Οδηγούμε το Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport

«Δεν τα φτιαχνουν πια οπως παλια». Ποσες φορες εχεις ακουσει αυτη τη φραση απο τα χειλη παλιοτερων και μη φαν της αυτοκινησης, για τα «αποστειρωμενα, αχρωμα, αοσμα, γεματα με περιορισμους και απαγορευσεις, θεοβαρα συγχρονα αυτοκινητα»; Ε, λοιπον, η απαντηση σε ολους αυτους, ειναι το Peugeot 208 GTI που εχει λαβει τις απαραιτητες τροποποιησεις απο την Peugeot Sport

Γιατι, αυτο το 208, ουτε αχρωμο και αοσμο ειναι, ουτε περιορισμους στα «θελω» του… αρρωστου petrolhead δινει. Ειναι μια καθαροαιμη πολεμικη κατασκευη, με προορισμο τον σκληροπυρηνικο λατρη των αναβασεων, με την εκρηκτικοτητα, τις επιδοσεις, τον απολυτο χαρακτηρα και τα καπριτσια ενος παλιου, καλου Peugeot. Και, σιγουρα, οταν οι Γαλλοι της αγωνιστικης ομαδας της Peugeot «περιποιουνταν» το 208 GTI, ειχαν στο μυαλο τους τη συνταγη που εκανε θρυλους της αυτοκινησης τα 205, 206, 106 GTI και Rallye.
 

            Το φαινεσθαι
 

Αυτο το 208 λοιπον, δεν ειναι ιδιο με τα αλλα και αυτο φαινεται απο την πρωτη ματια. Τη διχρωμια σε μαυρο ματ εμπρος και κοκκινο πισω που ειναι σημα κατατεθεν πια των πιο σκληροπυρηνικων μοντελων της Peugeot. Φυσικα, υπαρχουν και αλλες αισθητικες λεπτομερειες που το διαφοροποιουν απο το «νορμαλ» 208 GTI (οπως οι φαρδυτερες αποληξεις της εξατμισης, τα μεγαλυτερα πλαϊνα μαρσπιε και η κοκκινη γραμμη κατα μηκος του αεραγωγου της μασκας) και, σε ορισμενες περιπτωσεις, αποτελουν παραπομπες στην ιστορια της Peugeot Sport. Οπως για παραδειγμα το λογοτυπο της Peugeot Sport στις κολωνες, πισω απο τα πισω τζαμια, στο σημειο οπου τα θρυλικα 205 ειχαν τα διακριτικα τους (Rallye, η GTI).


Το λογοτυπο της Peugeot Sport στην πισω πλαϊνη κολωνα του 208 GTI και ο celebrity που τη φωτογραφιζει, σε δευτερο πλανο (και κατι πολυκατοικιες)

Ουτως, η αλλως, η διχρωμια (αξιας 2.500 ευρω) που ειναι love or hate it (love, για εμενα), κανει το αυτοκινητο να ξεχωριζει διπλα σε οποιο αλλο. Και το πακετο των αεροδυναμικων βοηθηματων –που δεν ειναι εξεζητημενα- οι καταπληκτικες 18αρες ζαντες με τα τεραστια κατακοκκινα Brembo να φαινονται μεσα απ’ τις ακτινες τους και η διπλη αποληξη της εξατμισης, συμπληρωνουν το «πακετο».
 

 Τουλαχιστον εντυπωσιακο στην εμφανιση το 208 με τη διχρωμια

Και στο εσωτερικο, η εικονα ειναι ιδια. Περα απο το state of the art λιλιπουτειο δερματινο τιμονι, πανω απο το οποιο ο οδηγος βλεπει τον πινακα οργανων με το κοκκινο περιγραμμα, την «παρασταση» στο εσωτερικο κλεβουν τα καθισματα. Τα –αληθινα- bucket της Peugeot Sport με την αλκανταρα και την κοκκινη ραφη, που προσφερουν αριστη πλευρικη στηριξη. Το εσωτερικο του 208 μοιαζει «σπαρτιατικο» σαν ενος Rallye, ομως δεν του λειπει τιποτα. Αλλωστε, ολο το μενου ειναι «μαζεμενο» στη διακριτικη οθονη αφης, στο κεντρο του ταμπλο. Τα δε κοκκινα πατακια και οι χρωμιωμενες λεπτομερειες (πενταλ, λεβιες) συμπληρωνουν  την εικονα.
 

 Φαινεται σπαρτιατικο, αλλα δεν ειναι

Αρκετα ομως με το φαινεσθαι. Πως ειναι στην πραγματικοτητα, το πιο σκληροπυρηνικο 208 GTI;
 

            Οι βελτιωσεις
 

Η Peugeot Sport επελεξε να μην «ξεζουμισει» τον 1,6 THP (τον οποιο εχουμε δει να διαθετει ως και το εξωφρενικο νουμερο των 270 ιππων) και να αυξησει την ιπποδυναμη στο διολου τυχαιο νουμερο των 208 ιππων. Παραλληλα, αυξησε τη ροπη στα 30,6 kgm απο 28 του «νορμαλ» GTI, ενω πετυχε και μειωση των εκπομπων ρυπων στα 125 απο 145 g/km.
 

Οι μηχανικοι της Peugeot Sport κοντυναν τις σχεσεις στο εξαρι κιβωτιο, φορεσαν ενα ελεγχομενο διαφορικο Torsen, τοποθετησαν σκληροτερα ελατηρια που χαμηλωσαν το αμαξωμα κατα 1 ποντο, ενω επανασχεδιασαν εκ του μηδενος τη γεωμετρια της αναρτησης.
 

Εκτος απο τα ελατηρια, διαφορετικα ειναι και τα αμορτισερ. Ετσι, πλεον το εμπρος μετατροχιο εχει αυξηθει κατα 2,2 ποντους, ενω το πισω κατα 1,6. Οι μηχανικοι της Peugeot Sport αλλαξαν και τη γωνια καμπερ και αυξησαν το πλατος τους κατα μιση ιντσα. Διαφορετικες ειναι και οι αντιστρεπτικες και μαλιστα η εμπρος τωρα, ειναι πιο λεπτη απο του 208 GTI.
 

Εντελως διαφορετικο ειναι και το συστημα πεδησης, με το φρεναρισμα να εχουν αναλαβει οι 4πιστονες δαγκανες της Brembo που συνδυαζονται με δισκους διαμετρου 323 mm, εναντι 308 του «απλου» GTI. Το πατημα στο δρομο εχουν αναλαβει ελαστικα Michelin Pilot Super Sport, διαστασεων 205/40 ZR18.
 

           Στο δρομο
 

Στη θεωρια, λοιπον, ειναι σαν να πηρες ενα 208 GTI και πληρωσες ενα σκασμο λεφτα στον κορυφαιο για το «λιονταρι» σου βελτιωτικο οικο, ωστε να το βελτιωσεις ουσιαστικα (σ.σ. βελτιωση, δεν ειναι η αυξηση της ιπποδυναμης, αλλα η εξαλειψη αδυναμων σημειων και η ισχυροποιηση αυτων που υπερεχει, κυριως στην οδικη συμπεριφορα). Στην πραξη, πως ειναι; 

Με την πρωτη βολτα, το γαλλακι αυτο ειναι ικανο να σε κανει να φωναξεις “vive la France”. Οταν συνηθισεις το κοκπιτ του και βρεις τη θεση σου στο μπακετ, αρχιζει το… παρτυ. Γυρνας το κλειδι και η καμπινα γεμιζει με τον μπασο ηχο που παραγει η εξατμιση. Κουμπωνεις πρωτη και ξεκινας.
 

Αυτο το Peugeot, δεν ειναι για τον οποιοδηποτε τυχαιο, για τον επιδειξια. Ειναι για τον γνωστη, γι’ αυτον που θελει να «στιψει» το αυτοκινητο του σε μια στριφτερη διαδρομη, που θελει να εξερευνησει τα ορια του (παντα στην πιστα, με ασφαλεια, παιδια!), να παλεψει με τα καπριτσια του οχηματος του, να το νιωσει προεκταση του. Αυτο ειναι ικανο να σου χαρισει το συγκεκριμενο 208, που ειναι ουσιαστικα, ενα rally machine δρομου.
 

 Στο ατελειωτο γκριζο της πολης, το 208 GTI by Peugeot Sport καταφερνει να ξεχωριζει

Σκληρο, αδιαφορει για οποιαδηποτε ανεση στην κινηση και συμπεριφερεται σαν καπριτσιοζα καλλονη που ξερει πως, ο,τι κι αν σου κανει, εσυ το απολαμβανεις. Στην επιταχυνση, τα Michelin γραπωνουν την ασφαλτο και, με τις ελαχιστες διακοπες που κανεις για να ανεβασεις σχεση στο ακριβες κιβωτιο, ανεβαζει χιλιομετρα σαν παλαβο. Λογω του χαμηλου του βαρους –περιπου 1.100 κιλα– ακομα και στα πολλα χιλιομετρα, ο 16αρης κινητηρας δεν κρεμαει.
 

Μεχρι την ωρα που φτανεις στην αρχη της στριφτερης διαδρομης σου. Ελαχιστα πριν απο την εισοδο της πρωτης καμπης, πλακωνεσαι στα φρενα. Τα Brembo αρπαζουν με βια το αμαξωμα και επιβραδυνουν οσο ακριβως θελεις. Κατεβασμα, παραλληλα, στο ακριβες κιβωτιο, σημαδευεις το apex και πατας. Ο THP ουρλιαζει μεχρι περιπου τις 7.000 και το 208 επιταχυνει σαν τρελο βγαινοντας απο τη στροφη, οπου αλλαζεις, για να ξεχυθεις εμπρος, μεχρι την επομενη. Ξανα και ξανα, μεχρι να τελειωσει το καυσιμο.
 

Αυτο το 208, οπως καθε Peugeot που σεβεται τον εαυτο του, εχει την ταση να διωχνει την ουρα με το αφημα του γκαζιου, γεγονος που, για τον εμπειρο αποτελει βοηθεια στο να χαραξει τις γραμμες του υπο συνθηκες. Ο απειρος, που θα τολμησει να πιεσει μετα τα ορια το «πολεμικο» μηχανημα, ιδιαιτερα δε αν δεν εχει φροντισει να ζεστανει τα λαστιχα του, θα φαει ενα μεγαλοπρεπες χαστουκι στην ουρα του (τετ α κε). 

Αυτο το 208 ειναι λοιπον ενα καθαροαιμο Peugeot, αξιο της ιστοριας των «λιονταριων» που αδιαφορει για τον επιδειξια και τον ημιμαθη. Απευθυνεται στον γνωστη, τον αυθεντικο εραστη της οδηγησης και των συγκινησεων. Διολου τυχαια, στην επιταχυνση, υπολειπεται –και μαλιστα ελαχιστα, στο σημειο του ασυναισθητου- του διλιτρου Mini Cooper S, ομως ειναι μπροστα των ανταγωνιστων του Opel Corsa OPC Performance, Ford Fiesta ST, VW Polo GTI.
 

Και, επειδη γι’ αυτη την καθαροαιμη κατασκευη η βαθμολογια των 7 στα 10 δεν μπορει να πει πολλα, ισως να μιλα απο μονο του το γεγονος (γιατι περι γεγονοτος προκειται) οτι αποφασισα πως το Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport θα ειναι το επομενο μου αυτοκινητο. Συντομα. Πολυ συντομα.  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!