Με το e-tron, λοιπον, η Audi καταρριπτει το μεγαλυτερο ισως μυθο γυρω απο τα ηλεκτρικα αυτοκινητα: Τις δυσκολιες στα μεγαλα ταξιδια λογω περιορισμενης αυτονομιας. Πως; Κανοντας ενα ταξιδι με non-stop οδηγηση ανω των 1.600 χιλιομετρων απο την Σλοβενια εως την Ολλανδια, με σταση μονο για συντομη επαναφορτιση (με ταχεια φορτιση στο 80% της χωρητικοτητας της μπαταριας σε λιγοτερο απο μιση ωρα), αποδεικνυοντας οτι στα πλεονεκτηματα του Audi e-tron, εκτος απο την αποδοση και την ανεση, περιλαμβανεται και η αυτονομια!
Δεκα ευρωπαϊκες χωρες σε 24 ωρες με συντομες στασεις για επαναφορτιση! Το Audi e-tron πραγματικα εντυπωσιαζει με τις δυνατοτητες του και στις μεγαλες αποστασεις. Στις 20 Αυγουστου, εννεα δημοσιογραφοι του διεθνους ειδικου Τυπου ξεκινησαν μια δοκιμη μεγαλης αποστασης διανυοντας περισσοτερα απο 1.600 χλμ. μεσα σε 24 ωρες. Η εκκινηση δοθηκε στη λιμνη Bled στη Σλοβενια με καταληξη στο Αμστερνταμ, στην Ολλανδια. Το ηλεκτρικο SUV με την εξαιρετικα μεγαλη αυτονομια και τις φορτισεις πολυ συντομης διαρκειας αποδειχθηκε μια ολοκληρωμενη απο καθε αποψη προταση και σε συνδυασμο με τα απολαυστικα του δυναμικα χαρακτηριστικα και το ανετο εσωτερικο, προσφερε μια ασυναγωνιστη «ηλεκτροκινητη» εμπειρια στους συμμετεχοντες!
Η λιμνη Bled βρισκεται σε ενα ειδυλλιακο τοπιο στην ακρη του οροπεδιου Pokljuka στα βορεια της Σλοβενιας. Απο εκει, τρια Audi e-tron 55 quattro με τρεις δημοσιογραφους ανα αυτοκινητο, ξεκινησαν με σκοπο να διασχισουν 10 ευρωπαϊκες χωρες μεσα σε μολις 24 ωρες!
Σε αυτη την ανω των 1.600 χιλιομετρων διαδρομη, τα τρια Audi e-tron διεσχισαν την Αυστρια, την Ιταλια, το Λιχτενσταϊν, την Ελβετια, τη Γαλλια, τη Γερμανια, το Λουξεμβουργο, το Βελγιο και εφτασαν στο Αμστερνταμ στην Ολλανδια. Σε διαφορετικης μορφολογιας δρομους, το e-tron, το πρωτο ηλεκτρικο αυτοκινητο ευρειας παραγωγης της Audi, εδειξε ποσο ανετο, δυναμικο και απολαυστικο ειναι στα μεγαλα ταξιδια.
Το Audi e-tron αποτελει το προτυπο της νεας εποχης της ηλεκτροκινησης. \”Το ηλεκτρικο μας SUV ειναι ενα εξαιρετικο αυτοκινητο μεγαλων αποστασεων, επειδη συνδυαζει ιδανικα υψηλα επιπεδα ανεσης, αποδοσης και επιδοσεων,\” εξηγει ο Hans-Joachim Rothenpieler, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Audi στον τομεα της Τεχνολογικης Αναπτυξης. \”Στο 24ωρο ταξιδι απο τη Σλοβενια στην Ολλανδια, επιδειξαμε οτι εξισου σημαντικη με τη μεγαλη αυτονομια ειναι η πολυ ικανοποιητικη, απο αποψη χρονου, ταχυφορτιση στα 150 kW\”.
Ταχεια φορτιση στα 150 kW
Χαρη στην ταχυφορτιση συνεχους ρευματος σε σταθμους υψηλης ισχυος, η μπαταρια ιοντων- λιθιου του Audi e-tron φτανει στο 80% της χωρητικοτητας της σε λιγοτερο απο 30 λεπτα της ωρας – σχεδον οσο ενα διαλειμμα για καφε – εξοικονομωντας χρονο στις μεγαλες διαδρομες. Το βασικο στην υψηλης αποδοσης φορτιση ειναι η πολυπλοκη θερμικη διαχειριση, η οποια παραλληλα εξασφαλιζει μεγαλη διαρκεια ζωης της μπαταριας σε συνδυασμο με σταθερα ιδανικες επιδοσεις, ακομη και υπο υψηλο φορτιο. Στη διαρκεια της διαδρομης τα «πληρωματα» ειχαν την ευκαιρια να επαναφορτισουν σε επτα διαφορετικους σταθμους: στο Kärnten, στο Νοτιο Τιρολο, στο Vorarlberg, στο καντονι της Ζυριχης, στο Breisgau, στο Eifel και τελος κοντα στην Λιεγη, σε ολες τις περιπτωσεις με ταχυφορτιση.
Αυτη τη στιγμη ο κατοχος του Audi e-tron μπορει να φορτισει σε περιπου 100.000 σημεια φορτισης διασπαρτα σε 19 χωρες της ΕΕ – με τον αριθμο τους να αυξανεται συνεχως.
Συνδυασμος αποδοσης, επιδοσεων και ανεσης
Χαρη στα διαφορετικη τοπογραφια της διαδρομης, το Audi e-tron 55 quattro ειχε την ευκαιρια να επιδειξει και τα κορυφαια του δυναμικα χαρακτηριστικα. Στις ανηφορικες διαδρομες των Αλπεων πραγματοποιησε πληρη χρηση της μεγιστης ισχυος των 300 kW και της ροπης του των 664 Nm. Στις κατηφορες, η λειτουργια ανακτησης ενεργειας -εως 220 kW και 300 Nm- μετατρεπει την κινητικη ενεργεια σε ηλεκτρικη. Η ηλεκτρικη κινηση σε ολους τους τροχους προσφερε τη βελτιστη προσφυση και κορυφαιο κρατημα στις φουρκετες στο Νοτιο Τιρολο, χαρη στη σχεδον ακαριαια πληρως μεταβλητη κατανομης της ροπης μεταξυ των δυο αξονων.
Στις επιπεδες διαδρομες κατα μηκος του Ρηνου, στο Βελγιο και την Ολλανδια, υπο σταθερες ταχυτητες η εξελιγμενη αεροδυναμικη, με συντελεστη οπισθελκουσας μολις 0,27, συνεβαλε στη χαμηλη καταναλωση ενεργειας. Αλλα και στη διαρκεια ολη της διαδρομης το ηλεκτρικο SUV σημειωσε μια εξοχη αποδοση σε συνδυασμο με την εξαιρετικη ανεση οδηγησης και το χαμηλο επιπεδο θορυβου που ειναι εφαμιλλο των συμβατικων μοντελων πολυτελειας. Το ιδιο ισχυει και για τους χωρους, οι οποιοι πισω ειναι ιδιαιτερα αυξημενοι για τα ποδια χαρη στη διαμορφωση του συστηματος μεταδοσης κινησης. Τα δερματινα καθισματα με λειτουργια μασαζ, ο ιονιστης για την ποιοτητα του αερα και ο εσωτερικος φωτισμος καμπινας μεταμορφωνουν στις νυχτερινες διαδρομες το εσωτερικο σε ενα ανετο και χαλαρο lounge, μετατρεποντας καθε στιγμη σε μια μοναδικη εμπειρια.