Απόδραση στον κρυμμένο παράδεισο με Jeep Renegade

Τελικα, η ευτυχια δεν ειναι μακρια. Αν δεν ζητας πολλα, οταν νομισεις οτι θα συμβιβαζεσαι, θα δεις οτι μπορεις να τα εχεις. Καπως ετσι κι εγω, σχεδιασα μια αποδραση στα «στενα» ορια της Αττικης, με ενα Jeep που δεν ειναι τετρακινητο.
Εχοντας στα χερια μου το προσθιοκινητο Renegade με τον 1,6 λιτρων diesel, ξεκινω για το Ματι Αττικης. Μια παραθαλασσια περιοχη που, ομολογω, δεν ειχα ξανακουσει, αλλα σε οσους την ανεφερα, μου την περιεγραψαν σαν «παραδεισο».


Παροτι ελεγα οτι σημασια δεν ειχε ο προορισμος, αλλα η διαδρομη και το feeling που δινει το Renegade σε αυτη, εμελλε να αναθεωρησω οταν θα εφτανα. Γιατι, το ξενοδοχειο Mati Hotel, το οποιο ειχα επιλεξει με… συνοπτικες διαδικασιες, οταν μου απαντησαν «φυσικα» στα ερωτηματα εαν υπαρχει ιδιοκτητος χωρος σταθμευσης και δωρεαν wifi (για να παρακολουθω το TopSpeed.gr απο μακρια) ειναι χτισμενο σε μια ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ τοποθεσια, ακριβως επανω στο κυμα. Ενταξει, ειχα διαβασει (λιγο πριν το επισκεφθω) οτι το Ματι ονομαστηκε ετσι λογω της τρομερης θεας που εχει, ειχα διαβασει οτι εχει «μια απο τις πεντε πιο παραδεισενιες παραλιες της Αττικης», αλλα δεν περιμενα κατι τετοιο. Το Ματι, ειναι μια αραιοκατοικημενη, πευκοφυτη (πολυ δεντρο ομως), προσεγμενη περιοχη με φοβερη θεα στη θαλασσα, μεχρι εκει που φτανει το… ματι σου.

Η θεα, που λεγαμε

Παρκαρα το Jeep στον ιδιοκτητο χωρο του ξενοδοχειου και κατευθυνθηκα στη ρεσεψιον για να παρω το κλειδι του δωματιου μου. Το (ευγενεστατο) προσωπικο μας οδηγησε –με τη συζυγο, φυσικα- στο δωματιο, το οποιο ειχε θεα και στην πισινα και στο απεραντο γαλαζιο που ανοιγοταν μπροστα μας. Ελκυστικο, δεν λεω, αλλα το Renegade δεν το πηραμε για να καθεται στο παρκινγκ…

 
Η εισοδος του ξενοδοχειου Mati

Ετσι, μετα απο ενα (γρηγορο) καφεδακι, ξαμοληθηκαμε για «αναγνωριστικη». Το Ματι, ειναι τοσο κοντα και τοσο… μακρια απ’ ολες τις περιοχες που χρειαζεσαι για «εξορμηση». Τη Ραφηνα, τη Νεα Μακρη, το Νεο Βουτζα, την Αγια Μαρινα. Το «μικρο» Jeep, με τον πολιτισμενο 1.600αρη diesel, εχει σκληροτραχηλη εμφανιση (παρε για παραδειγμα τη μασκα με τις επτα καθετες γριλιες και τα στρογγυλα φωτα), ομως στην κινηση στο δρομο ειναι οσο ανετο το θελεις. Θα ειναι μαλλον περιττο να πω οτι το αρκετα ψηλο για δικινητο SUV απορροφα τις ανωμαλιες του οδοστρωματος χωρις να ενοχλει τους επιβατες.
Σ\’ αυτη την πισινα ετρωγα, βουταγα

Ομως, το ερωτημα ειναι, αν το Renegade μπορει να κινηθει ευκολα σε «σφιχτες» διαδρομες και σε συνθηκες κινησης. Επομενη σταση, λοιπον, ειναι η Ραφηνα, στην οποια φτανεις μεσω ενος στενου, φιδισιου, γεματου στροφες δρομου. Σαν πρωτη γνωριμια σε «ανοιχτο», δημοσιο δρομο, η εκπληξη ειναι οτι σε καμια των περιπτωσεων, το Renegade δεν εδειξε ικανο να τρομαξει οδηγο και συνοδηγο, μιας και δυσκολα εμφανιζει κλισεις, η τασεις κυματισμου και «ακουει» χωρις… δραματα, ακομα και αν ο οδηγος το παρακανει. Το δε τιμονι παρεχει επαρκη πληροφορηση για τα τεκταινομενα στο οδοστρωμα, ενω το αυτοματο κιβωτιο, απλα κανει τη δουλεια, χωρις να σε αφηνει να το σκεφτεσαι.

Μετα απο την πρωτη «εξορμηση», επιστροφη στο ξενοδοχειο για μπανακι στην πισινα (ο καιρος δεν ειχε χαλασει ακομα) και φαγητο. Εδω, θα πρεπει να σταθω. Την –επισης ευγενεστατη και παντα στη διαθεση μας, για ο,τι παραξενια μας κατεβαινε στο κεφαλι- κυρια Νατασα, στην οποια ανηκει το ξενοδοχειο, την ειχα ακουσει λιγες ωρες νωριτερα να «διαφημιζει» την κουζινα. Και θα διαπιστωνα συντομα, το δικιο που ειχε. Γενικα, το Mati Hotel, οπως θα μαθαινα αργοτερα, φημιζεται για τη φιλοξενια, την τοποθεσια και την κουζινα του, λογους υπεραρκετους, σε συνδυασμο με τις χαμηλες τιμες, για να το επιλεγουν για γαμηλιες δεξιωξεις, βαπτισεις και για «αποδρασεις» εκατονταδες κοσμου .
       Το δωματιο. Με αυτη τη θεα και να μη θες, θα ξεκουραστεις
   
  Και τωρα, (μονο) Jeep

Και τις ημερες; Εκτος απο το… φαγητο, ειχε μπολικο Renegade. Η γεροδεμενη κατασκευη με τα μαλακα πλαστικα και τη σωστη συναρμογη, δεν ειναι εκπληξη για ενα αυτοκινητο με αυτο το σημα, οπως εκπληξη δεν ειναι και η απουσια των τριγμων στις εκτος δρομου διαδρομες (γεγονος που μας δειχνει κατα καποιο τροπο οτι το Renegade μπορει να αντεξει στη σκληρη χρηση, σε βαθος χρονου, χωρις να «παραπονεθει»).
 Οι αμυητοι ρωτουν τον λογο υπαρξης της χειρολαβης στο ταμπλο, στη θεση του συνοδηγου. Με την πρωτη offroad διαδρομη, απαντουν μονοι τους στο ερωτημα

Ομως, απο την αλλη, η «συμμαχια» των Αμερικανων με τους Ιταλους στην FCA, μας εδωσε μια γκαμα κινητηρων μαλλον πρωτογνωρη για Jeep, απο 1,4 ως 2,0 λιτρα. Και, στην εκδοση της δοκιμης μας, ο 1,6 diesel των 120 ιππων και 320 Nm ροπης, αποδεικνυεται δημοφιλεστατος.
Αγρια ομορφια…
 
Λογικο, εαν σκεφτει κανεις το ποσο αστεια χαμηλη ειναι η καταναλωση –αφου κινηθηκε περιπου στα 6 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα με πολυ σκληρη χρηση- και ποσο αστεια και τραγικη συναμα ειναι η φορολογικη πολιτικη που ακολουθει η χωρα μας (και) στον τομεα «αυτοκινητο».

Αλλα, επειδη πολλοι θα μιλησουν για «ιεροσυλια» ακουγοντας τις λεξεις «προσθιοκινητο» και “Jeep” μαζι, καλο θα ηταν να κανουν κρατει. Το Renegade εχει την καταλληλη αποσταση απο το εδαφος (175 mm) και γωνιες προσεγγισης, προσπελασης και φυγης (17,9, 21,2 και 29,7 μοιρες αντιστοιχα) που θα σε πεισουν γρηγορα πως δεν ειναι ενα ακομα γλυκαναλατο SUV που τρεμει τον πρωτο χωματοδρομο. Η αναρτηση, κανει τη δουλεια της οπως πρεπει, ακομα και αν το Renegade κινειται (πολυ) γρηγορα σε χωματοδρομο με μεγαλες πετρες και βαθια φαγωματα, χωρις να ακουγεται «κιχ» απο κραδασμους, ειτε μιλαμε για αμαξωμα, ειτε για τα πλαστικα του μερη.
Η σχεδιαση του Jeep δεν ξεφευγει απο τα προτυπα της αμερικανικης φιρμας. Και αυτο, ειναι καλο, φυσικα

Εκτος αυτου, στο «σκαρφαλωμα» και στην «περιπετεια» εκτος δρομου, δυσκολα θα σε «προδωσει» εαν δεν το παρακανεις και δεν φορας τα καταλληλα ελαστικα.
Σε γενικες γραμμες, οπου κι αν κινειται, το Renegade, ακομα και στην 4Χ2 εκδοση του, αισθανεται ανετα. Στην ασφαλτο, δινει την αισθηση του παλιου, καλου Cherokee χωρις ομως εκεινες τις αποτομες αντιδρασεις και τις τασεις κυματισμου. Αλλωστε και η ψηλη θεση οδηγησης, η αριστη περιφερειακη ορατοτητα, το μακρυ καπο με το φουσκωμα στο μεσο του, οι τεραστιοι καθρεπτες και το στιβαρο πλαισιο, δινουν την αισθηση οτι βρισκεσαι σε ενα (πολυ) μεγαλυτερο Jeep που εχει ομως τρομερη ευελιξια.
 

Στο εσωτερικο, η σχεδιαση ειναι παιχνιδιαρικη και περιπετειωδης, με λεπτομερειες οπως το «λασπωμενο» καντραν και τους επαρκεστατους χωρους για την οικογενεια και την παρεα. Στα πισω καθισματα θα βολευτουν και θα ταξιδεψουν ανετα τρεις ενηλικες, ενω ο χωρος αποσκευων δεν ειναι μονο μεγαλος (351 λιτρα) αλλα και καταλληλα σχεδιασμενος (τετραγωνος) με ευκολη προσβαση. Ο εξοπλισμος δε, ειναι πλουσιος: Εκτος απο το ESP και τους 6 αεροσακους, στανταρ ειναι μεταξυ αλλων η εγχρωμη TFT οθονη, το ηλεκτρικο χειροφρενο, το συστημα πολυμεσων Uconnect και ο διζωνικος κλιματισμος, ενω οι επιλογες που εχει ο αγοραστης ειναι δεκαδες ακομα.

Εν κατακλειδι, στο ερωτημα «γιατι η Jeep επρεπε να βγαλει ενα μικρο 4Χ2», την απαντηση δεν τη δινουν μονο τα ρεκορ πωλησεων που σαρωνει το Renegade. Αλλα και το γεγονος οτι οι καιροι ειναι τετοιοι, που ενα αυτοκινητο απαιτειται να μπορει να τα καταφερνει σε πολλους τομεις ταυτοχρονα, ωστε ο αγοραστης να μην κανει συμβιβασμους στην ασφαλεια –τη δικη του και των γυρω του- την ανεση, την οικονομια, την πρακτικοτητα, τη διασκεδαση. Και το Renegade, αυτο το καταφερνει. Γι’ αυτο και πουλαει σαν φρεσκοψημενο ψωμακι.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!