Ηταν η πιο πολυαναμενομενη αφιξη. Με το λανσαρισμα του, αρχισε να σαρωνει τα βραβεια. Αναδειχθηκε ελληνικο Αυτοκινητο της Χρονιας, Αυτοκινητο του 2020 (COTY) με το «καλημερα», ενω οι παραγγελιες στις αντιπροσωπειες της μαρκας ερχονται… βροχη. Εγκαινιασε, ουσιαστικα, την εισοδο της Peugeot στην εποχη της ηλεκτροκινησης. Ο λογος για το ανανεωμενο 208, το οποιο, οπως αποδεικνυεται ηρθε για να αλλαξει τα παντα στην ευρωπαϊκη και οχι μονο αυτοκινηση.
Ισως κακως να αντιμετωπιζεται το νεο 208 ως το μικρο που εκανε τη μεγαλη εκπληξη. Διαχρονικα, η σειρα αυτη παντα αλλαζε τα δεδομενα στην κατηγορια. Απο το 205 που σημερα στην εκδοση GTi αποτελει \”ιερο δισκοποτηρο για τους συλλεκτες\”, στο 206 που σαρωσε τα ΠΠΡ και στις πωλησεις παγκοσμιως, αλλα και στην προηγουμενη γενια του, το 208 ηταν προορισμενο να γινει… big thing για την αγορα.
Σε αυτη τη γενια, το 208 «παταει» στην πλατφορμα CMP/eCMP, που σας εξασφαλιζει την ελευθερια της επιλογης κινητηρα (βενζινης, diesel, η 100% ηλεκτρικο) και εκμεταλλευεται πληρως ολα τα προηγμενα τεχνικα χαρακτηριστικα της νεας πλατφορμας, η οποια χαρη στη βελτιστοποιημενη αρχιτεκτονικη της, αφηνει τον ιδιο χωρο στο πορτμπαγκαζ οπως και σε ενα αυτοκινητο με κινητηρα εσωτερικης καυσεως, διατηρωντας και την ιδια θεση οδηγησης. Διαθεσιμο με μια ευρεια γκαμα κινητηρων -αναμεσα τους και τον ηλεκτρικο- ο γνωριμος 1,2 PureTech με τους 100 ιππους ειναι αυτος που το ελληνικο κοινο ξερει και προτιμα.
Στο δρομο
Οταν το πιεσεις σε στριφτερη διαδρομη, θα διαπιστωσεις οτι εχει αρκετα περιθωρια προσφυσης και εμπνεει εμπιστοσυνη και σιγουρια για να κινηθεις γρηγορα. Το μικρο και ελαφρυ τιμονι, δινει ευελιξια στο 208 και σε προδιαθετει για πιο σπορ οδηγηση, ομως υστερει σε αιθηση και το εμπρος μερος δεν αντιδρα με την αμεσοτητα που περιμενες. Παρολα αυτα το 208 εχει σωστη ρυθμιση στην αναρτηση του και η πρωτη κλιση που παιρνει οταν το πιεσεις, δεν μεγαλωνει, ενω διατηρει την προσφυση, μεχρι να σου πει \”ως εδω\” το αρκετα παρεμβατικο συστημα ευσταθειας που επεμβαινει διακριτικα πριν περασεις το οριο.
Οταν πιεστει το 208, γερνει ελαφρως
Χωρις \”βουτιες\” και… ανεπιθυμητες εκπληξεις, το ζωντανο μοτερ συνεργαζεται αριστα με το εξαρι κιβωτιο και το μαλλον απαθες πλαισιο σε σβελτους ρυθμους και σε ανταμειβει με μια καθησυχαστικη αισθηση σταθεροτητας οταν η ταχυτητα αυξηθει. Αυτο ισχυει και στο ταξιδι που ειναι ανετο, χωρις πλευσεις και ενοχλητικους αεροδυναμικους θορυβους. Σε ολες τις συνθηκες το 208 παραμενει ευχαριστο και δεν κουραζει και δεν εκπλησσει.
Ο τρικυλινδρος βενζινοκινητηρας της Peugeot ειναι το μοναδικο πραγμα που δεν ειναι εκπληξη επανω στο καινουριο 208. Γιατι προκειται για τον 1.200αρη που γνωρισαμε και σε αλλα μοντελα της μαρκας, καθως και στην προηγουμενη γενια του 208, ο οποιος εχει απλα εκσυγχρονιστει για τις… απαιτησεις των καιρων.
Για να εναρμονιστει με τις προδιαγραφες ρυπων Euro6d καθως και για να ευνοηθει φορολογικα σε ορισμενες χωρες, ο υπερτροφοδοτουμενος κινητηρας απομειωσε την ισχυ του, στη νεα του γενια, στους 100 ιππους απο 110. Τα ευχαριστα ωστοσο, ειναι οτι διατηρει αμεταβλητη την εντυπωσιακη για τη χωρητικοτητα του μοτερ ροπη των 205Nm, διαθεσιμη απο πολυ χαμηλα, μολις απο τις 1.750 σ.α.λ.
Ετσι, το αυτονοητο για το μοντελο επιτυγχανεται. Διαθεσιμη δυναμη σε ολο το φασμα των στροφων, σε συνδυασμο με σβελταδα και οικονομια. Το σαφες εξαρι κιβωτιο ειναι «συμμαχος» της προσπαθειας να κινηθεις γρηγορα με το παναλαφρο (1.120 κιλα) μοντελο, με καταναλωσεις που δεν ξεπερνουν τα 7 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα εντος πολης.
Με βασικη τιμη που εκκινει απο τις 13.580 ευρω και με… περγαμηνες, το νεο 208 ηρθε σχεδον… υποχρεωμενο να ειναι ποιοτικο, ησυχο, σβελτο και οικονομικο, αλλα κυριως, ευχαριστο στην καθημερινη χρηση, καθως απευθυνεται σε αγοραστες που ψαχνουν το «κατι παραπανω» στην κατηγορια των σουπερμινι. Και, η πρωτη επαφη μαζι του, καθως και η σωρεια των τιτλων που εχει ηδη αποκομισει, αποδεικνυουν οτι «το \’χει». Επειδη καταφερνει να συνδυαζει ταυτοχρονα το σπορ, το ανετο και το οικονομικο, ξεδιπλωνοντας τις αρετες του οπου του ζητηθει.
Το οτι προκειται για κατι ξεχωριστο, αλλωστε, με… πολλαπλες προσωπικοτητες, ειναι εμφανες και απο τη σχεδιαση του. Το νεο 208 ειναι ενα τεχνολογικο διαμαντι, αλλα και μια σχεδιαστικη ωδη απο τη γαλλικη εταιρια η οποια δεν θα μπορουσε παρα να ειδικευεται (και) στη φινετσα.
Το νεο Peugeot 208 τραβηξε τα βλεμματα ολου του πλανητη επανω του, αρχικα λογω του τολμηρου του design του και της επιθετικης του προσωπικοτητας, καθως εφαρμοζεται επανω του η σχεδιαστικη γλωσσα που η γαλλικη μαρκα ακολουθει πλεον σε ολα τα μοντελα της, μετα απο το λανσαρισμα του 3008. Οι «νυχιες» του λιονταριου στα φωτιστικα σωματα, οι «κυνοδοντες» στα led ημερας, τα «φουσκωματα» στο καπο και οι μυωδεις λεπτομερειες, δημιουργουν ενα αρμονικο συνολο που δεν μπορει παρα να βαθμολογειται με «δεκα στα δεκα», αφου οι σχεδιαστες της Peugeot καταφεραν να δημιουργησουν ενα συνολο το οποιο καταφερνει να ισορροπησει ιδανικα αναμεσα στο σπορ και το σοφιστικε.
Η ιδια εικονα για την οποια προϊδεαζει το εξωτερικο, ακολουθει και στο εσωτερικο, το οποιο αποτελει «σπιτι» για ολες τις καινοτομιες και την υψηλη τεχνολογια που εφαρμοζεται στο μοντελο. Στο εσωτερικο καινοτομει με το νεας γενιας Peugeot i-Cockpit, το οποιο περιλαμβανει ψηφιακο πινακα οργανων 3D καθως και πληθωρα συστηματων υποβοηθησης οδηγησης που συναντα κανεις σε μεγαλυτερες κατηγοριες.
Με το μικρο, flat bot-tom (και top) τιμονι, τον τρισδιαστατο ψηφιακο φουτουριστικο πινακα οργανων –τον πιο ιδιαιτερο της αγορας- να συνοδευεται απο μια οθονη 10 ιντσων στο κεντρο του ταμπλο για το infotainment, πληθωρα θηκων –ακομα και για ασυρματη φορτιση κινητου, για το οποιο υπαρχει ορθια θεση για smart-phone- αριστη θεση οδηγησης, ανετα καθισματα και ανεση και ηχομονωση… γαλλικου επιπεδου, τι αλλο θα μπορουσε να ζητησει κανεις;
Ισως ο μονος προβληματισμος ειναι το αν θα επιλεξει κανεις το νεο 208 με τους διαθεσιμους κινητηρες πετρελαιου και βενζινης, η στην αμιγως ηλεκτρικη εκδοση, η οποια χαριζει αυτονομια εως 340km. Τελος, το νεο Peugeot 208 εχει σχεδιαστει με γνωμονα τον περιορισμο των εκπομπων του CO2 χαρη στη μειωση βαρους, στα βελτιωμενα αεροδυναμικα χαρακτηριστικα του, στη μειωμενη αντισταση κυλισης και στην βελτιστοποιηση λειτουργιας κινητηρα.