Porsche Unseen : The Hypercars
Στο τελευταιο Κυριακατικο αφιερωμα για το 2020, θελαμε να κλεισουμε με κατι εντυπωσιακο. Για αυτο, σημερα θα εξερευνησουμε και την τελευταια κατηγορια μοντελων απο τα Unseen πρωτοτυπα της Porsche. Η κατηγορια που θα δουμε σημερα, ειναι τα hypercars. Αυτοκινητα τα οποια εχουν ως κυριο, αν οχι μοναδικο, σκοπο υπαρξης τους, να ξεπερνουν καθε προηγουμενο οριο. Ας τις δουμε με χρονολογικη σειρα. Στο τελος, υπαρχει το πληρες gallery για το καθε μοντελο.
Porsche 906 Living Legend (2005, Hard Model)
H 906 Living Legend, ειναι το παλιοτερο απο ολα τα πρωτοτυπα, με το σχεδιασμο του να εχει λαβει χωρα πριν 15 χρονια. Αποτελει ενα μοντελο homage στην 906, το αυτοκινητο με το οποιο η Porsche εγραψε ιστορια στον αγωνα του Targa Florio, το 1966.
Ο σχεδιαστης της Porsche, Michael Mauer, μιλαει για το πως η ελευθερια και η μη-αναγκη ακολουθησης συγκεκριμενων \”πρωτυπων\” σχεδιασμου, σε τετοια ηδη αυτοκινητου, βοηθαει μια σχεδιαστικη ομαδα να κανει κατι καινοτομο, κατι ενετελως διαφορετικο. Οπως, να ενσωματωσει τα φωτιστικα σωματα για παραδειγμα, ως κομματι του σχεδιασμου μιας εισαγωγης αερα.
Αλλη μια σχεδιαστικη ιδεα που σημερα υλοποιειται σε ολοενα και περισσοτερα αυτοκινητα, ειναι ο αεροδυναμικος σχεδιασμος, που συνδυαζει την ομαλη ροη του αερα, για τη μεγιστη δυνατη μειωση της αεροδυναμικης αντιστασης, σε συνδυασμο με τη τοποθετηση εισαγωγων αερα, τοσο για το κινητηρα, οσο και για τις αναγκες της ψυξης των μηχανικων μερων, αλλα και την αξιοποιηση του, για αναγκες αεροδυναμικης. Στοιχεια, που σημερα αποτελουν μερος του σχεδιασμου, σχεδον καθε αυτοκινητου.
Porsche 917 Living Legend (2013, Clay Model)
Μεχρι σημερα, η Porsche εχει καταφερει να κερδισει τον αγωνα των 24 Ωρων Του Le Mans, 19 φορες. Ωστοσο, ενα μοντελο που καταφερε και την εφερε στη κορυφη, ξεχωριζει απο τα υπολοιπα. Προκειται για την Porsche 917 KH, στο κλασσικο της livery με λευκο & κοκκινο. Ηταν η πρωτη Porsche, που εφερε το 1970, τη πρωτη νικη στη συγκεκριμενη διοργανωση.
Το 2013, με την επιστροφη της Porsche στη κατηγορια LMP1, δημιουργηθηκε ενα μοντελο homage στην 917 του 1970, η 917 Living Legend. Ο Michael Mauer, αναφερει οτι επρεπε η 917 Living Legend, να εχει απτα στοιχεια που να δειχνουν την αμεση συνδεση της με την αρχικη. Ωστοσο, τα στοιχεια αυτα, ηταν προσαρμοσμενα στα τοτε, νεοτερα δεδομενα.
Τα στοιχεια της 917 Living Legend, ειναι ιδια με αυτα της αρχικης. Για τα 50α γενεθλια της 917, η Porsche παρουσιασε την 917 Living Legend για πρωτη φορα στο κοινο, στο μουσειο της, το 2019.
Porsche 919 Street (2017, Clay Model)
Ενα απο τα κορυφαια αγωνιστικα της Porsche στον 21ο αιωνα, ειναι η Porsche 919 Hybrid, η οποια καταφερε να κερδισει τον αγωνα του Le Mans, επι σειρα 3 ετων, στις χρονιες 2015, 2016 και 2017. Μετα απο τη σειρα αυτων των επιτυχιων, η Porsche αποσυρθηκε απο τη κατηγορια LMP1 και το 2018, ο Timo Bernard, οδηγησε μια τροποποιημενη εκδοχη του αγωνιστικου, την 919 Hybrid Evo, με την οποια εσπασε το ρεκορ γυρου στο Nordschleife του Nurburgring, με χρονο 5:19.55 .
Στην ομαδα σχεδιασμου Weissach του Michael Mauer ωστοσο, γεννηθηκε η ιδεα της δημιουργιας ενος αυτοκινητου, βασισμενο στο σχεδιο του αγωνιστικου. Ετσι, γεννηθηκε η 919 Street. Αν και το ονομα της φερει το \”Street\”, η 919 Street δημιουργηθηκε ως ιδεα ενος αγωνιστικου για τους πελατες της εταιρειας, βασισμενο σε ενα επιτυχημενο αγωνιστικο της κατηγοριας LMP1, χωρις να χρειαστει καποια limited παραγωγη αυτοκινητων δρομου, για να λαβει homologation.
Δυστυχως, το κομματι της πολυπλοκοτητας της προετοιμασιας και της συντηρησης ενος τετοιου αγωνιστικου σε καθε σταδιο (πριν, κατα τη διαρκεια και μετα) χρησης σε πιστα ηταν τοσο συνθετο, που απαιτουσε την παρουσια μιας ομαδας μηχανικων σε καθε χρηση του. Για παραδειγμα, η προετοιμασια για την εκκινηση και μονο ενος κινητηρα αγωνιστικου LMP1, ειναι 45 λεπτα δουλειας. Ετσι, για την ωρα το σεναριο αυτο, παραμενει στα σχεδια, και μονο.
Porsche Vision E (2019, Hard Model)
H Formula E, ειναι ισως το πιο καινοτομο πρωταθλημα μηχανοκινητου αθλητισμου αυτη τη στιγμη. Ειναι η διοργανωση στην οποια, η τεχνολογια του μελλοντος δοκιμαζεται στις σκληροτερες συνθηκες και στη συνεχεια δεχεται βελτιωσεις ως προς την αποδοση, την αποδοτικοτητα και την βιωσιμοτητα της.
Η Porsche συμμετεχει στο πρωταθλημα απο το 2019, με την Porsche 99XX Electric, περηφανη για το δημιουργημα της το οποιο θεωρει οτι εκπροσωπει επαξια το \”Made In Weissach\”. Το ανεξαρτητα σχεδιασμενο μηχανικο συνολο, μπορει να χρησιμοποιηθει και για εφαρμογες σε αλλα ειδη μηχανοκινητου αθλητισμου η ακομα και σε αυτοκινητα δρομου.
Εξαλλου, η Vision E και η τεχνολογια της 99XX Electric, οπως η αρχιτεκτονικη των 800 Volt αντι για 400, ηταν αυτες που δημιουργησαν το κορυφαιο ως προς τη τεχνολογια του, ηλεκτρικο αυτοκινητο, τη Taycan. Το πρωτο EV με τεχνολογια 800 Volt και κιβωτιο (2 σχεσεων, στο πισω αξονα) ταχυτητων.
Porsche Vision 918 RS (2019, Hard Model)
Η Vision 918 RS, συνεχιζει να αντιπροσωπευει για το αυριο, οτι εκανε και το concept car της 918 Spyder, το 2010. Να δειξει προς τα που κατευθυνεται το brand στο μελλον. Η 918 Spyder, υπηρξε το πρωτο υψηλων επιδοσεων υβριδικο μοντελο της Porsche, το οποιο ανεδειξε την ικανοτητα της εταιρειας να αξιοποιει στο επακρο καθε μορφης νεα τεχνολογια. Επισης, υπηρξε το πρωτο αυοτκινητο παραγωγης, που γυρισε το Nordschleife σε κατω απο 7 λεπτα (6:57).
Το project πισω απο τη Vision 918 RS, συνεχιζει στην ιδια λογικη, αλλα με νεοτερες τεχνολογιες. Αποσκοπει, στην δημιουργια ενος hypercar το οποιο μπορει να εχει εκρηκτικες επιδοσεις εντος πιστας, αλλα να ειναι ανετο και χρηστικο στο δρομο. Θα μπορουσε κανεις να πει οτι προκειται για το πρωτοτυπο 2.0 της 918. Μενει να δουμε πως θα εξελιχθει στο μελλον.
Porsche Vision 920 (2019, Hard Model)
Η συνδεση μεταξυ των αγωνιστικων της μοντελων και αυτων που προοριζονται για χρηση στη δρομο, ηταν παντοτε στενα συνδεδεμενη. Μπορει η Porsche για την ωρα να μην εχει παρουσια στους αγωνες της κατηγοριας LMP1, αλλα αυτο δεν σημανε ποτε οτι η ομαδα σχεδιασμου του Michael Mauer δεν συνεχιζει να εμπνεεται απο τα αγωνιστικα που εγραψαν ιστορια στο θεσμο, προσπαθωντας να δημιουργησει ενα κορυφαιο νεο αυτοκινητο, ειτε δρομου, ειτε αγωνιστικο.
Ετσι, γεννηθηκε η ιδεα της Vision 920, ενος αυτοκινητου δρομου η και αγωνιστικου για τους πελατες της, βασισμενο σε οτι εχει μαθει απο τους αγωνες της στη κατηγορια LMP1. Ο οδηγος, καθεται στο κεντρο του cockpit και το αυτοκινητο τον αγκαλιαζει γυρω γυρω. Φυσικα, η Vision 920 δε θα μπορουσε να φορα διαφορετικο livery. Η ιδεα, χρονο με το χρονο, φαινεται πως ωριμαζει και ενδεχεται να μπει σε φαση εξελιξης για παραγωγη, στα επομενα χρονια.