Τι φέρνει η επένδυση της VW στην Αστυπάλαια

 Εδω και περισσοτερο απο εναν χρονο, τα κορυφαια στελεχη του Volkswagen Group συζητουσαν με Ελληνες αξιωματουχους την προοπτικη μιας επενδυσης στη χωρα μας. Η \”ιδεα\” ηταν, να μετατραπει ενα νησι σε κεντρο καινοτομιας του VAG για τη δοκιμη και αναπτυξη ηλεκτρικων οχηματων, αλλα και συστηματων αυτονομης οδηγησης. Κλιμακια ειδικων του Volkswagen Group, συνοδευομενα απο Ελληνες αξιωματουχους (σε μια περιπτωση και απο υπουργους) επισκεφθηκαν νησια που ειχαν προταθει απο την ελληνικη κυβερνηση, πριν υποβαλλουν την εκθεση βιωσιμοτητας για την επενδυση σε καθε χωρο. Επελεγη η Αστυπαλαια. Αλλα αυτη, θα μπορουσε να ειναι μονο η αρχη. Μια πρωτη \”δοκιμη\”, ισως.


Εν πρωτοις, σε ο,τι αφορα την Αστυπαλαια και το πρωτοποριακο συστημα κινητικοτητας που θα δημιουργησουν το Volkswagen Group και η Ελληνικη Δημοκρατια, αρχιζει αμεσα να \”τρεχει\”. Η Volkswagen αναμενεται να επενδυσει ποσο που θα κινειται απο 3 ως 10 εκατομμυρια ευρω στο νησι (σε υποδομες, δημιουργια δικτυου φορτισης κ.α.) και θα παρεχει στους κατοικους και τις επιχειρησεις του νησιου τα ηλεκτρικα της αυτοκινητα στο κοστος κατασκευης τους (δηλαδη θα εχει μηδενικο κερδος απο καθε ταξινομηση). Το ελληνικο Δημοσιο, απο την αλλη, θα επενδυσει ποσο που θα κινειται μεταξυ 8 με 10 εκατ. ευρω (θα αντληθουν απο τον προϋπολογισμο), θα παρεχει στους κατοικους και τις επιχειρησεις κινητρα ως 12.000 ευρω για την αγορα ηλεκτρικου αυτοκινητου και θα προχωρησει στη δημιουργια νεας εγκαταστασης παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας (αιολικη η ηλιακη) δυναμικοτητας 3 MW ωστε να ειναι το νησι ενεργειακα αυτονομο και να ηλεκτροδοτειται απο 100% Ανανεωσιμες Πηγες Ενεργειας.

Το σχεδιο του Volkswagen Group και της Ελληνικης Δημοκρατιας για την Αστυπαλαια ειναι απλο, αλλα και πρωτοποριακο

Το concept δεν θελει μονο την παραγωγη ηλεκτρισμου απο ΑΠΕ, αλλα και αντικατασταση του τρεχοντος συστηματος μεταφορων στο νησι με την χρηση ηλεκτρικων οχηματων ωστε μακροπροθεσμα, η Αστυπαλαια να καταστει ενα νησι-προτυπο για την κλιματικα ουδετερη κινητικοτητα. Ενα σχετικο Μνημονιο Συνεργασιας (Memorandum of Understanding) υπεγραφη σημερα στην Αθηνα και στο Βολφσμπουργκ, απο τον Αναπληρωτη Υπουργο Εξωτερικων για την Οικονομικη Διπλωματια και την Εξωστρεφεια, Κωνσταντινο Φραγκογιαννη, και τον Διευθυνοντα Συμβουλο του Volkswagen Group, Dr. Herbert Diess, αντιστοιχα. Οι νεες υπηρεσιες κινητικοτητας, οπως ο διαμοιρασμος η η κοινη χρηση οχηματων θα βοηθησουν στη μειωση και τη βελτιστοποιηση της κυκλοφοριας. Το εργο αρχικα θα διαρκεσει εξι χρονια

Η VW δινει μεγαλο βαρος στη μεταβαση στην ηλεκτροκινηση

Με το κλιμα μεταξυ της αυτοκινητοβιομηχανιας και του ελληνικου κρατους να δειχνει μαλλον πανηγυρικο (γεγονος που καταδεικνυει η παρουσια του ιδιου του CEO του Volkswagen Group, Herbert Diess στην παρουσιαση του project της Αστυπαλαιας), θα πρεπει να θεωρουμε δεδομενο οτι οι συζητησεις για επεκταση της συνεργασιας, οσο πρωιμες και αν φαινονται, συνεχιζονται. Ειναι κοινο μυστικο οτι οι Γερμανοι θελουν να διαπιστωσουν τον τροπο με τον οποιο θα αντιμετωπιστει η επενδυση αυτη ωστε να προχωρησουν και σε αλλες. Και τι μπορει να αφορα το \”αλλες\”; 

Το πανεμορφο νησι της Αστυπαλαιας θα μετατραπει σε διεθνες προτυπο για την ηλεκτροκινηση

Σιγουρα, το να μιλησει κανεις για εργοστασιο συναρμολογησης αυτοκινητων ειναι πολυ πρωιμο, ως και ακραιο, λογω και του disruption που εχει φερει ο κορωνοϊος στις επενδυσεις και την αυτοκινητοβιομηχανια παγκοσμιως, αλλα και επειδη προσωρας, παροτι στο Volkswagen Group εχει προταθει απο την κυβερνηση κατι τετοιο, δεν υπαρχει σκεψη για μια τοσο μεγαλη επενδυση. Αυτο το οποιο θα μπορουσε να προχωρησει, ωστοσο, ειναι επιπλεον τοπικες επενδυσεις, με τη δημιουργια και αλλων τεχνολογικων hubs, εφοσον \”τρεξει\” επιτυχημενα το project της Αστυπαλαιας. Μια τετοια, που εχει ηδη εξεταστει, ειναι η δημιουργια ενος hub του group σε ελληνικο νησι, στο οποιο θα μελετωνται και εξελισσονται οι τεχνολογιες αυτονομης οδηγησης της ΜΑΝ, εταιριας του Group. Παραλληλα, ειναι δεδομενο οτι σημειολογικα και μονο, το γεγονος οτι η VW εβαλε στο \”χαρτη\” την Ελλαδα, μπορει να \”ανοιξει την ορεξη\” και για αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες που εχουν εξετασει σχετικα σεναρια -μια τετοια ειναι το PSA που εξεταζει επενδυση στη Βορεια Ελλαδα. Ισως, λοιπον, αυτη η επενδυση να ειναι το ανοιγμα μιας πορτας σε ενα μελλον στο οποιο η Ελλαδα θα εχει τον δικο της ρολο, τη δικη της συμμετοχη στον χαρτη της παγκοσμιας αυτοκινητοβιομηχανιας, ενα ονειρο που -για διαφορους λογους, οι οποιοι εχουν να κανουν κυριως με τον πολιτικο κοσμο της χωρας και τον στρεβλο τροπο με τον οποιο αντιμετωπιζει διαχρονικα την αυτοκινηση- εχει μεινει ως τωρα ανεκπληρωτο και εχει εξελιχθει σε \”απωθημενο\” καθε Ελληνα που ασχολειται με την αυτοκινηση.

Ανοιγει αραγε η πορτα για επενδυσεις θυγατρικων του Ομιλου στη χωρα μας;

Το πανηγυρικο κλιμα που επικρατει παντως, δειχνουν και οι δηλωσεις ολων των εμπλεκομενων στη σημερινη συμφωνια. Ο πρωθυπουργος, Κυριακος Μητσοτακης, λεει οτι «πιστευω ακραδαντα στις συνεργασιες. Οι κυβερνησεις δεν μπορουν να επιτυχουν μονες τους και ο ιδιωτικος τομεας δεν μπορει να ειναι η απαντηση σε καθε ερωτημα. Αυτος ειναι ο λογος για τον οποιο αυτη η φιλοδοξη προσπαθεια ειναι το αποτελεσμα στενης συνεργασιας μεταξυ της Ελληνικης Δημοκρατιας και του Volkswagen Group. Ενας παγκοσμιος ηγετης στην αυτοκινητοβιομηχανια που στοχευει να καταστησει το στολο των οχηματων του και την εταιρεια κλιματικα ουδετερη ως προς τον ανθρακα εως το 2050, σε συνεργασια μαζι μας, ενα Ευρωπαϊκο Εθνος σε πληρη μετασχηματισμο».


Ο Διευθυνων Συμβουλος του Volkswagen Group, Dr. Herbert Diess, τονιζει οτι «πολιτικοι, επιχειρησεις και κοινωνια εχουν κοινη ευθυνη για τον περιορισμο της κλιματικης αλλαγης. Ο μακροπροθεσμος στοχος μας ειναι η 100% κλιματικα ουδετερη κινητικοτητα για ολους. Και το Astypalea Project θα επιδειξει οτι αυτο ειναι εφικτο ηδη σημερα. Η ηλεκτροκινητικοτητα και η εξυπνη κινητικοτητα θα βελτιωσουν την ποιοτητα ζωης, συμβαλλοντας παραλληλα σε ενα μελλον κλιματικα ουδετερο ως προς τον ανθρακα».


Ο αν. υπουργος Εξωτερικων, Κωνσταντινος Φραγκογιαννης, αναφερει πως «σημερα ειναι μια υπεροχη μερα για την Αστυπαλαια, την Περιφερεια Δωδεκανησου, το Αιγαιο Πελαγος και ολη την Ελλαδα. Σημερα ξεκιναμε το πρωτο προγραμμα «Smart Green Island» στη χωρα μας, το οποιο σηματοδοτει μια σημαντικη αλλαγη για το μελλον μας. Οι ηλεκτρικες μεταφορες και ενα ολιστικο, πρασινο και αειφορο σχεδιο δρασης θα εχουν θετικο αντικτυπο στην καθημερινη ζωη των κατοικων του νησιου. Σε συνδυασμο με ενα πρωτοποριακο συστημα δημοσιων μεταφορων, μετατρεπουμε τις φουτουριστικες ιδεες σε πραγματικοτητα. Σημερα, η Ελλαδα δειχνει οτι ειναι ετοιμη να υιοθετησει πρωτοποριακες, καινοτομες και εμβληματικες επενδυσεις που οδηγουν την κοινωνια σε ενα αλλο επιπεδο διασυνδεσης, εξυπνης βιωσιμοτητας και εμφυτης χρηστικοτητας\”.


Ο δε Διευθυνων Συμβουλος της Kosmocar, Αντωνης Μαυριδογλου, τονιζει πως «η αποφαση της Ελληνικης Δημοκρατιας και του Volkswagen Group, να καταστησουν την Αστυπαλαια ως το πρωτο νησι-προτυπο της Ευρωπης, οπου η μετακινηση θα ειναι εξυπνη και φιλικη για τους κατοικους και τους επισκεπτες του, με ουδετερο κλιματικο αποτυπωμα, ειναι ιδιαιτερα  σημαντικη για την χωρα μας και το Volkswagen Group. Εμεις στην Kosmocar, που για 50 χρονια αντιπροσωπευουμε την Volkswagen στην Ελλαδα, νιωθουμε περηφανοι για τη συμβολη μας σε αυτο το σημαντικο εγχειρημα».

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!