Η Octavia iV, ήρθε και στην Ελλάδα

 


  Η SKODA ανακοινωνει την εναρξη διαθεσης της νεας SKODAOCTAVIAiV στην Ελλαδα. Η νεα OCTAVIAiV, στην τεταρτη γενια της OCTAVIA, ειναι το δευτερο plugin υβριδικο μοντελο SKODA iV, μετα το SUPERB iV. Μαλιστα, η OCTAVIA iV ειναι διαθεσιμη οχι σε μια αλλα δυο παραλλαγες ισχυος, τοσο στην «απλη» οσο και στην RS εκδοση, που προσφερει συναρπαστικες επιδοσεις και εντονες συγκινησεις. Και οι δυο εκδοσεις παρεχουν ηλεκτρικη αυτονομια εως 60 χλμ. στον κυκλο WLTP, κινουμενες αμιγως ηλεκτρικα και με μηδενικες εκπομπες ρυπων. 

  


  Η OCTAVIA iV εχει ισχυ 204 PS (150 kW), με μεγιστη ροπη 350 Nm, με την τελικη ταχυτητα του αυτοκινητου να οριζεται στα 220 χλμ./ωρα και η τυπικη επιταχυνση απο σταση στα 100 χλμ./ωρα να διαρκει 7,7 δευτερολεπτα. Η πιο σπορ OCTAVIA RS iV παραγει 245 PS (180 kW) και μεγιστη ροπη 400 Nm. Στη λειτουργια Sport, η οποια επιτρεπει στον οδηγο να κανει χρηση της πληρους ισχυος του αυτοκινητου, η OCTAVIA RS iV, τοσο σε εκδοση GRAND COUPE οσο και SPORTSWAGON επιταχυνει 0-100 χλμ./ωρα σε μολις 7,3 δευτερολεπτα, με τελικη ταχυτητα 225 χλμ./ωρα. Σε συγκριση με την αντιστοιχη εκδοση με διλιτρο βενζινοκινητηρα, η επιταχυνση 80-120 χλμ./ωρα ειναι 2,2 δευτερολεπτα πιο γρηγορη στην RSiV εκδοση. 

 


  Και οι δυο εκδοσεις OCTAVIA iV τροφοδοτουνται απο εναν βενζινοκινητηρα 1.4 TSI που παρεχει 150 PS (110 kW) και εναν ηλεκτρικο κινητηρα 85 kW, των οποιων οι λειτουργιες ελεγχονται ηλεκτρονικα. Κινητηρας εσωτερικης καυσης, κιβωτιο ταχυτητων DSG και ηλεκτροκινητηρας, ειναι συνδεδεμενοι σε κοινο αξονα. Το κιβωτιο ταχυτητων ειναι τριπλου συμπλεκτη 6 σχεσεων με τους συμπλεκτες σε λουτρο ελαιου, ενω η λειτουργια ελεγχεται με τεχνολογια shift by wire. Ο τριτος συμπλεκτης χρησιμοποιειται για την απεμπλοκη του θερμικου κινητηρα απο τον ηλεκτρικο κατα την αμιγως ηλεκτρικη κινηση. Ο ηλεκτροκινητηρας ειναι τριφασικος, μονιμου μαγνητη, με τυπικο βαθμο αποδοσης 94% και αποτελει τον καλυτερο τυπο ηλεκτρικου κινητηρα αυτη τη στιγμη στην αυτοκινηση. Το ιδιαιτερο, ξεχωριστο λογισμικο στις δυο εκδοσεις ειναι αυτο που παρεχει διαφορετικα επιπεδα ισχυος. 

 


  Αξιζει να σημειωθει οτι και οι δυο plug-in υβριδικες εκδοσεις, διαθετουν πληρως ανεξαρτητη πισω αναρτηση με αξονα 4 συνδεσμων (ενας διαμηκης υστερουν βραχιονας και τρεις εγκαρσιοι συνδεσμοι). Το προοδευτικο τιμονι που ανηκει στο βασικο εξοπλισμο και ο δυναμικος συντονισμος της ειδικα προσαρμοσμενης σπορ αναρτησης, που ειναι χαρακτηριστικος για τη σειρα RS, ανταποκρινονται σε συμμετοχικα στυλ οδηγησης. Οπως και στην OCTAVIA iV, η αποσταση απο το εδαφος ειναι 143 χιλ..

 


  Και οι δυο εκδοσεις iV της OCTAVIA διαθετουν μπαταριες ιοντων λιθιου υψηλης τασης, χωρητικοτητας 37 Ah, με ονομαστικη ενεργεια 13 kWh. Σε ηλεκτρικη λειτουργια οδηγησης με ταχυτητες εως 50 χλμ./ωρα, η γεννητρια ηχου E-noise κατω απο το δεξι μπροστινο φτερο, παραγει ενα συγκεκριμενο ηχο, προκειμενου το αυτοκινητο να γινεται αντιληπτο απο τους πεζους και τους ποδηλατες

 


  Συνολικα, οι εκπομπες CO2ανερχονται μονο σε περιπου 30 γρμ./χλμ., πραγμα που σημαινει οτι το αυτοκινητο πληροι ηδη τις απαιτησεις για το μελλοντικο προτυπο εκπομπων Euro 6d. Παραλληλα, αυτο συνεπαγεται μηδενικα τελη κυκλοφοριας, αλλα και μειωμενο Τελος Ταξινομησης.

 


  Η μπαταρια μπορει ευκολα να φορτιστει χρησιμοποιωντας μια τυπικη πριζα οικιακου τυπου η ενα Wallbox. Σε μια πριζα 230 V, χρειαζονται 3 ωρες 45 λεπτα για να επαναφορτιστει απο αδεια στο 80% και 5 ωρες στο 100%. Οταν χρησιμοποιειται ενα Wallbox 3,6 kW, χρειαζονται μολις 2 ωρες 33 λεπτα η 3 ωρες 33 λεπτα αντιστοιχα. Η θυρα φορτισης βρισκεται πισω απο ενα καπακι στο μπροστινο φτερο στην πλευρα του οδηγου, το οποιο ανοιγει πατωντας ενα κουμπι στο πλαισιο της πορτας. Το τυπικο κοστος φορτισης ειναι περιπου στα 2 €.  Εκτος απο την μπαταρια ελξης και οι δυο OCTAVIA iV διαθετουν την κλασικη μπαταρια 12 V, που τροφοδοτει τα συστηματα χαμηλης τασης του αυτοκινητου. 

 


  Το γνωστο μας απο αλλα μοντελα SKODA, Driving Mode Select, στις OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV, διαθετει τις λειτουργιες Eco, Normal, Sport και Individual καθως και την επιλογη Comfort αν το αυτοκινητο ειναι εξοπλισμενο με Dynamic Chassis Control (DCC). Επιτρεπει ρυθμισεις για το τιμονι η τον κινητηρα και τον ελεγχο μεταδοσης. Παραλληλα, ειναι δυνατη η επιλογη μεταξυ ηλεκτρικης (E) και υβριδικης (Hybrid) λειτουργιας στην οθονη που βρισκεται στην κεντρικη κονσολα.

 


  Σε ηλεκτρικη λειτουργια E, οι OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV τροφοδοτουνται αποκλειστικα απο τον ηλεκτροκινητηρα, καθιστωντας αυτη τη ρυθμιση ιδανικη για οδηγηση σε αστικη κινηση. Εαν η μπαταρια εχει επαρκη φορτιση και η εξωτερικη θερμοκρασια ειναι πανω απο 10° C, το οχημα εκκινει αποκλειστικα ηλεκτρικα. Για τεχνικους λογους, αυτη η λειτουργια δεν ειναι διαθεσιμη σε θερμοκρασιες κατω των -10° C. Χρησιμοποιωντας μονο την ηλεκτρικη κινηση, η μεγιστη ισχυς ειναι 85 kW ενω η τελικη ταχυτητα σε αυτη τη λειτουργια ειναι 140 χλμ./ωρα.

 


  Στην υβριδικη λειτουργια, η ηλεκτρονικη μοναδα ελεγχου αξιολογει συνεχως την τρεχουσα   κατασταση οδηγησης και η αλληλεπιδραση μεταξυ του βενζινοκινητηρα και του ηλεκτροκινητηρα ρυθμιζεται αυτοματα. Ειτε αλληλοσυμπληρωνονται οταν χρησιμοποιουνται ταυτοχρονα, ειτε τα ηλεκτρονικα ενεργοποιουν μονο εναν απο αυτους. Η υβριδικη λειτουργια προσφερει επισης την επιλογη φορτισης της μπαταριας μεσω ανακτησης ενεργειας η του κινητηρα. Εαν το πλαισιο με την ενδειξη \”Auto\” στην κεντρικη οθονη δεν ειναι επιλεγμενο, ο οδηγος μπορει να ορισει το επιθυμητο επιπεδο μπαταριας. Εαν η τρεχουσα φορτιση ειναι χαμηλοτερη απο το καθορισμενο, το οχημα συμπληρωνει την μπαταρια χρησιμοποιωντας τον κινητηρα βενζινης και ανακτηση ενεργειας απο την πεδηση. Εαν το τρεχον φορτιο ειναι υψηλοτερο απο το καθορισμενο, η ενεργεια χρησιμοποιειται εως οτου επιτευχθει το επιθυμητο επιπεδο και στη συνεχεια διατηρειται. Εαν ειναι επιλεγμενο το «Auto», το συστημα φορτισης λειτουργει πληρως αυτονομα. Αυτο σημαινει οτι η μοναδα ελεγχου αποφασιζει με βαση την τρεχουσα κατασταση οδηγησης ποτε θα αντλησει ενεργεια απο την μπαταρια και ποτε θα την επαναφορτισει χρησιμοποιωντας ανακτημενη ενεργεια. Στην υβριδικη λειτουργια, υπαρχει εξοδος 150 PS ανα πασα στιγμη. Η μεγιστη ισχυς εξοδου 204 PS για την OCTAVIA iV και 245 PS για την OCTAVIA RS iV, ειναι διαθεσιμη οταν το γκαζι πιεζεται πληρως (kickdown) η εχει επιλεγει η λειτουργια Sport.

 


  Χρησιμοποιωντας τη λειτουργια εξυπνης αναγνωρισης σηματων κυκλοφοριας και με την επεξεργασια δεδομενων που παρεχονται απο καμερες και αισθητηρες ρανταρ, οι SKODA OCTAVIA iV μπορουν να καθοριζουν συνεχως το βελτιστο επιπεδο ανακτησης για τη δεδομενη κατασταση. Εκτος απο την αυτοματη ρυθμιση κατα την κανονικη λειτουργια οδηγησης (D), δυο αλλα επιπεδα μπορουν να επιλεχθουν χειροκινητα μεσω της κεντρικης οθονης: ενα ιδιαιτερα χαμηλο επιπεδο ανακτησης, το οποιο επιτρεπει στο οχημα να ρολαρει με τον κινητηρα εκτος λειτουργιας καθως και ενα επιπεδο που συνεπαγεται υψηλοτερη επιβραδυνση, 1,2 m/sec2

 


  Το εξυπνο συστημα Predictive Efficiency Assist συνδυαζει την ανακτηση ενεργειας φρενων και το Eco Assist, τα οποια μπορουν να απενεργοποιηθουν εαν ειναι επιθυμητο. Ακομα και στην τυπικη εκδοση της νεας SKODA OCTAVIA, το Eco Assist εμφανιζει αποτελεσματικες συμβουλες οδηγησης στο Virtual Cockpit. Η αλληλεπιδραση μεταξυ αυτων των δυο συστηματων υποβοηθησης σημαινει οτι το αυτοκινητο ειδοποιει τον οδηγο του εγκαιρως οταν πλησιαζει για παραδειγμα εναν κυκλικο κομβο η εναν περιορισμο ταχυτητας.

 


  Οπως και η εξισου ισχυρη RS που διαθετει βενζινοκινητηρα 2.0 TSI, η SKODA OCTAVIA RS iV ειναι εξοπλισμενη με αεριζομενους δισκους φρενων διαστασεων 340 × 30 mm στον μπροστινο αξονα και 310 × 22 mm στον πισω αξονα. Τελος, σε οτι αφορα τον χωρο αποσκευων, αυτος ειναι 450 λιτρα για την Grand Coupé εκδοση και 490 λιτρα για την Sports Wagon. 

 


  Η OCTAVIA iV ειναι διαθεσιμη με το αμαξωμα Grand Coupe, αρχικα στην εκδοση με τους 204 ιππους και στα επιπεδα εξοπλισμου AMBITION και STYLE, που εχουν διαμορφωθει ειδικα για τις απαιτησεις ενος plug-in hybrid αυτοκινητου. H εκδοση RS με τους 245 ιππους θα ακολουθησει προσεχως. Ειδικα για το λανσαρισμα και προκειμενου η αγορα ενος τετοιου «πρασινου» μοντελου να καταστει πιο προσιτη, προσφερεται επιπλεον εκπτωση 3.000 ευρω, με την προτεινομενη τιμη λιανικης να ξεκινα απο 31.900 €. Ειδικα για τους επαγγελματιες οδηγους (ταξι), η επιδοτηση απο το προγραμμα «Κινουμαι Ηλεκτρικα» καθως και προσθετο οικολογικο bonusπου προσφερει η KosmocarSKODA, καθιστουν τη SKODA OCTAVIA iV μια εξαιρετικα συμφερουσα επιλογη, με τις τιμες να ξεκινουν απο 24.247 €. Αναλυτικα οι προτεινομενες τιμες για τη νεα SKODAOCTAVIA iV εχουν ως εξης:

 


 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!