Οδηγούμε το Nissan Juke 1,5 dCi

Το Nissan Juke εχει κατι που λιγα αυτοκινητα διαθετουν: Ειναι πραγματικα ξεχωριστο. Σχεδιαστικα, εχει φιλοσοφια που διαφερει απο οτιδηποτε αλλο θα βρεις εκει εξω. Αλλωστε, η σχεδιαση του, ειναι εμπνευσμενη απο μοτοσικλετες και… διαστημοπλοια και ειναι ικανο να σου αλλαξει τη μερα, να σε κανει να αισθανεσαι οτι δεν κυκλοφορεις με ενα ακομα αχρωμο copy/paste τετρατροχο κουτι.


Αν το παρατηρησεις επι μερους, τα φουσκωματα, οι \”μυες\” του, οι γραμμες του, \”λενε\” οτι προκειται για ενα σπορ αυτοκινητο. Στην περιπτωση μας, ενα sport compact SUV, σε μια κατηγορια που η Nissan πονταρει πολλα για το μελλον. Και, για να το κλεισουμε, εχω την αισθηση οτι αν απο το εμπρος μερος ελειπαν τα στρογγυλα φωτιστικα σωματα, λιγοι θα ηταν αυτοι που θα ειχαν \”αντιρρησεις\” στο σχεδιαστικο κομματι. Αυτο ειναι και ολο το ζουμι. Γιατι, απο εκει και περα, εχεις τη γνωστη ποιοτητα Nissan, με μια γκαμα αποδοτικων κινητηρων, εκ των οποιων δοκιμαζουμε τον 1,5 πετρελαιου με τους 110 ιππους. 


 Χωμενος στο -με αριστη πλευρικη στηριξη- καθισμα, πιανεις το τριακτινο τιμονι και απολαμβανεις το πανοραμικο view. Βλεποντας, στο χαμηλο σημειο του οπτικου σου πεδιου, το \”φουσκωμα\” του καπο με τις δυο μαυρες λωριδες. 


Αυτη, ειναι μονο η αρχη. Γιατι, γενικα, το Juke, παρα τα 180 χλστ. της αποστασης του απο το εδαφος και τα 1.370 κιλα του, φαινεται πως ειναι εστιασμενο στη σπορ οδηγηση. Ουσιαστικα, σε προκαλει να \”παιξεις\”. Αν επιλεξεις το προγραμμα Sport (Eco και Normal ειναι τα αλλα δυο) Ο diesel κινητηρας, κινει με προθυμια και ανεση το αμαξωμα, συνδυασμενος με το αριστο, τοσο σε αισθηση, οσο και σε κλιμακωση 6αρι κιβωτιο, το οποιο σου επιτρεπει να μην καταφευγεις σε αυτο ψαχνοντας για ροπη. 


Δεν θα μπορουσα παρα να εχω μονο καλα λογια για τη συμπεριφορα του στο δρομο, η οποια καθε αλλο παρα σε SUV παραπεμπει. Οταν το πιεσεις, οι κλισεις που παιρνει ειναι ελαχιστες, με την αναρτηση να ελεγχει αποτελεσματικα τις αντιδρασεις του αμαξωματος ακομη και σε αποτομες αλλαγες κατευθυνσης. Το τιμονι του, ειναι αλλη μια εκπληξη για οχημα του ειδους, καθως προσφερει αριστη αισθηση και επικοινωνια του οδηγου με το δρομο. Η συμπεριφορα του, γενικα, ειναι ουδετερη και, το ESP απενεργοποιειται πληρως, αν θελεις να \”παιξεις\”. Τα δε φρενα του, συνεργαζονται αψογα με το υπολοιπο συνολο.


Το Juke ειναι τοσο φιλικο και συναμα δυναμικο, που σε προκαλει να κινηθεις γρηγορα και να διασκεδασεις. Παρολα αυτα, η δυναμικη αισθηση οδηγησης και ο πραγματικα σπορ χαρακτηρας του, δεν επηρρεαζουν την ποιοτητα κυλισης, η οποια ειναι ανω του μεσω ορου και θυμιζει Qashqai, παρα το γεγονος οτι στις μικρες ταχυτητες, ο πισω αξονας δυσανασχετει στις εγκαρσιες ανωμαλιες. 


Ουτως η αλλως, το Juke ειναι ενα καθημερινο αυτοκινητο για ολες τις δουλειες, το οποιο ομως, περα απο τη χρηστικοτητα, ειναι βαθια εστιασμενο στο να σου φτιαχνει τη μερα. Γιατι, αν δεν σε προδιαθετουν οι χρωματικες επιλογες, οι ζαντες και τα… αλλα του εξωτερικου, σιγουρα θα το κανουν οι ακραιες επιλογες του εσωτερικου.  


Το οποιο εσωτερικο, οχι τυχαια, ειναι εμπνευσμενο απο τον κοσμο της μοτοσικλετας, οπως μπορεις να καταλαβεις κοιταζοντας το καντραν με το κοντερ και το στροφομετρο να δεσποζουν και το -σε χτυπητο κιτρινο- γυαλιστερο σκληρο πλαστικο που διατρεχει την καμπινα, απο το κεντρο του ταμπλο, ως τους πισω επιβατες. 


Στην κεντρικη κονσολα, δεσποζει μια μικρη, αλλα υπερπληρης οθονη αφης με το συστημα πλοηγησης/ψυχαγωγιας και το Nissan Safety Shield, οπου το συστημα Δυναμικου Ελεγχου με τα προγραμματα οδηγησης της Nissan, ειναι εξυπνα \”συγχωνευμενο\” με του air condition/καλοριφερ. Περα απο τα αριστα βελουδινα καθισματα, απο εκει και περα, το \”μενου\” στο εσωτερικο εχει \”πινελιες\” στο χρωμα του αμαξωματος, ενα ωραιο, σκληρο στην αφη τριακτινο τιμονι και μονο τους ακρως απαραιτητους χωρους αποθηκευσης μικροαντικειμενων και ποτηροθηκες. 


Οι χωροι για τους επιβατες, εμπρος, οπως θα περιμενε κανεις ειναι επαρκεστατοι, οπως ειναι και ο χωρος αποσκευων, που φτανει τα 354 λιτρα. Και αυτα, παρα το κομπακτ των διαστασεων του (4.135 Χ 1.765 Χ 1.565χλστ.). Για τους πισω, τα πραγματα ειναι πιο κλειστοφοβικα. 

Το Juke της δοκιμης μας ειναι προσθιοκινητο και φοραει τον  τον κινητηρα πετρελαιου 1.5 dCi των 110 ιππων, που του ταιριαζει… κουτι. Γιατι, δεν παραλλασσει τη γενικοτερη φιλοσοφια του Juke, που, κατα καποιο τροπο, ομοιαζει με αυτη της μοτοσικλετας. Δηλαδη, καταφερνει να το κινει σε σβελτους ρυθμους, με την καταναλωση να κινειται σχεδον… κατα κανονα σε χαμηλα επιπεδα. Για την ακριβεια, σε ολη τη διαρκεια της δοκιμης, κινουμενο σε γρηγορους ρυθμους (με το γνωστο βαρυ δεξι ποδι μου) η καταναλωση κυμανθηκε απο τα 5,5 ως τα 6,1 λτ./100 χλμ. 


Ο κινητηρας ειναι αρκετα ελαστικος, ιδιαιτερα απο τις 1.750 σ.α.λ. και μετα, οπου αποδιδεται η ροπη των 260 Nm. Ο 1.500αρης diesel \”ζωντανευει\” ουσιαστικα πανω απο τις 1.500 σ.α.λ. και απο εκει και μετα υπαρχει αρκετο τραβηγμα, λογω και της αριστης κλιμακωσης του 6αριου κιβωτιου και, μαλιστα, εαν το επιδιωξεις, μπορεις να \”παιξεις\” βυθιζοντας το ποδι στο πενταλ και χανοντας στιγμιαια την προσφυση των κινητηριων τροχων. Στις χαμηλες στροφες, ο diesel κανει το χαρακτηριστικο κροταλισμα που μεταφερεται στο εσωτερικο, γεγονος που δεν θα ενοχλησει, εαν ο ιδιοκτητης του εχει στο νου του τη φιλοσοφια που λεγαμε, της μοτοσικλετας. 


Εν κατακλειδι, αν αφησεις στην ακρη τη σχεδιαση, η οποια ειναι hate or love και τη θεση στην οποια εχει τοποθετηθει το πανεξυπνο gadgetακι με τη διπλη λειτουργια, κατω απο την οθονη αφης (θα επρεπε να ειναι ψηλοτερα και πιο αμεσα προσβασιμη στον οδηγο), το Juke ειναι ενα αυτοκινητο που θα ηθελες να το χρησιμοποιεις για τις καθημερινες σου μετακινησεις, ωστε να μην αισθανθεις ποτε οτι… γερασες, χωρις να ξοδευεις ενα καρο λεφτα.  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!