Με τη προσφατη ανακοινωση της Volkswagen για τη διαθεση του νεου ID.3 (πατηστε εδω για να διαβασετε περισσοτερα) στη χωρα μας, πηραμε την αφορμη να ανατρεξουμε περιπου ενα χρονο πισω, συγκεκριμενα στις 3 Ιουνιου 2019, οπου και το \”πισταδικο\” αδερφακι του ID.3, το ID.R, εκανε τον αποδοτικοτερο γυρο που καταγραφηκε ποτε στη \”Πρασινη Κολαση\”.
Μερικα στοιχεια απο το γυρο – ρεκορ
Στις 3 Ιουνιου 2019, το Volkswagen ID.R εγραψε ιστορια στο Nurburgring, οντας το ταχυτερο πληρως ηλεκτρικο αυτοκινητο, στη πιστα του Nordschleife. Το συγκεκριμενο, πρωτοτυπο αγωνιστικο, ειναι το ισχυροτερο και ταχυτερο μοντελο της πλεον λανσαρισμενης σειρας \”New Energy Vehicle\”, της Volkswagen. Με τον γαλλο, Romain Dumas στο τιμονι του, το ID.R εγραψε χρονο 6:05.336, που αντικατοπτριζει το ποσο, τρομακτικα, γρηγορο μπορει να ειναι ενα ηλεκτρικο αγωνιστικο. Η απιστευτη ταχυτητα και αεροδυναμικη του ID.R, φαινονται επισης απο τα οργανα, τα οποια κατεγραψαν μεχρι και 3.49 G.
Ο Dumas λεει χαρακτηριστικα \”Δυο μεγαλες διαφορες αναμεσα στο ID.R και το αγωνιστικο που οδηγω στους αγωνες 24 ωρων, ειναι οι κατα πολυ υψηλοτερες ταχυτητες στις στροφες, αλλα και το ποσο πιο αργα μπορω να φρεναρω με το ID.R\”. Οι απιστευτα υψηλες ταχυτητες στις στροφες αλλα και η δυνατοτητα μιας καθυστερημενης, αλλα και πιο εντονης επιβραδυνσης, καταγραφονται απο τα οργανα μετρησης των δυναμεων G, μετρησεις οι οποιες δειχνουν πολλες φορες εκθεση σε πανω απο 3G κατα τη διαρκεια του γυρου – ρεκορ. Το 3.49 καταγραφηκε στην διαδοχικη δεξια – αριστερη στροφη \”Kallenhard\”, ενω η εντονοτερη επιβραδυνση (με 2.7G) πριν την εισοδο στη στροφη \”Aremberg\”.
Ξαφνικα, το κεφαλι σου ζυγιζει πανω απο 20 κιλα
Σε σταση, το κεφαλι του μεσου ανθρωπου ζυγιζει περιπου 5 κιλα, ενω αν λαβουμε υποψη μας και το βαρος των 1.5 κιλων του κρανους, αυτο ανερχεται συνολικα στα 6.5, περιπου, κιλα. Με τα 3.49G στη στροφη \”Kallenhard\”, το κεφαλι του Dumas ζυγισε για μια στιγμη περιπου 23 κιλα. Προκειμενου να μπορουν οι μυες του σβερκου να αντεξουν αυτη τη καταπονηση, οι οδηγοι κανουν γυμναστικη με κρανη τα οποια εχουν βαρακια, ωστε να αποφευχθει ο τραυματισμος.
Το ID.R σημειωσε την υψηλοτερη ταχυτητα του στο κομματι \”Fuchsrohre\” με ταχυτητα 273 χιλιομετρα / ωρα, ενω το πιο αργο στο \”Caracciola – Karusell\” (το λεγομενο \”μεγαλο\”) με ταχυτητα 83 χιλιομετρα / ωρα. Η μεση ταχυτητα του ID.R, ανηλθε στα 204.96 χιλιομετρα / ωρα.
Περισσοτερες απο 20 φορες, ενεργοποιηθηκε το συστημα DRS
Ο Dumas, χρησιμοποιησε 23 φορες το συστημα DRS (Drag Reduction System) του ID.R κατα τη διαρκεια του γυρου, κατα την επιταγχυνση και στις ευθειες. Κατα την διαρκεια του γυρου, το συστημα DRS παρεμεινε ενεργο για 88.82 δευτερολεπτα, η για το 24.3% του γυρου. Η μεγαλυτερη συνεχομενη ενεργοποιηση του, ηταν στην μεγαλη ευθεια \”Dottinger – Hohe\”, προς το τελος του γυρου.
Η μεγαλη ταχυτητα που ο Dumas καταφερε να αναπτυξει στην \”Dottinger – Hohe\”, ηταν αποτελεσμα του συστηματος εξυπνης διαχειρισης ενεργειας, το οποιο η Volkswagen Motorsport εχει ρυθμισει ξεχωριστα για καθε πιστα. Απο τις συνολικα 24.7 kWh που το ID.R καταναλωσε, το 9.2% εξ\’ αυτων, προηλθαν απο το συστημα ανακτησης κινητικης ενεργειας κατα τη πεδηση.
Γλυκερινη. Μια πρακτικα μηδενικων ρυπων, αρχικη πηγη ενεργειας
Για τη παροχη της ενεργειας στις μπαταριες του ID.R, η Volkswagen Motorsport χρησιμοποιουσε παντα μια γεννητρια. Βεβαια, η συγκεκριμενη γεννητρια, εχει μια διαφορα σε σχεση με ολες τις αλλες, δουλευει με Γλυκερινη. Η γλυκερινη, ειναι μια ρευστη ουσια, η οποια ειναι παραγωγο της διυλησης του βιο-diesel και η καυση της εκπομπει μηδενικους βλαβερους ρυπους. Ειναι μαλιστα στοιχειο πολλων τροφιμων (Ε422) και καλλυντικων, λογω της μη-τοξικης φυσης της.
Καθαρο, αθορυβο και τρομακτικα γρηγορο
Καπως ετσι λοιπον, το ID.R κατεγραψε εναν, σχετικα, αθορυβο και εντελως μη ρυπογονο γυρο – ρεκορ. Απολαυστε τον :