Και το όνομα αυτού, Mazda RX-9!

Alea jacta est. Ο κυβος ερριφθη. Η Mazda, μετα απο την παρουσιαση του RX Vision Concept, που επιβεβαιωσε τα γραφομενα του TopSpeed.gr και το πατενταρισμα του νεου ροτορα (που επισης μας επιβεβαιωσε- να τα λεμε κι αυτα) κατεληξε στο ονομα του μοντελου με το οποιο θα επανελθει στη sport κατηγορια.

Η κατοχυρωση των ονοματων RX-7 και RX-9 απο την ιαπωνικη αυτοκινητοβιομηχανια, ειχε «θολωσει τα νερα» ως προς το τι ετοιμαζε. Με δεδομενο οτι ολες οι πληροφοριες ελεγαν πως ο υπο εξελιξη ροτορας που θα ονομαζεται SkyActive-R θα ειναι turbo, πολλοι πιστεψαν οτι η εταιρεια θα επαναφερει το RX-7. Σε αυτο, συνηγορουσαν και πολλες σχεδιαστικες λεπτομερειες του RX Vision Concept (δες εδω το σχετικο ρεπορταζ μας), οι οποιες παρεπεμπαν σε εναν απο τους μεγαλυτερους θρυλους της παγκοσμιας αυτοκινησης, την τελευταια γενια του RX-7.
Στη Χιροσιμα ομως, φαινεται οτι το ξανασκεφτηκαν. Το σχεδιο, που ηθελε μια επετειακη, “limited edition anniversary” επανεκδοση του RX-7 με το λανσαρισμα της νεας γενιας του, με σκοπο να μετρησει το πραγματικο κοινο των αγοραστων (οχι αυτων που λενε «θα το αγοραζα», αλλα αυτων που θα το αγορασουν, εν τελει) και να χρηματοδοτησει την παραγωγη του RX-9 στο μελλον, φαινεται να εγκαταλειπεται.   

Η Mazda, οπως λενε πηγες του TopSpeed.gr στις ΗΠΑ, εχει αποφασισει το επομενο μοντελο με κινητηρα wankel που θα παραγει, να ονομαζεται RX-9. Κι αυτο για να παραπεμπει, με το ονομα του, στο γεγονος οτι η εξελιξη των μοντελων RX πηγε ενα βημα παραπερα, οτι ο SkyActiv-R ειναι κατι εντελως καινουριο σε σχεση με τους ροτορες που ο κοσμος αγαπησε και μισησε, στα προηγουμενα μοντελα.

Οι ιδιες πληροφοριες αναφερουν οτι οι τεχνικοι της Mazda εχουν φτασει στη λυση «κατα 90%» των αδυναμων σημειων του wankel, χρησιμοποιωντας διαφορετικα υλικα, αλλαζοντας τη χωρητικοτητα και μετακομιζοντας καποια απο τα λιγα βασικα του μερη. Διαβασε εδω το σχετικο ρεπορταζ μας, βλεποντας και τα πατενταρισμενα σχεδια της Mazda στο US Patent Office που εξασφαλισαμε. Ετσι, ο SkyActiv-R, διαθετει πλεονασμα ροπης απο τις χαμηλες στροφες, γεγονος που δεν βελτιωνει μονο θεαματικα τον λογο αποδοσης/καταναλωσης, αλλα και μειωνει στην πραξη την καταναλωση καυσιμου, ενω παρουσιαζει μικροτερες φθορες στο χρονο.
Στη Χιροσιμα παντως, ακομα προβληματιζονται ως προς το αν το RX-9 θα επρεπε να ειναι υβριδικο, ωστε να αυξηθει η αποδοση και, κυριως να μειωθει η καταναλωση καυσιμου, μιας και ο φοβος ειναι οτι τωρα, που ο κοσμος (και του αυτοκινητου) αλλαζει, το RX-9 θα δυσκολευτει να βρει τη θεση του σε αυτον, καθως πολλοι αγοραστες θα επιλεξουν ενα ομοια ισχυρο, αλλα λιγοτερο ενεργοβορο μοντελο των ανταγωνιστων της. Εδω, ετεθη βετο, παντως, απο τον Design Chief της Mazda, Ikuo Maeda, ο οποιος δηλωσε οτι αν δημιουργηθει τετοιο μοντελο, δεν θα πρεπει να φερει το ονομα RX. Απο την αλλη, η (δεδομενη) \”διψα\” του Wankel ειναι ισως ο κυριοτερος λογος που καθυστερει η επισημη ανακοινωση. O Maeda, ελεγε οτι θελει να αναβιωσει η σειρα RX της Mazda, τονιζοντας οτι οποιοδηποτε αναγεννημενο sports car δεν θα μπορουσε να ονομαζεται RX, χωρις να φοραει ροτορα, αφου το R, ειναι για το Rotor. Ο ιδιος ελεγε οτι η εταιρεια πρεπει να εστιασει στα οχηματα SkyActiv με αποδοτικους, οικονομικους κινητηρες και ελαφρα αμαξωματα.
Οι Ιαπωνες αρεσκονται να κρατουν τα χαρτια τους κλειστα σε ο,τι αφορα το πολυαναμενομενο μοντελο και να μην αποκαλυπτουν ποτε αναμενεται η εναρξη παραγωγης του –αλλωστε, υπαρχει και το αντικειμενικο προβλημα της χρηματοδοτησης της παραγωγης που δεν εχει λυθει- αν και οι Αμερικανοι dealers εχουν αρχισει πια να πιεζουν αφορητα για «κατι σπορ» για να υποστηριξει την εμπορικη πορεια των MX-5, τα οποια διατηρουν αυστηρα την «παραδοσιακη συνταγη», χωρις καποια extreme εκδοση, απεναντι στα Abarth 124 Spider, που αποτελουν μια ισχυροτερη επιλογη. 

Με τις πληροφοριες να διιστανται ως προς το αν θα χρησιμοποιησει την τεχνολογια που ειδαμε στο Mazda 2/Demio EV Concept ωστε να το κανει plug-in hybrid, (σχεδον) βεβαιο θεωρειται οτι ο ροτορας θα χρησιμοποιει την τεχνολογια του turbo δυο σταδιων. Προκειται για το λεγομενο e-turbo, το οποιο ενεργοποιει το ηλεκτρικο turbo στις χαμηλες rpm ωστε να \”γεμισει\” ροπη τον ροτορα που πασχει σε αυτο το σημειο, ενω στις υψηλες θα αναλαμβανει ενα συμβατικο turbo (με ανακυκλωση των καυσαεριων).

Οι ιδιες πηγες αναφερουν οτι το e-turbo θα \”κινειται\” απο εναν εναλλακτη, ενω δεν αποκλειεται να χρησιμοποιησει και το homogeneous charge compression ignition (HCCI) που \”βασιλευει\” στη δευτερη γενια των SKYACTIV κινητηρων. Εδω, το HCCI διατηρει την αναφλεξη με σπινθηρα στις χαμηλες στροφες, αλλα χρησιμοποιει τη συμπιεση για να καψει το μιγμα καυσιμου / αερα σε υψηλοτερες στροφες, αυξανοντας την αποδοση της καυσης και πετυχαινοντας χαμηλοτερα επιπεδα εκπομπων NOX.


Ετσι, η Mazda, το 2018, η το 2020 (αναλογως της πορειας των οικονομικων της εταιρειας), θα  παρουσιασει την επομενη γενια τους, το πανισχυρο RX-9. Αλλωστε, οι επικεφαλης της ειδαν, στην παρουσιαση του RX Vision Concept, οτι οι αληθινοι petrolheads δεν θα σταματησουν ποτε να ποθουν ενα RX και η υπολοιπη ανθρωποτητα θα τα θαυμαζει, η θα τα φθονει, παντα…  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!