Η Dunlop πάει στο Le Mans με τον… Jackie Chan

Στις τρεις το μεσημερι, του Σαββατου 15 Ιουνιου, αρχιζει ο διασημος αγωνας του Le Mans στην πιστα του Sarthe. Η Dunlop, η πιο επιτυχημενη εταιρεια ελαστικων στην ιστορια του 24ωρου αγωνα, οδευει προς το συγκεκριμενο σιρκουι με ξεκαθαρους στοχους: Σκοπευει να βοηθησει τις συνεργαζομενες με τη Dunlop ομαδες να νικησουν τον πιο διασημο αγωνα αντοχης στον κοσμο, ενω παραλληλα θα υποστηριξει την ομαδα Jackie Chan DC Racing στην προσπαθεια της να κερδισει τον τιτλο του Παγκοσμιου Πρωταθληματος της FIA. Η Dunlop στοχευει στο να εξασφαλισει την 9η συνεχομενη νικη της στην κατηγορια LMP2, τη μονη κατηγορια οπου υφισταται «μαχη» μεταξυ των κατασκευαστων ελαστικων.


Η κατηγορια LMP2 (για πρωτοτυπα αυτοκινητα που ολα χρησιμοποιουν κινητηρα V8 Gibson 600bhp) περιεχει εννεα ομαδας που επιλεγουν να αγωνιστουν με ελαστικα Dunlop. 

Το γκριντ περιλαμβανει ενα μειγμα ομαδων απο το Παγκοσμιο Πρωταθλημα Αντοχης της FIA (WEC), την ασιατικη και την ευρωπαϊκη εκδοχη του Le Mans Series (ELMS). Στους συνεργατες της Dunlop συμπεριλαμβανεται και μια συμμετοχη με 2 αυτοκινητα απο την ομαδα Jackie Chan DC Racing. Το αυτοκινητο τους με αριθμο #38 (Gabriel Aubry, Stéphane Richelmi και Ho-Pin Tung) ειναι μολις τεσσερις βαθμους μακρια απο την πρωτη θεση του πρωταθληματος WEC. Ο 24ωρος αγωνας του Le Mans ειναι ο τελευταιος αγωνας για τη σεζον 2018/19 του WEC κατα συνεπεια το τριο, που οδηγει ενα Oreca, εχουν βαλει στοχο τοσο τον τιτλο οσο και τη νικη στον αγωνα τον ιδιο. Ο Tung εκανε τον γρηγοροτερο χρονο στις προ-αγωνιστικες δοκιμες την Κυριακη 2 Ιουνιου.


Απο την ευρωπαϊκη εκδοχη του Le Mans Series, η πρωταθλητρια ομαδα G-Drive θα στοχευσει στην επαναληψη του προσφατου 4-ωρου θριαμβου της στη Μοντσα, με το Aurus τους. Οι Roman Rusinov, Job van Uitert και Jean-Éric Vergne ειναι επικεφαλης των «συνηθεις υποπτων» του ELMS που εχουν ηδη προκριθει για τον 24-ωρο αγωνα.



Οι μηχανικοι της Dunlop βασικοι παραγοντες στη διαδικασια ληψης αποφασεων της ομαδας


Η Dunlop κανει πολλα περισσοτερα απο το να παρεχει ελαστικα στους συνεργατες της. Θα στειλει πανω απο 50 ειδικους στο Le Mans και εντος αυτης της ελιτ ομαδας θα ειναι ενας «πυρηνας» απο υποστηρικτικους μηχανικους trackside που εχουν ανατεθει σε καθε ομαδα. Η δουλεια τους ειναι να επιτηρουν τις επιδοσεις ελαστικων του καθε αυτοκινητου αλλα επισης και να παρεχουν συμβουλες σχετικα με τις αποφασεις της ομαδας για το ποτε θα γινονται αλλαγες ελαστικων. Οι κανονισμοι του Le Mans περιοριζουν τις ομαδες να εχουν μονο 2 πιστολια αλλαγης τροχων, γεγονος το οποιο σημαινει οτι μια αλλαγη ελαστικου ειναι πολυ πιο χρονοβορα απο μια κλασσικη αλλαγη ελαστικου στην F1. Αυτος ο κανονας αναγκαζει την Dunlop να παρεχει ακομα πιο ανθεκτικα ελαστικα τα οποια δεν θα παρουσιαζουν μειωση αποδοσης σε μεγαλες χιλιομετρικες αποστασεις. Οι ομαδες αναμενεται να κανουν “τετραπλο stint”, που σημαινει οτι σε τρια απο τα τεσσερα pit-stops το αυτοκινητο μπορει να ανεφοδιαστει, αλλα οι ομαδες μπορουν να επιλεξουν να μην αλλαξουν ελαστικα. 

Τεσσερα stints στο Le Mans ισουνται με περισσοτερο απο 2 αγωνες F1, γεγονος που σημαινει οτι ενα σετ απο ελαστικα Dunlop θα καλυψουν μια αποσταση που υπο κανονικες συνθηκες θα απαιτουσε εξι σετ ελαστικων στην F1. Ειναι αυτη ακριβως η αναζητηση για επιδοσεις και ανθεκτικοτητα που κανει το Le Mans μια τοσο συναρπαστικη προκληση για τους κατασκευαστες ελαστικων, συμφωνα με τα λεγομενα του Mathias Kipp, Dunlop Car Motorsport Manager: «Απολαμβανουμε την προοπτικη ενος εντονου αγωνα μεταξυ αυτοκινητων, οδηγων και κατασκευαστων ελαστικων. Η ομαδα ειδικων μας θα συμμετεχει εις βαθος στις στρατηγικες αποφασεις κατα τη διαρκεια του αγωνα, καθοδηγωντας τους συνεργατες μας στη καταλληλη επιλογη ελαστικων Dunlop σε καθε περισταση». 


Σε στεγνες συνθηκες η Dunlop θα εστιασει σε 2 βασικες επιλογες ελαστικων της κατηγοριας LMP2. Το μαλακο A-spec ελαστικο θα χρησιμοποιηθει κατα πασα πιθανοτητα σε πιο δροσερες, νυχτερινες συνθηκες. Το C-spec ελαστικο, που διαθετει ελαφρως πιο ισχυρη και ανθεκτικη  συνθεση, σε συνδυασμο με μια ανανεωμενη και πιο προσεκτικα προσαρμοσμενη κατασκευη, θα ειναι η επιλογη για πιο θερμες συνθηκες.

Ο Mike McGregor, Trackside Support Manager εξηγει το σκεπτικο: «Εχουμε κανει εκτεταμενες δοκιμες για να εστιασουμε στην μεταβατικη περιοδο μεταξυ των δυο ελαστικων. Τοσο τα ελαστικα Dunlop προδιαγραφων A και C εχουν πολυ ευρεια περιθωρια χρησης, που σημαινει οτι και τα δυο μπορουν να χρησιμοποιηθουν για τετραπλα stints καθως η θερμοκρασια πεφτει το βραδυ και αυξανεται ξανα την ανατολη. Η επιλογη του ποιου ελαστικου θα χρησιμοποιησουμε θα εξαρτηθει απο την προτιμηση του οδηγου αλλα και την κριση των μηχανικων μας σε σχεση με την στρατηγικη του αγωνα, τις θερμοκρασιες και τις συνθηκες της πιστας».

Σε υγρες συνθηκες, το ενδιαμεσο ελαστικο της Dunlop διαθετει τη μοναδικη ιδιοτητα να προσφερει προσφυση τοσο σε συνθηκες στεγνου οδοστρωματος οσο και σε εντονες βροχες. «Σε καποιους αγωνες WEC και ELMS, αυτη η προσαρμοστικοτητα βοηθησε τις ομαδες να αρπαξουν τη νικη με το να μην χρειαζεται να σταματησουν οταν αλλαζαν οι συνθηκες» προσθεσε ο McGregor. 

Οι ομαδες μπορουν να χρησιμοποιησουν εως και 56 ελαστικα στεγνου καιρου χωρις να υπαρχει οριο στον αριθμο υγρων και ενδιαμεσων ελαστικων.

Η γεφυρα της Dunlop ανανεωνεται


Η γεφυρα της Dunlop στο Le Mans ειναι απο τα πιο εμβληματικα αξιοθεατα της αυτοκινησης στον κοσμο. Πριν απο τον φετινο 24ωρο αγωνα η Dunlop ανανεωσε το σχεδιασμο του δινοντας του ενα νεα δυναμικο προφιλ για να αντανακλα τοσο την κληρονομια του brand οσο και τα φιλοδοξα σχεδια αναπτυξης του.

Το Dunlop Bridge που ειναι μερος του σκηνικου του Le Mans απο το 1923, δεχτηκε μεγαλη ανανεωση με μια πιο «ζωηρη» αποδοση του κλασσικου κιτρινομαυρου στυλ της Dunlop και φερει το μηνυμα #PassionDunlop. Αυτη ειναι η πιο σημαντικη επενδυση στη διασημη κατασκευη απο τοτε που μετακινηθηκε στην παρουσα θεση της πριν απο 30 χρονια. 

Το πρωτο Dunlop Bridge βρισκοταν πιο κοντα στην πολη, στην κλειστη στροφη του Pontlieue. Οταν το σιρκουι περιοριστηκε σε μεγεθος, μετακινηθηκε στην πρωτη στροφη, με μια δευτερη γεφυρα να χτιζεται αργοτερα στο Tertre Rouge. Αυτη με τη σειρα της απομακρυνθηκε οταν η πιστα ανασχεδιαστηκε το 1979, οδηγωντας στην μετακινηση της γεφυρας στην κορυφη των στροφων της Dunlop το 1987.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!