Το νέο SUV της Alfa Romeo είναι μια πρησμένη Ferrari


Το TopSpeed.gr στα λεγε, απο την πρωτη μερα και (μας αρεσει να το λεμε) επιβεβαιωθηκε πανηγυρικα. Οχι μονο γιατι η Alfa Romeo παρουσιασε το πρωτο της SUV, αλλα επειδη πεσαμε μεσα απο το ονομα (Stelvio) μεχρι και στην ιπποδυναμη του μοτερ. 

Εν ολιγοις, η Alfa Romeo Stelvio με «κατι» απο το παρουσιαστικο της Giulia, το ονομα του ψηλοτερου βουνου της Ιταλιας (εχει και μια συναρπαστικη διαδρομη) και 510 ιππους by Ferrari, δεν ειναι ακομα ενα SUV. Αυτο, αλλωστε, το αποδεικνυει και η παρουσιαση, απο την Alfa Romeo του χρονου που εκανε η Stelvio στην «πρασινη κολαση». Σε 7:59:00 γυρισε το Nurburgring, κατα 74 δεκατα του δευτερολεπτου γρηγοροτερα απο τον βασικο της, οπως φαινεται, στοχο: Τον απολυτο –ως τωρα- dominator της κατηγοριας, την Porsche Cayenne Turbo S. 

Σε ο,τι αφορα το εμπορικο κομματι, δεν ειναι τυχαια η παρουσιαση της Stelvio στην Εκθεση Αυτοκινητου του Los Angeles και μαλιστα στην κορυφαια εκδοση Quadrifoglio. O Marchionne πονταρει πολλα στην αμερικανικη αγορα για την Alfa και αυτο δεν ειναι «μυστικο». 


Αλλα, παμε στα ΅καυτα΅: Η Alfa Romeo, κανει λογο για ενα αριστα ζυγισμενο εντυπωσιακο SUV υψηλων επιδοσεων, που ενσωματωνει κορυφαια τεχνολογια αλλα και καινοτομιες, οπως το  Torque Vectoring για τον καλυτερο δυνατο ελεγχο της προσφυσης και πρωτοποριακο συστημα πεδησης, που εγγυαται μειωμενες αποστασεις φρεναρισματος σε οποιαδηποτε επιφανεια , οπως και συστημα τετρακινησης All Wheel Drive τεχνολογιας Q4 σχεδιασμενο για να διαχειριζεται την κινηση του αυτοκινητου σε πραγματικο χρονο. Και κυριως, ενα SUV που προσφερει οδηγικη εμπειρια, χαρη στο σχεδιασμο (και) της αναρτησης του.  

Σε ο,τι αφορα τα μοτερ, η κορυφαια Stelvio φοραει εναν βενζινης 2.9-λιτρων V6 BiTurbo 510 ιππων εμπνευσμενο απο τις τεχνολογιες και την τεχνογνωσια της Ferrari, ενω θα διατιθεται και 2λιτρος υπερτροφοδοτουμενος κινητηρας αμεσου ψεκασμου 280 ιππων με αυτοματο κιβωτιο οκτω σχεσεων. 

Αλλα, ας τη δουμε αναλυτικα: 

Η Stelvio που εκανε ντεμπουτο στην Εκθεση Αυτοκινητου του Los Angeles, στην κορυφαια εκδοση Quadrifoglio αποτελει το πρωτο SUV της μαρκας, η οποια μετρα εναν αιωνα και πλεον, ιστοριας.

Στοχος της Stelvio ειναι ενας και μοναδικος: να αναδειχθει ως το απολυτο κυριαρχο και το σημειο αναφορας της κατηγοριας του! Ακριβως γι’ αυτους τους λογους, υιοθετει πληρως το αυθεντικο σπορ πνευμα της Alfa Romeo, φεροντας αυτουσια τα πεντε συστατικα που εχουν καταστησει τη Μιλανεζικη φιρμα ως ενα απο τα πιο επιθυμητα εμπορικα σηματα παγκοσμιως: ευδιακριτο Ιταλικο στυλ, προηγμενους κινητηρες, αψογη κατανομη βαρους, καινοτομες τεχνολογικες λυσεις και εξαιρετικη αναλογια ισχυος-βαρους.


Η εξελιξη του εγινε στο κεντρο εξελιξης της Alfa Romeo στη Modena της Ιταλιας, ενω θα συναρμολογειται στο προσφατα ανακαινισμενο εργοστασιο του Cassino, σε μια γραμμη παραγωγης που δημιουργηθηκε αποκλειστικα για προσφατα μοντελα της εταιριας οπως, η εντυπωσιακη Giulia. Η τελευταια εμελλε, ηδη απο το 2015, να σηματοδοτησει μια νεα εποχη για την εταιρια χαρη, στο επαναστατικο στυλ, στην καθαροαιμη σπορ οδικη συμπεριφορα και στο εξελιγμενο τεχνολογικο προφιλ. Τα ιδια ακριβως συστατικα, προσαρμοσμενα φυσικα στην κατηγορια που τοποθετειται, χαρακτηριζουν και το πρωτοποριακο Stelvio, το οποιο προσφερει αφειδως στοιχεια (βλ. καθαροαιμο σπορ στυλ, υψηλες επιδοσεις, κορυφαια τεχνικα χαρακτηριστικα και πλουσιο εξοπλισμο) που δεν μπορει να προσφερει καμια αλλη προταση του ανταγωνισμου στη μικρη κατηγορια των πολυτελων SUV.

Τι εστι Stelvio

Αρχης γενομενης απο το ονομα του, το νεο SUV της Alfa Romeο, προϊδεαζει για μια συναρπαστικη οδηγικη εμπειρια, που θα καταπληξει ακομα και τον πλεον απαιτητικο και εμπειρο οδηγο. Το περιφημο περασμα του Stelvio λοιπον (απ’ οπου προηλθε αλλωστε η ονομασια του ιταλικου μοντελου), αποτελει το μεγαλυτερο ορεινο περασμα στην Ιταλια και το δευτερο μεγαλυτερο στην Ευρωπη. Τα 20 χιλιομετρα ασφαλτου και οι περισσοτερες απο 75 στροφες που το διερχονται, διαμορφωνουν μια ακρως απαιτητικη ορεινη διαδρομη. Στο τερμα της το υψομετρο αγγιζει τα 2.758 μετρα, ομως η δοκιμασια αξιζει τον κοπο και με το παραπανω, καθως η εκπληκτικη θεα κοβει κυριολεκτικα την ανασα! Στη συγκεκριμενη διαδρομη κατα το παρελθον, πρωταθλητες του μηχανοκινητου αθλητισμου και της ποδηλασιας εδωσαν σκληρες “μαχες” εκαστοι στον τομεα τους, αναδεικνυοντας την σε μια διαδρομη θρυλο. Επιπροσθετα, κατα τη διαρκεια του Β’ Παγκοσμιου Πολεμου, αποτελεσε οδικη αρτηρια κομβικης σημασιας. Σημερα αποτελει πλεον τουριστικο αξιοθεατο και ταυτοχρονα, μια μοναδικη εμπειρια που επιβαλλεται να την βιωσετε και να την απολαυσετε μεχρι τελους, ειτε αποφασισετε να την πραγματοποιησετε μονοι σας, ειτε με την οικογενεια η τους φιλους σας. Απαραιτητη προϋποθεση ομως, η επιλογη ενος ικανου SUV. Και αυτο δεν ειναι αλλο απο την Alfa Romeo Stelvio, στην οποια συνυπαρχουν αρμονικα η οδηγικη απολαυση, το απαραμιλλο ιταλικο στυλ και η ευελιξια. Στον υπερτατο βαθμο εννοειται!


Η σχεδιαση 
Η Alfa Romeo Stelvio αποτελει γνησιο τεκνο της πολιτιστικης κληρονομιας της Ιταλιας, συνδυαζοντας ταχυτητα και ομορφια. Οι γραμμες της αποπνεουν τη γνωριμη μαγικη αλχημεια της μαρκας, χαρακτηριστικο αναποσπαστο της μακροχρονης ιστοριας της, η οποια σημερα οπως αλλωστε και στο παρελθον, προκυπτει απο τον συνδυασμο τριων ειδικων συστατικων: αναλογια, υψηλη ποιοτητα επιφανειων και απλοτητα. Τα συγκεκριμενα συστατικα ενωθηκαν και γεννηθηκε η Giulia η αλλιως, το νεο σημειο αναφορας και ταυτοχρονα ο προδρομος των μελλοντικων προτασεων της Alfa Romeo. Εν προκειμενω ωστοσο, εχουν αναβαθμιστει πληρως και προσαρμοστει καταλληλα, πληρωντας τις προδιαγραφες ενος Sports Utility Vehicle.

O εντονος δυναμισμος, κατ’ αρχην, που διακρινει το Stelvio συνδεεται σαφως με τις μαζεμενες διαστασεις (μηκος 4,68μ., υψος 1,65μ. και πλατος 2,16μ.,) αλλα και το προφιλ του αμαξωματος με το χαρακτηριστικο περιγραμμα. Επισης το εμπροσθιο μερος, κυριως ομως, η κουπε διαμορφωση της καμπινας των επιβατων, με το ιδιαιτερα κεκλιμενο πισω παρμπριζ και την κομψη αεροτομη στην οροφη για μεγιστη αεροδυναμικη αποδοση. Τα προαναφερθεντα συνολικα, αποτελουν μια πρωτη εκτιμηση οτι, περικλειει παρα πολλα και εξοχως σημαντικα στοιχεια στην υλοποιηση του. Εκτιμηση που φυσικα επαληθευεται απολυτα στην πραξη.

Το μοναδικο στυλ Alfa Romeo απανταται και στις επιφανειες του αμαξωματος με τη μορφη πλουσιων, αρμονικων αντανακλασεων σε ολα τα τμηματα του ανεξαιρετως. Αναμφιβολα, το τελικο αισθητικο αποτελεσμα προσομοιαζει με γλυπτο! Στα πλαϊνα τμηματα, για παραδειγμα, καταγραφονται εντονες αντιθεσεις μεταξυ των επιφανειων που εκτιθενται στο φως και εκεινων που παραμενουν στη σκια. Την ιδια ωρα, η μυωδης διαμορφωση τους, επιτεινεται απο την – αντιστοιχου υφους – σχεδιαση των εμπροσθιων και οπισθιων φτερων.


Η εκδοση Quadrifoglio που παρουσιαζεται στο Los Angeles, διαθετει επιπλεον, πλευρικα μαρσπιε με στοιχεια ανθρακονηματων, λεπτομερεια που αναβαθμιζει  περαιτερω τον σπορ χαρακτηρα του μοντελου. Επιπροσθετα, οι εμπρος –  πισω προφυλακτηρες και τα φουσκωμενα φτερα, συγκροτουν ενα παρουσιαστικο που παραπεμπει διχως υπερβολη, σε σπορ σενταν παρα σε παραδοσιακο SUV.


“Απλοτητα” η τριτη πτυχη του στυλ Alfa Romeο.
Γενικα η ονομασια του μοντελου δεν προκαλει προβληματισμο. Τουναντιον! Στην προκειμενη περιπτωση ομως και εφ’ οσον προκειται για τον σχεδιασμο ενος αυτοκινητου, η κατασταση αλλαζει αρδην μιας και το συγκεκριμενο εγχειρημα, αποτελει μια απο τις πιο πολυπλοκες δημιουργικες διαδικασιες.

Με δεδομενο οτι, βασικη αποστολη του βιομηχανικου σχεδιασμου ειναι η υιοθετηση ιδιαιτερων χαρακτηριστικων, η πολυπλοκοτητα εγκειται στο οτι, η ιδεα πρεπει να εκφραστει με απλες φυσικες γραμμες αναδεικνυοντας συγχρονως και με εμφατικο τροπο, το καλλιγραμμο στυλ, την κομψοτητα και την καλαισθησια των Ιταλικων προϊοντων. Αυτη ακριβως η σχεδιαστικη προσεγγιση, η οποια οντως εκφραζεται μεσα απο καθαρες γραμμες, χαρακτηριζει την ιστορια της Alfa Romeo απο τη γεννηση της εως σημερα.

Γι \’αυτο το λογο, το Stelvio “προικοδοτηθηκε” με μια εντονη σχεδιαστικη προσωπικοτητα, φεροντας ιδιαιτερα  χαρακτηριστικα.

Λογου χαρη, η σχεδιαση του εμπροσθιου τμηματος, το σημα κατατεθεν της εξωτερικης του εμφανισης: η επιβλητικη μασκα και οι πληθωρικες εισαγωγες αερα των intercoolers στο κατω τμημα του προφυλακτηρα (ο συνδυασμος τους θυμιζει τριφυλλι) οπως σχηματιζουν ενα ενιαιο μυωδες συνολο με το καπο, αναμφιβολα υπερτονιζουν τον δυναμισμο της κορυφαιας εκδοσης που κοσμειται με το θρυλικο τετραφυλλο τριφυλλι.

Σε αναλογο υφος, υπερμετρα εντυπωσιακη και επιθετικη δηλαδη, η σχεδιαση και του οπισθιου τμηματος του αμαξωματος: οι τεσσερεις αποληξεις των εξατμισεων και η σφηνοειδης διαμορφωση της ουρας στα προτυπα της παραδοσιακης τεχνοτροπιας “Kamm Tail” του προσδιδουν, αν μη τι αλλο, εναν ασυγκριτο χαρακτηρα. Παραλληλα αποτιουν φορο τιμης στην ιστορια της Alfa Romeo, μιας και το συγκεκριμενο διαχρονικο design, χαρακτηρισε καποιους απο τους πλεον σημαντικους – απο πλευρας σπορ επιδοσεων και αριστοκρατικου χαρακτηρα – προγονους του.

Η ιδια ακριβως σπορτιφ εμπνευση διακατεχει, εννοειται, το πολυτελες και αψογο απο εργονομικης αποψης εσωτερικο, το οποιο διαθετει  εντονο οδηγοκεντρικο χαρακτηρα. Η ανετη θεση οδηγησης και το υπερυψωμενο κεντρικο τουνελ της μεταδοσης, περιβαλλουν τον οδηγο εξασφαλιζοντας του ενα ιδανικο περιβαλλον “εργασιας”. Η εικονα συμπληρωνεται απο το ταμπλο και τον πινακα οργανων, τα οποια ομοιως “αγκαλιαζουν” τον οδηγο, αμφοτερα σχεδιασμενα και υλοποιημενα με δεξιοτεχνια και υλικα υψηλης ποιοτητας: η συναρμογη των επιμερους τμηματων και ο περιτεχνος συνδυασμος, ανθρακονηματων, ξυλου και υφασματινων επενδυσεων αποπνεουν αισθηση κορυφαιας απτης ποιοτητας κατασκευης, οπτικα δε, αποτελουν δειγμα απαραμιλλης αισθητικης.


Τερας  510 ιππων!
Οι υπερσυγχρονοι και ιδιαιτερα εξελιγμενοι κινητηρες ειναι ενα επιπλεον χαρακτηριστικο γνωρισμα καθε πραγματικης Alfa Romeo. Το Stelvio Quadrifoglio σαφως και δεν αποτελει εξαιρεση σε αυτο τον κανονα.
Προσφερεται αποκλειστικα με εναν υπερσυγχρονο κινητηρα βενζινης, κορυφαιων προδιαγραφων και επιδοσεων: εξακυλινδρος σε διαταξη V χωρητικοτητας 2,9 λιτρων BiTurbo, αποδιδει 510 ιππους και συνδυαζεται με αυτοματο κιβωτιο οκτω (8) σχεσεων.

Αντλωντας εμπνευση και τεχνογνωσια απο τις τεχνολογιες της Ferrari, το συγκεκριμενο 6-κυλινδρο συνολο ειναι κατασκευασμενο εξ ολοκληρου απο αλουμινιο, αποσκοπωντας στον περιορισμο του βαρους του αμαξωματος, ιδιαιτερα στον εμπρος αξονα.

Την ιδια ωρα, η τεραστια ροπη και η θηριωδης ιπποδυναμη των 510 ιππων, συνοδευονται απο ανελπιστα χαμηλη καταναλωση καυσιμου, χαρη στο ηλεκτρονικα ελεγχομενο συστημα διαχειρισης του κινητηρα που απενεργοποιει τους κυλινδρους στις χαμηλες στροφες. Και βεβαια, οπως συνηθιζεται σε ολους τους κινητηρες νεας γενιας της Alfa Romeo, ετσι και εδω η αποδοση του συμπληρωνεται ιδανικα απο τον ηχο που παραγει: τη γνωριμη ηχητικη πανδαισια  Alfa Romeo!


Τελος, το 8-ταχυτο αυτοματο κιβωτιο της ZF, διαθετει αλουμινενια paddles αλλαγων που ειναι σταθερα τοποθετημενα στην κολωνα του τιμονιου και ειναι ρυθμισμενο για να εξασφαλιζει ταχυτατες εναλλαγες σχεσεων (ενδεικτικα στη λειτουργια Race οι αλλαγες πραγματοποιουνται σε μολις 150 χιλιοστα του δευτερολεπτου). Ενα επιπλεον στοιχειο που μεγιστοποιει την αισθηση της δυναμης και της ισχυρης επιταχυνσης, ειναι οτι το κιβωτιο στην χειροκινητη λειτουργια του δεν ανεβαζει σχεση οταν φθασει στο οριο περιστροφης του κινητηρα.

Αξιοσημειωτη ωστοσο ειναι η παρουσια στη γκαμα των διαθεσιμων κινητηρων των υπολοιπων εκδοσεων του μοντελου που θα παρουσιαστουν στο εγγυς μελλον και ενος 2λιτρου υπερτροφοδοτουμενου συνολου βενζινης που αποδιδει 280 ιππους και προσφερεται ομοιως με αυτοματο κιβωτιο οκτω (8) σχεσεων. Προκειται για εναν τετρακυλινδρο υπερτροφοδοτουμενο κινητηρα “2 σε 1” αμεσου ψεκασμου, εξ’ ολοκληρου κατασκευασμενο απο αλουμινιο, ο οποιος αποδιδει μεγιστη ιπποδυναμη 280 ιππους στις 5.250 σ.α.λ. και μεγιστη ροπη 400Nm στις 2.250 σ.α.λ. Στα τεχνικα χαρακτηριστικα του περιλαμβανονται, περαν του συστηματος αμεσου ψεκασμου υψηλης πιεσης 200 bar (το οποιο εξασφαλιζει ακαριαια αποκριση σε ολο το φασμα στροφων και χαμηλη καταναλωση καυσιμου), το ηλεκτροϋδραυλικο συστημα ενεργοποιησης βαλβιδων Multi Air και το διπλο συστημα υπερτροφοδοσιας. 

Καινοτομες τεχνολογιες
Συμφωνα με τη φιλοσοφια της Alfa Romeo, τα ηλεκτρονικα βοηθηματα ενεργητικης ασφαλειας δεν πρεπει επ’ ουδενι να ειναι παρεμβατικα. Πρεπει απλως να διευκολυνουν την οδηγικη εμπειρια η οποια επιβαλλεται, εννοειται, να ειναι συναρπαστικη απο μονη της. Κι ολα αυτα χαρη, στο προσεκτικα σχεδιασμενα πλαισιο και την ιδανικη ρυθμιση της αναρτησης. Το Stelvio Quadrifoglio, επιβεβαιωνει απολυτα αυτη τη φιλοσοφια παραθετοντας ως απτη αποδειξη, τη στιβαρη και εξαιρετικα μελετημενη δομη του αμαξωματος του. Ταυτοχρονα, η παρουσια στον εξοπλισμο ενεργητικης ασφαλειας πληθωρας εξελιγμενων συστηματων, συμπληρωνει ιδανικα την υψηλη αποδοση του, καθιστωντας συναρπαστικη τη καθε διαδρομη, ακομα και μεσα στην πολη.


Alfa TM DNA Pro
Το καινουριο προγραμμα Alfa™ DNA Pro, μεσω τεσσαρων προγραμματων λειτουργιας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονομηση ενεργειας και Race για μεγιστη αποδοση), παραμετροποιει αναλογα την αποδοση επι μερους συστηματων του αυτοκινητου. Αναμφιβολα, η παρουσια του μεγιστοποιει την ανεση και την ευκολια οδηγησης σε καθε περιβαλλον κινησης, συμπεριλαμβανομενης και της πολης, περιοριζοντας παραλληλα την καταναλωση καυσιμου και τις εκπομπες ρυπων CO2.

Συστημα τετρακινησης Q4
Το καινοτομο συστημα τετρακινησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογια Q4 ειναι σχεδιασμενο για να διαχειριζεται την κατανομη της ροπης σε πραγματικο χρονο προσδιδοντας υψηλη αποδοση, αποτελεσματικοτητα και ασφαλεια. Κοντολογις,  διαθετει μεν αυτουσια τα πλεονεκτηματα της τετρακινησης (βλ. κορυφαια επιπεδα προσφυσης σε καθε ειδους επιφανεια) με ανελπιστα χαμηλη ομως οικονομια καυσιμου και βεβαια, την ανοθευτη οδηγικη απολαυση ενος αυτοκινητου με κινηση στους…πισω τροχους!
Η αρχιτεκτονικη του συστηματος Q4 περιλαμβανει, ενα ενεργο ενδιαμεσο κιβωτιο μεταφορας ροπης με ηλεκτρομαγνητικο συμπλεκτη νεας γενιας και εμπρος διαφορικο, ειδικα σχεδιασμενα ετσι ωστε να ανταποκρινονται στη σωστη διαχειριση της θηριωδους ροπης και την αμεση αποκριση κατα την επιταχυνση. Το συστημα κατα τη διαρκεια καθε διαδρομης ελεγχει συνεχως μια σειρα παραμετρων, και αναλογως των συνθηκων κινησης και της επιλογης λειτουργιας στο Alfa™ DNA Pro κατανεμει αναλογα τη ροπη αναμεσα στους δυο αξονες.

Το ιδιαιτερα εξελιγμενο τεχνολογικα προφιλ του, του επιτρεπει να ανιχνευει και να προλαμβανει τυχον απωλεια της προσφυσης η εκτροπη, συλλεγοντας και αξιολογωντας δεδομενα που σχετιζονται με τη γωνια περιστροφης του συστηματος διευθυνσης και τους αισθητηρες που καταγραφουν την πλευρικη και την κατα το διαμηκη αξονα επιταχυνση.

Υπο κανονικες συνθηκες, το Stelvio Quadrifoglio κινειται σαν κλασσικο πισωκινητο μοντελο, καθως το 100% της ροπης του κινητηρα μεταδιδεται στον πισω αξονα. Ωστοσο σε περιπτωση οπου ανιχνευθει μειωμενη προσφυση σε καποιον τροχο, τοτε το συστημα μεταφερει αυτοματα ροπη και στον εμπρος αξονα, σε ποσοστο μεχρι και 50%. Αποσκοπωντας στην οσο το δυνατο πιο ορθη κατανομη και γρηγορη μεταδοση της ροπης, το συστημα ειναι ρυθμισμενο να παρεμβει αμεσα οταν ανιχνευει διαφορες στην ταχυτητα περιστροφης αναμεσα στους δυο αξονες, που φθανουν μεχρι και 2.5%. Ως φυσικο επακολουθο ολων αυτων, προκυπτουν οι ανελπιστα υψηλες, για την κατηγορια και οχι μονον, πλευρικη και ελκτικη προσφυση.                                                                                                   
AlfaTM Torque Vectoring
Σε συνδυασμο με το συστημα τετρακινησης Q4, η τεχνολογια Torque Vectoring της Alfa Romeo βελτιστοποιει την οδικη συμπεριφορα και τονιζει τον σπορ χαρακτηρα. Η τοποθετηση δυο συμπλεκτων στο πισω διαφορικο επιτρεπει τον συνεχη και ακριβη ελεγχο της ροπης σε καθε τροχο ξεχωριστα. Ετσι η ισχυς μεταφερεται στο δρομο πιο ομαλα και αποτελεσματικα, εστω κι αν το αυτοκινητο κινειται σε πολυ γρηγορο ρυθμο. Ανα πασα στιγμη λοιπον, ο οδηγος μπορει να απολαμβανει την οδηγηση, πανω απ’ ολα, με υψηλα επιπεδα ασφαλειας χωρις περιττες παρεμβασεις απο το συστημα ελεγχου ευσταθειας.

Συστημα αναρτησης AlfaLinkTM technology
Η εμπρος αναρτηση αποτελειται απο διπλα ψαλιδια και αξονα “ημι-εικονικης διευθυνσης” (semi-virtual steering axis), ο οποιος βελτιστοποιει την αποσβεση της αναρτησης, καθως και την ακριβεια του συστηματος διευθυνσης. Ετσι, ολοκληρη η επιφανεια επαφης του ελαστικου με τον δρομο, παραμενει παντοτε σταθερη μεσα στις στροφες. Η συγκεκριμενη ρυθμιση, που λανσαρει αποκλειστικα η Alfa Romeo, εξασφαλιζει κορυφαια επιπεδα πλευρικης προσφυσης, ενω παραλληλα βελτιστοποιει την ακριβεια του συστηματος διευθυνσης στην εισοδο της στροφης. Στην πισω αναρτηση, χρησιμοποιειται ενα συστημα τεσσαρων και μισου συνδεσμων, μια ακομα πατεντα της Ιταλικης φιρμας. Αμφοτερες υποστηριζονται στη λειτουργια τους απο ενα ηλεκτρονικα ελεγχομενο συστημα ελεγχου αποσβεσης των αμορτισερ, το οποιο προσαρμοζεται αναλογως του αναγλυφου του οδοστρωματος η του στυλ οδηγησης, προσφεροντας σε καθε περιπτωση οδηγικη απολαυση και απαραμιλλη ανεση.


Integrated Brake System (IBS) και Κεραμικα φρενα
Το συστημα φρενων Integrated Brake System (IBS) της Alfa Romeο που εκανε το ντεμπουτο του στην Giulia, μολις λιγους μηνες πριν, δινει φυσικα και εδω το παρων. Το καινοτομο ηλεκτρομηχανικο συστημα επιτρεπει τη συνεργασια μεταξυ, του συστηματος ευσταθειας και του παραδοσιακου σερβο εξασφαλιζοντας αμεση αποκριση των φρενων και επομενως, πολυ μικρες αποστασεις ακινητοποιησης κατα το φρεναρισμα. Παραλληλα ομως, συμβαλλει και στον περιορισμο του βαρους του αμαξωματος, χαρη στη τοποθετηση εξαρτηματων κατασκευασμενων απο αλουμινιο και φυσικα, των κεραμικων δισκοφρενων.


AlfaTM Chassis Domain  Control
Το Chassis Domain Control (CDC) η με αλλα λογια, ο εγκεφαλος του Stelvio Quadrifoglio, ελεγχει και διαχειριζεται ολα ανεξαιρετως τα ηλεκτρονικα συστηματα του αυτοκινητου: το Alfa™ DNA Pro, την τετρακινηση Q4, το Alfa™ Torque Vectoring, την ενεργη αναρτηση Alfalink, το συστημα ευσταθειας (ESC) κ.α. Το CDC καταγραφει αδιαλειπτως την κινηση του αυτοκινητου σε πραγματικο χρονο και με βαση τα δεδομενα της επιταχυνσης και της περιστροφης του κινητηρα, προχωρα στις καταλληλες ρυθμισεις δια μεσω του συστηματος Alfa™ DNA Pro. Η συνεχης παρακολουθηση πραγματοποιειται μεσω αισθητηρων, ενω η συλλογη δεδομενων αφορα στη κινηση του αμαξωματος, στον κινητηρα, στην ηλεκτρονικα ελεγχομενη αναρτηση, στα συστηματα μεταδοσης-πεδησης-διευθυνσης. Ολες αυτες οι πληροφοριες συλλεγονται και αξιολογουνται προκειμενου να προληφθουν κρισιμες καταστασεις κατα τη διαρκεια μιας διαδρομης.


Η συνεργασια με τη Magneti Marelli
Οπως ισχυει και για τα υπολοιπα μοντελα παραγωγης της Alfa Romeo, ετσι και το SUV Stelvio, εξοπλιζεται με τεχνολογιες και εξαρτηματα που αναπτυχθηκαν σε συνεργασια με τη Magneti Marelli. Μεταξυ αλλων, οι προβολεις, το συστημα μεταδοσης, το συστημα ελεγχου αναρτησης, οι εξατμισεις, αλλα και η νεα μοναδα Πολυμεσων Connect 3D Nav 8.8”, απαντα τα προαναφερομενα, επαληθευουν στην πραξη την ακρως επιτυχημενη και επικερδη συνεργασια της Alfa Romeo και της Magneti Marelli: του ηγετη σε παγκοσμιο επιπεδο, σε οτι αφορα στον σχεδιασμο και στην κατασκευη συστηματων αυτοκινητου υψηλης τεχνολογιας και των επιμερους τμηματων.


Ιδανικη αναλογια ισχυος-βαρους
Ενας απο τους πρωταρχικους στοχους των μηχανικων κατα τον σχεδιασμο του Stelvio Quadrifoglio ηταν η επιτευξη της μεγιστης οδηγικης απολαυσης. Τα σημεια κλειδια που εφεραν τελικα το επιθυμητο αποτελεσμα ειναι η τελεια κατανομη των μαζων αναμεσα στον εμπρος και τον πισω αξονα του εντυπωσιακου αμαξωματος, αλλα και η βελτιστη αναλογια ισχυος-βαρους.
Ας τα παρουμε ομως απο την αρχη. Σε ο,τι αφορα στο πρωτο σκελος, στην ιδανικη κατανομη των μαζων δηλαδη, αυτη επιτευχθηκε με τη τοποθετηση των βαρυτερων επιμερους τμηματων και υλικων κατασκευης οσο το δυνατο προς το κεντρο του αμαξωματος. Η ιδανικη αναλογια ισχυος-βαρους, εν τω μεταξυ, προεκυψε απο την χρηση εξαιρετικα ελαφρων υλικων στα μηχανικα μερη και το αμαξωμα. Πιο συγκεκριμενα χρησιμοποιηθηκαν, ανθρακονηματα (αξονας μεταδοσης) και βεβαια αλουμινιο (κινητηρας, αναρτησεις, φρενα, πορτες, εμπρος/πισω φτερα, καπο και πορτα χωρου αποσκευων). Σημαντικη λεπτομερεια εδω: Το μειωμενο βαρος δεν επηρεαζει σε καμια περιπτωση την κορυφαια στρεπτικη ακαμψια του ολοκαινουργιου πανεμορφου SUV της Alfa Romeo, το οποιο ξεκινα δυναμικα την καριερα του εγγυωμενο, αντοχη, απαραμιλλη ανεση και κορυφαια οδικη συμπεριφορα, ακομη και υπο οριακες συνθηκες.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!