Το Kadett B γιόρτασε τα 50 Χρόνια του

Η Opel χρησιμοποιησε αυτο το διαφημιστικο σλογκαν για το bestseller της που ξεπερασε τα 2,6 εκατομμυρια αυτοκινητα

Το B διαδεχεται το A, και το 1965 η νεα σειρα Kadett B αντικατεστησε την επιτυχημενη οικογενεια Kadett A. Ο διαδοχος του πρωτου μεταπολεμικου Kadett με μηκος +18 cm  ξεπερνουσε τα τεσσερα μετρα. Υπηρχαν τρεις εκδοσεις αμαξωματος στο λανσαρισμα του μοντελου: διθυρο η τετραθυρο sedan, CarAvan station wagon και ενα σικ coupé. Το μοντερνο σχημα του coupé ηταν εμπνευσμενο απο μοντελα fastback οπως το Chevrolet Chevelle στις ΗΠΑ: ενα επιπεδο, κεκλιμενο πισω τμημα χαριζε στο coupé σπορ, δυναμικη φορμα. Οι τρεις θυριδες εξαερισμου στην κολονα B γραφτηκαν στα χρονικα της ιστοριας του αυτοκινητου: σημερα, αυτα τα μοντελα, γνωστα σαν “gills coupés”, ειναι περιζητητα και μεγαλης αξιας κομματια.



Η φιλοσοφια Downsizing αποτελει παραδοση στην Opel: Στην αρχη υπηρχε ο κινητηρας ενος λιτρου
Σε αρμονια με τη συνολικη σπορ σχεδιαση, η ισχυς αυξηθηκε επισης κατα 5 hp.  Η διαμετρος του τετρακυλινδρου αυξηθηκε κατα τρια χιλιοστα και με κυβισμο 1.078 cm3 απεδιδε 45 hp. Επισης υπηρχε ενας μεγαλυτερης συμπιεσης κινητηρας S 1.1L με 55 hp. Αυτος πλαισιωθηκε το 1966 απο μια υπερτετραγωνη μοναδα με διπλο καρμπυρατερ με 60 hp. Αξιοσημειωτος ηταν ενα τετρακυλινδρος 1.9 L 90 hp – που λανσαριστηκε το 1967 στην εκδοση rallye του Kadett B – απο το Rekord C. Αυτη η μοναδα χρησιμοποιηθηκε και στο Opel Olympia που διεφερε απο το Kadett με οπτικα στοιχεια οπως το εμπρος πλαισιο μασκας. Επιπλεον του κλασικου τετραταχυτου κιβωτιου, απο το 1968, το Kadett ηταν διαθεσιμο με ενα αυτοματο κιβωτιο τριων σχεσεων, κατι ακομα ασυνηθιστο για την κατηγορια. Αρχικα, το αυτοματο κιβωτιο τριων σχεσεων συνδυαζοταν μονο με τους κινητηρες 1.7 και 1.9-lit. Ενα χρονο αργοτερα, μπορουσαν να το επιλεξουν και οι αγοραστες του 1.1-lit Kadett με 60 hp.
Τοτε, για πρωτη φορα, ενα Kadett εγκριθηκε επισημα σαν πενταθεσιο. Αλλα αυτο ισχυσε μονο για τις εκδοσεις sedan, τα coupé παρεμειναν τετραθεσια. Ετσι αυξηθηκε το μηκος κυριως στο εσωτερικο, οπως και ο χωρος αποσκευων κατα 12% φτανοντας τα 337 L συμφωνα με τα προτυπα VDA (German Association of the Automotive Industry).
Το Kadett B εγινε αμεση επιτυχια, με την παραγωγη τον πρωτο χρονο να ξεπερνα τα 105.000 αντιτυπα. Και ενω σημερα το 60% των συμπαγων μοντελων ειναι εκδοσεις station wagon, την εποχη εκεινη το ποσοστο των CarAvan ηταν γυρω στο 17%. Η επιτυχια του ταξιδεψε περα απο τα Γερμανικα συνορα, με περιπου το 50% της ετησιας παραγωγης να εξαγεται. Το Kadett κυκλοφορουσε με ανεση σε 120 χωρες, και χωρις ποτε να αποκαλειται παγκοσμιο αυτοκινητο, στην πραγματικοτητα ηταν διεθνες μοντελο.


Η Opel στο μηχανοκινητο αθλητισμο: το Rallye Kadett ‘κατα συρροη’ νικητης
Πολυ πριν η VW κανει την εισοδο της στην κατηγορια GTI, το Rallye Kadett που λανσαριστηκε το 1966 ηταν ο προαγγελος ολων των συμπαγων σπορ αυτοκινητων. Το εντυπωσιακο coupé με ματ μαυρο καπο και ριγες αρχικα ηταν διαθεσιμο με μια εκδοση  twin-carburetor 60 hp του κινητηρα 1.1-lit, και απο το 1967, και με κινητηρα 1.9-lit. Αξιζει να αναφερουμε οτι το ματ μαυρο καπο δεν ηταν στυλιστικο ‘καπριτσιο’ αφου απετρεπε την αντανακλαση απο τις ισχυρες ηλιακες ακτινες – ενα θεμα που επισημανθηκε για πρωτη φορα στους αγωνες ραλι της εποχης. Ο κινητηρας 90 hp επιταχυνε το coupé μεχρι τα 170 km/h, ενω ενα σπορ πλαισιο διασφαλιζε προσθετα αποθεματα ασφαλειας. Με τα σπορ χαρακτηριστικα και τις εξαιρετικες οδηγικες επιδοσεις του, το Rallye Kadett αποτελεσε αριστη βαση για ερασιτεχνες του σπορ. Εγινε διασημο σε τοπικο και διεθνες επιπεδο με νικες σε ολα τα ειδη εδαφους. Οι νικες του διαδεχονταν η μια την αλλη: το αξιοπιστο και προσιτο Rallye Kadett γιορτασε επιτυχιες στα Rallye Stuttgart-Lyon-Charbonnières, Hessen Rallye, Rallye Trifels και Tour de Luxembourg. Ο βελτιωτης της Opel Günther Irmscher κερδισε το Tour d’ Europe το 1967. Την ιδια χρονια, το Kadett γιορτασε τη μεγαλυτερη νικη του μεχρι την εποχη εκεινη: η ομαδα Lambart/Vogt αναδειχτηκε νικητρια κατηγοριας στο Rallye Monte Carlo. Το ποσο δημοφιλες και επιτυχημενο ηταν το Rallye Kadett στον κοσμο του μηχανοκινητου αθλητισμου την εποχη εκεινη φαινεται και στις στατιστικες απο το 1968: σε συνολικα 238 αγωνιστικες διοργανωσεις, αυτο το μοντελο σαρωσε 222 νικες κατηγοριας καθως και 345 χρυσα και 287 ασημενια μεταλλια.


Για ‘Individualists’: ο κομψος αδερφος του Opel Kadett ονομαζεται Olympia
Η Opel υπηρξε για μια ακομα φορα πρωτοπορος σε εξειδικευμενα μοντελα με το Olympia A που βασιζεται στο Kadett B. «Το Olympia αποτυπωνει την επιτυχημενη φιλοσοφια του Kadett σε υψηλοτερο επιπεδο,» εγραφε το δελτιο τυπου της Opel εκεινη την εποχη. «Με τις ιδιες, συμπαγεις εξωτερικες διαστασεις, το Olympia εντυπωσιαζει με τις εξαιρετικες επιδοσεις του, το αψογο εξοπλισμο και την κορυφαια οδηγικη ανεση.» Η Γερμανικη κατασκευαστρια εταιρια αποδειχτηκε οτι ειχε σωστο ενστικτο: πανω απο 80.000 πελατες αγορασαν το Olympia A μεταξυ 1967 και 1970. Το πολυτελες coupé κυκλοφορουσε με ιπποδυναμεις 60, 75 και 90 hp, και ο αναβαθμισμενος εξοπλισμος του περιλαμβανε ειδικη μοκετα με πυκνο πελος και ταμπλο οργανων με αληθινη ξυλινη επενδυση. Μια διαφορετικη μασκα με χρωμιωμενο πλαισιο που αγκαλιαζε και τα φτερα, ορθογωνιοι προβολεις και μεγαλυτερα πλαϊνα παραθυρα συνεθεταν την εξωτερικη οπτικη αναβαθμιση.
Η καριερα του Kadett B εληξε τον Ιουλιο του 1973 μετα απο παραγωγη 2,6 εκατομμυριων οχηματων. Η πολυδιαστατη και πολυποικιλη γκαμα και οι πολυαριθμες στυλιστικες δυνατοτητες αποτελεσαν προτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανια. Και με το Rallye Kadett, η Opel ιδρυσε την κατηγορια συμπαγων σπορ αυτοκινητων για το ευρυ κοινο


Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!