off αναγνωριζει ποτε ο οδηγος ετοιμαζεται να προσπερασει ενα προπορευομενο οχημα, αλλα δεν μπορει να ολοκληρωσει τον ελιγμο εξ αιτιας καποιου οχηματος στη γειτονικη λωριδα. Καθως ο οδηγος αφηνει γρηγορα το πενταλ του γκαζιου επιτρεποντας στο πισω οχημα να περασει, το Fast Off διατηρει ψηλα τις στροφες του κινητηρα, εν οψει της ολοκληρωσης του ελιγμου προσπερασης.
Το κιβωτιο CVT επιτρεπει τη λειτουργια του κινητηρα στην πιο αποδοτικη ζωνη του το περισσοτερο διαστημα, μεταβαλλοντας συνεχως τη σχεση μεταδοσης αντι να ρυθμιζει το ανοιγμα της πεταλουδας του γκαζιου. Με αυτοματο ελεγχο απο το συστημα διαχειρισης του κινητηρα, το CVT επιλεγει τη βελτιστη σχεση εντος των επτα προεπιλεγμενων σχεσεων αναλογα με τις στροφες του κινητηρα, τη θεση του γκαζιου και την εντολη του οδηγου.