Ειναι πασιφανες πως οι Ιαπωνες, οταν δημιουργουσαν αυτο το αυτοκινητο, ειχαν στο μυαλο τους τις «παραδοσεις». Επειδη στη χωρα του ανατελλοντος ηλιου, η οδηγηση ειναι κουλτουρα, ειναι πασιφανες οτι εστιασαν εκει. Και οχι σε ενα τουρμπατο, για παραδειγμα, δυνατοτερο μοτερ.
Στο δρομο
Αρχιζουμε λοιπον απο τα ενδιαφεροντα: Και ιδιαιτερα απο τα ενδιαφεροντα της εποχης. Το 1600αρι μοτερ του, σιγουρα δεν ειναι δυνατοτερο του ανταγωνισμου. Ομως εχει τρομερη πλακα. Γιατι, εισαι στο φαναρι και προσπαθεις να αφουγκραστεις αν δουλευει. Ξεκινας και στα χαμηλα ειναι κατι παραπανω απο πολιτισμενο. Ευγενικο, σαν Ιαπωνας που σου κανει υποκλιση χαμογελωντας. Και μετα, κανεις την εκκινηση και δινεις, δινεις, δινεις, μεχρι τις 7.100 στροφες ανα λεπτο που μπαινει ο κοφτης. Και αυτη, ειναι μονο η εισαγωγη του τι σε περιμενει.
Στο τρομερα ομοιογενες πλαισιο του Swift Sport ξυπναει το GΤΙ. Χωνεσαι βαθια στο τελειο, μαλακο και με τρομερη πλευρικη στηριξη καθισμα. Σφιγγεις το ομορφο, ευμεγεθες τριακτινο τιμονι και αλλαζεις τη σχεση στο αριστο, ακριβεστατο εξαρι κιβωτιο. Μπροστα σου, ειναι η στροφη.
Το Swift, εκει, σου δειχνει τι ψαρια πιανει. Μεταφερω τις λεξεις που μονολογουσα στριβοντας το, μετα απο το οριο του: «Συγκλονιστικο, απιθανο, τρομερο». Κυριολεκτικα επιτιθεται στις στροφες ουρλιαζοντας (ε, 7000 σαλ ειναι αυτες) και ακολουθει με ουδετερη συμπεριφορα την πορεια που του χαραζεις, σαν ιαπωνικο ξυραφι. Το πλαισιο ειναι αριστα ζυγισμενο και, εχω την αισθηση πως αυτο που κανει τη διαφορα, ειναι το τιμονι του Swift Sport που ειναι ακριβεστατο και σου παρεχει την πληροφορηση που θελεις. Και οι αναρτησεις; Μαλακες εκει που χρειαζεται και σκληρες εκει που θελεις, θα φροντισουν για την ανεση απο τη μια και θα «κοψουν» τις κλισεις απο την αλλη. Τα δε φρενα του, ειναι πολυ καλα.
Το πορισμα λοιπον βγηκε: Το Swift Sport «μπαινει» σαν τρενο, ακομα και μετα το οριο. Και, σαν μη φτανει αυτο, οταν του απενεργοποιεις τα ηλεκτρονικα βοηθηματα, η το επιδιωξεις, βγαζει προθυμα την ουρα του για να παιξετε. Και, μαζευεται το ιδιο ευκολα. Ακομα και στις (πολυ) μικρες ταχυτητες, μπορει να μετατραπει σε toy for a big boy.
Ανετο
«Καλα ολα αυτα, αλλα κοστιζουν», θα πει κανεις. «Κοστιζουν σε τιμη κτησης, σε συντηρηση, σε καταναλωση, ακομα και στις παραχωρησεις που θα πρεπει να κανεις στην καθημερινοτητα σου». Ε, λοιπον, σας εχω νεα. Δεν κοστιζει παραπανω. Κατ’ αρχας, με τιμη κατω απο το ψυχολογικο οριο των 15.000 ευρω (14.700 με αποσυρση) δεν ειναι ενα αυτοκινητο που το λες ακριβο. Επειτα, ειναι η καταναλωση: 6,4 δινει μεση η Suzuki. Στη δικη μου τη δοκιμη, που πηγε κατα 95% με το ποδι στο πατωμα (δηλαδη συνεχεια στις 7.000 στροφες), το Swift Sport ειχε μεση καταναλωση 7,2 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα. Η οικονομια που πετυχαινει το Swift ακομα και στους πιο δαιμονισμενους ρυθμους, ειναι κατι αξιοσημειωτο.
Αξιοσημειωτη, ωστοσο, ειναι και η ποιοτητα κυλισης που εχει το συγκεκριμενο αυτοκινητο. Οι αναρτησεις, οπως αναφερθηκε και παραπανω, κανουν εξαιρετικη δουλεια και, σε συνδυασμο με τα καθισματα και τον αθορυβο κινητηρα, καθως και την πολυ καλη ηχομονωση, προσφερουν ανετες διαδρομες. Μοναδικη «παραφωνια» οι αεροδυναμικοι θορυβοι απο τους καθρεφτες στις (πολυ) υψηλες ταχυτητες.
Οι πεντε επιβατες του Swift Sport θα βρουν οσο χωρο χρειαζονται για τα ποδια, τα κεφαλια τους και οχι μονο μεσα στο αυτοκινητο. Γενικως, θα βολευτουν, αφου το Swift ειναι φτιαγμενο με μια απλοτητα που δινει λυσεις και δεν στερει απο τους επιβατες τα… απαραιτητα. Ετσι, υπαρχουν οι απαραιτητες ποτηροθηκες, οπως και οι απαραιτητοι αποθηκευτικοι χωροι. Μικρο, ωστοσο, ειναι το πορτ μπαγκαζ. Αλλα για να ειναι μεγαλυτερο, θα χρειαζοταν… μεγαλυτερο αυτοκινητο.
Κατι τετοιο, θα του στερουσε ενα αλλο μοναδικο προσον. Το Swift Sport, παροτι πενταθυρο, ειναι φοβερα βολικο και ευελικτο. Τα καταφερνει περιφημα στα στενα της Αθηνας και παρκαρει ευκολα, διχως πολυ κουραση.
Στο εσωτερικο, η ποιοτητα των πλαστικων ειναι εμφανεστατα πολυ καλη και η σχεδιαση προσεγμενη. Διακοπτες και λοιπα χειριστηρια ειναι εργονομικα τοποθετημενα. Λειπει, ωστοσο, μια touch screen που ειναι της… εποχης. Παντως το Swift Sport εχει και θυρα usb και αξιοπρεπες ηχοσυστημα, οποτε προφανως και η touch screen θεωρηθηκε πως θα υπηρχε μονο για λογους εντυπωσιασμου.
Σχεδιαση
Το Swift Sport εχει μια… αλλιωτικη ομορφια. Εχει αυτο το μακροστενο σχημα που ειναι σημα κατατεθεν των Suzuki. Παροτι πενταθυρο, ειναι σπορ και ομορφο με μια διακριτικη κομψοτητα. Και, εξωτερικα, το δειχνει οτι ειναι διαφορετικο απο τα αλλα Swift, οτι εχει εναν sport χαρακτηρα.
Οι διπλες αποληξεις της εξατμισης, η αεροτομη, τα σποϊλερ, ο διαχυτης, ακομα και οι ζαντες, οι οποιες ειναι ομορφες, οχι τεραστιες ομως, δινουν ενα “hint” περι τινος προκειτο. Χωρις να ειναι κραυγαλεο, αλλα και χωρις να το κρυβει, το Swift Sport προσφερει πολλα σε ενα ελκυστικο, τιμολογιακα, πακετο.
Συμπερασματικα, το Swift Sport ειναι μικρο και ελαφρυ, με μικρες ζαντες και φιλικη συμπεριφορα, φτηνο και οικονομικο. Ομως, πανω απ’ ολα, ειναι ενα σχολειο. Ειναι ενα φοβερο αυτοκινητο για να μαθει κανεις τεχνικες γρηγορης οδηγησης, η για να διασκεδασει , χωρις να οδηγα πολυ γρηγορα και χωρις να στερειται το αγαπημενο του everyday car…
(Disclaimer: Η πρωτο φωτο δεν ειναι δικη μου, την αλιευσα στο Ιντερνετιον)