Νέες αποκαλύψεις σοκ στο σκάνδαλο με τα μέταλλα αυτοκίνητων

Εφιαλτικες διαστασεις παιρνει πλεον το σκανδαλο με τα παραποιημενα στοιχεια ανθεκτικοτητας που παρειχε η Kobe Steel για τα μεταλλα που χρησιμοποιουνται σε αυτοκινητα, αεροσκαφη, τρενα, πυραυλους και δορυφορους (διαβασε εδω το σχετικο ρεπορταζ του TopSpeed.gr για το σκανδαλο). Νεα στοιχεια της ιαπωνικης χαλυβουργιας αναφερουν οτι, εκτος απο το αλουμινιο και τον χαλκο, βρεθηκαν παραποιημενα στοιχεια σε σκονη σιδηρομεταλλευματων που χρησιμοποιειται στα βασικοτερα μερη των αυτοκινητων \”και ενα ακομα υλικο\” που δεν διευκρινιζεται.
Και οι Vauxhall/Opel ερευνουν τις προμηθειες μεταλλων απο την Kobe Steel

Και ενω μια πλειαδα αυτοκινητοβιομηχανιων ερευνα εαν το αλουμινιο και ο χαλκος που χρησιμοποιουνται σε πορτες και καπω των μοντελων τους επηρεαζουν την ασφαλεια τους, η νεα αποκαλυψη ερχεται να δωσει μια διαφορετικη τροπη. Γιατι, η σκονη σιδηρομεταλλευματων, για την οποια η Kobe Steel παραδεχεται οτι πλαστογραφησε τα στοιχεια ανθεκτικοτητας της, χρησιμοποιειται στην κατασκευη βασικων μερων αυτοκινητων. Απο τον κινητηρα, στο συστημα διευθυνσης, τα φρενα, το κιβωτιο ταχυτητων. Ο executive vice-president της Kobe Steel, Naoto Umehara, (δεξια), σκυβει το κεφαλι του, ζητωντας συγνωμη για το σκανδαλο, κατα τη διαρκεια συνεντευξης Τυπου στο Τοκυο

Ηδη, η Kobe ανακοινωσε οτι εντοπισε τουλαχιστον μια περιπτωση παραποιημενων στοιχειων για σκονη σιδηρομεταλλευματος που δοθηκε σε πελατη της. Η εσωτερικη ερευνα, η οποια συνεχιζεται, εχει βρει στοιχεια για ενα ακομα υλικο στο οποιο ακολουθηθηκε η ιδια μεθοδος, ομως δεν δινονται περισσοτερες λεπτομερειες πριν ολοκληρωθει η ερευνα.

Την ιδια ωρα, το σκανδαλο βγαινει και εκτος Ιαπωνιας, καθως ο αμερικανικος κολοσσος της αυτοκινησης General Motors προστιθεται στη μακρα λιστα των αυτοκινητοβιομηχανιων που διενεργει κατεπειγοντες ελεγχους στα μοντελα του, ωστε να διαπιστωσει αν και που εχει χρησιμοποιηθει μεταλλο αμφιβολου ποιοτητας απο την Kobe. Ανεπισημες πληροφοριες αναφερουν πως αναμεσα στους κατασκευαστες που ελεγχουν την ποιοτητα των προϊοντων τους, ειναι και η Opel/Vauxhall, καθως ειχε προμηθευτει μεταλλα της Kobe, πριν μεταβιβαστει στον PSA.Οι Toyota, Nissan και Honda εχουν χρησιμοποιησει τα συγκεκριμενα μεταλλα στις πορτες και τα καπω των μοντελων τους, ενω ερευνες γινονται και σε αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες- πελατες της Kobe Steel, Ford, Toyota, Honda, Mazda και Subaru.

Τουλαχιστον 70 περιπτωσεις ακομα στις οποιες οι υπαλληλοι της Kobe πλαστογραφουσαν τα πιστοποιητικα ποιοτητας και ασφαλειας των υλικων, ωστε να φαινονται ακριβως οπως ειχαν συμφωνηθει με τους πελατες (χωρις να ειναι, φυσικα), αναμεσα στις οποιες περιλαμβανονται ακομα και liquid crystal displays!

Η μετοχη της Kobe Steel σχεδον… εξαϋλωθηκε απο τη μερα της αποκαλυψης του σκανδαλου

Μεχρι στιγμης, εχει διαπιστωθει οτι η Kobe εχει διαθεσει μεταλλα με παραποιημενα τα στοιχεια αντοχης τους, σε περιπου 200 εταιρειες, απο τον Αυγουστο του 2016, ως τον Σεπτεμβριο που μας περασε, ενω εχει διαπιστωθει οτι η απατη αρχισε πριν απο μια δεκαετια. Στο κυκλωμα που διεπραττε την απατη, εχουν βρεθει να μετεχουν δεκαδες υπαλληλοι ακομα και συνταξιουχοι της Kobe Steel, ομως δεν εχει διαπιστωθει εαν διευθυντικα στελεχη γνωριζαν για ο,τι γινοταν στο Τμημα Ερευνων και Ποιοτητας της εταιρειας.

Με τη μετοχη της Kobe να υποκειται ενα πρωτοφανες meltdown (εχασε 40% της χρηματιστηριακης της αξιας μεσα σε μολις δυο ημερες, εξαϋλωνοντας 1,5 δισεκατομμυριο δολαρια, μεχρι να σταθεροποιηθει, χθες), ο CEO της, Hiroya Kawasaki, παραδεχεται οτι \”η αξιοπιστια της Kobe Steel εχει βυθιστει στο μηδεν\”. Ο ιδιος, αναφερει παντως οτι τα μεταλλα που παραδοθηκαν στους πελατες με τα πλαστογραφημενα πιστοποιητικα, δεν ειχαν ζητηματα ασφαλειας, αλλα ποιοτητας. Δηλαδη οτι πληρουσαν τα στανταρ ασφαλειας, οχι ομως της ποιοτητας που ειχαν συμφωνησει με τον εκαστοτε πελατη. Η Hitachi εχει ηδη ελεγξει τα μεταλλα των τρενων της και αναφερει πως δεν προκυπτουν ζητηματα ασφαλειας

Προς επιρρωση των λεγομενων του, οι ερευνες της Hitachi για τα τρενα στα οποια χρησιμοποιησε μεταλλα της Kobe, στα οποια δεν διαπιστωσε κανενα προβλημα ασφαλειας. Ερευνες διεξαγονται και στη Boeing, καθως αλουμινιο απο την Kobe χρησιμοποιηθηκε στα φτερα των εμπορικων αεροσκαφων της, Dreamliner.   
Αλουμινιο κατωτερης ποιοτητας απο αυτη που ειχε συμφωνηθει με τον πελατη, ειχε παραδωσει η Kobe Steel και στη Boeing, για χρηση στα φτερα των Dreamliner

Σε διαστημα ενος μηνα απο τωρα, η εταιρεια θα πρεπει να παρουσιασει στοιχεια μετρησεων και κατασκευης των συγκεκριμενων μεταλλων, ενω ηδη εχει αρχισει τις επαφες με ολες τις εμπλεκομενες αυτοκινητοβιομηχανιες, ωστε να διενεργηθουν τεστ ασφαλειας και ποιοτητας και να αποφασιστει εαν, πως και που θα αρχισουν οι ανακλησεις

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!