Δυο τετρακίνητες Alfa χορεύουν στον πάγο!

Ποσες φορες εχεις φανταστει τον εαυτο σου να \”χορευει\” στον παγο, πισω απο το τιμονι ενος ποθητου πισωκινητου, η τετρακινητου αυτοκινητου; Αυτη τη φαντασια, την εκανε πραγματικοτητα η Alfa Romeo, με σκοπο να επιδειξει τις κορυφαιες δυνατοτητες του συστηματος Q4. Σε ενα σταδιο χοκεϋ επι παγου, μια Giulia και μια Stelvio επιδοθηκαν σε μια μοναδικη χορογραφια. Για τη δημιουργια του video που αποθανατισε δεν χρησιμοποιηθηκε κανενος ειδους οπτικο εφε, παρα μονο και το οδηγικο ταμπεραμεντο των δυο μοντελων.


Το συστημα Q4, το οποιο εξελιχθηκε για τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio, αποτελει ενα απο πιο προηγμενα συστηματα τετρακινησης σε ολο τον κοσμο. Εκτος απο τα υψηλα επιπεδα ασφαλειας που προσφερει, κυριο χαρακτηριστικο του ειναι η οδηγικη απολαυση, στοιχειο που η Alfa Romeo αποφασισε να αποδειξει μεσω ενος ξεχωριστου video, οπου τα δυο αυτοκινητα κυριολεκτικα χορευουν στον παγο.


Η δημιουργια των νεων Alfa Romeo Giulia και Stelvio εφερε στο φως μια σειρα προηγμενων τεχνολογικων συστηματων, πολλα εκ των οποιων αποτελουν αποκλειστικοτητα της Ιταλικης εταιρειας. Στοχος η επιτευξη κορυφαιων επιπεδων ανεσης και ασφαλειας, χωρις να υπονομευεται στο ελαχιστο η μοναδικη οδηγικη απολαυση που αποτελει κυριο χαρακτηριστικο του DNA της Alfa Romeo.


Οπως και πολλα αλλα μηχανικα μερη των Giulia και Stelvio, το συστημα τετρακινησης Q4 εξελιχθηκε απο λευκο χαρτι, ετσι ωστε να ταιριαξει απολυτα με τον χαρακτηρα των δυο μοντελων. Ο προηγμενος σχεδιασμος του και ακομα περισσοτερο ο τροπος λειτουργιας και η αποτελεσματικοτητα του, το καθιστουν ενα πραγματικο μηχανολογικο εργο τεχνης. Βασικο χαρακτηριστικο του ειναι οτι συνδυαζει ιδανικα την οδηγικη απολαυση ενος αυτοκινητου με την κινηση στους πισω τροχους με την ασφαλεια και τη σιγουρια που προσφερει ενα οχημα με την κινηση σε ολους τους τροχους.


Η καρδια του συστηματος ειναι το Ενεργο Κιβωτιο Μεταφορας Ροπης (ATC), το οποιο με βαση τις συνθηκες που καταγραφει και αναλυει σε πραγματικο χρονο (επιπεδο προσφυσης, εντολες οδηγου, επιταχυνση, κτλ.), εξασφαλιζει τη μεγιστη αποδοση εχοντας τη δυνατοτητα να μεταφερει εως και το 50% της ροπης στον εμπροσθιο αξονα.


Τα περισσοτερα συστηματα τετρακινησης στην κατηγορια βασιζονται στη μονιμη μεταδοση ενος ποσοστου ροπης στο εμπροσθιο αξονα (π.χ. 70% πισω – 30% εμπρος σε κανονικες συνθηκες) και μολις υπαρξει απωλεια προσφυσης, η διαφορα ταχυτητας αναμεσα στους δυο αξονες οδηγει σε διαφορετικη κατανομη (π.χ. 50% πισω – 50% εμπρος). Αντιθετα το συστημα Q4 της Alfa Romeo επιτρεπει στο οχημα να λειτουργει οπως ενα αυτοκινητο με πισω κινηση και στην περιπτωση που καποιο ελαστικο φτασει στο οριο της προσφυσης του η σε αποτομες αλλαγες πορειας μπορει ακαριαια να μεταφερει εως και το 50% της ροπης στον εμπρος αξονα, αποφευγοντας με αυτο τον τροπο την απωλεια προσφυσης και διασφαλιζοντας τη μεγιστη αποδοση και αποτελεσματικοτητα του οχηματος.


Η κατανομη της ροπης διαχειριζεται συνεχως με εξαιρετικη ταχυτητα και ακριβεια με βαση τα επιπεδα προσφυσης και τις εντολες του οδηγου. Χαρακτηριστικο ειναι οτι το συστημα μπορει να μεταφερει σχεδον 1.000Nm ροπης στους εμπρος τροχους σε λιγοτερο απο 150χλστ. του δευτερολεπτου και να πεσει και παλι σε μηδενικα επιπεδα ροπης (ολη η δυναμη μεταφερεται στους πισω τροχους) σε μολις 120χλστ. Ο σχεδιασμος των μηχανικων μερων ειναι αρκετα στιβαρος ωστε το Q4 να λειτουργει απροβληματιστα ακομα και σε συνθηκες εντονης πιεσης σε πιστα, αλλα παραλληλα και να μην απαιτει για αυτο το σκοπο καποιο επιπλεον συστημα ψυξης.  

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=dpBtTBZ3umA&w=320&h=266]


Ενα αλλο ξεχωριστο στοιχειο του Q4 ειναι οτι προσφερει διαφορετικη σχεση μεταδοσης για τους δυο αξονες, χαρακτηριστικο που επιτρεπει την ταχυτερη εξοδο απο τις στροφες αφου ο οδηγος μπορει να ξεκινησει ταχυτερα να επιταχυνει σε σχεση με τα οχηματα που χρησιμοποιουν συμβατικα συστηματα τετρακινησης.

Αν ολα τα παραπανω τοποθετουν σε επιπεδο τεχνολογιας και αποτελεσματικοτητας το Q4 στην κορυφη των συστηματων τετρακινησης, το γεγονος οτι το συνολικο βαρος του συνολου για τη μεταδοση της κινησης σε ολους τους τροχους δεν ξεπερνα το 50 κιλα (συμπεριλαμβανομενου του αξονα μεταδοσης απο ανθρακονηματα), καθιστουν το Q4 ενα πραγματικο εργο τεχνης.   

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!