Το πρώτο ηλεκτρικό της Mazda θυμίζει… RX-8

Λεγεται ΜΧ-30. Ειναι ηλεκτρικο. Ειναι SUV. Ειναι, για την ακριβεια το πρωτο ηλεκτρικο μοντελο της ιαπωνικης εταιρειας και δε μπορει παρα να μας θυμιζει το φοβερο και τρομερο RX-8. O λογος, ειναι οτι υιοθετει τις αναποδα ανοιγομενες πισω πορτες χωρις μεσαια κολωνα. Αλλα και οτι η Mazda υποσχεται πως ειναι εστιασμενο στην οδηγικη ευχαριστηση και δεν ειναι απλα \”μια μπαταρια με τροχους\”. 


Το πρωτο ηλεκτρικο αυτοκινητο της Mazda, το Mazda MX-30, μολις παρουσιαστηκε  στο Tokyo Motor Show. Ειδικα μελετημενο και σχεδιασμενο για ανθρωπους που δεν θελουν να θυσιασουν την οδηγικη απολαυση οταν αγοραζουν ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο.


Με τις μοναδικες πορτες χωρις κολωνες, τα οικολογικα υλικα και την μπαταρια αυτονομιας 200km (διαδρομη μεγαλυτερη απο αυτη των 48 χιλιομετρων που διανυει καθε μερα ο Ευρωπαιος πολιτης) το Mazda MX-30 σηματοδοτει ενα επιπλεον θετικο βημα στην μειωση των εκπομπων καυσαεριων, μετα την προσφατη αφιξη του καινοτομου κινητηρα SKYACTIV-X.




To πενταθεσιο SUV της Mazda (Διαστασεις 4,395χλστ χ 1,795χλστ. Χ 1,570χλστ) εχει μεταξονιο 2,655χλστ. Η εμπρος αναρτηση του ειναι Γονατα McPherson και η πισω ημιακαμπτος αξονας.


Αυτοκινητο με μπαταρια, οχι μια μπαταρια με τροχους

Σχολιαζοντας την πρεμιερα του Mazda MX-30, η οποια θα φθασει στις ευρωπαϊκες αντιπροσωπειες κατα το δευτερο εξαμηνο του 2020 (UK 2021), ο Προεδρος  και Διευθυνων Συμβουλος της Mazda Motor Europe, Yasuhiro Aoyama, εξηγει:


\”Οπως και με ολα τα προϊοντα μας, οι σχεδιαστες και οι μηχανικοι μας ειχαν ενα πολυ ξεκαθαρο στοχο για το πρωτο μας ηλεκτρικο αυτοκινητο. Επρεπε να εχει ξεχωριστο σχεδιασμο και να χαιρεσαι να το οδηγεις, κατι που ειναι βασικο συστατικο του DNA της Mazda. Θελαμε να ειναι ξεχωριστο σε συγκριση με τους ανταγωνιστες, και το σημαντικοτερο, να συμβαλει θετικα στη μειωση των εκπομπων καυσαεριου σε ολο τον κυκλο ζωης του προϊοντος.


\”Παραλληλα με τις τεχνολογιες ηλεκτροκινησης που εισαγουμε σε ολη μας τη γκαμα, οντας ενας μικροτερος κατασκευαστης, επικεντρωθηκαμε στο να δημιουργησουμε ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο που θα ανταποκριθει στις αναγκες των πελατων.


\”Πολλοι απο τους δημοσιογραφους που οδηγησαν το δοκιμαστικο μας οχημα εχουν πει οτι ειναι ενα απο τα λιγα ηλεκτρικα αυτοκινητα που διατηρουν τα θετικα χαρακτηριστικα ενος αυτοκινητου συμβατικου κινητηρα. Η οδηγικη απολαυση ειναι ζητουμενο για καθε Mazda που σχεδιαζουμε και δεν θα μπορουσε να ειναι διαφορετικη στο ηλεκτρικο μας αυτοκινητο\”.

Επικεντρωμενο στον οδηγο

Οπως και καθε αλλο Mazda, το Mazda MX-30 παρεχει μια πολυ φυσικη αισθηση οδηγησης. Επιταχυνει, στριβει και φρεναρει απροβληματιστα οπως καθε αυτοκινητο που κατασκευασε μεχρι τωρα. 

Στο Mazda MX-30, επιτυγχανεται μεσω των καινοτομων μεθοδων μηχανικης του πακετου e-SKYACTIV.  Αυτο περιλαμβανει την ενσωματωμενη μπαταρια στη δομη του αμαξωματος, η οποια ενισχυει την αισθηση στιβαροτητας αλλα και αμεσης αποκρισης στον τροπο οδηγησης.

Επιπλεον, δεδομενης της σημασιας της ακουστικης για την αντιληψη της ροπη και της ταχυτητας απο τον οδηγο, οι μηχανικοι της Mazda εχουν δημιουργησει ενα ηλεκτρονικο ηχοσυστημα μεσα στο MX-30, το οποιο συγχρονιζεται με τη ροπη του ηλεκτροκινητηρα σε ηχητικη συχνοτητα και πιεση.  Αυτο οδηγει σε μικροτερη διακυμανση της ταχυτητας του οχηματος με αποτελεσμα πολυ σταθερη οδηγηση. Το μοναδικο συστημα επιτευξης σταθεροτητας G-vectoring Control (GVC) της Mazda εχει εξελιχθει και χρησιμοποιει τα πλεονεκτηματα του ηλεκτρικου κινητηρα (ηλεκτροκινητη G-vectoring Plus).

Ξεχωριστος σχεδιασμος KODO

Με το Mazda MX-30, επιβεβαιωνεται η εστιαση της Mazda στην σχεδιαστικη φιλοσοφια του \”less is more\” τοσο στο εξωτερικο οσο και στο εσωτερικο του αυτοκινητου.

Η καμπινα εχει την αισθηση της μοναδικοτητας, με γραμμες που ρεουν απο την κορυφη της μπροστινης κολωνας μεχρι το πισω ακρο. Το χρωμα της οροφης κανει αυτο το αισθημα ακομα πιο εντονο. Οι αντικριστες πορτες προσδιδουν στο Mazda  MX-30 ενα χαρακτηριστικο και κομψο σχεδιασμο, ενω παραλληλα προσφερουν στους επιβατες ευκολοτερη προσβαση τοσο στα μπροστινα οσο και στα πισω καθισματα.

Στο εσωτερικο βρισκουμε φιλικα προς το περιβαλλον υλικα, ενω το δερμα αντικατασταθηκε με μια εναλλακτικη οικολογικη προταση. Τοποθετειται το φυσικο υλικο του φελλου στην \’αιωρουμενη΄ κεντρικη κονσολα και εξασφαλιζεται εξυπνος αποθηκευτικος χωρος.

Γιατι ΜΧ-30;

Η Mazda εχει χρησιμοποιησει το προθεμα MX σε διαφορα μοντελα που σχεδιαστηκαν για να αμφισβητησει τις καθιερωμενες συνθηκες που ισχυαν στην αυτοκινητοβιομηχανια τη δεδομενη στιγμη. Με το MX-5 δημιουργηθηκε ενα διθεσιο roadster οταν η επιλογη αυτη ειχε απορριφθει απο αλλους κατασκευαστες.

Με το Mazda MX-30, η ιαπωνικη εταιρεια δημιουργησε μια εντελως νεα εμπειρια EV συνδυαζοντας το Mazda DNA, τον μοναδικο σχεδιασμο και την εξαιρετικη οδηγικη συμπεριφορα. Ετσι διασφαλιστηκε για ακομα μια φορα οτι ολοι οι πελατες θα απολαυσουν τη χαρα της οδηγησης για την οποια η Mazda ειναι διασημη.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!