Τι σημαίνει η πώληση της Opel στο PSA Group

Μετα απο πολυμηνες διαπραγματευσεις, το deal εκλεισε και πλεον,εναντι ποσου που θα αγγιξει τα 2,2 δισεκατομμυρια ευρω, η Opel φευγει απο τα χερια της General Motors (την κατειχε απο το 1929) και περνα σε αυτα της PSA (Peugeot- Citroen- DS). Με αυτο το deal, η PSA γινεται η δευτερη μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανια στην Ευρωπη, ενω η GM αποχωρει απο τη Γηραια Ηπειρο, με τους αναλυτες να στοιχηματιζουν εαν αυτο σηματοδοτει εναν κυκλο συρρικνωσης και εσωστρεφειας για τον αμερικανικο κολοσσο.

Εκει που στρεφονται ολα τα βλεμματα τωρα, ειναι στην αναδιαρθρωση που θα επιχειρησει η PSA -το 14% της ανηκει στο γαλλικο Δημοσιο– στην Opel. Για το εαν δηλαδη ο γαλλικος ομιλος, ο οποιος εχει σχεδον το συνολο των εγκαταστασεων του στη Γαλλια, θα μεταφερει, οχι την εδρα της Opel απο το Rüsselsheim, κοντα στη Φρανκφουρτη, αλλα τα εργοστασια της απο τη Γερμανια.

Σε πρωτη φαση, η PSA θελει να ενισχυσει τη γερμανικη ταυτοτητα της Opel και να ενδυναμωσει την παρουσια της σε μακρινες αγορες, οπως αυτη τη Ασιας και της Ν. Αμερικης, στις οποιες δεν εχει τη διεισδυση που θα επιθυμουσε. \”Ειμαστε περηφανοι που ενωνουμε τις δυναμεις μας με την Opel/Vauxhall και δεσμευομαστε να συνεχισουμε να εξελισσουμε αυτη τη μεγαλη εταιρεια και να επιταχυνουμε τη μεταστροφη της\”, ειπε ο προεδρος του ΔΣ της PSA, Carlos Tavares.

 
Ο Tavares ειπε εμμεσως οτι αληθευουν οσα ακουγονται περι διατηρησης της ταυτοτητας, ομως θα φανει εαν θα εφαρμοστει αυτο στην πραξη, μετα απο τις εκλογες που θα γινουν σε Γαλλια και Γερμανια απο τον Απριλιο ως τον Σεπτεμβριο. Γιατι, σε περιπτωση επικρατησης της Λεπεν, το \”η Γαλλια πρωτα\”, ενδεχομενως να αλλαξει τα σχεδια -τα οποια πως θα προχωρησουν χωρις την εγκριση του μετοχου, δηλαδη της γαλλικης κυβερνησης;

Τα κεντρικα της Opel στο Rüsselsheim

Και τωρα, τι; Ο γαλλικος κολοσσος, μετα απο την αποκτηση της Opel, θα αποτελει τη δευτερη μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανια της Ευρωπης, με ενα μεριδιο 16,3% της ευρωπαϊκης αγορας, μετα απο το VAG αφηνοντας πισω του τη Renault SA.

ΕΚτος αυτου, το PSA Group θα αποκτησει προσβαση στον μηχανολογικο τομεα της Opel και ιδιαιτερα την τεχνολογια ηλεκτρικων αυτοκινητων, ενω θα της γινει ευκολοτερο να εξοικονομησει κοστος με κοινες πλατφορμες κ.α.

Απο την αλλη, ο Αμερικανος κατασκευαστης επιχειρει μια… ηρωικη εξοδο απο την ευρωπαϊκη αγορα, καθως απο το 1999 ως σημερα εχει χασει περιπου 20 δισεκατομμυρια δολαρια και αναγκαστηκε να κλεισει ενα εργοστασιο στο Bochum της Γερμανιας, το πρωτο εργοστασιο αυτοκινητων που εκλεισε στη χωρα, μετα απο το ΄Β Παγκοσμιο Πολεμο. Κατα τους αναλυτες του Bloomberg, η αποφαση της GM να αποχωρησει απο την Ευρωπη εχει ληφθει μετα απο την αποφαση για το Brexit. 

Στην ευρωπαϊκη αγορα, με την ΕΕ να μην ειναι στο καλυτερο της σημειο, Γαλλια, Γερμανια και Αγγλια εχουν επιδοθει σε εναν αγωνα δρομου για την επικρατηση τους στην αυτοκινητοβιομηχανια και τη βιομηχανια μεταλλου. Η εξαγορα της Opel/Vauxhall απο τους Γαλλους \”ανακατευει την τραπουλα\” και δεν ειναι τυχαιο οτι η πρωθυπουργος της Μ. Βρετανιας, Τερεζα Μεϊ, εχει επιστρατευσει ολη της την διπλωματια για να πεισει τη Nissan να ανοιξει νεες γραμμες παραγωγης για δυο ακομα μοντελα της στο εργοστασιο παραγωγης στη χωρα της, στο Sunderland. Αυτο, μετα απο τη φυγη της GM και την αποφαση της Tata Steel να κλεισει τις εγκαταστασεις της στο Port Talbot. 

Απο την αλλη, η γερμανικη πλευρα εξεφραζε τη δυσθυμια της για το deal, μεχρι να λαβει τη διαβεβαιωση οτι δεν μεταφερθει καμια γραμμη παραγωγης απο τη Γερμανια.

Η Γαλλια θελει τωρα γρηγορα κερδη και \”εισβολη\” στις αγορες της Ασιας και της Νοτιας Αμερικης με την Opel, στον αγωνα απεναντι στη VW, ελπιζοντας οτι η εποχες που εκλεινε το εργοστασιο της Peugeot- Citroen στο Aulnay-sous-Bois, λιγο εξω απο το Παρισι (το 2013) εχουν περασει ανεπιστρεπτι. Σε καθε περιπτωση, η PSA βρισκεται μπροστα σε ενα βημα γιγαντωσης και η GM σε ενα βημα συρρικνωσης…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!