Γιατί η C8 Convertible είναι η καλύτερη Corvette ever


Η 8η γενια της Corvette, ειναι ισως η πιο πολυσυζητημενη απο ολες. Το αμερικανικο muscle car, το οποιο εκανε \”καριερα\” με τον κινητηρα εμπρος, εγινε το πρωτο αμερικανικο muscle car / supercar, με το μοτερ στο κεντρο. Καποιοι, χαλαστηκαν βλεποντας ενα απο τα πλεον κλασικα αμερικανικα σπορ αυτοκινητα να… εξευρωπαϊζεται. Σε πολλους αρεσε. Παρα πολλους για την ακριβεια. Συμπεριλαμβανω και τον εαυτο μου αναμεσα σε αυτους.


Για πρωτη φορα στην ιστορια, η Corvette, εχοντας αλλαξει διαταξη κινητηρα, αποκτα εντελως νεες δυνατοτητες οδηγικα και μπορει πλεον, να \”παιξει\” σε κατηγοριες που παλιοτερα δεν μπορουσε. Το αλλο καινοτομο, ειναι πως η ανοιχτη εκδοση, η C8 Stingray Convertible οπως την ονομαζει η Chevrolet, θα γινει η πρωτη Corvette στην ιστορια με αναδιπλουμενη μεταλλικη οροφη.


Η ανοιχτη οδηγηση (κοινως, να παιρνουν τα μυαλα μας αερα), ειναι αρηκτα συνδεδεμενη με τις Corvette, μιας και η C1, οταν παρουσιαστηκε το 1953, ηταν διαθεσιμη μονο σε ανοιχτη εκδοση. Πλεον, στην 8η γενια της, η C8 Convertible ανοιγει το επομενο κεφαλαιο στην ιστορια των ανοιχτων Vette, οντας η πρωτη με τον κινητηρα στο κεντρο και με μεταλλικη αναδιπλουμενη οροφη.

Κατ΄εξοχην, ανοιχτη


Οι μηχανικοι της Chevrolet, κατα το σχεδιασμο και την εξελιξη της 8ης γενιας της Corvette, ξεκινησαν σχεδιαζοντας πρωτα την ανοιχτη εκδοση και μετα την κλειστη. Ο λογος, ηταν πως ηθελαν η κατασκευη του πλαισιου της ανοιχτης εκδοσης, να ειναι οσο καλυτερη γινεται και πιο κοντα στη κλειστη, με το σχεδιασμο της κλειστης, να μη διαφερει πολυ ουτε οπτικα, ουτε λειτουργικα.


Η οροφη της, ειναι μηχανικα αναδιπλουμενη, αποτελουμενη απο 2 μερη, τα οποια αποθηκευονται ακριβως πισω απο την καμπινα των επιβατων. Κατα αυτο τον τροπο, το αυτοκινητο διατηρει τον εντυπωσιακα μεγαλο για sport αυτοκινητο χωρο αποσκευων του, ο οποιος ακομη και με ανοιχτη οροφη, χωραει δυο σετ μπαστουνια του golf. Ανεπηρεαστος μενει και ο εμπρος χωρος αποσκευων, ο οποιος χωραει ενα trolley μεγεθους χειραποσκευης στο αεροπλανο και μια τσαντα για ηλεκτρονικο υπολογιστη.


Με την νεα σκληρη οροφη, η Corvette γινεται πιο αθορυβη, πιο ασφαλης και πιο ομορφη σχεδιαστικα με την οροφη ανοιχτη, σε σχεση με τις παλιοτερες εκδοσεις που ειχαν υφασματινη οροφη. Η οποια καθε αλλο παρα ωραια ηταν, οταν ηταν κλειστη.

Inspired by jets

Απ\’ οποια πλευρα και να την κοιταξεις, η νεα Vette ειναι εντυπωσιακα ομορφη

Η Chevrolet, κατα την παρουσιαση της κλειστης εκδοσης, λιγες εβδομαδες πριν, ειχε αναφερει πως μεγαλο μερος της σχεδιαστικης και λειτουργικης εμπνευσης για τη C8, προερχεται απο τα αεροπλανα.

Και κλειστη ειναι ωραια και ανοιχτη ειναι ωραια

Ο αεροδυναμικος σχεδιασμος της οροφης, ειναι εμπνευσμενος απο μερη των κινητηρων των μαχητικων αεροσκαφων, καθως οι \”γραμμες\” που βλεπουμε, δεν ειναι αισθητικο στοιχειο, αλλα λειτουργικο. Με αυτες, εξασφαλιζεται η πιο ομαλη ροη του αερα κατα μηκος της οροφης προς το πισω μερος και η μειωση του στροβιλισμου που δημιουργειται πανω απο το καλυμμα του κινητηρα και αυτη που ερχεται μεσα στη καμπινα των επιβατων.


Η ιδια η οροφη, αποτελειται απο δυο μερη και ειναι κατασκευασμενη απο στρωσεις πεπιεσμενου πολυμερους υλικου, κανοντας την ανθεκτικη και ελαφρια. Μπορει να ανοιξει και να κλεισει σε ταχυτητες μεχρι 50 χιλιομετρα/ωρα και χρειαζεται 16 δευτερολεπτα για αυτο. Ο μηχανισμος της ειναι πλεον, για πρωτη φορα και αυτος, ηλεκτρικος (αποτελουμενος απο 6 μοτερ κινησης) αντι υδραυλικος, με πολλαπλους αισθητηρες που φροντιζουν για την συγχρονισμενη κινηση της οροφης. Αυτο, κατα τη Chevrolet κανει το συστημα πιο αξιοπιστο και ελαφρυ.


Η οροφη, φερει ενα τζαμι το οποιο ανοιγει και κλεινει ανεξαρτητα απο το αν αυτη ειναι ανοιχτη η κλειστη. Αυτο, οταν η οροφη ειναι ανοιχτη, λειτουργει ως ανεμοθραυστης. Το καλυμμα του κινητηρα φερει στο κεντρο του γριλιες, που βρισκονται πανω απο το μεσο του χωρου του κινητηρα, βοηθωντας στην ψυξη του και ομαλοποιωντας τη ροη του αερα προς την πισω αεροτομη, η οποια επισης μενει ιδια με αυτη της Coupe εκδοσης. Μικρες αλλαγες στη ρυθμιση του συστηματος της αναρτησης, διασφαλιζουν μια οδηγικη εμπειρια απαραλακτη στον οδηγο, μεταξυ Coupe και Convertible εκδοσης.

Κανενας συμβιβασμος στις επιδοσεις

Το οπισιθιο της C8 ειναι θελκτικο. Οπως και η υπολοιπη Vette

Η C8 Convertible, φερει τα ιδια μηχανικα μερη με αυτα της Coupe. Ο κινητηρας της ειναι ο νεας γενιας ατμοσφαιρικος, εν ετει 2019 παρακαλω, Small Block V8, με κωδικη ονομασια LT2. Η χωρητικοτητα του ειναι 6,2 λιτρα και η αποδοση του ανερχεται στους 495 ιππους και στα 637 Nm ροπη, κανοντας την C8 Stingray, την ισχυροτερη entry-level Corvette ολων των εποχων. Sounds good to me.


Ο LT2 ειναι \”ενωμενος\” με το πρωτο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη της Chevrolet. Το κιβωτιο της C8 ειναι ενα κιβωτιο διπλου συμπλεκτη, 8 σχεσεων, κατασκευης της ZF. Συνδυαζει αρμονικα τοσο την ηρεμη και ανετη οδηγηση, οσο και την γρηγορη και \”νευρικη\” εκδοχη αυτης. Ενα ενδιαφερον χαρακτηριστικο, ειναι πως υπαρχει και η δυνατοτητα αποσυμπλεξης, οπως σε ενα συμβατικο χειροκινητο κιβωτιο ταχυτητων, αν ο οδηγος πιεσει ταυτοχρονα και τα δυο padlles. Στις ΗΠΑ, οι Αμερικανοι φαν μιλανε για τις απεριοριστες δυνατοτητες της νεας Vette, η οποια ειναι φτιαγμενη ωστε να εχει τη δυνατοτητα να κανει burnout. Γιατι, δεν υπαρχει American muscle που να μη μπορει να καιει λαστιχο στο φαναρι!

All in all

Η C8 Convertible, ειναι η καλυτερη Vette ever. Συνδυαζει τα παντα, χωρις καμια \”θυσια\”. Ενταξει, ζυγιζει λιγο παραπανω απο την κλειστη, αλλα δεν τρεχει κατι. Ο μεσος οδηγος ειναι σχεδον απιθανο να αισθανθει τη διαφορα.

Αυτο που θα αισθανθει, ειναι τη χαρα της ανοιχτης οδηγησης, απολαμβανοντας τον ηχο του θηριωδους V8. Και αν καποιες μερες ο καιρος δεν κανει το χατιρι, (παλι) δεν εγινε κατι. Κατεβαζοντας το πισω παραθυρο με την οροφη κλειστη, ο ηχος εξακολουθει να κανει την \”εισοδο\” του στην καμπινα των επιβατων.

Η C8 ειναι οντως, οπως ειπε και η ιδια η Chevrolet, η most no-compromise Corvette στην ιστορια. Το μεγαλυτερο προσον της, βεβαια, δεν ειναι το γεγονος οτι μπορει να κοιταξει καταματα τα ευρωπαϊκα supercars. Αλλα οτι τα κανει ολα, σε τιμη που ειναι ανταγωνιστικη ακομα και για… ευρωπαϊκο hot hatch. Για την ακριβεια, με τα λεφτα που παιρνεις Vette, δεν εχεις λογο να δεις κατι αλλο.

Η παραγωγη της κλειστης εκδοσης θα αρχισει το Νοεμβριο του 2019 για την αμερικανικη αγορα, με την ανοιχτη εκδοση, να μπαινει στην παραγωγη το Μαρτιο με Απριλιο του ερχομενου ετους. Σε βαθος χρονου, θα εχουμε και τα μοντελα για την ευρωπαϊκη αγορα και τελος, τα δεξιοτιμονα, για τις αντιστοιχες αγορες, σε Ευρωπη και Ασια.

Και ενα μικρο bonus για οσους εφτασαν μεχρι το τελος

Μαζι με την C8 Convertible, η Chevrolet παρουσιασε και την C8 R, την αγωνιστικη εκδοση της νεας γενιας, η οποια θα κανει το ντεμπουτο της στο αγωνα των 24 ωρων της Daytona. Enjoy the slideshow.






Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!