Πόσο… σκοτώστρα είναι ένα αυτοκίνητο του 1997;

\”Ειναι υπερτιμημενα\”. \”Ειναι γεματα με ηλεκτρονικα που ειναι αχρηστα\”. \”Τα παλια ειναι πιο αυθεντικα\”. Και εσυ θα το χεις ακουσει, θα εχεις βρεθει σε ενα \”διλημμα\”, μεταξυ παλιου και καινουριου αυτοκινητου. Με τις τιμες να εχουν πεσει στα… Ταρταρα, αναρωτιεσαι ποιος ο λογος να αγορασεις ολοκαινουριο αυτοκινητο και να μην παρεις ενα μεταχειρισμενο του \’97, σε τιμη- ευκαιρια, απο αυτα που \”δεν σπανε- δεν χαλανε\”. 


Την απαντηση τη δινει ο Euro NCAP, ο οποιος, για τον εορτασμο των 20 χρονων που διενεργει crash tests, εκανε τη δικη του συγκριση. Ενα crash test με ενα Rover 100 του 1997 και ενα Honda Jazz του 2017. Ο οργανισμος, προτιμησε το μοντελο της δεκαετιας του \’90 να εχει αεροσακο οδηγου, οντας η τελευταια εκδοση του, παρουσιασμενου το \’94, Rover 100, αρα και η πιο \”πληρης\” σε ο,τι αφορα τον εξοπλισμο ασφαλειας. 

Το αποτελεσμα, ειναι μαλλον τρομακτικο. Στο Rover, ολοι οι επιβατες θα ειχαν σκοτωθει. Στο Honda, κανεις. Ποσο δραματικα εχουν αλλαξει τα αυτοκινητα απο τοτε;


Ο Euro NCAP εξηγει οτι στα τελη της δεκαετιας του \’90, ο εξοπλισμος ασφαλειας ηταν ειτε ανυπαρκτος, ειτε \”εξτρα\” στα αυτοκινητα. 

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=pwGgRUkrnng&w=320&h=266]


Στον πρωτο γυρο των crash tests που εκανε ο φορεας, με επτα δημοφιλη supermini της εποχης, το Ford Fiesta και το Volkswagen Polo πηραν βαθμολογια τριων αστερων απο τα 4 που ηταν τοτε το \”αριστα\”. Το Rover 100 πηρε 1 αστερι και τα Fiat Punto, Nissan Micra, Opel Corsa και Renault Clio απο δυο. Οταν παρουσιαστηκαν τα τεστ για την προστασια των πεζων, ουτε ενα μοντελο δεν πηρε περισσοτερα απο 2 αστερια. Οι μεγαλυτεροι κατασκευαστες επιτεθηκαν τοτε στα crash tests, υποστηριζοντας οτι ηταν τοσο σκληρα που ηταν \”αδυνατο\” για ενα αυτοκινητο να πετυχει βαθμολογια 3 αστερων. Μεχρι πεντε μηνες αργοτερα, οταν και το Volvo S40 εγινε το πρωτο αυτοκινητο που πηρε βαθμολογια 4 αστερων και σε αυτο τον τομεα. Απο τοτε, μεχρι σημερα, τα πραγματα εχουν αλλαξει. Υπερ μας. Και θα αλλαξουν κι αλλο, ελπιζουμε.

Tip: Ο Euro NCAP εχει κανει crash tests σε 1800 αυτοκινητο αυτη την 20ετια, βγαζοντας… ολικη συνολικα 170 εκατομμυρια ευρω. 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!