Οδηγούμε τη BMW X2 sDrive 18i

Ειναι 1975. Η τελευταια BMW 3.0 CSL περνα τη γραμμη παραγωγης. Ενα μεγαλο κεφαλαιο για την ιστορια της βαυαρικης εταιρειας κλεινει. Fast forward στο 2019. Τι σχεση μπορει να εχει ενα SUV, η compact X2, που δοκιμαζουμε 44 χρονια αργοτερα, με τη θρυλικη 3.0 CSL; Καμια; Πλανασαι πλανην οικτρα, αγαπημενε αναγνωστη. 


Η Χ2 ειναι το πρωτο μοντελο, μετα την 3.0 CSL, στο οποιο η BMW τοποθετει το σημα της στην πισω κολωνα. Οχι τυχαια, καθως η Χ2, μπορει να ακολουθει την ταση της εποχης και να ειναι ενα μοντερνο, compact SUV, ομως εχει κατι απο την κληρονομια της βαυαρικης φιρμας. Οπτικα, αλλωστε, αν τη δει κανεις, θα διαπιστωσει οτι δεν ειναι απλα ομορφη, αλλα… κουπεδιζει


Η εκδοση της δοκιμης μας ειναι η X2 sDrive 18i, η (δευτερη πιο) basic. Φοραει τον τρικυλινδρο 1,5 λιτρων, αποδοσης 140 ιππων (υπαρχει και μικροτερη εκδοση με το ιδιο μοτερ και 115 ιππους). Η Χ2 ειναι βασισμενη στην προσθιοκινητη πλατφορμα της BMW, γεγονος που σημαινει οτι ο τρικυλινδρος δεν ειναι \”υποχωρηση\”, αφου σε αυτη μπορουμε να δουμε τοποθετημενο ως τετρακυλινδρο μοτερ. Η εκδοση της δοκιμης μας ειναι προσθιοκινητη, ενω στις εκδοσεις με μεγαλυτερους κινητηρες, διατιθεται και τετρακινητη


Η Χ2 εχει χαρη… μεγαλυτερη απο το ονομα της. Για την ακριβεια… μικροτερη, αφου οι διαστασεις της ειναι μικροτερες απο της \”αδερφης\” της Χ1. Ενω το πλατος και το μεταξονιο (2,67 μετρα) ειναι ιδιο στα δυο μοντελα, η Χ2 ειναι πιο κοντη στα 4.360 χλστ. εναντι 4.439 χλστ. της Χ1 και πιο χαμηλη, στα 1.526 χλστ. εναντι 1.598 χλστ. της Χ1. Δεν ειναι ολα κομπακτ βεβαια στην Χ2. Για παραδειγμα θα εκπλαγεις εαν μαθεις οτι οι αποληξεις της εξατμισης εχουν μεγαλυτερη διαμετρο ακομα και απο αυτες της θηριωδους Χ6Μ


Αρκετα ομως με τα φρου-φρου κι αρωματα. Ας δουμε πως ειναι στο δρομο η Χ2. Ο σχεδιασμος της και η προσπαθεια να δειξει λιγο ως coupe- SUV της χαριζει τον εξαιρετικο αεροδυναμικο συντελεστη του 0,28 (xDrive 20d), γεγονος που σημαινει πολλα στην πραξη: Μικροτερη καταναλωση απο αυτη που θα μπορουσε, η θα επρεπε να εχει, ευκολοτερο ταξιδι και λιγοτεροι, ελαχιστοι ως μηδενικοι αεροδυναμικοι θορυβοι στις μεγαλυτερες ταχυτητες. Αυτο το τελευταιο ειναι και ενα μεγαλο disadvantage των SUVs, το οποιο η Χ2 εξαλειφει, συνδυαζοντας τα καλα αλλων κατηγοριων οχηματων με αυτα των ελευθερου χρονου. 


Φυσικα, για να επιτευχθει αυτο, εχει γινει πολυ καλη δουλεια και στην ηχομονωση της καμπινας, οπως και στην επιλογη των υλικων. Καθε τι διαφορετικο για μια BMW θα ηταν (δυσαρεστη) επληξη, οποτε τα κορυφαιας ποιοτητας υλικα στην καμπινα, ηταν κατι που περιμεναμε: Το καλοσχεδιασμενο ταμπλο με τις αφθονες θηκες στην κεντρικη κολωνα και τις πορτες, με τα αριστα μαλακα πλαστικα, τις λεπτομερειες σε piano black, τον ευαναγνωστο πινακα οργανων με το τριακτινο τιμονι και τα βολικα δερματινα καθισματα με την πολυ καλη πλευρικη στηριξη και τις δεκαδες ρυθμισεις. Ετσι, με το \”καλημερα\”, βρισκεσαι σε μια γνωριμη για BMW θεση οδηγησης, ανετη, βολικη και σπορτιφ. 


Πριν ξεκινησουμε να μιλαμε για τα βασικα, δηλαδη τον κινητηρα, την ποιοτητα κυλισης και την οδικη συμπεριφορα, υπαρχει ενα σημειο στο οποιο θα πρεπει να σταθουμε. Ο λογος για το συστημα infotainment. Η Χ2 διατιθεται με οθονη αφης του συστηματος πολυμεσων, 8,8 ιντσων που δεσποζει στο κεντρο του ταμπλο (στις μικροτερες εκδοσεις ειναι 6,5 ιντσων) που συνδυαζεται με την εκτη πλεον γενια του χειριστηριου iDrive


Και, αν στο παρελθον μπορει να υπηρχαν καποιες ενστασεις για το ποσο ευκολα μπορει κανεις να συνηθισει τον χειρισμο του μενου, στη σημερινη γενια, μπορουμε να πουμε με βεβαιοτητα οτι ο συνδυασμος του πιεζοπεριστροφικου διακοπτη με την οθονη αφης, ο διαχωρισμος του μενου, η τοποθετηση τους και η λειτουργια τους δεν ειναι απλα πληρη και αριστα: Ειναι σημερα το καλυτερο συστημα πολυμεσων που υπαρχει γενικοτερα στην αγορα πολυμεσων, καθως μπορεις να κανεις ο,τι σκεφτεις, χωρις να αποσπαστεις απο την εργασια σου, η οποια ειναι μια και μονο. Ο δρομος.


Ολα αυτα φτιαχνουν ενα περιβαλλον ασφαλειας και ανεσης για οδηγο και επιβατες που δεν θα βρουν προβλημα να βολευτουν, αφου τοσο εμπρος, οσο και πισω υπαρχει ικανοποιητικοτατος χωρος για το κεφαλι και τα ποδια, καθως και για τις αποσκευες με τα 470 λιτρα του χωρου αποσκευων. Ο \”κρυφος\” χωρος κατω απο το καλυμμα του δαπεδου του πορτ μπαγκαζ, οπου απουσιαζει η ρεζερβα ειναι επισης βολικος, ενω αξιζει να σημειωθει οτι ο χωρος αποσκευων φτανει τα 1.355 λιτρα με την αναδιπλωση των τριων τμηματων της πλατης των καθισματων.


Στο δρομο τωρα, η Χ2 ειναι πραγματικη αποκαλυψη. Ο τρικυλινδρος turbo των 1,5 λιτρων και των 140 ιππων ειναι προθυμος να κινησει το βαρυ αμαξωμα (περιπου 1.600 κιλα) σε καθε περιπτωση, συνεργαζομενος με το εκπληκτικο επτα σχεσεων σειριακο διπλου συμπλεκτη κιβωτιο Steptronic. Σε καθε περισταση, το κιβωτιο ειναι εκει για να επιλεξει την πιο σωστη σχεση ωστε να μεινεις \”μεσα στη ροπη\” και δεν σε \”κρεμαει\” ποτε, ενω οι αλλαγες γινονται τοσο ομαλα που οι επιβατες δεν το καταλαβαινουν. Και στη χειροκινητη λειτουργια (υπαρχουν και paddles πισω απο το τιμονι) οι αλλαγες γινονται πολυ γρηγορα και χωρις \”κλωτσηματα\”, ενω το κιβωτιο σου επιτρεπει να ανεβασεις, η κατεβασεις σχεσεις σε ολο το φασμα των στροφων, επεμβαινοντας μονο εκει που αν σε αφησει θα… κλαις. 


Με τη βοηθεια του κιβωτιου αξιοποιουνται οι 140 ιπποι και τα 220 Nm ροπης του κινητηρα και επιτυγχανονται αξιοπρεπεστατες επιδοσεις (0-100 χ.α.ω. σε 9,6 δευτερολεπτα και τελικη 205 χ.α.ω.) οι οποιες ειναι ιδιες με της χειροκινητης εκδοσης, γεγονος που σε κανει να αναρωτιεσαι τον λογο που θα επιλεξεις το χειροκινητο κιβωτιο. Ο κινητηρας, παροτι τρικυλινδρος, δεν περναει κραδασμους και θορυβους στο εσωτερικο, μη διαταρασσοντας το premium σκηνικο που επικρατει. Μονο στις υψηλες στροφες και τις εντονες επιταχυνσεις ακουγεται ενα κροταλισμα, το οποιο ικανοποιει οποιους εχουν σπορ… ακουστικες ανησυχιες


Η Χ2 εχει τρια προγραμματα οδηγησης (Sport, Comfort, Eco) στα οποια αλλαζει το setup και η αποκριση του κινητηρα. Σε καθε περιπτωση, η ποιοτητα κυλισης ειναι αριστη, οπως θα περιμενε κανεις απο μια BMW, ειτε κινεισαι στον αυτοκινητοδρομο, ειτε στην πολη, ειτε σε καποια σφιχτη ορεινη διαδρομη -στην οποια, σημειωτεον, δεν θα ξεμεινεις ποτε απο ροπη, η δυναμη. Για χαρη της εμφανισης, η Χ2 της δοκιμης μας φοραει πανεμορφες 18αρες με ελαστικα 225/50 που οπως ειναι λογικο, σημαινουν, μια μικρη υποχωρηση στην ανεση και στην καταναλωση, που, στη δοκιμη μας, κινηθηκε (σε μεικτες διαδρομες) περιπου στα 9,5 lt/100 km. 


Η αναρτηση, ωστοσο, ισορροπει ιδανικα αναμεσα στην ανεση και τη σπορ συμπεριφορα που θελεις απο μια BMW, ταξιδευοντας ανετα και ησυχα, στριβοντας με αυτοπεποιθηση (οταν την πιεσεις υπερβολικα θα δειξει μια ταση να ελαφρυνει την ουρα της που μαζευεται πριν το… καταλαβεις απο τα ηλεκτρονικα βοηθηματα που επεμβαινουν) και χωρις κλισεις και ουσα οσο ανετη χρειαζεται στην πολη. Μοναδικο \”παραπονο\” ειναι η σχετικα περιορισμενη ορατοτητα πισω, λογω των στενων παραθυρων και της παχιας πισω κολωνας, που \”σωθηκε\” απο τη χρηση του ρανταρ στο παρκαρισμα, αν και σε καθε περιπτωση θα προτιμουσα μια καμερα.  

Εν κατακλειδι, η Χ2 εχει ολα οσα χρειαζεσαι για premium καθημερινες μετακινησεις σε λογικη τιμη (απο 33.730 ευρω–  μπορει να αποκτηθει με το χρηματοδοτικο προγραμμα BMW ALLINCLUSIVE της BMW Financial Services που παρεχει 5 χρονια δωρεαν service και ασφαλιση οχηματος με εγγυηση αξιας για ολη τη διαρκεια του προγραμματος), με φινετσα, ανεση και διαφορετικοτητα. Τι αλλο να ζητησει κανεις απο ενα αυτοκινητο- συντροφο ζωης;

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!