Η Ferrari στο καναβάτσο και το μπουζί που στοίχισε… ακριβά

 Σιγουρα, η φετινη σεζον της F1 δεν ειχε τα προβλεψιμα και, μερικες φορες, βαρετα στοιχεια της περυσινης. Το 2016, αν δεν βλεπαμε στις κατατακτηριες τα “ασημενια βελη” στην κορυφη του grid, θα το θεωρουσαμε εκπληξη. Αλλα ακομα και οταν δεν συνεβαινε αυτο, οι περισσοτεροι ημασταν σιγουροι πως εντος του αγωνα…του καθε αγωνα, θα εβρισκαν τον δρομο για την κορυφη του podium. 

Γραφει ο Θωμας Τριαντης

Ισως δεν το καταφεραν σε καθε περιπτωση, αλλα ειχαμε συνηθισει να ειναι παντα πρωταγωνιστες και να εχουν μια συνεπεια και συνεχεια σε οσα εκαναν. Σε συνδυασμο με την πολυ καλη στρατηγικη που συνηθως εφαρμοζουν ως ομαδα και εντος του αγωνα και με την αξιοπιστια που παραδοσιακα τα τελευταια χρονια εχουν δειξει, παραμενουν το απολυτο φαβορι και φετος.
Βεβαια, απο την αρχη της σεζον, η Ferrari εδειξε εντονα σημαδια ανακαμψης, με την SF70H να δειχνει τα δοντια της και να παταει η να… πεταει, αψογα! Αυτο βεβαια, οταν δεν υπηρχαν λαθη, ατυχιες, συγκυριες με συγκρουσεις η βλαβες και, οπως παντα τα τελευταια χρονια, σημεια στη στρατηγικη που εβγαζαν ματι οτι θα μπορουσαν να ειχαν γινει διαφορετικα.
Μεχρι το Αζερμπαιτζαν, ολα πηγαιναν καλα και ο Φετελ ηταν επικεφαλης της βαθμολογιας. Ο Κιμι, αν και πολλες φορες…. περιεργα στον κοσμο του η ατυχος κι αυτος η απλα αδιαφορος για καποιους, και παλι εδειχνε πισω απο το τιμονι της SF70H πως το μονοθεσιο τις «καλες μερες» του, καταπινε θεσεις, εγραφε χρονους και εστριβε οπως ηθελε.
Στους τελευταιους αγωνες λοιπον, ξεκινωντας απο το Αζερμπαϊτζαν λες και καποιος τους ειπε να κανουν τη μια ανοησια πισω απο την αλλη. Πρωτα ο Φετελ τσιμπησε στο ψυχολογικο μαρτυριο του μαιτρ στο ειδος Hamilton, που καθυστερουσε σε καθεστως safety car και βρεθηκε σε επαφη με το diffuser της Mercedes. Σαν να μην εφτανε αυτο, αμεσως το επομενο δευτερολεπτο πηγαινοντας διπλα του με μια τιμονια ακουμπαει και τον τροχο του Βρετανου, με χειρονομιες και παραπονα. Στο team radio αρχισε παλι τις γκρινιες, οπως εκεινες που συμβαινουν μεταξυ φιλων στο δημοτικο, επειδη ο αλλος του πηρε το παιχνιδι, η επειδη τον πειραζει στο μαθημα και θελει να το πει στην μαμα του.

 Πολλοι… ακομα και τωρα, ειμαι σιγουρος πως κανουν εικονα το προσωπο του Hamilton μεσα απο το κρανος του σε εκεινο το συμβαν, να χαμογελαει πονηρα για το ποσο «ψαρακας» ειναι ο Γερμανος!
Καλα, στην Σιγκαπουρη… Aχ αυτο το γελοιο συμβαν! Αυτογκολ απο τα αποδυτηρια η Scuderia! Ξερεις οτι εχεις διπλα σου στην 2η θεση τον “Mad Max” και οτι δεν υπαρχει περιπτωση να μην προσπαθησει να πεταχτει μπροστα. Ομως εκεινος, που κανεις δεν περιμενε να κανει τετοια εκκινηση… ηταν ο Kimi, ο οποιος περναει τον Ολλανδο απο την εσωτερικη με μια επιταχυνση λες και η SF70H ηταν δαιμονισμενη. Προφανως, ο Max, ο οποιος δεν αφηνει ποτε το ποδι απο το γκαζι μενει χωμενος εκει αναμεσα τους, o Vettel κλεινει προς τα αριστερα για να υπερασπιστει την γραμμη του (οπως εκανε και ο Lewis στον Stroll στον προηγουμενο αγωνα) και ξαφνικα… καταστροφη! 

Ακουμπαει ο Ολλανδος το μονοθεσιο του Φινλανδου…ο οποιος γυριζει και εμβολιζει μεγαλοπρεπως τα πλαινα του team mate του! Εξω ο Kimi με πληγωμενη την Ferrari του, αφου φροντισε πρωτα να παρει μαζι του οριστικα και τον Verstappen μαζι με την πιρουετα στην οποια αναγκασε και τον Alonso. O Vettel… συνεχιζει με την μιση Ferrari του σε κομματια που αφησε στο συμβαν, ενω πισω του ειναι ηδη κολλημενος ο Hamilton. Αμεσως παρακατω χανει την προσφυση το πληγωμενο μονοθεσιο του Γερμανου, χτυπαει στις μπαριερες, χανει το εμπρος μερος και βλεπουμε ξαφνικα τον Vettel, να κινειται με την οπισθεν κοιτωντας τους υπολοιπους να περνανε διπλα του. Ολα αυτα στα πρωτα 50-100 μετρα του αγωνα. Μεχρι το συμβαν ο Vettel ειχε την pole position με την Mercedes του Hamilton πολυ πιο πισω. Ποσο καλυτερες συνθηκες θα μπορουσαν να υπαρξουν εκεινη την δεδομενη στιγμη για την Ferrari και τον Γερμανο;;; Λες, \”ΟΚ…αγωνιστικο συμβαν, εγινε. Ακομα παλευεται το πρωταθλημα\”.
Στη Μαλαισια, αλλο πατατρακ (σχεδον) και η Ferrari του Vettel επιδεχεται αναγκαστικα ο,τι αλλαγη απαιτειται μεχρι που μιλαμε για ενα φρεσκο μονοθεσιο, αλλα η εκκινηση γινεται γι αυτον τον λογο… απο την τελευταια θεση του grid, λογω ποινων! Τα καταφερνει ομως και τελικα τερματιζει 4ος με ενα απιστευτο συμβαν ομως αμεσως μετα το πεσιμο της καρω σημαιας! Ο Stroll με την αιτιολογια οτι ηθελε να «μαζεψει λαστιχο» εμβολιζει το πισω αριστερο μερος της Ferrari του Γερμανου και ξαφνικα βλεπουμε το μονοθεσιο του Γερμανου, να κινειται με τη μια ροδα σε οριζοντια θεση πανω απο τον κινητηρα τα πλευρα του οποιου εχουν καταστραφει στο σημειο του κιβωτιου (αργοτερα μαθαμε πως η λυση του carbon προστατευτικου που ειχε στο σημειο αυτο του μονοθεσιου η Ferrari εσωσε το κιβωτιο απο αλλαγη)! Οσο για τους βαθμους της ομαδας… ο Kimi δεν εκκινησε ποτε, αφου το προβλημα στο turbo δεν αποκατασταθηκε μεχρι να αναψουν τα πρασινα φωτα.
φτανουμε στην Ιαπωνια… οπου στις κατατακτηριες οι Ferrari δειχνουν υγιεις, με τον Vettel να κανει τον τριτο καλυτερο χρονο, αλλα λογω ποινης του Bottas που ηταν γρηγοροτερος στις κατατακτηριες, ξεκιναει 2ος ο Γερμανος, διπλα στον Hamilton. Ομως εδω γινεται το απιστευτο… Την ωρα που τα αυτοκινητα ειναι πανω στο grid με τις κουβερτες στα λαστιχα και τις ομαδες γυρω τους, ολοι βλεπουν τους τεχνικους της Scuderia σκυμμενους πανω απο τον κινητηρα του Γερμανου. Προβληματικο μπουζι ειναι το πορισμα και ψαχνουν λυση στα εκνευριστικα λεπτα που κυλανε μεχρι να δοθει η εκκινηση. Τελικα δινουν το ΟΚ, οτι αποκατασταθηκε. Ξεκινανε και ολα δειχνουν καλα, με τον Vettel ομως σιγα σιγα να χανει εδαφος…μεχρι που ακουγεται η εντολη να βγει, οριστικα. Το μπουζι που οπως μαθαμε στοιχιζει 59 ευρω, μαλλον στοιχιζει κατι παραπανω…οπως ενα πρωταθλημα ας πουμε! Βεβαια μεσα στον αγωνα, ετσι για σπασιμο….συνεχιζει να φαινεται η ικανοτητα της SF70H βλεποντας τι κανει ο Raikonnen με ενα υγιες μονοθεσιο! Ξεκιναει 10ος μετα απο καποιες ποινες και αρχιζει να καταπινει θεσεις. Εχει μια επαφη στην πορεια και αφου βγαινει απο τον δρομο του…επανερχεται και βρισκεται 14ος!!! Συνεχιζει και επανερχεται, περνωντας μερικους σαν σταματημενους! Μπροστα οι Mercedes και οι Red Bull σε δικη τους μαχη …σε αλλο κοσμο. Τελικα ο αγωνας κερδιζεται απο τον Hamilton με τον Max σε αποσταση αναπνοης λιγο πριν την καρω σημαια. Ο Kimi καταφερε να τερματισει 5ος μετα απο ολα αυτα και μαλιστα να εχει με μικρη διαφορα απο τον Bottas τον 2ο ταχυτερο γυρο του αγωνα! Αυτη τη στιγμη ο Hamilton εχει ηδη μια διαφορα 59 βαθμων απο το πρωην επικεφαλης του πρωταθληματος Sebastian Vettel και η καλυψη αυτης της διαφορας σιγουρα δεν καλυπτεται εκτος κι αν γινουν συνταρακτικα πραγματα σε ολους τους αλλους… εκτος απο την Ferrari!

To γεγονος επισης πως υπαρχουν περα των τριων και αλλες ομαδες με επισης αξιολογους οδηγους που ειναι πια ανταγωνιστικες, οπως η Force India, η Renault… ακομα και η MCLaren Honda, τερματιζει και εχει και καλες θεσεις στις κατατακτηριες. Ναι… φτασαμε να λεμε οτι τερματιζει η καποτε πρωταγωνιστρια McLaren, αλλα θελω να πω, πως ο αγωνας πια δεν ειναι παιδικη χαρα για τους τρεις πρωτοπορους. Δεν αλωνιζουν οπως καποτε. Χρειαζεται προσπαθεια για να μεινεις ψηλα στις θεσεις.

Κατα την ταπεινη μου γνωμη, φετος περισσοτερο θα χασει η Ferrari παρα θα κερδισει η Mercedes. Αυτη κανει οτι εκανε και το κανει καλα, γι’αυτο ειναι παλι φαβορι. Δεν θελω να μειωσω τις Mercedes, αφου ειναι ιδιες με περυσι με βελτιωσεις στις λεπτομερειες. Η Ferrari ομως εδειξε φετος πως εχει ενα ικανοτατο μονοθεσιο. Που συνδυαζει τη δυναμη οπως η Mercedes με το πολυ καλο σασι σε συμπεριφορα οπως της RBR… αλλα μεχρι εκει, αφου δεν αρκουν μονο αυτα πια στην F1!
Αυτες οι δυο (Mercedes και Red Bull) εχουν πολλα που ζηλεϋουν οι υπολοιποι. Οργανωση, αξιοπιστια, στρατηγικη, καλους πιλοτους… Ας μην γελιομαστε ο ικανοτατος και γρηγορος  Hamilton, ο ιδιορρυθμος και επιθετικος Verstappen, ο αφοβος και  βιρτουοζος Ricciardo και ο Bottas που μονιμως καραδοκει…  δεν ειναι τυχαιοι. Ασχετα με το αν συμφωνεις με καποιους για τον χαρακτηρα τους η για την συμπεριφορα τους η για τα υπονoουμενα τους…εκτος πιστας. Στον αγωνα πετανε και τις ευκαιριες δεν τις αφηνουν να πανε στραφι…παντα με την υποστηριξη των ομαδων τους. 
 
Οχι οτι η Scuderia εχει τυχαιους πιλοτους. Μιλαμε για παγκοσμιους πρωταθλητες, που ο μεν ενας οταν εχει ενα καλο μονοθεσιο και εχει τα μυαλα μεσα στο κεφαλι του, δεν πιανεται, ενω ο αλλος ο βετερανος IceMan, ξεδιπλωνει τις περισσοτερες φορες μονο τα καλα του παρελθοντος και παραμενει ακομα δευτερος στα στατιστικα της F1, οσον αφορα στους περισσοτερους ταχυτερους γυρους, πισω μονο απο τον μεγαλο Schumi. Οι αλλες ομαδες ομως δεν αφηνουν καμια ευκαιρια…οπως κανει η Scuderia! H αγαπημενη μου Scuderia Ferrari… για να μην παρεξηγηθω! Ναι δεν υπαρχει Formula 1 χωρις Ferrari, το ξερουμε και το θελουμε να ειναι ετσι, αλλα κριμα για την SF70H που ηταν οτι καλυτερο εμφανισαν οι Ιταλοι τις τελευταιες σεζον.

Μακαρι να εχουν ενδιαφερον οι αγωνες που μενουν και αν δεν το γυριζουν καποιοι κανοντας το θαυμα, τουλαχιστον ας μεινει μια ιδεα υποσχεσης πως του χρονου θα επιστρεψουν εκει που καποιοι τους ειχαμε συνηθισει…χωρις ξενερωματα στους τιφοζι και χλευασμο απο τους υπολοιπους. Χωρις δικαιολογιες, χωρις παραπονα, χωρις μεταφορα ευθυνων. Αξιζει καλυτερα η Ferrari και ειναι απαραιτητη ακομα και στους αντιπαλους της, γιατι αυτο σημαινει υγιες motorsport η… sport γενικοτερα!

Forza Scuderia…σε παρακαλουμε!

Tip: Αν θελεις να διαβασεις και αλλα ωραια κειμενα του Θ.Τ., θα τα βρεις σε αφθονια, εδω

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!