Η Volvo πάει σε έκθεση με το Volvo του ιδρυτή της!

Η Volvo επιστρεφει ξανα στην εποχη της Αρ Ντεκο, στη φετινη εκθεση Techno Classica που γινεται στο Εσσεν της Γερμανιας. Προκειται για το μεγαλυτερο σαλονι ιστορικων αυτοκινητων στον κοσμο, στο οποιο η Volvo παρουσιαζει το PV36 του 1935 που ανηκε καποτε στον εναν απο τους δυο ιδρυτες της εταιρειας, τον Gustaf Larson.


To PV36 αντιπροσωπευει ενα συναρπαστικο κεφαλαιο στην ιστορια της Volvo. Αποτελει δειγμα του Streamline Moderne, μιας απο τις πιο διακεκριμενες σχεδιαστικες τασεις στις Ηνωμενες Πολιτειες στις αρχες των 30’s. Κτιρια, τρενα, πλοια, ακομη και οικιακες συσκευες, οπως οι τοστιερες και τα σιδερα ατμου, σχεδιαζονταν σε αυτο στυλ, μια απο τις τελευταιες τασεις της Αρ Ντεκο που περιγραφεται ως \”Αρ Ντεκο σε κινηση\”, λογω των αεροδυναμικων στοιχειων που τη χαρακτηριζαν.

Ο μηχανικος και σχεδιαστης Ivar Örnberg ηταν αυτος που εφερε το Streamline Moderne στη Volvo το 1933, οταν επεστρεψε στη Σουηδια εχοντας δουλεψει για καποια χρονια στην αμερικανικη αυτοκινητοβιομηχανια. Στη Volvo, ανελαβε το καθηκον να σχεδιασει το PV36 και το ολοκληρωσε μονος του απο την αρχη μεχρι το τελος, χωρις καμια παρεμβαση απο τους ιδρυτες της εταιρειας. 


Με το νεο μοντελο της Volvo, ο Örnberg \”συστησε\” το Streamline Moderne στη Σουηδια. Το εξωτικης εμφανισης αυτοκινητο συντομα πηρε το προσωνυμιο \”Carioca\” που πιθανοτατα παρεπεμπε στο δημοφιλη λατινοαμερικανικο χορο εκεινης της εποχης και στο \”φλερτ\” της Volvo με τη βραζιλιανικη αγορα: οι πρωτες εξαγωγες ειχαν αρχισει ηδη απο το 1933, ενω ορισμενα απο τα λιγα \”Carioca\” που κατασκευαστηκαν πωληθηκαν στη Βραζιλια. Η Volvo κατασκευασε μολις 500 μοναδες του PV36 αναμεσα στο 1935 και το 1938.

Το PV36 που εκτιθεται στο Εσσεν εχει λιγα χιλιομετρα στο κοντερ του, αλλα πλουσια ιστορια. Το μοντελο ηταν ενα απο τα πρωτα Volvo που μπηκαν σε παραγωγη, λιγα χρονια αφοτου ο μηχανικος Gustaf Larson και ο οικονομολογος και πωλητης Assar Gabrielsson αποφασισαν σε ενα δειπνο, το 1924, να δημιουργησουν μια σουηδικη εταιρεια αυτοκινητου. Εντεκα χρονια αργοτερα, ο Larson ελαβε τα κλειδια απο αυτο το Volvo PV36 με αριθμο πλαισιου 85. Το αυτοκινητο εμεινε στην κατοχη του για τρια χρονια και, αν εξαιρεθει ο μεταχρωματισμος του τον πρωτο καιρο της ζωης του, εχει πρακτικα παραμεινει ανεπαφο απο τοτε.

Το PV36 ειναι μια απευθειας παραπομπη στον εναν απο τους ιδρυτες της Volvo κι ενα θαυμασιο παραδειγμα αμερικανικης σχεδιαστικης επιρροης στη Volvo στη διαρκεια των 30’s. Το PV36 ηταν προηγμενο και απο τεχνολογικη αποψη, καθως διεθετε ανεξαρτητη αναρτηση εμπρος, αντι για το συνηθισμενο τοτε ακαμπτο αξονα, προσφεροντας αναβαθμισμενο κρατημα και ανεση.  

Η εκθεση Techno Classica προσελκυει καθε χρονο περιπου 200 χιλιαδες επισκεπτες. Αναμεσα σε αλλα ιστορικα μοντελα της Volvo που επισης εκτιθενται στο περιπτερο της εταιρειας συμπεριλαμβανονται τα:

1929 PV4: το πρωτο σενταν της Volvo 
1966 Amazon: ενα εμβληματικο σχεδιο της Volvo
1969 164: ενα 6-κυλινδρο μοντελο κυρους των 60’s
1981 240 Turbo: το πρωτο επιβατικο μοντελο της Volvo με turbo
1995 850 T-5R: ενα σενταν υψηλων επιδοσεων των 90’s

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!