Όταν η Nissan έπλασε το Ζ


Στο Σαλονι Αυτοκινητου της Νεας Υορκης, αυτες τις μερες, εκανε ντεμπουτο ενα διαφορετικο μοντελο. Προκειται για ενα Nissan 370Z με περιεργο χρωματισμο και ενα \”50th\” στα πλαϊνα του. Ειναι το επετειακο Ζ, με το οποιο η ιαπωνικη μαρκα αποδιδει τιμες στη θρυλικη σειρα Ζ, που κλεινει μισο αιωνα ζωης. 


Διπλα απο το πολυχρωμο, επετειακο 370Ζ που εκτιθεται στο Μεγαλο Μηλο, στεκεται ενα Datsun 240Z, το μοντελο το οποιο, ουσιαστικα, συστησε στην αμερικανικη αυτοκινητιστικη σκηνη τα ιαπωνικα σπορ αυτοκινητα. Ισως γι\’ αυτο τα Ζ, και ιδιαιτερα τα Datsun, ειναι τοσο δημοφιλη στις ταξεις των συλλεκτων, στις ΗΠΑ. Με αφορμη τα 50 χρονια της σειρας Ζ, η Nissan κανει σημερα μια αναδρομη στο θρυλικο σημα. 


Το πρωτοτυπο Datsun Z που σχεδιασε ο Kumeo Tamura, το 1968, εναν χρονο πριν κανει το παγκοσμιο ντεμπουτο του

Οταν το αυθεντικο Datsun Z εκανε το ντεμπουτο του το 1969, ηταν μια αποκαλυψη για τον κοσμο της αυτοκινητοβιομηχανιας.Ενα οικονομικο, αξιοπιστο σπορ αυτοκινητο με στυλ και ανεση που θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει για καθημερινη οδηγηση, ηταν κατι ανηκουστο εκεινη την εποχη. Με βασικη τιμη στα 3.626 δολαρια, το Z  (γνωστο και ως Datsun 240Z) στη Βορεια Αμερικη, ηταν ενα σπορ αυτοκινητο, με μια προσιτη τιμη.


Σε συντομο χρονικο διαστημα, οδηγοι ανα την Υφηλιο, απολαμβαναν την  “ελευθερια” της σπορ οδηγησης, στις αγαπημενες τους διαδρομες. Το 1970, οι παγκοσμιες πωλησεις ξεπερασαν τις 40.000 αυτοκινητα. Καπως ετσι, η πρωτη γενια Z,  εθεσε τα θεμελια για μια κληρονομια, της οποιας η αξια, το υφος και η αποδοση, συνεχισαν να δειχνουν το δρομο για καινοτομιες στην αυτοκινηση,  διατηρωντας τη σειρα Z στην κορυφη της κατηγοριας, για δεκαετιες.

Κατα τις επομενες πεντε δεκαετιες, η Nissan κυκλοφορησε διαφορα μοντελα επετειακων εκδοσεων του Ζ, οπως : 

1980 Datsun 280ZX 10th  Anniversary Edition 


Για να γιορτασει τη 10η επετειο του πρωτου Z, η Nissan κυκλοφορησε ενα ειδικο μοντελο του 280ZX, με περιορισμενη παραγωγη. Η επιτυχια των προηγουμενων αυτοκινητων της σειρας Z, εδωσε την ευκαιρια στη Nissan να εξοπλισει τα μοντελα 280ZX με πολυτελη υλικα οπως δερματινα καθισματα και στερεοφωνικα hi-fi, ως μια ευχαριστη “αποκλιση” απο την σπορ, αλλα οικονομικη προσεγγιση,  του αρχικου 240Z.


Με μολις 3.000 αυτοκινητα, το 280ZX 10th Anniversary Edition θεωρειται σημερα ενα πολυ συλλεκτικο μοντελο. 

1984 Nissan 300ZX Turbo 50th  Anniversary Edition


To Nissan 300ZX Turbo 50th  Anniversary Edition του 1984, λανσαριστηκε με αφορμη τα πενηντα χρονια απο την ιδρυση της Nissan, το Δεκεμβριο του 1933. Μονο 5.148 απο αυτα τα αυτοκινητα κατασκευαστηκαν για την αγορα των Η.Π.Α., ενω  επιπλεον 300 κατασκευαστηκαν για τον Καναδα.


Το ετος 1984 σηματοδοτησε οχι μονο ενα οροσημο για την ιστορια της Nissan, ως κατασκευαστη αυτοκινητων, αλλα και για τα μοντελα της σειρας Ζ, ως τα καλυτερα σε πωλησεις σπορ αυτοκινητα στην Αμερικη. 

1989 Nissan 300ZX (Z32) 


Η δευτερη γενια του μοντελου που αντικατεστησε το 280Ζ, ηταν τουλαχιστον εντυπωσιακη και, ισως, το ομορφοτερο Nissan που εχει κατασκευαστει ποτε. Το 300ΖΧ ΤΤ φοραγε εναν φοβερο και τρομερο 3λιτρο twin turbo V6 με 208 kW (283 hp, με αυτοματο 268 PS), ηλεκτρονικα περιορισμενη τελικη ταχυτητα στα 250 χλμ/ωρα, ενω εβγαινε σε εκδοσεις coupe, cabrio και Τ-bar (targa). 



Το 300ΖΧ ηταν τοσο καλο, που το Car and Driver το ειχε στη λιστα Ten Best (Τα 10 καλυτερα αυτοκινητα του κοσμου) για επτα συναπτα ετη! Δυο- τρια πραγματακια που δεν θα ξερεις για το 300ΖΧ, ειναι οτι το μοντελο διατιθετο στην αγορα στην εκδοση \”Version R\” που ηταν \”φουσκωμενο\” εξωτερικα και στο εσωτερικο φοραγε καθισματα Recaro. 


Στην Αμερικη, το 1996 πουληθηκαν τα τελευταια 300ΖΧ που παρηχθησαν, με ειδικα αυτοκολλητα και πιστοποιητικα γνησιοτητας. Το 1990, στο Texas, η Waco και η HKS δημιουργησαν το Nissan 300ZX SR-71 που, τοτε, ηταν το γρηγοροτερο αυτοκινητο του κοσμου. 

2005 Nissan 350Z 35th  Anniversary Edition 


Μετα απο μια προσωρινη παυση πωλησεων στην Ιαπωνικη αγορα το 2000 (και απο το 1997 στη Βορεια Αμερικη), το νεο Z “ελαμψε” ξανα  το 2003. Το πρωτο αναγεννημενο Z χτιστηκε στην πρωτοποριακη πλατφορμα FM (Front Midship) της Nissan με εναν υψηλης αποδοσης, ατμοσφαιρικο κινητηρα V6, 3,5 λιτρων. Γνωστος και ως VQ (συντομογραφια απο το VQ35ED), ο κινητηρας αυτος αποδιδει 287hp και 371Nm ροπης.


Το 2005, η Nissan δημιουργησε μια ειδικη εκδοση με αφορμη την 35η  επετειο του Z. Η εκδοση Nissan 350Z 35th  Anniversary Edition ηταν διαθεσιμη στα χρωματα Ultra Yellow, Silverstone  και Super Black, ενω συνοδευοταν και απο μια σουιτα ρυθμισεων και αναβαθμισης των επιδοσεων.

2010 Nissan 370Z 40th Anniversary Edition 


Το 2009, η χωρητικοτητα του κινητηρα VQ του 350Z αυξηθηκε στα 3,7 λιτρα, με αποτελεσμα το ονομα του αυτοκινητου να αλλαξει σε 370Z. Ενα χρονο αργοτερα, η Nissan λανσαρε την εκδοση της 40ης επετειου του 370Z. Περιορισμενη σε μολις 1.000 αυτοκινητα, το μοντελο της ειδικης εκδοσης ηταν εξοπλισμενο με μηχανικο κιβωτιο ταχυτητων και ενα σπορ πακετο που περιλαμβανε εμπρος και πισω spoilers, σπορ φρενα, ζαντες RAYS ελαφρου κραματος 19 ιντσων, διαφορικο περιορισμενης ολισθησης και την πρωτοποριακη τεχνολογια μεταδοσης SynchroRev Match®, της Nissan.


Το πρωτο μοντελο Z κατασκευαστηκε για πρωτη φορα το 1969 ως ενα οικονομικο, καθημερινο σπορ αυτοκινητο. Απο τοτε, αυτη η φιλοσοφια εξακολουθει να βρισκεται στον “πυρηνα” της κατασκευης καθε μοντελου Ζ. Δεν ειναι τυχαιο που οσοι βρεθουν πισω απο το τιμονι ενος τωρινου Ζ, ειναι εξισου ενθουσιασμενοι οπως εκεινοι που βρεθηκαν τα τελευταια 50 χρονια. 

Bonus: Γιατι η Lamborgini Diablo εχει πανω της κατι απο 300ΖΧ


Ισως να το εχεις ακουσει, ισως οχι: Το 1999, οταν η Lamborghini εκανε ενα facelift στη Diablo, επρεπε να ξεφορτωθει τα pop-up φαναρια, που ειχαν απαγορευθει για λογους ασφαλειας (διαβασε εδω ποσο μας αρεσουν τα pop-up). Με δεδομενο οτι η Lamborghini ειχε ηδη αρχισει να ετοιμαζει τον διαδοχο της Diablo, τη Murcielago, οι ιθυνοντες της VAG (στην οποια ανηκει η Lamborghini) δεν χαρηκαν πολυ που θα επρεπε να ξοδευθουν εκατομμυρια για την εξελιξη νεων φαναριων για ενα απερχομενο μοντελο.



Η λυση ηρθε με τη μεθοδο του… διαμοιρασμου. Μετα απο την ληψη της απαραιτητης αδειας, η Lamborghini χρησιμοποιησε τα εμπρος φωτιστικα σωματα του 300ΖΧ στη Diablo. Το hint ειναι οτι τα φαναρια της Diablo γραφουν \”Nissan\”, κατι που οι Ιταλοι εκρυψαν αριστοτεχνικα κατω απο ενα ανθρακονηματινο \”χειλακι\”.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!