Οι πρωτοπόροι της ηλεκτροκίνησης: το Mercedes-Benz eActros και το Mercedes-Benz GenH2 Truck κερδίζουν το βραβείο καινοτομίας «Truck Innovation Award 2021»

 


  Τα πιο πρωτοποριακα φορτηγα για το ηλεκτρικο μελλον φερουν το τριακτινο αστερι – αυτη ειναι η ετυμηγορια της καταξιωμενης κριτικης επιτροπης του θεσμου International Truck of the 0-100 (IToY), η οποια απενειμε τη σημαντικη διακριση Truck Innovation Award 2021 σε δυο αμιγως ηλεκτρικα φορτηγα της MercedesBenz: στο eActros με μπαταρια και το MercedesBenz GenH2 Truck με κυψελη καυσιμου. Η κριτικη επιτροπη του IToY, η οποια αποτελειται απο 25 συντακτες και καταξιωμενους δημοσιογραφους του ειδικου τυπου που εκπροσωπουν τα μεγαλυτερα περιοδικα για φορτηγα στην Ευρωπη και τη Νοτια Αφρικη, υπογραμμισαν κυριως τη συνολικη προσεγγιση στην ηλεκτροκινηση, η οποια βασιζεται σε μια σαφη, μακροπροθεσμη στρατηγικη. 

 


   Το βραβειο παρελαβε ψηφιακα στις 30 Νοεμβριου 2020 ο
Martin Daum, Προεδρος του Διοικητικου Συμβουλιου της Daimler Truck AG και Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Daimler AG, και ο Sven Ennerst, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Daimler Truck AG και υπευθυνος για την Αναπτυξη, τις Προμηθειες και την αγορα της Κινας.

 


  Το 2016, Η Daimler Trucks ηταν η πρωτη κατασκευαστρια εταιρεια παγκοσμιως που παρουσιασε ενα ηλεκτρικο, βαρυ φορτηγο για τον κλαδο των αστικων διανομων. Το 2018, εκανε πρεμιερα το πρωτοτυπο eActros και την ιδια χρονια ξεκινησαν εντατικες δοκιμες απο τους πελατες. Η μαζικη παραγωγη του eActros εχει προγραμματιστει για το 2021 και θα εχει αυτονομια πανω απο 200 χιλιομετρα. Το Σεπτεμβριο του 2020, η Daimler Trucks παρουσιασε το MercedesBenz GenH2 Truck, ενα πρωτοτυπο φορτηγο με κυψελη καυσιμου και αυτονομια 1000 χιλιομετρων, η οποια θα ειναι ακομη μεγαλυτερη στην εκδοση μαζικης παραγωγης που θα προοριζεται για απαιτητικες μεταφορες μεγαλων αποστασεων. Οι δοκιμες απο τους πελατες προβλεπεται να ξεκινησουν το 2023 ενω η εναρξη της μαζικης παραγωγης ειναι προγραμματισμενη για το δευτερο μισο της ιδιας δεκαετιας. 

 


  Ο Martin Daum λεει: «Ειμαστε ευτυχεις και υπερηφανοι που η καταξιωμενη κριτικη επιτροπη του  θεσμου Truck of the 0-100 απενειμε στο eActros και το GenH2 Truck τη σημαντικη διακριση Truck Innovation Award 2021. Αυτο αποδεικνυει οτι ειμαστε στο σωστο δρομο με τη στρατηγικη μας που εστιαζει ξεκαθαρα στις τεχνολογιες ουδετερου ισοζυγιου ανθρακα τοπικα με ηλεκτρισμο απο μπαταρια και κυψελη καυσιμου. Αυτος ο συνδυασμος μας επιτρεπει να προσφερουμε στους πελατες μας τις καλυτερες επιλογες οχηματων για καθε χρηση. Με το eActros, δειξαμε τα τελευταια χρονια οτι οι αστικες διανομες με ουδετερο ισοζυγιο CO2 τοπικα ειναι ηδη εφικτες απο σημερα. Με το GenH2 Truckπαρουσιασαμε, επιπλεον, το συγκεκριμενο σχεδιασμο μας για φορτηγα βαριας χρησης με κυψελη καυσιμου για ευελικτες και απαιτητικες μεταφορες μεγαλων αποστασεων.» 

 

  Επιπλεον, φετος το Σεπτεμβριο, η Daimler Trucks παρουσιασε τη στρατηγικη της για την τεχνολογια εξηλεκτρισμου των οχηματων της, μια γκαμα που καλυπτει απο τις αστικες διανομες μεχρι τις διεθνεις μεταφορες μεγαλων αποστασεων, επικυρωνοντας τη δεσμευση της ως προς τους στοχους της συμφωνιας του Παρισιου για την κλιματικη αλλαγη. Στο πλαισιο αυτης της ολοκληρωμενης προσεγγισης, η Daimler Trucks παρουσιασε για πρωτη φορα τη νεα αρχιτεκτονικη της δομοστοιχειωτης πλατφορμας παγκοσμιως, τη λεγομενη ePowertrain, η οποια, μεταξυ αλλων, ετυχε ιδιαιτερα θετικης υποδοχης απο την κριτικη επιτροπη. 

 

 

MercedesBenz eActros: μια εναλλακτικη λυση για ουδετερο ισοζυγιο CO2 τοπικα στις αστικες διανομες


 
  Τα συμπερασματα απο τις δοκιμες πελατων του MercedesBenz eActros ενσωματωθηκαν αμεσα στη διαδικασια εξελιξης του πρωτοτυπου σε οχημα μαζικης παραγωγης. Μεχρι στιγμης, εχουν δειξει οτι το ηλεκτρικο eActros που κινειται αμιγως με μπαταρια ειναι απολυτως καταλληλο για βιωσιμες βαριες διανομες. Σε καμια περιπτωση δεν υστερει εναντι ενος συμβατικου πετρελαιοκινητου φορτηγου απο αποψη διαθεσιμοτητας και επιδοσεων. Ωστοσο, το eActros μαζικης παραγωγης θα ειναι πολυ ανωτερο απο το τωρινο πρωτοτυπο σε καποιους τομεις, οπως η αυτονομια, η ισχυς του συστηματος κινησης και η ασφαλεια. Το eActros μαζικης παραγωγης θα ειναι ανταξιο ενος συμβατικου Actros σε ο,τι αφορα το ωφελιμο φορτιο. Το eActros θα κυκλοφορησει ως διαξονικο και τριαξονικο φορτηγο. 

 

  Επιπλεον, το 2020 η Daimler Trucks παρουσιασε μια προεπισκοπηση του MercedesBenz eActros LongHaul, ενος φορτηγου μεγαλων αποστασεων που κινειται αμιγως με μπαταρια και σχεδιαστηκε για ενεργειακα αποδοτικες μεταφορες σε κανονικες αποστασεις και προγραμματιζομενα δρομολογια. Η Daimler Trucks αναμενεται να ξεκινησει τη μαζικη παραγωγη του eActros LongHaul το 2024. Η αυτονομια του θα ανερχεται σε περιπου 500 χιλιομετρα με μια φορτιση μπαταριας. 

 

 

MercedesBenz GenH2 Truck: πρωτοτυπο φορτηγο με κυψελη καυσιμου για  ευελικτες και απαιτητικες μεταφορες μεγαλων αποστασεων.


 
Οι μηχανικοι αναπτυξης της Daimler Trucks χρησιμοποιησαν ως βαση τις δυνατοτητες του συμβατικου φορτηγου μεγαλων αποστασεων MercedesBenz Actros σε ο,τι αφορα στην ελκτικη ισχυ, την αυτονομια και τις επιδοσεις. Για παραδειγμα, η εκδοση μαζικης παραγωγης του GenH2 Truck αναμενεται να εχει μικτο βαρος οχηματος 40 τονους και ωφελιμο φορτιο 25 τονους. Το υψηλο ωφελιμο φορτιο και η μεγαλη αυτονομια επιτυγχανονται χαρη σε δυο ειδικα ρεζερβουαρ υγρου υδρογονου και ενα ιδιαιτερα ισχυρο συστημα κυψελης καυσιμου, τα οποια αποτελουν τον πυρηνα του σχεδιασμου του GenH2 Truck. Η Daimler Trucks προτιμα τη χρηση υγρου υδρογονου (LH2), διοτι σε αυτην την κατασταση, η ενεργειακη πυκνοτητα της πηγης ενεργειας σε σχεση με τον ογκο ειναι πολυ υψηλοτερη συγκριτικα με το αεριο υδρογονο. Συνεπως, τα ρεζερβουαρ ενος φορτηγου με κυψελη καυσιμου που χρησιμοποιει υγρο υδρογονο ειναι πολυ μικροτερα και, λογω της χαμηλοτερης πιεσης, σημαντικα ελαφρυτερα. Ετσι, αυξανεται η χωρητικοτητα και το ωφελιμο φορτιο των φορτηγων.

 

  Συγχρονως, μπορει να μεταφερεται μεγαλυτερη ποσοτητα υδρογονου, γεγονος που αυξανει σημαντικα την αυτονομια των φορτηγων. Ολα αυτα καθιστουν το GenH2 Truck μαζικης παραγωγης εξισου καταλληλο με ενα συμβατικο πετρελαιοκινητο φορτηγο για μεταφορες μεγαλων αποστασεων που διαρκουν πολλες ημερες και προγραμματιζονται δυσκολα, αλλα και για περιπτωσεις οπου η ημερησια αναγκη για ενεργεια ειναι υψηλη.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!