Η ολομετωπη ηλεκτρικη επιθεση του Volkswagen Group, κερδιζει συνεχως εδαφος. Oι παραδοσεις ηλεκτρικων μοντελων των μαρκων του Group στην Ευρωπαϊκη Ενωση, συμπεριλαμβανομενου του Ηνωμενου Βασιλειου, της Νορβηγιας και της Ισλανδιας, αυξηθηκαν περισσοτερο απο τεσσερις φορες το 2020, σε συνολικα 315.400 ηλεκτρικα οχηματα (2019: 72.600). Το ποσοστο αμιγως ηλεκτρικων οχηματων (BEV) και plug–inυβριδικων (PHEV) στις συνολικες παραδοσεις, αυξηθηκε σε 9,7% (2019: 1,7%).
Συμφωνα με τα επισημα στοιχεια για το 2020, το Volkswagen Group ειναι ο ξεκαθαρος ηγετης της αγορας στην ηλεκτροκινηση στη Δυτικη Ευρωπη, αντιπροσωπευοντας μεριδιο περιπου 25% (2019: 14%). Οι κυριοι παραγοντες αυτης της εξελιξης ηταν η ανοδος των Volkswagen (κλαδος επιβατικων) και Audi, οι οποιες υπερκαλυψαν τους στοχους εκπομπης ρυπων CO2 για τους στολους τους, κυριως λογω της μεγαλης επιτυχιας που γνωρισαν τα ηλεκτρικα μοντελα ID.3 και e–tron. Με βαση τα προκαταρκτικα στοιχεια, το Volkswagen Group μειωσε κατ’ αυτον τον τροπο τον Μ.Ο. εκπομπων ρυπων CO2, για τον στολο νεων επιβατικων αυτοκινητων στην Ε.Ε., κατα περιπου 20% σε συγκριση με το 2019, στα 99,8 γρμ./χλμ..
Παραλληλα, ο αυστηρος στοχος που εχουν θεσει απο κοινου το Volkswagen Group με αλλους μεγαλους κατασκευαστες της Γηραιας Ηπειρου για τη μειωση του CO2 – δημιουργωντας μια δεξαμενη μοντελων οπου ο Μ.Ο. προκυπτει συνολικα για ολες τις μαρκες τους – δεν επιτευχθηκε για μολις 0,5 γρμ./χλμ.. Το τελευταιο, αφενος ειναι πολυ ενθαρρυντικο για το μελλον, αφ’ ετερου δεν επηρεασε τα οικονομικα αποτελεσματα του Group καθως ειχαν γινει οι σχετικες προβλεψεις. Σημειωνεται οτι οι εκπομπες Bentley και Lamborghini μετρωνται μεμονωμενα, για αυτο δεν περιλαμβανονται στους παραπανω υπολογισμους.
Αναφορικα με τις επιμερους μαρκες, η Volkswagen το 2020 παρηγαγε περιπου εξι εκατομμυρια γραμμαρια λιγοτερο CO2 απο ο, τι προεβλεπε ο στοχος. Ο στολος νεων επιβατικων αυτοκινητων της Volkswagen στην Ε.Ε. πετυχε μεσες εκπομπες CO292 γρμ./χλμ., ενω ο στοχος για τη μαρκα ηταν 97 γρμ./χλμ.. Ως αποτελεσμα, οι εκπομπες CO2 μειωθηκαν κατα 22% σε συγκριση με το προηγουμενο ετος.
Συνολικα, περιπου 212.000 BEV η PHEV οχηματα Volkswagen παραδοθηκαν σε πελατες κατα το παρελθον ετος, απο τα οποια περιπου 134.000 αμιγως ηλεκτρικα. Το ID.3 ηταν το μοντελο κλειδι για την επιτευξη του στοχου. Με εμπορικη καριερα μολις λιγων μηνων (απο τον Σεπτεμβριο), σημειωσε παραδοσεις 56.500 μοναδων μεχρι το τελος του χρονου, με τη ζητηση να αυξανεται. Ειναι χαρακτηριστικο οτι το ID.3 ηταν το best–seller ηλεκτρικο αυτοκινητο σε πολλες χωρες το τελευταιο τριμηνο του 2020 ενω στη Σουηδια, τον περασμενο Δεκεμβριο, ηταν το best–seller σε ολη την αγορα αυτοκινητου – οχι μονο στα ηλεκτρικα.
Η Audi ειχε επισης πολυ σημαντικη συμβολη στην επιτευξη απο το Volkswagen Group του στοχου εκπομπης ρυπων CO2 για το 2020. Η μαρκα συνεχιζει τη μετατροπη της σε παροχο αειφορου premium κινητικοτητας. Περυσι ηταν μακραν ο μεγαλυτερος κατασκευαστης ηλεκτρικων οχηματων αναμεσα στις τρεις γερμανικες premium μαρκες. Το Audi e–tron (συμπεριλαμβανομενου του Audi e–tron Sportback) σημειωσε σημαντικη αυξηση της ζητησης κατα το προηγουμενο ετος (47.300 μοναδες, +79,5%). Σε ολο τον κοσμο, το Audi e–tron ειναι το ηλεκτρικο οχημα με τις μεγαλυτερες πωλησεις μεταξυ των Γερμανων premium κατασκευαστων.
Το Volkswagen Group θα ενισχυσει την ηλεκτρικη επιθεση του το 2021 με ενα μεγαλο αριθμο νεων ηλεκτρικων οχηματων, με βαση την Αρθρωτη Πλατφορμα για την Ηλεκτροκινηση (MEB). Η Volkswagen εχει ηδη βγαλει στην κυκλοφορια το ID.4, το ηλεκτρικο της SUV, η Audi θα ξεκινησει φετος με τα Q4 e–tron και Q4 e–tron Sportback, ενω και η SKODA λανσαρει το ENYAQ iV την ανοιξη. Τα παραπανω, δημιουργουν τη βεβαιοτητα στα στελεχη του Volkswagen Group οτι το 2021 θα επιτευχθουν ολοι οι στοχοι σχετικα με περαιτερω μειωση της εκπομπης ρυπων CO2απο τα νεα αυτοκινητα του Group που θα τεθουν στην κυκλοφορια.