Μπορεί η Audi να… ηλεκτρίσει την Tesla;

Την περασμενη Δευτερα, η Audi παρουσιασε -οχι τυχαια- στο Σαν Φρανσισκο, το το e-tron, το πρωτο της πληρως ηλεκτρικο μοντελο παραγωγης, το οποιο βγαινει αμεσα στην αγορα (ως το τελος του 2018 οι πρωτες παραδοσεις στην Ευρωπη). Και, παροτι η UBS το υποδεχθηκε λεγοντας οτι ειναι πιο αργο και εχει μικροτερη αυτονομια απο το Tesla Model X, οι αναλυτες της J.P. Morgan προβλεπουν οτι το e-tron σημαινει την εναρξη μιας εποχης στην οποια η Tesla θα… υποφερει σε ο,τι αφορα τις πωλησεις των ηλεκτρικων της αυτοκινητων, λογω του αυξημενου ανταγωνισμου απο τις γερμανικες αυτοκινητοβιομηχανιες. 


Ο αναλυτης της J.P. Morgan, Ryan Brinkman, εξηγουσε στους επενδυτες, την περασμενη Παρασκευη, οτι \”η Tesla εχει, ως σημερα, αντιμετωπισει σχετικα μικρο ανταγωνισμο στην αγορα για ηλεκτρικα οχηματα πολυτελειας και ετσι πιστευουμε οτι οι καταναλωτες ηταν προθυμοι να κατεβασουν τα στανταρ τους σε ο,τι αφορα τους τομεις του service και της ποιοτητας κατασκευης. Ομως οταν γινουν διαθεσιμα ηλεκτρικα οχηματα high-end, με μεγαλη αυτονομια, στο ιδιο ευρος τιμης, απο prestigious μαρκες με ισχυρη φημη τοσο για το service, οσο και για την ποιοτητα κατασκευης, τοτε πιστευουμε πως αυτο θα αποτελεσει ενα σημαντικο εμποδιο για την Tesla\”. 



Με τη BMW να εχει ηδη στην παραγωγη ηλεκτρικα μοντελα, την ιδιοκτητρια της Mercedes-Benz, Daimler, να εχει δεσμευθει για το λανσαρισμα δεκα αμιγως ηλεκτρικων μοντελων ως το 2022 -και ενα μεχρι προτινος outsider, τη σουηδικη Volvo, να επενδυει για τη μετατροπη της γκαμας της σε ηλεκτρικη- ο αναλυτης της τραπεζας σημειωνει με εμφαση την αντεπιθεση που ξεκιναει ενας αλλος κολοσσος: Η Audi, η οποια ανηκει στην \”οικογενεια\” της VAG. 


Ο Brinkman λεει οτι η Audi εμφανιζεται πιο επιθετικη (σε ο,τι αφορα το λανσαρισμα ηλεκτροκινητων μοντελων) σε βραχυπροθεσμο επιπεδο, οπως αποδεικνυει και η παρουσιαση του e-tron, με αυτονομια περιπου 500 χιλιομετρων, με μεγεθος μεταξυ του Q5 και του Q7, με τιμη 80.000 ευρω \”χαρακτηριστικα που πηγαινουν στηθος με στηθος με το Tesla Model X\”. 

Στην πραγματικοτητα, το μεγαλο προβλημα για την Tesla δεν θα ειναι μονο το prestige απο μαρκες οπως η Audi, αλλα και η δυνατοτητα κολοσσων να φερνουν γρηγορα νεες τεχνολογιες και καινοτομιες στην αγορα. Το e-tron για παραδειγμα, δεν ειναι \”απλως\” το πρωτο πληρως ηλεκτρικο μοντελο της γερμανικης μαρκας, αλλα ενσωματωνει νεες τεχνολογιες οπως οι εικονικοι εξωτερικοι καθρεφτες, η νεα γενια Quattro (ηλεκτρικη τετρακινηση) και η φορτιση των μπαταριων κατα την κινηση. 


Ας δουμε ομως τι ειναι το e-tron: To μεγαλο, καταλληλο για καθημερινη χρηση σπορ SUV, «ηλεκτριζει», ειτε ειναι ακινητο ειτε κινειται. Το φουτουριστικο του design, η ιδιαιτερη, ηλεκτρικη πισω πορτα και η Singleframe μασκα σε ανοιχτο γκρι χρωμα, επικοινωνουν και οπτικα μια κορυφαια τεχνολογια που προϊδεαζει για μια μοναδικη οδηγικη εμπειρια. 


Το ηλεκτρικο SUV κινειται απο δυο ισχυρους ηλεκτροκινητηρες, οι οποιοι αυτοι καθαυτοι δεν εκπεμπουν CO2 και ειναι αθορυβοι. Μια νεα γενια quattro, αυτη της ηλεκτρικης τετρακινησης, εγγυαται εξαιρετικη προσφυση και εντυπωσιακα δυναμικα χαρακτηριστικα. Ταυτοχρονα εξασφαλιζει πως μεσα σε κλασματα του δευτερολεπτου θα επιτυγχανεται η ιδανικη κατανομη της διαθεσιμης ροπης αναμεσα στους δυο αξονες.  


Καθοριστικος παραγοντας για το σπορ χαρακτηρα και τα εξαιρετικα δυναμικα χαρακτηριστικα του e-tron ειναι η τοποθετηση των μπαταριων χαμηλα και στο κεντρο του αυτοκινητου. Ταυτοχρονα, οι μπαταριες εξασφαλιζουν στο ηλεκτρικο SUV μια αυτονομια που το καθιστα απολυτα καταλληλο για την καλυψη μεγαλων αποστασεων. Σημαντικο ειναι πως σε περισσοτερες απο το 90% ολων των επιβραδυνσεων το e-tron ανακτα ενεργεια αποκλειστικα μεσω των ηλεκτροκινητηρων του, ενω φτανει το μεγιστο βαθμο ανακτησης ενεργειας σε συνδυασμο με το ενσωματωμενο ηλεκτροϋδραυλικο συστημα πεδησης του. 


Η Audi ειναι η πρωτη που χρησιμοποιει ενα τετοιο συστημα σε ηλεκτρικο μοντελο παραγωγης. Στην αποτελεσματικοτητα του συστηματος προωσης συμβαλλει και η εξυπνη αεροδυναμικη σχεδιαση. Κορυφαια εκφραση της ειναι οι προαιρετικοι, εικονικοι εξωτερικοι καθρεφτες -αλλη μια παγκοσμια πρωτη για μοντελο παραγωγης- οι οποιοι οχι μονο μειωνουν το συντελεστη οπισθελκουσας αλλα ανεβαζουν το ψηφιακο DNA του αυτοκινητου σε ενα εντελως νεο επιπεδο.  

Το Audi e-tron παρεχει  χωρους και ανεση αντιστοιχη ενος συμβατικου, μεγαλου μοντελου της μαρκας. Ο συνδυασμος τους με τα υψηλης ποιοτητας υλικα και τα εξαιρετικα επιπεδα συναρμογης, καθιστα την ηλεκτρικη οδηγηση/μετακινηση μια κατεξοχην premium εμπειρια. Η οποια εμπειρια εξασφαλιζεται και απο την εκτεταμενη οσο και αξιοπιστη γκαμα δυνατοτητων φορτισης του, τοσο στο σπιτι οσο και στα ταξιδια. 

Απο το συστημα πλοηγησης με τον προγραμματισμο διαδρομης που προβαλλει την ενδεδειγμενη διαδρομη με τα απαραιτητα σημεια φορτισης, την αυτοματη τιμολογηση για τη χρηση των φορτιστων και με τον ελεγχο εξ αποστασεως απο το smartphone, η διασυνδεση του Audi e-tron ειναι εξαιρετικη. Ειναι εξοπλισμενο με το high-end media center MMI navigation plus, το οποιο διαθετει στανταρ τοσο το LTE Advanced οσο και ενα Wi-Fi hotspot. Επιπροσθετα ενας μεγαλος αριθμος συστηματων υποβοηθησης διευκολυνει τον οδηγο. Για παραδειγμα, το efficiency assist που περιλαμβανεται στο βασικο εξοπλισμο ενισχυει την οικονομικη οδηγηση προβαλλοντας πληροφοριες προβλεψης και εκτελωντας αυτοματη ανακτηση ενεργειας. Αν μαλιστα ο πελατης επιλεξει το adaptive cruise assist, το συστημα μπορει επισης να επιβραδυνει και να επιταχυνει το ηλεκτρικο SUV προβλεποντας τις συνθηκες.  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!