Η Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα (Volkswagen Commercial Vehicles – VWCV) παρουσιαζει το πληρως επανασχεδιασμενο Caddy. Η πεμπτη γενια του εξαιρετικα επιτυχημενου μοντελου, ειναι διαθεσιμη σε πολλες παραλλαγες αμαξωματων, ευρυχωρη και τεχνολογικα προηγμενη, στη διαθεση καθε επαγγελματια για μεταφορα αγαθων και ανθρωπων, υποστηριζοντας τον τοσο στην εργασια οσο και εκτος αυτης η στην αναψυχη. Για πρωτη φορα, το Caddy βασιζεται στη μεταβλητη πλατφορμα MQB, που χρησιμοποιειται και στο Golf 8. Για το λογο αυτο, προηγμενες τεχνολογιες που παρουσιαστηκαν στο Γκολφ 8 ειναι διαθεσιμες και στο Caddy: ενδεικτικα, το Travel Assist και το αυτοματο φρεναρισμα σε αλλαγη πορειας με διασταυρωση με αντιθετα ερχομενο οχημα, κανουν την οδηγηση του Caddy πιο ευκολη και ασφαλη.
Τα διασυνδεδεμενα συστηματα infotainmentκαι τα ψηφιακα χειριστηρια καθιστουν το Caddy ενα “smartphone με τροχους”, ενω η παρουσια δυο καταλυτικων μετατροπεων με το συστημα twin dosing (διπλος ψεκασμος AdBlue) μετατρεπει τις εκπομπες NOx των αποδοτικων κινητηρων TDI σε νερο και αβλαβες αζωτο. Το εξωτερικο εχει καινουργιο και χαρισματικο σχεδιασμο, με προσοχη και στην τελευταια λεπτομερεια. Ταυτοχρονα, οι χωροι τοσο επιβατων οσο και φορτωσης εχουν αυξηθει. Στην πραγματικοτητα, αυτο το Caddy ειναι ο νεος «ελβετικος σουγιας» των compactvan, MPVκαι αυτοκινουμενων – δηλαδη ενα γνησιο επαγγελματικο οχημα Volkswagen.
Απο το λανσαρισμα θα ειναι αμεσα δυνατη η διαμορφωση του νεου Caddy ως people–mover στις νεες εξοπλιστικες εκδοσεις η ως αστικο vanδιανομων, με το κανονικο η το μεγαλο μεταξονιο. Απο το 2021, εγκαιρα πριν το ερχομενο καλοκαιρι, θα ειναι διαθεσιμο πανευρωπαϊκα το επισης πληρως επανασχεδιασμενο Caddy California (ο διαδοχος του Caddy Beach), που για πρωτη φορα θα εχει μινι κουζινα, πανοραμικη ηλιοροφη και νεες επιλογες σκηνων, που θα διευρυνει και αλλο τη γκαμα του μοντελου. Επισης, απο τις αρχες του 2021, η Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα θα διαθετει περα απο τις προσθιοκινητες και καποιες εκδοσεις του Caddy πεμπτης γενιας, συμπεριλαμβανομενης της California, με την τετρακινηση 4MOTION.
Χαρισματικος σχεδιασμος και νεα εξωτερικα χαρακτηριστικα – Οπτικα, η μεταβαση στην πλατφορμα MQB ειναι ηδη εμφανεστατη ακομα και εξωτερικα, απο το μακρυτερο μεταξονιο. Αυξημενο απο τα 2.682 στα 2.755 χιλιοστα, εξασφαλιζει στο Caddy – χαρη στις νεες αναλογιες – μια πιο δυναμικη εμφανιση. Οι σχεδιαστες αξιοποιησαν της δυνατοτητες που εξασφαλιζε η πλατφορμα MQB για να δημιουργησουν ενα πληρως επανασχεδιασμενο αμαξωμα, πιο χαρισματικο απο ποτε.
Σε οτι αφορα τη μηχανολογικη διασταση και τις προδιαγραφες, το εξωτερικο του εως και επταθεσιου Caddy, διαθετει μια σειρα απο καινουργια χαρακτηριστικα. Αυτα περιλαμβανουν μια ιδιαιτερα μεγαλη πανοραμικη ηλιοροφη 1,4 τ.μ. (διατιθεται και στο Caddy California), η οποια εκτεινεται πανω απο την πρωτη και δευτερη σειρα καθισματων καθως και προαιρετικη ηλεκτρικη υποβοηθηση για το κλεισιμο των συρομενων θυρων καθως και για την πισω πορτα. Επισης νεες ειναι οι ζαντες αλουμινιου – 16, 17 και για πρωτη φορα 18 ιντσων – και νεοι προβολεις και πισω φωτα LED, στανταρ σε καποιες εκδοσεις. Για πρωτη φορα υπαρχει διαθεσιμο το συστημα κλειδωματος και εκκινησης “Keyless Access”. Με την κορυφαια εκδοση του, την “Keyless Access/Advanced”, το μονο που χρειαζεται να κανουν οι χρηστες του Caddy ειναι να το πλησιασουν με το κλειδι στην τσεπη, ετσι ωστε εαν επιθυμουν, το συστημα κεντρικου κλειδωματος να ξεκλειδωσει το Caddyχωρις καν να αγγιξουν τη λαβη της πορτας. Το προσφατα εξελιγμενο συστημα προστατευεται απο πρωτοποριακη τεχνολογια που το καθιστα εξαιρετικα ασφαλες.
Ενα απο τα πιο μεγαλα εσωτερικα της κατηγοριας – Στο εσωτερικο, η πεμπτη γενια του all-rounder εντυπωσιαζει με νεες λυσεις υψηλης τεχνολογιας και αισθητα πιο αξιοποιησιμο χωρο. Το Caddy Cargo παρεχει χωρο φορτωσης 3,1 κ.μ. (οπως οριζεται απο το προτυπο SAE V6), ενω στο Caddy Cargo Maxi η χωρητικοτητα ανεβαινει στα 3,7 κ.μ.. Ο διαθεσιμος χωρος αυξανεται απο τον πληρως επανασχεδιασμενο πισω αξονα. Αυτο γινεται σαφες λαμβανοντας ως παραδειγμα το Caddy Cargo: τωρα μια ευρωπαλετα μπορει να φορτωθει στο πισω μερος του. Αυτο συμβαινει επειδη το μεγιστο πλατος μεταξυ των θολων των τροχων ειναι πλεον 1.230 χιλιοστα. Χαρη στις συρομενες πορτες που εχουν αυξηθει σε πλατος πανω απο τα 840 χιλιοστα (προηγουμενως 701 χιλιοστα), το νεο Caddy Cargo Maxi μπορει τωρα να παρει και μια δευτερη ευρωπαλετα φορτωμενη απο το πλαϊ – ενα σημαντικο ανταγωνιστικο πλεονεκτημα. Οι παλετες μπορουν να φορτωθουν με διαφορους τροπους: ειτε πλαγια στο κεντρο και στο πισω μερος, ειτε πλαγια στη μεση και κατα μηκος πισω. Το μεγιστο μηκος του χωρου φορτωσης εως το διαχωριστικο ειναι 1.797 χιλιοστα (Cargo) και 2.150 χιλιοστα (Cargo Maxi).
Οι επιβατικες και Kombi εκδοσεις διατιθενται στανταρ με πεντε θεσεις. Ειτε με μικρο ειτε με μεγαλο μεταξονιο μπορουν επισης να παραγγελθουν, προαιρετικα οπως συνεβαινε και στο προηγουμενο μοντελο, με μια τριτη σειρα καθισματων. Αυτα τα δυο προσθετα, μεμονωμενα καθισματα στο πισω μερος μετατρεπουν γρηγορα το Caddy σε επταθεσιο. Ενα νεο χαρακτηριστικο της πεμπτης γενιας Caddy ειναι οτι τα καθισματα της τριτης σειρα μπορουν να αφαιρεθουν μεμονωμενα. Φυσικα, το νεο Caddy διαθετει και δοκιμασμενα χαρακτηριστικα: τα καθισματα της 2ης και 3ης σειρας στην επιβατικη εκδοση και το Kombi μπορουν, για παραδειγμα, να μετακινηθουν προς τα εμπρος και να διπλωσουν. Επισης, τα καθισματα της δευτερης σειρας, μπορουν ευκολα να αφαιρεθουν. Το Kombi και το οικογενειακο MPV διαθετουν χωρο αποσκευων μεχρι και 2.556 λιτρων (φορτωση ψηλα μεχρι την οροφη και μεχρι την πρωτη σειρα καθισματων και με τη δευτερη σειρα να εχει απομακρυνθει). Με πεντε επιβατες, ο χωρος αποσκευων μεχρι το υψος της πλατης των καθισματων, ειναι 1.213 λιτρα. Το μηκος του χωρου φορτωσης των Kombi και MPV μεχρι την πρωτη σειρα καθισματων ειναι 1.913 χιλιοστα και το μεγιστο διαθεσιμο πλατος μεταξυ των θολων των τροχων 1.185 χιλιοστα.
Ψηφιακος high tech πινακας οργανων και ψηφιοποιημενα μπουτον αφης – Τα στοιχεια ενδειξης και ελεγχου εχουν επανασχεδιαστει: η αρχικη διεπαφη εδω με τον οδηγο και το συνοδηγο αποτελειται ειτε απο αναλογικα οργανα με ψηφιακη οθονη πολλαπλων λειτουργιων ειτε – προαιρετικα, και στανταρ σε καποιες εκδοσεις – απο το νεο “DigitalCockpit” (πληρως ψηφιακος πινακας οργανων). Αναλογα με την εκδοση, ειτε στανταρ ειτε προαιρετικα διατιθενται ραδιοφωνο και συστηματα πλοηγησης με οθονες αφης 6,5 ιντσων, 8,25 ιντσων η 10 ιντσων.
Η συνδεση του Digital Cockpit και του κορυφαιου συστηματος πλοηγησης Discover Pro των 10 ιντσων, δημιουργει ενα νεο ψηφιακο συνολο ενδειξεων και στοιχειων ελεγχου, το “Innovision Cockpit”, γνωστο μας και απο το Γκολφ 8. Μεσω μιας ηλεκτρονικης μοναδας διασυνδεσης (OCU) με ενσωματωμενη eSIM, τα συστηματα infotainment του Caddy εχουν επισης προσβαση σε onlineυπηρεσιες (MOD). Τα καινοτομα χειριστηρια του συστηματος κλιματισμου, κατω απο το συστημα infotainment, ειναι για πρωτη φορα επισης ψηφιακα, με ευχρηστα συρομενα ρυθμιστικα αφης (touch sliders).
Επισης, νεα στο Caddy ειναι τα ψηφιακα μπουτον για τα φωτα, τον ηχο και τα μενου. Ο περιστροφικος διακοπτης για τα φωτα εχει ολοκληρωσει τον κυκλο του – η ομαδα των μπουτον “Light & Sight” αναλαμβανει πλεον τον ρολο του. Τοποθετημενη στα αριστερα, ειναι ενσωματωμενη με τον πινακα οργανων και το συστημα infotainment και βρισκεται στην ιδια ευθεια θεασης και χειρισμων. Τα λεγομενα μπουτον αμεσης προσβασης, που βρισκονται κατω απο το συστημα infotainment και τα χειριστηρια του συστηματος κλιματισμου, επιτρεπουν τη γρηγορη και διαισθητικη λειτουργια των συστηματων υποβοηθησης και των προηγμενων λειτουργιων των συστηματων κλιματισμου και σταθμευσης – προκειται ουσιαστικα για εξυπνες συντομευσεις στο μενου του MIB, του πιο προσφατου “Modular Infotainment Matrix” του ομιλου. Επιπλεον τα νεα, ισχυρα, εσωτερικα φωτα LED αφης και η παροχη ρευματος για εξωτερικες συσκευες 230 V, αναβαθμιζουν το εσωτερικο. Ενα αλλο καινοτομο χαρακτηριστικο ειναι ο εξαερισμος οροφης για καλυτερο ελεγχο της θερμοκρασιας και ταχυτερο εξαερισμο στο πισω μερος του Caddy, οταν αυτο ειναι σταματημενο.
Πιο ασφαλες και ευκολοδηγητο – Το νεο Caddy διατιθεται με συνολικα 19 συστηματα υποβοηθησης, με 5 απο αυτα να ειναι εντελως νεα ενω τα αλλα εχουν αναβαθμιστει εκτενως: τα νεα στοιχεια περιλαμβανουν το Travel Assist, το οποιο, για πρωτη φορα σε ενα επαγγελματικο οχημα της Volkswagen, διευκολυνει την υποβοηθουμενη οδηγηση σε ολο το φασμα ταχυτητας κινησης. Σε συνδυασμο με το Travel Assist, το επανασχεδιασμενο πολυλειτουργικο τιμονι του Caddy ειναι εξοπλισμενο με ειδικους αισθητηρες. Ο λογος για την παρουσια τους ειναι οτι για νομικους και λογους ασφαλειας, ο οδηγος πρεπει να παρακολουθει μονιμα το συστημα. Οι αισθητηρες του τιμονιου εξασφαλιζουν την ακριβη ανιχνευση ακομα και μιας μικρης επαφης του χεριου προκειμενου να αποφευγονται οι λαθος προειδοποιησεις. Με αλλα λογια, για οσο διαστημα ενα χερι αγγιζει το τιμονι, το συστημα δεν προειδοποιει για αναληψη του ελεγχου. Επισης νεο ειναι το αυτοματο φρεναρισμα σε περιπτωση αλλαγης πορειας με διασταυρωση με αντιθετα ερχομενο οχημα, στανταρ σε καθε Caddy, ως μερος του συστηματος Front Assist. Επισης καινουργιο στο Caddy και για πρωτη φορα διαθεσιμο στη συγκεκριμενη κατηγορια αστικων van διανομης, ειναι η υποβοηθηση ελιγμων τρεϊλερ που ειναι γνωστη απο το Crafter, το Trailer Assist (το οποιο κανει την οπισθοπορεια με ενα ρυμουλκουμενο πιο ευκολη).
Αποδοτικοι πετρελαιοκινητηρες TDI – H υπαρξη δυο καταλυτικων μετατροπεων και το twin dosing – ο διπλος ψεκασμος AdBlue – μειωνει σημαντικα τις εκπομπες οξειδιων του αζωτου των κινητηρων πετρελαιου TDI. Οπως και τα συστηματα υποβοηθησης, ετσι και οι νεοι τετρακυλινδροι κινητηρες του Caddy ειναι επισης καινοτομοι και τεχνολογικα προηγμενοι, ολοι εξοπλισμενοι με φιλτρα κατακρατησης σωματιδιων. Για παραδειγμα, οι κινητηρες turbo diesel (TDI): για πρωτη φορα σε ενα επαγγελματικο οχημα της Volkswagen, το συστημα διπλης δοσης (twin dosing) χρησιμοποιειται στις εκδοσεις των 75 PS (55 kW), 102 PS (75 kW) και 122 PS (90 kW) των κινητηρων TDI με χειροκινητο κιβωτιο 6 σχεσεων η με αυτοματο διπλου συμπλεκτη 7 σχεσεων. Μεσω των δυο καταλυτικων μετατροπεων SCR – ενας κοντα στον κινητηρα, ενας τοποθετημενος μακρια απο αυτον – και της διπλης εγχυσης AdBlue, το συστημα μειωνει σημαντικα τα επιπεδα εκπομπων οξειδιων του αζωτου (NOx) σε συγκριση με αυτα του προηγουμενου μοντελου. Στο νεο Caddy πεμπτης γενιας, οι κινητηρες TDI της Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα συγκαταλεγονται μεταξυ των πιο καθαρων κινητηρων diesel στον κοσμο.
Αντιστοιχα αποδοτικος και «πρασινος» βενζινοκινητηρας – o turbo κινητηρας βενζινης (TSI) με ισχυ 114 PS (84 kW) εχει αντιστοιχα καθαρη λειτουργια. Επισης, διαθεσιμος και ενας turboκινητηρας φυσικου αεριου (βασιζεται στον TGI αλλα αποδιδει 130 PS (96 kW) καθως και ενα plug-in υβριδικο συστημα (eHybrid).
Οι νεες τεχνολογιες κινητηριων συστηματων εχουν θετικο αντικτυπο τοσο οικονομικο οσο και οικολογικο. Για παραδειγμα, στους TDI η συνδυασμενη καταναλωση καυσιμου κατα NEDC του Caddy 2.0 TDI πεμπτης γενιας, 102 PS με χειροκινητο κιβωτιο 6 ταχυτητων, ειναι 4,7 λιτρα/100 χιλιομετρα, δηλαδη 1,4 λιτρα μικροτερη σε σχεση με τον αντιστοιχο κινητηρα στον προκατοχο του! Ενας απο τους παραγοντες που συμβαλλουν σε αυτην τη σημαντικα βελτιωμενη καταναλωση ειναι η αεροδυναμικη της καινουργιας εξωτερικης σχεδιασης, καθως η τιμη του συντελεστη οπισθελκουσας Cd εχει μειωθει στο νεο Caddy στο 0,30 – ενα νεο σημειο αναφορας της κατηγοριας (προηγουμενο μοντελο: 0,33). Σε συγκριση και με τους ανταγωνιστες του, το νεο Caddy TDI εχει κατα μεσο ορο 10% καλυτερη οικονομια καυσιμου και επισης εκπεμπει 10% λιγοτερο CO2ενω αντιστοιχη ειναι η οικονομια που προσφερει και στους βενζινοκινητηρες, οντας παλι το καλυτερο στην κατηγορια του.
Το νεο Caddy αναμενεται να ειναι διαθεσιμο στην Ελλαδα στις αρχες του 2021, οταν και θα ανακοινωθουν τοσο η γκαμα των εκδοσεων οσο και οι προτεινομενες τιμες λιανικης.