Οδηγούμε τη BMW X120d

Αυτη την εβδομαδα, εχω στα χερια μου τη BMW X120d. Το διλιτρο βαυαρικο SUV, δεν ειναι ουτε πολυ μεγαλο, ουτε πολυ μικρο. Δεν ειναι \”της σειρας\”, αλλα ουτε και κραυγαλεα πολυτελες. Και, ειναι και πετρελαιο.


Εξωτερικα, ακολουθει την πεπατημενη των σχεδιαστικων γραμμων που ακολουθει η BMW στα SUV της, με μυωδεις επιφανειες οι οποιες αγκαλιαζουν τη χαρακτηριστικη της μασκα και τα χαρακτηριστικα φωτιστικα της σωματα.


Στο εσωτερικο, υπαρχουν απλετοι χωροι για τους επιβατες και για τα μικροαντικειμενα τους, ενω ο οδηγος εχει στη διαθεση του ευκολα ο,τι χρειαστει. Αλλα αυτο, ηταν η εισαγωγη. Ας παμε να δουμε…
 

Πως παει

Η BMW περηφανευεται πως το Xdrive, το συστημα τετρακινησης που εχει εξελιξει για τα SUV της, ειναι ανωτερο απο αυτα των ανταγωνιστων της. Βεβαια, ενα συγχρονο SUV δεν πρεπει μονο να ειναι ικανο να σε ξελασπωσει σε μια εξορμηση στην εξοχη, αλλα να σε μετακινει, σβελτα, οικονομικα και με ασφαλεια στους καθημερινους προορισμους σου. Ε, αυτο, η Χ1 που παραχωρησε η BMW στο TopSpeed.gr για δοκιμη, το καταφερνει αριστα.


Η πρωτη μου επαφη με την X120d, ηταν στην εθνικη οδο, σε μια μεικτη διαδρομη, η οποια κατεληγε στο κεντρο της Αθηνας, μια μερα απεργιων, με κολασμενη κινηση. Στο ανοιχτο κομματι της εθνικης, η Χ1 ταξιδευε ανετα, χωρις φαινομενα κυματισμου , με την απολυτη ησυχια στην καμπινα, χωρις να μεταφερει κραδασμους στην καμπινα, με μια αισθηση στιβαροτητας, σιγουριας και ασφαλειας. Και, κυριως, ξεκουραστα, αφου δεν χρειαζοταν να κανω τιποτε αλλο, απο το να κουναω το δεξι μου ποδι και να κατευθυνω με το τιμονι το αυτοκινητο εκει που ηθελα. Και φυσικα, δεν χρειαζοταν καν να παρω τα ματια μου απο τον δρομο, αφου το ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ Heads Up Display προβαλλε ολες τις πληροφοριες που χρειαζομουν, ακομα και την προειδοποιηση συγκρουσης επανω στο παρμπριζ.


Ιδιο σκηνικο και οταν εφτασα στην Αθηνα. Μεσα στην κινηση, με τους αγχωμενους και εκνευρισμενους, με τα κορναρισματα, τις φωνες και τις καθυστερησεις, η X1 χαριζει αυτη την ανεση, την ηρεμια, την απομονωση απο την τρελα.


Τωρα, στον ανοιχτο δρομο και στις καμπες, η Χ1 τα καταφερνει το ιδιο περιφημα. Το μοτερ των 190 ιππων, συνδυαζεται αριστα με το κορυφαιο αυτοματο κιβωτιο της BMW, ειτε αυτο ειναι στη σειριακη λειτουργια, ειτε στην αυτοματη. Με τα paddles στο τιμονι ανεβοκατεβαζεις ταχυτητες οποτε θες, εν  το καλο του κιβωτιου ειναι πως δεν ειναι \”δυναστικο\” και σου επιτρεπει να επιλεξεις τη σχεση με την οποια θα κινηθεις, no matter what.Η Χ1 με τον διλιτρο diesel, φτανει τα 100 km/h απο σταση σε 7,7”, ενω κανει το 400αρι σε 15,7” και καλυπτει το χιλιομετρο απο σταση σε 28,9”.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=_CZUeUd8nUM&w=320&h=266]

 Το τιμονι της Χ1, ειναι τοσο καλο οσο θα περιμενες απο μια BMW και οσο γρηγορο θα ηθελες, παρεχοντας επαρκη πληροφορηση για το οδοστρωμα και τη θεση των ελαστικων επανω σε αυτο..

Οταν πιεστει, η Χ1 παιρνει σχεδον ανεπαισθητες κλισεις και εμφανιζει ουδετερη συμπεριφορα. Ακομα και στα σφιχτα κομματια, η BMW διορθωνει τα οποια λαθη θα μπορουσαν να οδηγησουν σε υποστροφη, η ξεκολλημα της ουρας και, με οπλο την τετρακινηση, το πολυ καλο στησιμο και το περρισευμα ροπης με την καλη κλιμακωση του κιβωτιου, μπορει να κινηθει θεαματικα γρηγορα οταν της ζητηθει. Στην ασφαλτο, οταν πιεστει πολυ μπορει να εμφανισει ελαφρες και ελεγξιμες υποστροφικες τασεις, ομως σε γενικες γραμμες ακολουθει μια ουδετερη τροχια οταν πλησιαζει στο οριο της. Στο χωμα, αντιθετα, το setup των αναρτησεων δινει την ευκαιρια στον οδηγο να \”παιξει\” με την ουρα, αν θελησει.


Εκτος δρομου, τα καταφερνει ομοιως καλα. Παροτι δεν υποβληθηκε σε… εξαντλητικες δοκιμασιες, με μια βολτα στο λασπωμενο δασος (γιατι, οταν θα παρω αυτοκινητο για φωτογραφιση, θα ριξει λασποβροχη) απεδειξε οτι δεν θα προδωσει οποιον θελησει να διασκεδασει εκτος των οριων της πολης. Εντυπωση μου εκανε, οταν την ανεβασα σε λασπωμενη ανηφορα με μεγαλη κλιση, η ευκολια με την οποια την ανεβηκε. Ακομα και οταν σταματησα λιγο πριν την κορυφη της, οταν ξεκινησα, με ενα ελαχιστο \”χαζοσπιναρισμα\” απο τους εμπρος τροχους την ανεβηκε αδιαμαρτυρητα, χωρις κανενα αγχος, εκει οπου περιμενα πως θα κολλησει.


Η Χ120d λοιπον, κινειται ευκολα, ανετα, γρηγορα, με ασφαλεια, σε ολα τα ειδη οδοστρωματος. Και οικονομικα! Η μεση καταναλωση της κυμαινεται κοντα στο 7αρι.


Ιδανικες ειναι και οι διαστασεις της, ( 4.439 x 1.821 x 1.598 mm) οι οποιες τη διευκολυνουν να κινειται ευελικτα στην πολη και να μην κανει το ψαξιμο θεσης σταθμευσης… μαρτυριο, απο τη μια και να διαθετει τους χωρους για να ταξιδεψει ανετα μια οικογενεια, απο την αλλη.
 

Εν τελει


Απο την Χ1 δεν λειπει τιποτα. Ο εξοπλισμος της ειναι πληρης. Τα καθισματα της, ειναι ανετα. Οι χωροι της, ειναι επαρκεστατοι για τρια ατομα πισω, ενω ο χωρος αποσκευων ευκολα θα βολεψει μια οικογενεια. Στα συν, οτι για να κλεισεις το πορτ μπαγκαζ, δεν χρειαζεται να κανεις τιποτε αλλο απο το να πατησεις το κουμπι που ειναι τοποθετημενο στο καταλληλο, ευκολα προσβασιμο ακομα και αν εισαι φορτωμενος με τις σακουλες του σουπερ μαρκετ στα χερια.


Εν κατακλειδι, αυτη η BMW, μου αρεσε σε ολα τοσο πολυ, οχι μονο σχεδιαστικα, που θα την επελεγα για το καθημερινο μου αυτοκινητο. Σε ασπρο χρωμα…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!