Θάλαμος κλιματολογικών προσομοιώσεων για τα ηλεκτρικά μοντέλα της SKODA

 


  Τα ηλεκτρικα αυτοκινητα, τοσο ομοια αλλα και τοσο διαφορετικα με αυτα με κινητηρες εσωτερικης καυσης, αποτελουν μια νεα, διαφορετικη πραγματικοτητα και η SKODAδεν αφηνει το παραμικρο στην τυχη. Η SKODA χρησιμοποιει εναν ειδικο ηλιακο θαλαμο για να προσομοιωσει, σε μια περιοδο διαρκειας 25 ημερων, τη θερμοκρασιακη καταπονηση ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου που κυκλοφορει για συνεχες διαστημα τεσσαρων ετων, στις κλιματολογικες συνθηκες της Κεντρικης Ευρωπης. Η δοκιμη αυτη επιβεβαιωνει την αξιοπιστια των εξαρτηματων και των υλικων ενος ηλεκτρικου μοντελου της SKODAκαι κατα ποσον υπαρχει καταπονηση η μειωμενη αποδοση, συμπεριλαμβανομενης της προσλαμβανομενης οπτικης φθορας.

 


  «Η SKODA ειναι η πρωτη μαρκα του Volkswagen Groupπου διαθετει τετοιο θαλαμο δοκιμων για ηλεκτρικα αυτοκινητα, στην Ευρωπη – αντιστοιχο ηλιακο θαλαμο εχει και η Audi, ομως στην Κινα», λεει ο Petr Sobotka, επικεφαλης της τεχνολογιας υλικων και ειδικων μετρησεων, σχετικα με τον νεο χωρο εργασιας του.

 

  Ο θαλαμος, ο οποιος χρειαστηκε κατι περισσοτερο απο ενα χρονο για να κατασκευαστει, ειναι ενα προσεκτικα μονωμενο δωματιο εξοπλισμενο με ενα συνολο 28 ειδικων λαμπτηρων, ισχυος 2,5 η 4 kW. Προκειται για λαμπτηρες αλογονιδιου μεταλλου, των οποιων το φως προσεγγιζει καλυτερα το φασμα του πραγματικου ηλιακου φωτος. Αυτοι οι λαμπτηρες εχουν διαρκεια ζωης μονο για περιπου τρεις δοκιμες και στη συνεχεια πρεπει να αντικατασταθουν απο καινουργιους.

 


  

Η ασφαλεια προεχει, δεδομενων των ακραιων συνθηκων που επικρατουν κατα τη διαρκεια των δοκιμων (ορισμενα εξωτερικα μερη του αυτοκινητου μπορουν να φτασουν, απο πλευρας θερμοκρασιας, μεχρι και τους 110°C). Το δωματιο ειναι γεματο αισθητηρες που παρακολουθουν τη θερμοκρασια. Οι καμερες ανιχνευσης θερμοκρασιας εξω απο τον θαλαμο παρακολουθουν αυτοκινητα που οι τεχνικοι ετοιμαζουν για δοκιμη η λιγο μετα απο αυτη. Ο ιδιος ο θαλαμος ειναι εξοπλισμενος με συστημα ασφαλειας που διακοπτει μια δοκιμη εαν υπαρξει καποιο προβλημα.

 


  Ακριβως διπλα υπαρχει ενα μηχανοστασιο με μια ειδικη συσκευη κλιματισμου και εναν «εγκεφαλο» για τον ελεγχο της τροφοδοσιας ενεργειας. Ο θαλαμος επιτρεπει τη προσομοιωση διαφορων συνθηκων θερμοκρασιων, υγρασιας και ηλιοφανειας. «Ναι μεν μας ενδιαφερει η συμπεριφορα του αυτοκινητου σε κλιματολογικες συνθηκες της Ευρωπης, εμεις ομως συχνα φτανουμε στα ακρα, εσκεμμενα. Κατα τη διαρκεια μιας δοκιμης, υπαρχουν αποτομες εναλλαγες μεταξυ μιας καυτης ημερας στην ερημο της Αριζονα, με θερμοκρασια σχεδον 50°C στη σκια και ηλιοφανεια εως 1000 W/τ.μ., ακολουθουμενο απο ενα κλιμα τυπου Φλοριντα, των Η.Π.Α., με ιδιαιτερα μεγαλη υγρασια η μια κρυα νυχτα των Αλπεων, στην οποια ο υδραργυρος πεφτει στους -10°C κανοντας βουτια 30 βαθμων», λεει ο Dalibor Kopac, συντονιστης δοκιμων, περιγραφοντας τι περιλαμβανει μια δοκιμη.

 


  Ενας πληρης κυκλος δοκιμων διαρκει 25 ημερες. Οι πρωτες δεκαπεντε, προσομοιωνουν το ζεστο, ξηρο κλιμα της ερημου της Αριζονα. Καθε 24 ωρες συμπιεζονται δυο ημερησιοι κυκλοι (οταν το αυτοκινητο εκτιθεται σε εντονη ηλιοφανεια εως 1000 W/τ.μ., θερμοκρασια περιβαλλοντος 42°C και υγρασια κατω απο 30%) και δυο νυχτερινοι κυκλοι (με θερμοκρασια 10°C). Στο τελος καθε ημερας υπαρχει περιοδος συντηρησης μιας ωρας, σε θερμοκρασια 23°C και οι τεχνικοι μπορουν να εισελθουν στον θαλαμο για να ελεγξουν την κατασταση του οχηματος και π.χ. να αλλαξουν εναν ελαττωματικο αισθητηρα. Οι τελευταιες δεκα ημερες της δοκιμης προσομοιωνουν ενα υγρο κλιμα οπως της Φλοριντα. Κατα τη διαρκεια του κυκλου της ημερας η θερμοκρασια ρυθμιζεται στους 42°C, αλλα αυτη τη φορα η σχετικη υγρασια ξεπερνα το 60%. Απο αυτην τη θερμοκρασια, κατα τη διαρκεια του νυκτερινου κυκλου ο θαλαμος ψυχεται στις συνθηκες μιας αλπικης νυχτας, στους -10°C. Τα υπο δοκιμη εξαρτηματα και υλικα πρεπει να περασουν με απολυτη επιτυχια τη δοκιμη, για να βρουν τον δρομο τους για την παραγωγη.

 

  Η ολη διαδικασια ελεγχεται απο την ειδικη αιθουσα, η οποια διαχωριζεται απο τον θαλαμο με ενα χοντρο τοιχο. Το προσωπικο θα ειναι συντομα σε θεση να επιβλεπει τις δοκιμες χρησιμοποιωντας τα κινητα του τηλεφωνα.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!