Η Ford έφτιαξε ένα ρομπότ για τις χαμαλοδουλειές του εργοστασίου της!


Σε ενα συγχρονο εργοστασιο παραγωγης αυτοκινητων στη Βαλενθια της Ισπανιας, υπαρχουν εργασιες που ειναι πραγματικα ανιαρες και χρονοβορες για την πλειοψηφια των εργαζομενων.  Οπως ειναι, για παραδειγμα, η παραδοση ανταλλακτικων στους διαφορους σταθμους εργασιας.


Θελοντας να εξοικονομησει πολυτιμο και δημιουργικο χρονο για το παντοτε αναντικαταστατο εργατικο δυναμικο της, η Ford σχεδιασε, εξελιξε και κατασκευασε ενα ρομποτ με το ψευδωνυμο “Survival» που κινειται αυτονομα στους χωρους του εργοστασιου παραδιδοντας εξαρτηματα και υλικα απευθειας στους καταλληλους χειριστες. Σεναριο επιστημονικης φαντασιας; Καθε αλλο!

Παρα το γεγονος οτι το προηγμενο αυτο ρομποτ βρισκεται ακομα σε σταδιο δοκιμων στο εργοστασιο της Ford στη Βαλενθια, η εταιρεια φιλοδοξει να το ενταξει συντομα στο δυναμικο του δικτυου παραγωγης της








Η Ford χρησιμοποιει ενα αυτονομο ρομποτ για την παραδοση εξαρτηματων απευθειας στον καταλληλο σταθμο εργασιας του εργοστασιου της εταιρειας που βρισκεται στη Βαλενθια της Ισπανιας

Προγραμματισμενο ωστε να γνωριζει τη χωροταξικη διαταξη της μοναδας, το ρομποτ με το ψευδωνυμο “Survival” αλλαζει διαδρομη στην περιπτωση που συναντησει εμποδια στο δρομο του. Προκειται για το πρωτο ρομποτ του ειδος του που χρησιμοποιειται σε εγκατασταση της Ford στην Ευρωπη

Οι δοκιμες που πραγματοποιηθηκαν αποκαλυψαν οτι ο “Survival” εξοικονομει καθημερινα εως και 40 εργατοωρες επιτρεποντας στους εργαζομενους να ασχολουνται με πιο συνθετα καθηκοντα 

Τα αυτονομα οχηματα της Ford απεχουν ακομα μερικα χρονια απο το να γινουν πραγματικοτητα, αλλα ενα μικρο ρομποτ δειχνει κατι που ηδη ειναι εφικτο.

Εχοντας το ψευδωνυμο “Survival” – λογω της ικανοτητας προσαρμογης του στο περιβαλλον – το αυτοκινουμενο ρομποτ παραδιδει ανταλλακτικα σε ενα απο τα εργοστασια παραγωγης της Ford εχοντας την ικανοτητα οχι μονο να αποφευγει εμποδια και να αλλαζει διαδρομη αν κατι διακοπτει την πορεια του, αλλα και να σταματα καθε φορα που ειναι απαραιτητο. 

Εχοντας εξελιχθει εξολοκληρου απο τους μηχανικους της Ford, το συγκεκριμενο ρομποτ ειναι το πρωτο του ειδους του που μπορει να χρησιμοποιηθει σε οποιοδηποτε Ευρωπαϊκο εργοστασιο της εταιρειας.


«Το προγραμματισαμε για να καταγραψει ολη την επιφανεια του πατωματος του εργοστασιου, ωστε, με τη συμβολη των αισθητηρων, να λειτουργει αυτονομα, χωρις την αναγκη χειριστων», δηλωσε ο Eduardo García Magraner, engineering manager στο προηγμενο εργοστασιο (φανοποιειο & τμημα πρεσων) της Ford στη Βαλενθια της Ισπανιας, οπου και δοκιμαζεται το ρομποτ. 

«Την πρωτη μερα, η αντιδραση των εργαζομενων ηταν σαν να εβλεπαν ταινια επιστημονικης φαντασιας, καθως σταματουσαν και το παρατηρουσαν καθως περνουσε απο διπλα τους. Τωρα ειναι αφοσιωμενοι στα καθηκοντα τους, γνωριζοντας οτι το ρομποτ ειναι αρκετα εξυπνο για να κανει τη δουλεια του χωρις να πεσει επανω τους.»


Η παραδοση ανταλλακτικων και υλικων συγκολλησης σε διαφορετικους σταθμους εργασιας του εργοστασιου αποτελει μια εργασια πρωταρχικης σημασιας για την αδιαλειπτη παραγωγη των Kuga, Mondeo και S-MAX. Ωστοσο, για τους εργαζομενους της Ford, η εργασια αυτη ειναι χρονοβορα και σχετικα ανιαρη. Το ρομποτ δεν υποκαθιστα το εμψυχο δυναμικο του εργοστασιου, ομως μπορει να απελευθερωσει μεχρι και 40 ωρες δημιουργικης απασχολησης καθημερινα αναλαμβανοντας τα παραπανω καθηκοντα και επιτρεποντας στους εργαζομενους να αξιοποιουν το χρονο τους σε πιο περιπλοκες εργασιες.


Το ρομποτ ειναι εξοπλισμενο με ενα ραφι που διαθετει 17 θυριδες για τη συγκρατηση υλικων διαφορετικων διαστασεων και βαρους. Για την αποφυγη σφαλματων, το συστημα ανοιγματος/κλεισιματος των θυριδων λειτουργει αυτοματα – κατι που σημαινει οτι οι χειριστες σε καθε σταθμο εργασιας εχουν προσβαση μονο στα υλικα που προοριζονται γι’ αυτους.


«Το ρομποτ υποβαλλεται σε δοκιμες για σχεδον ενα χρονο τωρα και λειτουργει αψογα μεχρι σημερα. Εχει γινει ενα πραγματικα πολυτιμο μελος της ομαδας», δηλωσε ο Garcia Magraner. «Ευελπιστουμε οτι θα μπορεσουμε συντομα να το ενταξουμε σε πληρες ωραριο λειτουργιας και να επεκτεινουμε τη χρηση του και σε αλλες εγκαταστασεις της Ford.»


Ο “Survival” ειναι ενα απο τα πολλα εξυπνα ρομποτ που χρησιμοποιουνται σε εργοστασια της Ford, συμπεριλαμβανομενων του “Robutt” και των co-bots στην Κολωνια. Το αυτονομο ρομποτ υιοθετει την τεχνολογια LiDAR (Light Detection and Ranging) για απεικονιση του περιβαλλοντος χωρου, τεχνολογια που χρησιμοποιειται και σε πρωτοτυπα, αυτονομα οχηματα της Ford.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=NhPEoFBsY5g]

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!