Δοκιμάζουμε το Jeep Compass στα… αλώνια και τα σαλόνια

Με την εισοδο του Renegade στην αγορα, η Jeep πετυχε τη μεγαλη επιστροφη σε μια εποχη, η οποια εμοιαζε… δυσκολη. Σε εποχες downsizing, αλλα και στις οποιες οι καταναλωτες τα θελουν… ολα, με το Compass παει ενα βημα παραπερα: Γιατι προσφερει τη δυνατοτητα εκτος δρομου περιπετειας που προσδοκας απο ενα Jeep, με την ικανοτητα κινησης ως καθημερινο αυτοκινητο μιας οικογενειας και premium στοιχεια. 

Φωτογραφιες: JOHNFOX PHOTOGRAPHY

Απο την εμφανιση και μονο, το Compass προϊδεαζει για το τι ειναι: Ενα… μινι Grand Cherokee. Τοποθετουμενο αναμεσα στο Renegade και το Cherokee, αφου, με μηκος 4,394 μετρα, ειναι 14,6 εκατ. μακρυτερο απο το Renegade και υιοθετει μια διαφορετικη σχεδιαστικη προσεγγιση, καθως ξεφευγει απο το boxy σχημα και υιοθετει αρκετα στοιχεια των μεγαλυτερων Jeep, συνδυαζοντας την off road εικονα με τον πιο premium χαρακτηρα. Μπορει ομως να τα καταφερει τοσο καλα στα… σαλονια και τα αλωνια; 


Το τετρακινητο, διλιτρο diesel της δοκιμης μας εχει ισορροπημενο χαρακτηρα. Στην ασφαλτο εχει εξαιρετικη ποιοτητα κυλισης, οι αναρτησεις απορροφουν αποτελεσματικα τις ανωμαλιες του οδοστρωματος και η ηχομονωση αφηνει τους ηχους του κινητηρα, αλλα και οποιων κραδασμων απο τους κακιστους ελληνικους δρομους, εξω απο την καμπινα. Ετσι, το ταξιδι, η οι οποιες αστικες μετακινησεις γινονται ανετα και απροβληματιστα. 

To Compass τα παει πολυ καλα και εκτος δρομου

Ομως, πως τα παει εκτος δρομου; Τηρουμενων των αναλογιων, το Compass μπορει να γινει ενας διασκεδαστικος… κυνηγος περιπετειας. Με δεδομενο οτι δεν εχουμε στα χερια μας την πιο extreme εκδοση του Compass, Trailhawk, που εχει αποσταση απο το εδαφος 21,6 εκατοστα, αλλα ουτως η αλλως 4WD, διαπιστωνουμε πως τα 19,5 εκατοστα του υψους του, αλλα και οι γωνιες προσεγγισης και διαφυγης του, ειναι μια καλη… εισαγωγη για την εκτος δρομου περιπετεια. 


Απο εκει και περα, εχεις ως \”οπλο\” την \”εξυπνη\” τετρακινηση του Jeep, η οποια μπορει να \”διαβαζει\” τις συνθηκες στις οποιες κινειται ο οδηγος και να απομπλεκει την μεταδοση στους πισω τροχους οταν δεν χρειαζεται η την εμπλεκει σε δεκατα του δευτερολεπτου. Το Compass διαθετει τα συστηματα μονιμης τετρακινησης «Jeep Active Drive» και «Jeep Active Drive Low» (με 20:1 crawl ratio) που γνωρισαμε στο Renegade. 

Το Jeep νιωθει ανετα τοσο εντος, οσο και εκτος δρομου 

Στην πραξη, τα ηλεκτρονικα του συστηματα προσομοιωνουν τη λειτουργια του μπλοκε, παρεχοντας ανα πασα στιγμη το 100% της διαθεσιμης ροπης στον τροχο που χρειαζεται. Αυτο, σε συνδυασμο με το συστημα διαχειρισης προσφυσης Jeep Selec-Terrain που προσφερει 4 διαφορετικα προγραμματα (Auto, Snow, Sand, Mad και ενα επιπλεον, το Rock στο Trailhawk) βοηθα και τον απειρο off roader να ζησει λιγη απο την περιπετεια που ζουν οι λατρεις της εκτος δρομου οδηγησης.
  

Ακομα και οταν κανεις… ταρζανιες εκτος δρομου, οι κραδασμοι που περνουν στο τιμονι και γενικοτερα στο εσωτερικο, ειναι οι ελαχιστοι δυνατοι

Σε αυτο, μπορει να προσθεσει κανεις και το ιδιαιτερα ανθεκτικο και ακαμπτο πλαισιο (αποτελειται κατα 65% απο χαλυβα υψηλης αντοχης), που σε αφηνει να δοκιμαζεις τις δυναμεις του σε μια δυσκολη αναβαση και να… ανοιγοκλεινεις την πορτα του για να δεις που θα πατησεις (επειδη σε καποια μοντελα, αν εισαι σε… περιεργη γωνια, μπορει να ανοιξεις την πορτα και να μην ξανακλεισει- λογω των στρεβλωσεων του πλαισιου). 


Στα θετικα του Compass πιστωνεται και το γεγονος οτι ο οδηγος και οι επιβατες μπορουν να βγουν… ατσαλακωτοι και ξεκουραστοι μετα απο οποιουδηποτε ειδους διαδρομη, καθως ακομα και σε σκληρο offroading οι κραδασμοι που περνουν τοσο στο τιμονι οσο και γενικοτερα στο σαλονι, ειναι οι ελαχιστοι δυνατοι. Ο διλιτρος Multijet2 των 140 ιππων εχει αρκετη ροπη (350Nm) για να βγαλουν το Compass απο δυσκολες καταστασεις, αλλα και να το κινησουν σβελτα, η και οικονομικα.

Πληρης ο εξοπλισμος και ευχρηστο το εσωτερικο του Compass

Ο κινητηρας συνεργαζεται ιδανικα με το αυτοματο 9αρι κιβωτιο, το οποιο μπορει να μην προσφερεται για γρηγορες διαδρομες, ομως αλλαζει σωστα, δεν εχει ενοχλητικα λαγκαρισματα, εχει καλο kickdown και, με τη σειρα του, συνεργαζεται αριστα με την τετρακινηση. 

Η σκονη (αμμος, για την ακριβεια) ειναι δικη μας \”πινελια

Στο δρομο, το Compass κινειται σαν… Grand Cherokee, με αριστη ηχομονωση και ποιοτητα κυλισης (η χροια του πετρελαιοκινητηρα θα περασει στο εσωτερικο μονο αρκετα μετα απο τις 3.000 σ.α.λ., πεδιο που ο οδηγος δεν θα χρειαστει να \”κυνηγησει\” με δεδομενο οτι η μεγιστη ροπη του προσφερεται απο τις 1.750 ως τις 3.000 στροφες), με τις αναρτησεις να ειναι αρκετα σφιχτες για να μην εμφανιζονται φαινομενα \”πλευσης\” στον αυτοκινητοδρομο και μεγαλες κλισεις στις στροφες, αλλα και αρκετα μαλακες για να μην περνουν στο εσωτερικο οι ανωμαλιες του οδοστρωματος. 


Και στην πολη; Το ευχαριστο εσωτερικο με τα δερματινα καθισματα, την ευμεγεθη οθονη αφης που συγκεντρωνει ολες τις λειτουργιες σε ενα ευχρηστο και γρηγορο μενου, το αριστο ηχοσυστημα, προστιθεται στην πολυ καλη ποιοτητα κυλισης, την αριστη ηχομονωση και την οικονομια καυσιμου (κινηθηκαμε απο τα 7,7 ως τα 8,1 lt/100 km στη διαρκεια της δοκιμης), αλλα και το start/stop, κανουν την κινηση στον αστικο ιστο λιγοτερο αγχωτικη και αρκετα ευχαριστη. 


Σε συνδυασμο δε με το \”μαζεμενο\” του μεγεθος, αλλα και διαφορα συστηματα υποβοηθησης οδηγου, οπως η οπισθια καμερα, η ειδοποιηση τυφλων σημειων και παρακολουθηση καθετης κινησης κατα το ξεπαρκαρισμα, το συστημα προειδοποιησης κινδυνου συγκρουσης, διατηρησης της λωριδας κυκλοφοριας, το ενεργο cruise control, το ESC με συστημα αποφυγης ανατροπης και πολλα ακομα αναμεσα στα 70 συστηματα ενεργητικης και παθητικης ασφαλειας που \”κουβαλαει\” το Compass, κανουν την κινηση του… παιχνιδακι. 


Στο ταμπλο με τα προσεγμενα μαλακα πλαστικα και την αριστη συναρμογη \”βασιλευει\” (στο κεντρο) η ευμεγεθης οθονη αφης 8,4 ιντσων, του U Connect, πληρως συμβατο με Apple CarPlay και Android Auto, ενω ο οδηγος εχει ολες τις απαραιτητες πληροφοριες μπροστα του, στον εγχρωμο επταϊντσο πινακα οργανων με τα ωραια γραφικα. Τα υπολοιπα χειριστηρια ειναι εργονομικα τοποθετημενα, συμπεριλαμβανομενων και αυτων του κλιματισμου, αλλα και του διακοπτη του συστηματος τετρακινησης. Η ορατοτητα ειναι αριστη προς ολες τις πλευρες, ενω οι χωροι αφθονοι για μια οικογενεια και… βαλε (χωρος αποσκευων στα 438 λιτρα, η 388 οταν υπαρχει ρεζερβα).


Εν κατακλειδι, το νεο Compass ειναι αυτο ακριβως που θα επρεπε να ειναι: Ενα Jeep με τις ικανοτητες και την ευελιξια του Renegade, αλλα με πιο \”σαλονατη\” εμφανιση και πιο premium χαρακτηριστικα, χωρις ομως να χανει την ικανοτητα να γινει \”αλητης\”. Και, αυτο ακριβως το γεγονος, οτι το Compass καταφερνει να δινει τοσες πολλες απαντησεις, συνδυαστικα, χωρις να υστερει καπου και χωρις να αλλοιωνει την ιστορια του για να γινει ενα ακομα \”νεροβραστο\” SUV, ειναι ο λογος για τον οποιο η Jeep καταφερε, οχι μονο να επιβιωσει, αλλα και να σαρωνει σε πωλησεις διεθνως, σε εποχες που οι καταναλωτες απαιτουν τα παντα απο εσενα, ακομα και αν εχεις, ουσιαστικα, ανακαλυψει μια κατηγορια που \”διαφεντευει\” τις πωλησεις, σε ολο τον κοσμο…

Tip: Το Jeep Compass της δοκιμης μας ειναι \”φορτωμενο\” με ολο τον εξοπλισμο που θα μπορουσε να ζητησει κανεις και ειναι η διλιτρη diesel, τετρακινητη εκδοση με το αυτοματο 9αρι κιβωτιο, που εχει τιμη απο 37.100 ευρω. Διατιθεται και σε τετρακινητο με 9αρι, με τον 1,4 Multiair2 βενζινης των 170 ιππων, σε τιμη 36.900 ευρω, αλλα και στις βασικες εκδοσεις των 1,4 Multiair2 με 140 ιππους και 1,6 Multijet2 των 120 ιππων απο 25.900 και 29.700 ευρω αντιστοιχα.  

Tip2: Ευχαριστουμε την Πανελλαδικη Ομαδα Βοηθειας 4Χ4 που, ως φυλακες -αγγελοι, ηταν εκει με τα τετρατροχα θηρια τους για να μας… ξελασπωσουν. Ευχαριστουμε ιδιαιτερα τον Νασο και τον Κωστα!

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!