Ποια είναι τα σημαντικότερα ρεκόρ της Mazda

Ανεκαθεν, στο DNA καθε μελους της ομαδας της Mazda, κυριαρχουσε η προκληση της επιδιωξης αποτελεσματων εναντια στο κατεστημενο, καθως και η αναδειξη της οσο το δυνατον καλυτερης οδηγικης εμπειριας. Οι αποδειξεις βρισκονται σε βιβλια διαφορων ρεκορ και ιστορικες στιγμες, με παραδειγματα για μια αυτοκινητοβιομηχανια αποφασισμενη να πετυχει κανοντας τα πραγματα με τον δικο της ξεχωριστο τροπο. Αυτα τα ρεκορ, τα οροσημα και τα αλλα θρυλικα επιτευγματα, ειναι τοσο πολλα και διαφορετικα, που εχουν σημαδεψει ολη την πορεια της.
Ολα ξεκινησαν το 1931, οπου ο μετεπειτα κατασκευαστης εργαλειων εφτιαξε το πρωτο του οχημα. Ηταν ενα τρικυκλο φορτηγο με την ονομασια MazdaGo. Η Toyo Kogyo Co., οπως ονομαζοταν τοτε η  Mazda, εμελλε να γινει μια αυτοκινητοβιομηχανια με παραγωγη πανω απο 50εκ. αυτοκινητα και με στοχο να ξεπερασει τα 2εκ. ετησιας παραγωγης μεχρι το 2024. Στην πορεια των χρονων, και απο τα πρωτα της βηματα, η εταιρεια επεδιωκε παντα να προκαλει τα ορια της.

Οι χρονιες – σταθμοι για τη Mazda

  • 1936

    Η Mazda διοργανωνει μια περιοδεια σε ολοκληρη τη χωρα με στοχο την προωθηση των 5 μοντελων του MazdaGo (type KC και DC). Ξεκινωντας απο την πολη Kagoshima στο νοτιοτερο ακρο του κυριου νησιωτικου συμπλεγματος της Ιαπωνιας, η αποστολη αποδεικνυει την ανθεκτικοτητα του συγκεκριμενου τρικυκλου, σε μια διαδρομη 2.700 χιλιομετρων μεσα απο σκονισμενα, και λασπωμενα μονοπατια, για να καταληξει τελικα στο Τοκιο 25 ημερες αργοτερα. Η δημοσιοτητα που ελαβε αυτη η περιοδεια αυξησε σημαντικα τις πωλησεις. Το 1940 η Mazda θα παρουσιαζε και το πρωτο της πρωτοτυπο επιβατικο αυτοκινητο. Ωστοσο, ο Δευτερος Παγκοσμιος Πολεμος δεν επετρεψε στο τετραθυρο αυτο σενταν να περασει στην παραγωγη.

     

  • 1945 

    Η Mazda ξεκινα στη Χιροσιμα, την παραγωγη επαγγελματικων οχηματων, τεσσερεις μολις μηνες μετα την εκρηξη της ατομικης βομβας στην πολη.

     

  • 1960 


    Η εταιρεια εισερχεται και στην παραγωγη επιβατικων αυτοκινητων με το εντυπωσιακο σε στυλ μοντελο το Mazda R360 Coupé. Το γοητευτικο και ελαφρυ 2+2 coupe, την πρωτη μολις χρονια της κυκλοφοριας του, επιτυγχανει ενα μεριδιο της ταξης του 65% στην αναπτυσσομενη κατηγορια των microcars, και ενα 15% αντιστοιχα, στη συνολικη αγορα αυτοκινητων της Ιαπωνιας.

     

  • 1967  

    Παρουσιαζεται το Mazda Cosmo / 110S,το πρωτο αυτοκινητο παραγωγης στον κοσμο με περιστροφικο κινητηρα Wankel διπλου ροτορα και το δευτερο μολις μοντελο παραγωγης με περιστροφικο κινητηρα, που ειχε παρουσιαστει ποτε. Το Cosmo ηταν επισης και το πρωτο αυτοκινητο με περιστροφικο κινητηρα που ελαβε μερος και ολοκληρωσε τον μαραθωνιο αγωνα των 84 ωρων, στην περιφημη πιστα του Nürburgring, τερματιζοντας στην 4η θεση το 1968.

     

  • 1970 

    Η Mazda κατασκευαζει το 100,000ο αυτοκινητο με περιστροφικο κινητηρα, ενα νουμερο που κανενας κατασκευαστης στον κοσμο δεν ειχε επιτυχει μεχρι εκεινη τη στιγμη. Η βιομηχανια απο τη Χιροσιμα εφτασε εκεινη τη χρονια να εχει πουλησει σχεδον 2 εκατομμυρια αυτοκινητα, pickups και vans, με τον μοναδικο αυτο κινητηρα.

     

  • 1973


    Καινοτομωντας και παλι στην Διεθνη Εκθεση Αυτοκινητου του Τοκυο, η Mazda παρουσιαζει το διαστημικο Mazda CVS Personal Car. Πολυ μπροστα απο την εποχη του σε πολλους τομεις, το χωρις οδηγο ηλεκτρικο πρωτοτυπο minivan, αποτελεσε μια προγευση του οραματος περι κυκλοφοριας που απασχολει ακομα και σημερα τη διεθνη κοινοτητα.

     

  • 1977  


    Δυο Mazda 323 ταξιδευουν επι 40 μερες για 15.000χλμ. απο τη Χιροσιμα στην διεθνη εκθεση της Φρανκφουρτης, πρακτικα χωρις καμια βλαβη – εκτος απο μερικα κλαταρισματα – επιβεβαιωνοντας ετσι την παροιμιωδη αξιοπιστια της μαρκας, ακομα και πριν την πωληση.

      

  • 1978  


    Παρουσιαζεται το Mazda RX-7, ενα στιλατο μικρομεσαιο και σπορ κουπε. Ενα απολαυστικο στην οδηγηση αυτοκινητο, που θα αναδεικνυοταν ως το πλεον δημοφιλες μοντελο με περιστροφικο κινητηρα στην ιστορια. Οι τρεις γενιες του πουλησαν πανω απο 811,000 μοναδες, ενω το συγκεκριμενο μοντελο σημειωσε και αναριθμητα ρεκορ στις πιστες. Την ιδια χρονια ενα τροποποιημενο RX-7 καταρριπτει το ρεκορ ταχυτητας (296χλμ/ω.) για την κατηγορια του, στην περιοχη του Bonneville Salt Flats.

     

  • 1980s 


    Το rotary RX-7 καταρριπτει το ενα ρεκορ μετα το αλλο στις πιστες. Μεταξυ αυτων και πανω απο 100 νικες σε αγωνες του Αμερικανικου πρωταθληματος IMSA, πολυ περισσοτερες απο οποιοδηποτε αλλο μοντελο με εμβολοφορο κινητηρα, κυριαρχωντας στην κατηγορια GTU (κατω των 2.5λ.), καθως και 12 συνεχομενες νικες στον αγωνα των 24ωρων της Daytona, απο το 1982 εως το 1993. Το 1986, ενα RX-7 δευτερης γενιας σημειωνει νεο ρεκορ ταχυτητας στην κατηγορια του με 383.7χλμ./ω. στην πιστα της Bonneville.

     

  • 1989  


    Η Mazda παρουσιαζει το MX-5, και γινεται η μοναδικη εταιρεια που αναβιωνει την κατηγορια των κλασσικων roadsters, υιοθετωντας τη φιλοσοφια του Jinba Ittai, η αλλιως “αναβατης και αλογο σε ενα σωμα”. Θετοντας νεα προτυπα σε οτι αφορα τη μηχανολογια της ελαφριας κατασκευης και της προσιτης οδηγικης απολαυσης, το προσιτο αυτο διθεσιο γινεται αμεσως το «χιτ» της χρονιας, καταρριπτοντας συνεχως τα δικα του ρεκορ παραγωγης και πωλησεων, κατακτωντας 100αδες διεθνη βραβεια, και δημιουργωντας ενα εξαιρετικα δυναμικο κοινο φανατικων οπαδων. Το αυτοκινητο καταφερε επισης να γινει και το μοντελο παραγωγης με τις περισσοτερες αγωνιστικες συμμετοχες.

     

  • 1990  


    Σε επαναληψη του ταξιδιου του 1977, εξι αυτοκινητα Mazda (626, 323 και E2200 van) ξεκινουν απο την Ιαπωνια για να φτασουν οδικως στα κεντρικα της Mazda Europe στο Λεβερκουζεν της Γερμανιας, αυτη τη φορα διασχιζοντας την τοτε Σοβιετικη Ενωση.

     

  • 1991  


    Στην πλεον ιστορικη στιγμη του περιστροφικου κινητηρα, το Mazda 787B κερδιζει τον περιφημο αγωνα των 24ωρων του Le Mans, αφηνοντας εκπληκτη ολοκληρη την παγκοσμια αγωνιστικη κοινοτητα. Η νικη αυτη θα ηταν και η πρωτη για Ιαπωνικη μαρκα, και η μοναδικη για αυτοκινητο με μη εμβολοφορο κινητηρα.

     

  • 1993  


    Παρουσιαζεται το Mazda Xedos 9 (η αλλιως και Millenia & Eunos 800), το μοναδικο μοντελο παραγωγης με κινητηρα που λειτουργουσε βασει της θεωριας του κυκλου του Miller. Το συγκεκριμενο σενταν του segment Ε, διεθετε κινητηρα V6 2.3-λιτρων ο οποιος συνδυαζε τη λειτουργια της καθυστερησης κλεισιματος της βαλβιδας εισαγωγης, με εναν υπερσυμπιεστη, με αποτελεσμα την μεγαλυτερη αποδοση ισχυος απο εναν κινητηρα μικροτερου κυβισμου, μειωνοντας ταυτοχρονα και την καταναλωση.

     

  • 1995


    Ενα τροποποιημενο RX-7 τριτης γενιας καταρριπτει ενα ακομα ρεκορ ταχυτητας στην πιστα της Bonneville, επιτυγχανοντας ανωτατη ταχυτητα 389χλμ./ω.

     

  • 2000  

    Το βιβλιο των Ρεκορ Guinness ανακηρυσσει επισημα το MX-5 ως το bestselling διθεσιο σπορ αυτοκινητο της ιστοριας με πωλησεις που εφταναν τις 532.000 μοναδες. Με αρκετες αναβαθμισμενες εκδοσεις απο τοτε, το MX-5 εξακολουθει μεχρι και σημερα να κατεχει το συγκεκριμενο τιτλο. 

     

  • 2004 


    Τη σκυταλη του προκατοχου του παραλαμβανει το rotary Mazda RX-8, καταρριπτοντας πανω απο 40 φορες το ρεκορ ταχυτητας της FIA στην οβαλ πιστα δοκιμων υψηλων ταχυτητων, στο Papenburg της Β.Δ. Γερμανιας.

     

  • 2011  


    Παρουσιαση της τεχνολογιας Skyactiv. Μια σειρα αντισυμβατικων κινητηρων, συστηματων μεταδοσης, αμαξωματων και σασι σχεδιασμενων με στοχο τη μεγιστοποιηση της αποδοτικοτητας, των επιδοσεων, της ασφαλειας, και της οδηγικης απολαυσης, ταυτοχρονα και με τη καινουργια σχεδιαστικη φιλοσοφια Kodo της Mazda. Για πρωτη φορα παρουσιαστηκαν με το νεο crossover SUV, το Mazda CX-5, η τεχνολογια Skyactiv και το KODO ξεκινησαν να υιοθετουνται συστηματικα απο καθε μοντελο νεας γενιας της Mazda, και θα λαβουν ιδιαιτερα θετικες κριτικες, κερδιζοντας 100αδες βραβεια.

     

  • 2013  


    Μερικα Mazda3 νεας γενιας, θα επαναλαβουν το ταξιδι Ιαπωνια-Γερμανια μεσω Ρωσιας, Λευκορωσιας και Πολωνιας, αυτη τη φορα με τους οπαδους, τους δημοσιογραφους, και τους bloggers να ενημερωνουν μεσω live μεταδοσεων απο την οδηγηση.

      

    Η κοινοτητα των φανατικων της Mazda σημειωνει ακομα ενα ρεκορ στο βιβλιο Guinness, με την μεγαλυτερη παρελαση αυτοκινητων Mazda. 683 MX-5 ελαβαν μερος στην εκδηλωση στο Lelystad της Ολλανδιας, καταρριπτοντας το ρεκορ του 2010 με 459 MX-5 που συγκεντρωθηκαν στο Essen, στη Γερμανια.

     

  • 2014  


    Το Mazda6 αναδεικνυει τα προτερηματα των κινητηρων SkyactivD, συντριβοντας το προηγουμενο ρεκορ μεσης ωριαιας ταχυτητας σε ενα 24ωρο (221.1χλμ./ω vs. 209.8χλμ./ω.) αλλα και αλλα ρεκορ της FIA για κινητηρες turbodiesel2.0-2.5 λιτρων.


    Οι φιλοι της Mazda καταρριπτουν ενα ακομα ρεκορ της μεγαλυτερης συγκεντρωσης αυτοκινητων MX-5 σε μια και μοναδικη εκδηλωση. 1.934 roadster απο ολοκληρη την Β.Αμερικη συγκεντρωθηκαν για να παρακολουθησουν μια εκθεση αυτοκινητων στην πιστα της Mazda στην πολη Salinas, της Καλιφορνια.

     

  • 2016


    Ενα MX-5 τεταρτης γενιας με τον αριθμο 1.000.000 βγαινει απο τη γραμμη παραγωγης του εργοστασιου Νο1 στην Ujina της Χιροσιμα. Το αυτοκινητο με την κοκκινη μαλακη οροφη ξεκινησε μια παγκοσμια περιοδεια οπου συγκεντρωσε τις υπογραφες 200.000 περιπου, φανατικων οπαδων του.

     

  • 2018


    Ενα ακομη ιστορικο οροσημο για τη μαρκα ειναι και η παραγωγη του Ιαπωνικου εργοστασιου που εφτασε τα 50 εκατομμυρια αυτοκινητα. Η διαρκως ανοδικη πορεια της παραγωγης δεν εχει ορια καθως ο στοχος της Mazda ειναι να αυξησει την ετησια παραγωγικη της δυνατοτητα στα 2 εκατομμυρια μοναδες μεχρι το 2024.

    Η Mazda δειχνει τις δυνατοτητες της εκδοσης AWD του δημοφιλους CX-5 σε οδηγηση στην παγωμενη επιφανεια της λιμνης Βαϊκαλης, και γινεται ο πρωτος κατασκευαστης που λαμβανει επισημη αδεια για δοκιμες στη Σιβηρια, διασχιζοντας την αρχαιοτερη και βαθυτερη λιμνη του κοσμου.

      

  • 2019   


    Πραγματικα στο στοιχειο του, ενα MX-5 πρωτης γενιας σπαει το ρεκορ κινησης σε δρομο με τις περισσοτερες στροφες σε 12 ωρες οδηγησης. Οι 2.900 στροφες που διεσχισε μεσα σε μια βροχερη νυχτα στην περιοχη Kaunertal Glacier Road στις Αυστριακες Αλπεις ειναι σχεδον διπλασιες απο την προηγουμενη επιδοση που καταγραφηκε απο το Ινστιτουτο  RID Rekord της Γερμανιας.


    Λανσαρισμα του SkyactivX. Προκειται για τον πρωτο στον κοσμο βενζινοκινητηρα μαζικης παραγωγης που συνδυαζει τη λειτουργια αναφλεξης με μπουζι και αναφλεξης μεσω συμπιεσης, και επιτυγχανει τις κορυφαιες τιμες οικονομιας και ροπης ενος diesel με την ηρεμη λειτουργια, την ανεση ανεβασματος των στροφων, και την αμεσοτητα στην αποκριση ενος βενζινοκινητηρα οπως ειναι ο SkyactivG.

    Και το ταξιδι, συνεχιζεται…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!