Ταξιδεύω με το Fiat 500X στο παγωμένο Πήλιο


Οταν παρουσιαστηκε το Fiat 500, το 1957, κανεις δεν περιμενε οτι, 59 χρονια αργοτερα, θα κυκλοφορουσε στους δρομους σε καθε πιθανη εκδοχη: Απο πολυμορφικο, cabrio, μεχρι και crossover. Το Fiat 500, γνωστο και ως  Cinquecento”, θεωρειται ως το αυτοκινητο που αναγεννησε τη Fiat στην μεταπολεμικη Ιταλια και αγαπηθηκε οσο κανενα αλλο για το τριπτυχο της επιτυχιας, που ειναι η εμφανιση, το μικρο μεγεθος, αλλα και η πρακτικοτητα (εσυ προσθεσε και τη σβελταδα του). 



Στην αναβιωση του, το 2007,  εμελε να αναγεννησει τη Fiat για μια ακομα φορα και να την βγαλει για τα καλα απο την εσωστρεφεια κανοντας την νουμερο ενα επιλογη για αυτοκινητο πολης. Στις μερες μας, που τα crossover εχουν την τιμητικη τους, τωρα που οι περισσοτεροι τα λατρευουν και καποιοι τα μισουν,  η Fiat αποφασισε να μπει για τα καλα στα λημερια της κατηγοριας με το 500Χ και πολυ σοφα επελεξε.


Προκειται για το ξαδελφακι του Renegade, με το ιδιο πλαισιο, ιδιους κινητηρες, τελειως διαφορετικη εμφανιση και αναρτησεις και, εν τελει, διαφορετικους χαρακτηρες. Το Renegade εστιαζει στην περιπετεια και τις εκτος δρομου ικανοτητες και το Fiat 500X στο τριπτυχο της επιτυχιας για την Fiat, εμφανιση-μεγεθος-σβελταδα που ειπαμε οτι ισχυει και στο μικρο 500.



Εν αρχη ην η εμφανιση

Οταν πρωτοαντικρυσα το κοκκινο Fiat 500X της δοκιμης μας, σκεφτηκα οτι καμια σχεση με το ογκωδες 500 L δεν εχει εμφανισιακα, αλλα ουτε και στην ουσια, μιας και βασιζεται στο πλαισιο του Renegade, αλλα με διαφορετικη ρυθμιση στην αναρτηση, εστιασμενο σε μια πιο σπορ οδικη συμπεριφορα. 

Ετσι λοιπον, αφου με κερδισε με την πρωτη ματια, σκεφτηκα οτι εμενα μου αρεσουν τα crossover και ειμαι… ευκολο θυμα για τη λεια του. Αραγε, πως θα φαινεται στα ματια μιας γυναικας, οντας ενα 500 με αναβολικα; Ετσι ξεκινησα για το ταξιδι απο Αθηνα –Τσαγκαραδα κανοντας αφου πρωτα εκανα μια σταση για να επιβιβαστει και η γυναικεια συντροφια. 



\”Αχου το γλυκουλι!!!\”, αναφωνησε και προφανως δεν αναφεροταν σε εμενα (αν και θα μπορουσε, η καλυτερα θα επρεπε), αλλα στο κοκκινο Fiat 500X που την κερδισε με την πρωτη ματια. \”Γκολ απο τα αποδυτηρια\”, σκεφτομαι, κουμπωνω πρωτη στο 6αρι ακριβες και με ωραια αισθηση κιβωτιο και ξεκινω.

Στα χερια μου, ειχα την diesel εκδοση με τον 1,6 MTJ κινητηρα και τα 120 αλογα στις 1.750 σ.α.λ. Στην πραξη, ο 1,6 λτ. MultijetII turbodiesel του 500Χ, αποδεικνυεται ιδιαιτερα ροπατος με 32κιλα ροπης, με μεγαλο ευρος ωφελιμης λειτουργιας, αναπτυσσοντας με ανεση μεγαλες ταχυτητες και με ολα τα τελευταια καλουδια της diesel τεχνολογιας οπως common rail, 16V και turbo μεταβλητης γεωμετριας. 


Αυτο που μου εκανε ιδιαιτερη θετικη εντυπωση ειναι το γεγονος οτι κινουμενος σε ταχυτητα κοντα στην τελικη του, εδινε την εντυπωση οτι πηγαινει με πολυ μικροτερη ταχυτητα, απενεργοποιωντας το… «alarm» υψηλης ταχυτητας του θηλυκου συνεπιβατη αφου το πατημα απο τις 18αρες, τη σωστα ρυθμισμενη αναρτηση και το καλα ηχομονωμενο εσωτερικο του ξεγελουσε τον γυναικειο βομβητη υψηλης ταχυτητας (που ενεργοποιειται με την ατακα \”ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΟΣ\”;;;; σε ενταση 7.848 db).



 Η καταναλωση κυμαινεται γυρω στα 6,5 λτ./100 χλμ και ακομα και στην τελικη του δεν υπερβαινει τα 9,5 λιτρα κανοντας το ταξιδι αστραπη, αλλα και βροντη, αφου εντελει εγινε αντιληπτη η υψηλη του ταχυτητα απο τη συνεπιβατη…



Το εσωτερικο του 
Το εσωτερικο του 500Χ αποτελει οροσημο για την Fiat  αφου η ποιοτητα με την εμφανιση ειναι παρουσες.. Η συνολικη εμφανιση ειναι ελκυστικη μιας και παραπεμπει στο 500 και τα υλικα ειναι τα καλυτερα που εχουμε συναντησει οχι μονο σε Fiat αλλα και απο τα περισσοτερα SUV παραπεμποντας μαλιστα σε πιο executive κατηγοριες.

Τα υλικα στο ταμπλο ειναι μαλακα και στο κεντρο δεσποζει μια οθονη 5 ιντσων με το συστημα Uconnect™ Nav με bluetooth και πλοηγηση σε μια κατηγορια οπου η οθονη μπορει να ειναι προαιρετικη αλλα εδω οχι. Προαιρετικη ομως ειναι η οθονη αφης 6,5”με Uconnect™ Nav LIVE με 3D πλοηγηση την οποια και θα προτιμουσα λογω μεγεθους και χρηστικοτητας και αν δεν ηθελα συμβιβασμους. Το Uconnect που ειναι παρον και στην 5 ιντσων οθονη, ειναι ευχρηστο και κατανοητο ,με πολλες λειτουργιες, οπως απομακρυσμενο ξεκλειδωμα , ραδιοφωνο μεσω Ιντερνετ και διαφορες εφαρμογες για συνδεση με smartphone και μετατροπη κειμενου σε ομιλια και το αναποδο.

Υπαρχει ακομα η δυνατοτητα  να μετατραπει και σε WiFi hotspot ,και νομιζω οτι ειναι ενα απο τα καλυτερα συστηματα ενημερωσης και ψυχαγωγιας στην αγορα του αυτοκινητου.

Το 500X, γενικα, ειναι μικρο σε διαστασεις αλλα ειδικα οι μπροστα επιβατες εχουν αρκετη απλα και για τα ποδια αλλα και για το κεφαλι κατω απο την ευμεγεθη ηλιοροφη. Επισης, οι χωροι για μικροαντικειμενα ειναι αρκετοι οπως αλλωστε αρμοζει σε ενα crossover. Πισω, τα πραγματα ειναι πιο μαζεμενα λογω και της κοφτης οροφης που, σε συγκριση με το Skoda Yeti υπαρχει διαφορα, αλλα το 500X κερδιζει σε γοητεια και φινετσα.


Τι ειναι το Χ τελικα; 

Το 500X ειναι ενα απο τα πιο σπορ σε αυτη την ταχεως αναπτυσσομενη κατηγορια αυτοκινητα, με ενα στιβαρο πλαισιο, στο οποιο με ευκολια και παντα ελεγχομενα γινονται οι κινησεις του αμαξωματος , που αρωγος σε αυτο ειναι το ακριβες ηλεκτρικο συστημα διευθυνσης και η σφιχτη ρυθμιση των αναρτησεων,
Εντυπωση μου προκαλεσε οτι παρα τις πανεμορφες 18αρες ζαντες της εκδοσης CROSS  PLUS, η ποιοτητα κυλισης, αφου η αναρτηση κανει καλα τη δουλεια της απορροφωντας τα χτυπηματα και τους κραδασμους  απο τις λακκουβες και τα νεροφαγωματα.


Εν κατακλειδι, το 500X ειναι η χαρα της οδηγησης αφου σου προσφερει το τριπτυχο εμφανιση-μεγεθος-σβελταδα χωρις να ζηταει πολλα ουτε σε καυσιμο, ουτε σε χρηματα, ουτε σε χωρο για να το παρκαρεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ : 1.6 Mjet 120hp MT FWD
Κινητηρας: 1.598 cc (diesel)
Ισχυς: 120 PS / 3.750 rpm
Ροπη: 32,6 kgm / 1.750 rpm
Μεταδοση: Στους εμπρος τροχους
Κιβωτιο: Χειροκινητο 6 σχεσεων
Τελικη ταχυτητα: 186 km/h
Επιταχυνση 0-100: 10,5 sec
Μεικτη καταναλωση: 4,7 lt/100 km
Εκπομπες CO2: 109 gr/km
Βαρος: 1.320 kg
Διαστασεις Μ/Π/Υ: 4.278/1.796/1.600 mm
Χωρος αποσκευων: 350 -1000 lt
Τελη κυκλοφοριας: 98 €
Ελαστικα : 225/45  R18 

Το 500X, προσφερεται με οφελος εως 5.000€ και με ευνοϊκη χρηματοδοτηση, εγγυηση, οδικη βοηθεια και service για 5 ολοκληρα χρονια, με την τιμη του να ξεκιναει απο 15.500€.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!