Επιτέλους, ο ρότορας επιστρέφει το 2022

 Οι φαν της Mazda και της αυτοκινησης γενικοτερα, ονειρευονταν μια επιστροφη του ροτορα, οπως του αρμοζει: Με ενα RX-9 η αναβιωση του RX-7. Και αν η αυτοκινητοβιομηχανια απο τη Χιροσιμα -που διαπνεεται απο μυστικοπαθεια για τα μελλοντικα της projects- εχει αποδειξει οτι αν αποφασισει να κανει κατι, θα το κανει οσο καλυτερα γινεται, η παρουσιαση του RX-Vision μαλλον εσβησε ολα τα ονειρα. Οπως εκαναν και οι επικεφαλης της μαρκας στην Ευρωπη, οταν, στις επιμονες ερωτησεις του Topspeed.gr εαν θα ξαναδουμε μοντελο της σειρας RX- , απαντησαν οτι μπορουμε να ονειρευομαστε, αλλα δεν εχει ενταχθει στον σχεδιασμο των επομενων ετων…


Ποιος θα φανταζοταν λοιπον οτι θα ερχοταν η εποχη που ο ροτορας θα επεστρεφε και μαλιστα θα περναγε σε δευτερη, η σε τριτη \”μοιρα\”; Ποιος θα φανταζοταν οτι θα συμπεριλαμβανοταν σε ενα video παρουσιασης μιας εκδοσης ενος crossover, στο οποιο ο wankel θα (σχεδιαζοταν να) χρησιμοποιηθει ως δευτερος, βοηθητικος κινητηρας; Κι ομως, το 2020, εκτος απο ολα τα αλλα (τι εννοεις \”ποια αλλα;\”) εφερε και αυτο…

Ο διασημος περιστροφικος κινητηρας που η Mazda επιμενει να κρατα ζωντανο

Σε συνεντευξη του σε ιαπωνικο Μεσο, λοιπον, ο CEO της Mazda, Akira Marumoto, (σε ανυποπτη στιγμη), καθως μιλα για την \”πρασινη στροφη\” της εταιρειας, επιβεβαιωνει οτι ο ροτορας επιστρεφει, στο πρωτο εξαμηνο του 2022, με τον στολο των πρωτοτυπων να βγαινει στο δρομο τον Ιανουαριο του 2021. Περιττο να πουμε, οτι αναφερεται στο οτι ο wankel θα υπαρχει στο ΜΧ-30, το ηλεκτρικο CUV της Mazda (με τις suicide doors που θυμομαστε στο RX-8), ως range extender

Το ΜΧ-30 εχει τις suicide doors που η ιαπωνικη εταιρεια χρησιμοποιησε στο RX-8, το τελευταιο σπορ μοντελο της με ροτορα

Με την ιαπωνικη εταιρεια να εχει δοκιμασει τον ροτορα ως range extender απο το 2012, σε ενα πρωτοτυπο ηλεκτρικο Mazda2, ακομα δεν ειναι σαφες σε ποια μοντελα θα χρησιμοποιηθει ο wankel, εκτος του ΜΧ-30, αν και στην αγορα \”ψιθυριζεται\” οτι ειναι πιθανο να το δουμε σε μικροτερα μοντελα, μετα απο το EV sport crossover που ετοιμαζεται στη χωρα του ανατελοντος ηλιου.

Η εκδοση του ΜΧ-30 με τον ροτορα ως range extender θα ερθει το πρωτο εξαμηνο του 2022

Ναι, οι φαν του ροτορα απογοητευονται που ενδεχομενως δεν θα ξαναδουν RX. Ομως, τιποτα δεν ειναι οριστικο. Οχι μονο επειδη η Mazda ποτε δεν σταματησε να εξελισσει τον wankel στο εργοστασιο της, στη Χιροσιμα. Αλλα και επειδη το εργο με τιτλο \”ο ροτορας ειναι νεκρος\”, το εχουμε ξαναδει: 

Το εσωτερικο του ΜΧ-30

Στα 60s, η Mazda ειχε επενδυσει στον ροτορα, ομως οταν το 1973-74 ενεσκυψε η πετρελαϊκη κριση που εφερε ζητηση για οικονομικους κινητηρες, η εταιρεια αποφασισε να αφαιρεσει τους κινητηρες αυτου του τυπου απο ολα τα μοντελα της. Τοτε, η εταιρεια ειχε αποφασισει να εγκαταλειψει οριστικα τον ροτορα και θα το ειχε κανει, εαν δεν ειχε επεμβει ο επικεφαλης του τμηματος R&D Kenichi Yamamoto, επιμενοντας οτι ο περιστροφικος κινητηρας επαιζε σημαντικο ρολο στη διαφοροποιηση της εταιρειας απο τον ανταγωνισμο. 


Η πρωτη γενια του φοβερου και τρομερου Mazda RX-7


Ο Yamamoto, ως επικεφαλης της ομαδας των μηχανικων που εξελιξαν τους πρωτους περιστροφικους κινητηρες της Mazda το 1960, αποφασισε να αναβαθμισει τον υφισταμενο κινητηρα 12Α και να βελτιωσει σημαντικα την οικονομια καυσιμου. Μεταξυ αλλων, η ομαδα του προσεθεσε πιο ανθεκτικα υλικα στις 3 ακμες του ροτορα – ενα ιδιαιτερα ευαισθητο σημειο – βελτιωνοντας ταυτοχρονα και τη λιπανση. Στη συνεχεια, οι μηχανικοι του Yamamoto βοηθησαν στο σχεδιασμο του ιδανικου οχηματος για το συγκεκριμενο κινητηρα. Συμπαγης και ελαφρυς με ηρεμη λειτουργια, αλλα και δυνατος που αγαπουσε τις υψηλες στροφες, ο περιστροφικος κινητηρας αποδειχθηκε ιδανικος για ενα σπορ αυτοκινητο. 

To RX-Vision κρατησε το ονειρο ζωντανο

Και ετσι, προεκυψε το RX-7, ενα ομορφο, χαμηλο με σφηνοειδες ρυγχος και καμπυλωτο πισω τζαμι. Ηταν το μοντελο που σχεδιαστηκε ειδικα για αυτον τον κινητηρα. Ποιος λεει οτι η ιστορια δεν μπορει να επαναληφθει; Αλλωστε, με δεδομενο το γεγονος οτι η Mazda παραμενει πιστη στους περιστροφικους κινητηρες, διατηρωντας τους \”εν ζωη\”, ποιος μπορει να εγγυηθει οτι δεν θα ξαναδουμε εναν rotary σε ενα μελλοντικο σπορ μοντελο της;


Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!