Ιδού η νέα τεχνολογία κινητήρων της Hyundai

Αμεσα μπαινει στην αγορα, αρχης γενομενης απο το Sonata Turbo, η νεα γενια κινητηρων της Hyundai, CVVD, η οποια κανει ντεμπουτο με τον πρωτοποριακο Smartstream G1.6 T-GDi, εναν turbo βενζινοκινητηρα I4 με ισχυ 180 ιππων και ροπη 265Nm. Η νεα τεχνολογια CVVD αποτελει την πρωτη σε παγκοσμιο επιπεδο τεχνολογια, που ελεγχει τη χρονικη διαρκεια ανοιγματος και κλεισιματος των βαλβιδων συμφωνα με τις συνθηκες οδηγησης, με αποτελεσμα, οπως περηφανευεται η κορεατικη μαρκα, τη βελτιωση της αποδοσης του κινητηρα  κατα 4%, την οικονομια καυσιμου κατα 5% και τη μειωση των εκπομπων ρυπων κατα 12%.


Η Hyundai, το λεμε και το ξαναλαμε, δεν κανει βηματα προς τα εμπρος, αλλα αλματα. Τωρα, το αλμα της ειναι η αναπτυξη απο μερους της, ως πρωτη σε παγκοσμιο επιπεδο της τεχνολογιας Συνεχους Μεταβαλλομενης Διαρκειας βυθισης Βαλβιδας (Continuously Variable Valve Duration (CVVD)), η οποια θα εξοπλιζει τα μελλοντικα οχηματα της. Η καινοτομια αυτη αποκαλυφθηκε στο Hyundai Motorstudio Goyang την περασμενη Τεταρτη μαζι με τον Smartstream G1.6 T-GDi, τον πρωτο κινητηρα που διαθετει την τεχνολογια CVVD. (Το Hyundai Motorstudio Goyang αποτελει το μεγαλυτερο θεματικο παρκο αυτοκινητων στην Κορεα, προσφεροντας διασκεδαση και ενθουσιασμο στους επισκεπτες καθως μεταξυ αλλων μαθαινουν πως κατασκευαζονται τα αυτοκινητα και πως λειτουργουν).


Τι ειναι ομως το καινουριο; Οπως μας εξηγει η Hyundai, η τεχνολογια CVVD βελτιστοποιει τοσο την αποδοση του κινητηρα οσο και την οικονομια καυσιμου, ενω ταυτοχρονα ειναι φιλικη προς το περιβαλλον. Η τεχνολογια ελεγχου βαλβιδων ρυθμιζει τη χρονικη διαρκεια ανοιγματος και κλεισιματος των βαλβιδων αναλογα με τις συνθηκες οδηγησης, επιτυγχανοντας αυξηση της αποδοσης του κινητηρα κατα 4% και βελτιωση της οικονομιας καυσιμου κατα 5%. Επιπλεον, η τεχνολογια μειωνει τις εκπομπες ρυπων κατα 12%.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=5atYksEpAm8&w=320&h=266]


Ο… συνηθης υποπτος, ο ανθρωπος που κρυβεται πισω απο τα τεχνολογικα αλματα της Hyundai, ο Albert Biermann, President και Head of Research και Development Division της Hyundai Motor Group (τον οποιο η κορεατικη μαρκα \”αρπαξε\” απο το M Division της BMW), εξηγει οτι \”η αναπτυξη της τεχνολογιας CVVD ειναι ενα καλο παραδειγμα του τροπου με τον οποιο η Hyundai Motor Group ενισχυει την τεχνολογια του κινητηρα\” και υποσχεται οτι \”θα συνεχισουμε τις προσπαθειες καινοτομιας για να ενταξουμε τις αλλαγες και να διασφαλισουμε τη βιωσιμοτητα του επιχειρηματικου μας μοντελου\”.

Αλλα ας δουμε πως λειτουργει η Συνεχως Μεταβαλλομενη Διαρκεια βυθισης Βαλβιδων: 

Μεχρι στιγμης, η αποδοση και η αποτελεσματικοτητα του κινητηρα εσωτερικης καυσης διεπονται απο την τεχνολογια μεταβαλλομενης ρυθμισης βαλβιδων που ρυθμιζει τη χρονικη διαρκεια ανοιγματος και κλεισιματος της βαλβιδας καθως και τη βυθιση της βαλβιδας, με την ισχυ του κινητηρα που παραγεται μεσω του κυκλου καυσιμου εισαγωγη, συμπιεση, καυση/εκτονωση-εξαγωγη.

Οι τυπικες τεχνολογιες μεταβαλλομενου χρονισμου βαλβιδων ρυθμιζουν τη χρονικη διαρκεια ανοιγματος και κλεισιματος της βαλβιδας (οπως στη Continuously Variable Valve Timing -CVVT) η ελεγχουν τον ογκο αερα που εισαγεται προσαρμοζοντας το βαθος ανοιγματος (Continuously Variable Valve Lift – CVVL). Οι προηγουμενες τεχνολογιες ελεγχου μεταβαλλομενου χρονισμου βαλβιδων δεν μπορουσαν να ρυθμισουν τη διαρκεια βυθισης της βαλβιδας, καθως ο χρονισμος κλεισιματος των βαλβιδων εξαρτιονταν απο τον χρονισμο ανοιγματος και δεν μπορουσαν να ανταποκριθουν σε διαφορετικες οδηγικες συνθηκες. Η CVVD φερνει την τεχνολογια σε μια νεα κατευθυνση ρυθμιζοντας ποσο χρονο μια βαλβιδα παραμενει ανοιχτη.

Οταν το οχημα διατηρει σταθερη ταχυτητα και ο κινητηρας λειτουργει σε χαμηλες στροφες, η τεχνολογια CVVD ρυθμιζει τις βαλβιδες εισαγωγης να παραμενουν ανοικτες μεχρι τη μεση του χρονου συμπιεσης και απο αυτο το σημειο τις κραταει κλειστες εως σχεδον το τελος του χρονου συμπιεσης βελτιωνοντας την οικονομια καυσιμου καθως μειωνει τις αντιστασεις που προκαλουνται κατα τη διαρκεια της συμπιεσης. 

Απο την αλλη πλευρα, οταν ο κινητηρας λειτουργει σε υψηλες στροφες, δηλαδη το οχημα κινειται με μεγαλη ταχυτητα η επιταχυνει γρηγορα, οι βαλβιδες εισαγωγης κλεινουν στην αρχη του χρονου συμπιεσης για να μεγιστοποιηθει ο ογκος αερα που χρησιμοποιειται κατα τη διαδικασια της καυσης βελτιωνοντας τη ροπη και την επιταχυνση.

Smartstream G1.6 T-GDi Engine

Μαζι με τη νεα τεχνολογια CVVD παρουσιαστηκε και ο νεος κινητηρας Smartstream G1.6 T-GDi, ενας turbo βενζινοκινητηρας I4 με ισχυ 180 ιππων και ροπη 265Nm. Ο νεος κινητηρας ειναι ο πρωτος που χρησιμοποιει τη νεα τεχνολογια CVVD της Hyundai και διαθετει το συστημα “Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation” (LP EGR) για περαιτερω βελτιστοποιηση της οικονομιας καυσιμου. Επιπλεον διαθετει ενσωματωμενο συστημα θερμικης διαχειρισης (Thermal Management System) που θερμαινει η ψυχει ταχυτερα τον κινητηρα βελτιωνοντας τη θερμοκρασια καθως και ενα ισχυρο συστημα αμεσου ψεκασμου που επιτυγχανει πιεσεις 350bar ξεπερνωντας τα 250bar του προηγουμενου T-GDi κινητηρα μειωνοντας την τριβη του κινητηρα κατα 34%.

Ο νεος κινητηρας Smartstream G1.6 T-GDi θα εξοπλιζει το Hyundai Sonata Turbo, του οποιου η διαθεση θα ξεκινησει το δευτερο εξαμηνο του 2019. Αυτη η πρεμιερα θα ειναι η πρωτη απο μια γκαμα νεων οχηματων Hyundai που θα διαθετουν τον νεο κινητηρα.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!