Ποια είναι η νέα Aston Martin DBX


Η Aston Martin, ειναι ενας κατασκευαστης αυτοκινητων, που μεταξυ αλλων, τη διακρινουν το διαχρονικο design, η φινετσα και η πολυτελεια. Στο περασμα των ετων, η βρετανικη εταιρεια εδραιωθηκε ως η πλεον classy, στον χωρο των σπορ αυτοκινητων, τα οποια ειχαν ανεκαθεν αυτο το \”σωστο\” μειγμα μεταξυ sport και GT αυτοκινητου στο DNA τους. Διανυοντας πλεον το 106ο ετος της, η Aston Martin ξεκιναει τη παραγωγη των αυτοκινητων της, στο δευτερο, ολοκαινουργιο εργοστασιο της, με την νεα DBX, το πρωτο της SUV.

Ουκ ολιγες φορες, η Aston Martin, εχει κλεψει τη παρασταση, οταν παρουσιαζει ενα νεο μοντελο. Ειτε προκειτε για την \”μικρη\” της Vantage, την DB11, την Rapide, εως και το hypercar της, τη Valkerie, παντα θα παρουσιασει κατι εντυπωσιακο.

Με την ελευση των πολυτελων και sport SUV, απο ολο τον ανταγωνισμο, ηρθε και η σειρα της Aston Martin να παρουσιασει το δικο της, τη DBX. Η DBX βρισκοταν υπο ψηφιακη εξελιξη ηδη απο το 2015, οπου και ειχε παρουσιαστει ενα concept car στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης εκεινη τη χρονια, με την εξελιξη της με πρωτοτυπα οχηματα, να αρχιζει το 2018 και να ολοκληρωνεται στις αρχες του 2019. Το αποτελεσμα ; Εντυπωσιακο.

Design που ελκυει καθε βλεμμα

Αν μη τι αλλο, η DBX ειναι σιγουρα ενα απο τα ομορφοτερα, αν οχι το ομορφοτερο, SUV στην αγορα σημερα. Η DBX, φερει τα χαρακτηριστικα σχεδιαστικα στοιχεια, οπως την εμπρος γρυλια απο τα μοντελα της σειρας DB, τους αεραγωγους στο καπο απο την DBS Superleggera και το πισω μερος απο τη Vantage.

Στο εμπρος μερος, κυριαρχει η γρυλια που προερχεται απο τη DB11, η οποια συνοδευεται απο τους αεραγωγους στο καπο, σχδιαστικο στοιχειο που θυμιζει αυτους στη DBS Superleggera και απο τις πλαϊνες εισαγωγες αερα στο κατω μερος, που χρησιμευουν στη μειωση της αεροδυναμικης αντιστασης και στη ψυξη των φρενων, καθως κατευθυνουν τον αερα μερικως προς τα εμπρος φρενα και στο υπολοιπο του, στο πλαϊ, περιβαλομενες απο τα day time running lights.
Το πλαϊνο προφιλ της DBX, θυμιζει περισσοτερο 4θεσιο κουπε, παρα SUV. Η οροφη, παρολο που μοιαζει χαμηλη, προσφερει το μεγαλυτερο χωρο στο εσωτερικο στη κατηγορια της, συμφωνα με την Aston Martin, ενω το κεντρικο κομματι φροντιζει για την ομαλη ροη του αερα κατα μηκος του αυτοκινητου. Για λογους αισθητικης, τα παραθυρα στις πορτες της DBX δεν φερουν πλαισιο και δημιουργουν μια σχεδον ομοιομορφη, συνεχομενη εικονα με τη μεσαια κολωνα.
Κοιτωντας κανεις τη DBX απο πισω, παρατηρει αμεσως το γεγονος οτι μοιαζει σε τεραστιο βαθμο με τη Vantage. Και οντως, μοιαζουν. Οι σχεδιαστες της Aston, καταφεραν να ενσωματωσουν τελεια στο σωμα της DBX, το πισω μερος της Vantage, χωρις θυσιες σε αεροδυναμικη η αισθητικη. Το φαρδυ σκουρο κατω μερος της, μαζι με της δυο αποληξεις της εξατμισης, προσδιδουν στο δυναμικο σχεδιασμο του πισω μερους της.
Μαλιστα, ο σχεδιασμος του πισω μερους της, ειναι τοσο αεροδυναμικα βελτιστοποιημενος, που ο αερας που ρεει στο ανοιγμα της αεροτομης, απομακρυνει την οποιαδηποτε βρωμια τεινει να συγκεντρωνεται στο πισω τζαμι, καθως ρεει κατα μηκος του, προς τη δεϋτερη, πισω αεροτομη.

Επιδοσεις που εντυπωσιαζουν

Η δυναμικη οσο και η πολυτελης πλευρα της DBX, αναδεικνυονται μεσα απο το πολυπλευρο οδηγικο της χαρακτηρα. Η αεραναρτηση της, προσφερει μεγαλη διαδρομη αυξησης η μειωσης του υψους της DBX, ειτε αυξανοντας το υψος της κατα 4.5 εκατοστα ειτε μειωνοντας το κατα 5 εκατοστα, δινοντας της μεγαλο περιθωριο για να κινηθει σε κακατραχαλα εδαφη (αν και γνωριζουμε πως η πλειοψηφια των DBX δεν θα οδηγηθουν ποτε εκτος δρομου), ειτε να κινηθει σε πιο γρηγορους ρυθμους σε ενα δρομο με στροφες. Μεγαλο βαθμο τοσο στη sport οσο και στην πολυτελη πλευρα του οδηγικου της χαρακτηρα, δινει το ηλεκτρικο συστημα ελατηριων και αντιστρεπτικων ραβδων, που μεταβαλει τη σκληροτητα τους αναλογα τις εκαστοτε συνθηκες οδηγησης.
Την DBX κινει ο 4 λιτρων, V8 twin-turbo κινητηρας της Mercedes-AMG, που τοποθετειτε και στη Vantage, καθως και στην V8 DB11. Στην DBX, η αποδοση του ανερχεται στους 550 ιππους και 700Nm ροπη με το sprint απο τα 0 στα 100 γινεται σε 4.5 δευτερολεπτα.
Το κιβωτιο της ειναι ενα αυτοματο 9 σχεσεων με torque converter, ενω στο κεντρο φερει ενα διαφορικο με δυνατοτητα κλειδωματος και ενα ηλεκτρονικο μεταβαλομενου κλειδωματος διαφορικο πισω, για τη καλυτερη δυνατη κατανομη της δυναμης στους 4 τροχους.

Το μοντερνο \”old-school\” εσωτερικο 

Αρχικα, υπαρχει μια αντιφαση. Και μοντερνο και \”old-school\” ; Ναι. Βλεπετε, η Aston Martin κραταει ολα τα καλα στοιχεια του \”παλιου\” και τα συνδυαζει με οτι νεο και τεχνολογικα εξελιγμενο υπαρχει. Και τελος, προσθετει και μια δικη της πινελια καινοτομιας.
Το σαλονι της DBX ειναι στο βασικο εξοπλισμο επενδυμενο εξ\’ ολοκληρου με δερμα, προερχομενο απο τη Σκοτια, απο την επι σειρα δεκαετιων προμηθευτη της εταιρειας, Bridge of Weir Leather Co., μια εκ των κορυφαιων προμηθευτων δερματος για χρηση στα αυτοκινητα ανα το κοσμο.
Η οροφη της, φερει μια πανοραμικη ηλιοροφη, με επενδυση Alcantara απο το υψος της μεσης του σαλονιου και πανω και ειναι το πρωτο αυτοκινητο μεχρι σημερα, το σκιαστρο του οποιου ειναι και αυτο κατασκευασμενο απο Alcantara.
Επιπλεον, η DBX ειναι το πρωτο αυτοκινητο που φερει δερμα ανεμειγμενο με βαμβακι, σε βαθμο 80%, που το κανει πολυ πιο μαλακο και απαλο στην αφη, χωρις ωστοσο να το κανει πιο επηρεπες στη φθορα. Επιπλεον, ειναι η πρωτη φορα που αυτοκινητο \”ντυνεται\” με δερμα, ακομη και στα ηχεια, προκειμενου να υπαρχει απολυτη ομοιομορφια στο χωρο του εσωτερικου.
Στο κομματι της τεχνολογιας, η DBX ειναι εφοδιασμενη με τη τελευταια εκδοση του συστηματος infotainment της Mercedes Benz, με μια οθονη 10.25\” στη κεντρικη κονσολα για το χειρισμο του, καθως και μια οθονη 12.3\” στο ταμπλο, το οποιο οπως και στα υπολοιπα μοντελα της εταιρειας, ειναι πλεον πληρως ψηφιακο. Επισης, φερει το συστημα εσωτερικου mood light, ιδιο με αυτο της Mercedes Benz, με δυνατοτητα επιλογης αναμεσα σε 64 χρωματα και 2 ζωνες φωτισμου (ανω και κατω μισο καμπινας).

Πακετα αξεσουαρ για καθε αναγκη

Η δυνατοτητα ικανοποιησης μιας μεγαλης γκαμας αναγκων για την εκαστοτε πελατεια, ηταν βασικο στοιχειο για την Aston Martin στη DBX. Υπαρχουν πακετα εξτρα για κυριολεκτικα οποιαδηποτε αναγκη. Ενδεκτικα :

Ραγες οροφης για τοποθετηση πεδιλων ski, snowboard, ποδηλατων κτλ

Προστατευτικα για τοποθετηση στο εσωτερικο, στο ευαισθητα σημεια
Προστατευτικο για το χωρο αποσκευων και μαξιλαρι σκυλιων

Μαξιλαρι σκυλιων by Aston Martin. Οχι οτι και οτι

Τσαντα για τη μαξιλαρα καθως και ξεχωριστο τσαντακι για τα tailor made πιατακια
Κουβερτα picnic
Luggage set 6 τεμαχιων, ειδικα για τη DBX

Παιδικο καθισμα, απο το ιδιο δερμα με την επενδυση του εσωτερικου

Αυτα ειναι μονο ενα μικρο δειγμα απο τα επιμερους προσφερομενα παρελκομενα των πακετων που προσφερει η Aston Martin.

All in all

Η DBX ειναι ενα ιδανικα τοποθετημενο luxury SUV. Η τιμη του, στα 193.500€ στη Γερμανια, το τοποθετει κοντα στη Bentayga, απο την οποια σιγουρα εχει μια πιο εκλεπτυσμενη και \”μοναδικη\” αισθηση, καθως η Bentayga εχει πολλα στοιχεια απο το Volkswagen Group, ενω η DBX φερει ελαχιστα στοιχεια που θυμιζουν Mercedes Benz. Ειναι σχεδον ομοια σε επιδοσεις με το RS Q8 της Audi, με σαφως ανωτερη ποιοτητα υλικων και συναρμογης, ενω, παρολο που ειναι πιο αργη απο την performance super-star της παρεας, Lamborghini Urus, ειναι και εν συγκριση με αυτη, πολυ πολυτελεστερη και, ας ειμαστε ειλικρινης, πολυ πιο ομορφη και ποιοτικα ανωτερη. Και περιπου 55.000€ φτηνοτερη.
Η DBX λοιπον, ειναι η πιο ισορροπημενη επιλογη. Κατασκευασμενη απο κορυφαια υλικα, συναρμολογημενη στο χερι, αισθητικα πληρως διαφοροποιημενη απο τον ανταγωνισμο της, εξοπλισμενη με ολες τις νεοτερες τεχνολογιες και συστηματα επιβοηθησης και ασφαλειας. Ολα αυτα, σε μια τιμη που βρισκεται καπου στο μεσο προς κατω μερος, σε σχεση με τον ανταγωνισμο της.
Θα μπορουσε λοιπον κανεις να πει, οτι περα απο μοναδικη, ειναι ισως και η καλυτερη value for money επιλογη, με μεγαλες δυνατοτητες εξατομικευσης, τοσο στο κομματι που αφορα την επιλογη χρωματω, επενδυσεων εσωτερικου κτλ, αλλα και στο κομματι της πρακτικοτητας, με τα διαφορα επιμερους πακετα προαιρετικου εξοπλισμου που προσφερονται.
Μπορει να ειναι υποκειμενικη (και στη συγκεκριμενη περιπτωση, προσωπικη) αποψη, αλλα, οσο εντυπωσιακο αν ακουγεται το \”Lamborghini\”, για την Urus, η sophisticated το Bentley, για την Bentayga, οταν σε ρωτουν τι οδηγεις, εχει μια αλλη αιγλη να πεις, Aston Martin… 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!