Η μεταβαση στην εξηλεκτρισμενη κινηση φερνει μια σειρα προκλησεων για τους χρηστες, αλλα και τα δικτυα ηλεκτροδοτησης. Η αναπτυξη του μεγαλυτερου δικτυου V2G (vehicle–to–grid) στον κοσμο στην ιστορικη εδρα της Fiat, στο εργοστασιο του Mirafiori στο Τορινο, συνεπεσε με την παρουσιαση του νεου ηλεκτρικου Fiat 500 που κατασκευαζεται στην συγκεκριμενη μοναδα παραγωγης. Η εγκατασταση που δημιουργηθηκε σε συνεργασια με τις ENGIE EPS και TERNA, μπορει να φιλοξενησει εως 700 ηλεκτρικα η plug–in hybrid μοντελα, τα οποια μπορουν να «ανταλλασουν» ενεργεια με το δικτυο ηλεκτροδοτησης συμβαλλοντας με αυτο τον τροπο στην αποδοτικοτητα του, αλλα και την σταθεροτητα του, ιδιαιτερα σε συνθηκες υψηλης ζητησης-καταναλωσης ενεργειας. Παραλληλα η συγκεκριμενη εγκατασταση δημιουργει την υποδομη ωστε το τμημα e–Mobility της Stellantis να αναπτυξει μια σειρα υπηρεσιων για τους χρηστες εξηλεκτρισμενων μοντελων. Με την αποθηκευση ηλεκτρικης ενεργειας να αποτελει μια περιπλοκη και κοστοβορα διαδικασια, τα ηλεκτρικα Fiat 500 μεσω των δικτυων V2G θα μπορουν να προσφερουν τις μπαταριες τους ωστε να αποτελουν κινουμενες «αποθηκες» ενεργειας. Χαρακτηριστικο ειναι οτι η εγκατασταση του Mirafiori ειναι δυναμικης 25MW, ενω η αξια της σταθεροποιησης του δικτυου ηλεκτροδοτησης μονο στην Ιταλια υπολογιζεται στα 1,8 δις. ευρω ανα ετος. Τα παραπανω νουμερα καταδεικνυουν το ρολο που μπορουν να παιξουν σε τεχνικο και οικονομικο επιπεδο τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Πλεον η σταθμευση δεν θα αποτελει απλα αναγκη, αλλα και ευκαιρια για τους χρηστες, αφου θα μετατρεπεται απο μια υπηρεσια με –σημαντικο πολλες φορες- κοστος, σε μια δυνατοτητα ο χρηστης να κερδιζει χρηματα, απλα σταθμευοντας το αυτοκινητο του και συνδεοντας το μεσω ενος δικτυου V2G.
Εκτος απο το οικονομικο κερδος για το χρηστη, το Fiat 500 μεσω του δικτυου θα προσφερει και σημαντικη υπηρεσια στο περιβαλλον συμβαλλοντας στην αποδοση του δικτυου ηλεκτροδοτησης και τη μειωση των απωλειων ενεργειας. Το οφελος θα ειναι ακομα σημαντικοτερο εφοσον το δικτυο υποστηριζεται και απο την παραγωγη ενεργειας απο ανανεωσιμες πηγες, οπως για παραδειγμα στην περιπτωση του Mirafiori, οπου τα συνδεδεμενα Fiat 500 καλυπτονται απο 2.000 ηλιακους συλλεκτες που συμβαλλουν στην μειωση των εκπομπων CO2κατα 2.100 τονους ανα ετος.
«Η Fiat ξεκινα το σχεδιασμο με βαση τους αγοραστες και τις πραγματικες τους αναγκες. Οι χρηστες σε σχεση με τα ηλεκτρικα αυτοκινητα δεν ανησυχουν τοσο για την τεχνολογια τους, οσο για τη χρηση τους. Για αυτο το λογω αναπτυξαμε ενα οικοσυστημα υπηρεσιων με οπτικη 360ο ωστε να καλυψουμε καθε αναγκη. Με δωρεαν εφαρμογες, λυσεις χρονομισθωσης, ασφαλισης, οικιακων συστηματων φορτισης, κτλ., μετατρεπουμε τις προκλησεις της εξηλεκτρισμενης κινησης σε ευκαιριες για τους καταναλωτες. Με αυτο τον τροπο ο αγοραστης ενος ηλεκτρικου Fiat 500 δεν αγοραζει απλα ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο, αλλα ενα συνολο προνομιων και υπηρεσιων.»
Roberto Di Stefano, Επικεφαλης e–Mobility της Stellantis για την περιοχη ΕΜΕΑ
Το νεο ηλεκτρικο Fiat 500 ειναι εφοδιασμενο και με ταχυφορτιστη 85kW που του δινει τη δυνατοτητα πληρους φορτισης σε μολις 35 λεπτα (DC), ενω ειναι σχεδιασμενο ωστε να μπορει να συνεργαζεται με δικτυα V2G χωρις καμια μετατροπη. Στην Ελλαδα, το συνολο του Δικτυου Εξουσιοδοτημενων Διανομεων και Επισκευαστων της Fiat ειναι ηδη εφοδιασμενο με φορτιστες, ενω το νεο ηλεκτρικο 500 ειναι διαθεσιμο με τιμες που ξεκινουν απο τις 18.970 ευρω*.
*Η τιμη περιλαμβανει το οφελος που προκυπτει απο τα κινητρα που προσφερει το κρατος για την αγορα αμιγως ηλεκτρικων οχηματων.