Εβδομηκοστά γενέθλια για το πιο παλιό Volkswagen Transporter

 

Πριν απο 70 χρονια, ενα μπλε Transporter της πρωτης γενιας (T1) του διασημου βαν της Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα με αριθμο πλαισιου 20-1880, βγηκε απο τη γραμμη παραγωγης. Το συγκεκριμενο Bulli, οπως «βαπτιστηκε» το Transporter στο περασμα των χρονων, παραδοθηκε σε μια επιχειρηση στο Hildesheim, μια πολη λιγοτερο απο 80 χιλιομετρα μακρια απο το εργοστασιο του Wolfsburg και χρησιμοποιηθηκε για επαγγελματικες μεταφορες αγαθων στην ευρυτερη περιοχη. Στο τελος της ωφελιμης ζωης του, το Transporter περιπλανηθηκε για σχεδον εικοσι χρονια σε ιδιωτικες συλλογες. Μολις στις αρχες της δεκαετιας του 1990, ενας ενθερμος οπαδος του Bulli το επανεφερε στην κυκλοφορια, για να περασει μετα την πληρη αποκατασταση του, το 2014, στη συλλογη κλασσικων οχηματων της Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα. Στην επετειο των εβδομηκοστων γενεθλιων του, η ιστορια  του συγκεκριμενου Transporter, αποκτα ιδιαιτερο ενδιαφερον.

 


Στις 8 Μαρτιου 1950, το εργοστασιο της Volkswagen ξεκινησε την πληρη παραγωγη του Type 2, του μετεπειτα Volkswagen Transporter (το Type 1 ειναι o γνωστος Σκαραβαιος, το Volkswagen Σκαθάρι). Το Type 2 (που εγινε ευρυτερα γνωστο και ως Bulli) γινεται γρηγορα το αγαπημενο οχημα των επαγγελματιων, σε μια ανθιζουσα πανευρωπαϊκα οικονομια. Κατι που συνεβη αλλωστε και με το μπλε βαν με αριθμο πλαισιου 20-1880, το οποιο βγηκε απο τη γραμμη παραγωγης στις 5 Αυγουστου 1950.  

 

Το συγκεκριμενο βαν που παραδοθηκε σε μια επιχειρηση στο Hildesheim, αναδειχθηκε σε ενα πολυ σημαντικο οχημα για την περιοχη, μιας και επροκειτο για το πρωτο Bulli στην Κατω Σαξονια. Για 23 χρονια το Bulli με πλαισιο 20-1880 διασχιζει τους δρομους του Hildesheim, πριν συνταξιοδοτηθει προωρα οταν η εταιρεια στην οποια ανηκε το πουλησε σε εναν συλλεκτη.

 

Απο το 1973 εως το 1994 το συγκεκριμενο Bulli περνα το χρονο του σε συλλογες διαφορων ενθουσιωδων οπαδων της Volkswagen. Ο τελευταιος ιδιοκτητης του προσπαθει να το πουλησει μεσω μιας μικρης αγγελιας σε ενα περιοδικο για κλασσικα αυτοκινητα, χωρις ομως επιτυχια αρχικα. Με τα σημερινα δεδομενα αυτο ακουγεται αδιανοητο, αλλα τοτε η ζητηση για ενα μεταχειρισμενο επαγγελματικο αυτοκινητο αυτου του ειδους δεν ηταν τοσο μεγαλη. Μονο μετα τη δημοσιευση πολλων αγγελιων, οπως συνηθιζοταν εκεινη την εποχη χωρις φωτογραφια και με μονο τρεις γραμμες κειμενου, το εντοπιζει ο Tonny L., ενας οπαδος των Bulli απο τη Δανια. Καλει τον πωλητη και αφου πληροφορηθει τηλεφωνικα οτι εχει τον πιο παλιο αριθμο πλαισιου που ηταν τοτε γνωστος, το αγοραζει χωρις καν να το δει.

 

Το 1992, στην υπερηφανη ηλικια των 42 ετων και με λιγοτερα απο 100.000 χιλιομετρα στο κοντερ, το Bulli 20-1880 μεταφερεται στο πισω μερος ενος φορτηγου στη Δανια. Η αποσυρση απο την κυκλοφορια για 19 χρονια δεν κανει καλο σε κανενα αυτοκινητο και ετσι βασικα ανταλλακτικα πρεπει να αντικατασταθουν προκειμενου να ειναι σε θεση να οδηγηθει ξανα. Ο Tonny ειναι αμεσως βεβαιος πως θα το κρατησει για πολλα χρονια και ετσι αποφασιζει να του δωσει ενα ονομα: ως φορο τιμης στο πρωτο T1 που κυκλοφορησε ποτε στη Δανια, με το ονομα «Sofie», αποφασισε να δωσει το ιδιο ονομα και στο δικο του Bulli.

 

Στις αρχες του 2000, o Tonny ξεκινα ενα δαπανηρο και χρονοβορο προγραμμα πληρους αποκαταστασης, το οποιο τελειωνει την ανοιξη του 2003 με μια δοκιμαστικη οδηγηση με την ευκαιρια της συναντησης φιλων της Volkswagen στο Bad Camberg. Φυσικα, αυτο δεν ηταν το τελευταιο ταξειδι του Δανου με τη Sofie, καθως μαζι καλυψαν πανω απο 20.000 χιλιομετρα, γυριζοντας ολη την Ευρωπη. Συχνα πηγαινε σε συναντησεις Bulli, οπου η Sofie ηταν παντα το επικεντρο, κερδιζοντας συνηθως το βραβειο του πιο ομορφου Bulli. Και σε καθε συναντηση ηταν το αυτοκινητο με τη μεγαλυτερη ηλικια.   

 

Καποια στιγμη ηρθε και η μερα που ο Tonny αισθανθηκε οτι μεγαλωσε πολυ για να ειναι συνεχως στο δρομο – σε αντιθεση με τη Sofie, που χαρη στην αγαπη και τη φροντιδα του εσφυζε απο υγεια. Ο Tonny ξεκινα μια αναζητηση για τον επομενο ιδιοκτητη της Sofie, ομως δεν θελει να εξαφανιστει ξανα για χρονια σε σκοτεινες, ιδιωτικες συλλογες.

 

Και ενω δεχεται υπερβολικα πολλες προτασεις και προσφορες απο συλλεκτες, στο πλαισιο μιας επισκεψης του Πριγκιπα της Δανιας στη Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα στο Αννοβερο, την ανοιξη του 2014, θα προκυψει μια καθοριστικη εξελιξη. Ο εισαγωγεας που τον συνοδευε ανεφερε καποια στιγμη οτι στη Δανια υπαρχει ενα Bulli του 1950 που αναζητα ενα νεο σπιτι. Συντομα το τμημα κλασσικων οχηματων της Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα ερχεται σε επαφη με τον Tonny, οι συζητησεις συνεχιζονται για αρκετες εβδομαδες πριν την τελικη συμφωνια, με αποτελεσμα στα τελη του 2014 η Sofie να αφιχθει στο Αννοβερο, την πολη του Bulli. Εκτοτε, η Sofie, ως μελος της συλλογης κλασικων οχηματων της Volkswagen Επαγγελματικα Οχηματα εχει ηδη λαβει μερος σε πολλες εκδηλωσεις χαριζοντας χαμογελα και ανασυροντας πολλες αναμνησεις, οντας ενα αυτοκινητο οροσημο στους κυκλους των οπαδων του Bulli.

 

Και στην Ελλαδα το Volkswagen Transporter θεωρειται ενα απο τα πιο επιτυχημενα μοντελα στην κατηγορια του. Στην ιστορια του μοντελου εχουν διατεθει στη χωρα μας περισσοτερα απο 5.000 Transporter, τα οποια εχουν διανυσει εκατομμυρια χιλιομετρων ειτε σε αστικες ειτε σε επαρχιακες διαδρομες. Σημερα, το Transporter προκειμενου να καλυψει τις αναγκες ολων των πελατων διατιθεται σε 24 εκδοσεις ως επαγγελματικο οχημα και σε ακομα 25 εκδοσεις ως επιβατικο, προσφεροντας μια πληρεστατη γκαμα για καθε χρηση. Παραλληλα, υπαρχει επιλογη αναμεσα σε μια πληθωρα χρηματοδοτικων προγραμματων, ενω, στο πνευμα της συγχρονης εποχης, το Transporter διατιθεται πλεον και online, με οικονομικο οφελος 2.200 €.

 

 

Τεχνικα χαρακτηριστικα της “Sofie

Ετος κατασκευης: 1950

Χρωμα: Dove Blue L 31

Αριθμος πλαισιου: 20-1880

Κινητηρας: Αεροψυκτος τετρακυλινδρος, τετραχρονος μποξερ, τοποθετημενος πισω

Μεγιστη ταχυτητα: 80 χλμ./ ωρα στις 3.300 σ.α.λ.

Χωρητικοτητα κινητηρα: 1.131 κ.εκ.

Βαρος κενο: 990 κιλα

Ωφελιμο φορτιο: 760 κιλα

Ισχυς: 25 PS / 18 kW στις 3.300 σ.α.λ.

Διαστασεις: Μηκος 4.100 χιλιοστα x πλατος 1.700 χιλιοστα x υψος 1.900 χιλιοστα

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!