Οδηγούμε το νέο Ford Kuga 1,5 Ecoboost

Ξεχνα τους «αρχοντες». Ηρθε ο… αρχοντας. Οι ανθρωποι της μαρκας το ελεγαν, ομως πρεπει να το οδηγησεις, να το ζησεις για να καταλαβεις οτι η Ford πλεον εχει την πιο ισορροπημενη, ισως, προταση της αγορας. Kαι, σιγουρα, την μακραν πιο ευρυχωρη, με χωρους ανω του 1 μετρου (!) για τα ποδια των πισω επιβατων και 645 λιτρα πορτ μπαγκαζ, οπου δεν υπαρχει ανταγωνιστης. 

 

Ο λογος για το νεο Ford Kuga, το οποιο, στην εκδοση Titanium με τον 1,5 EcoBoost των 150 ιππων που οδηγησαμε, με 27.917 ευρω παιρνεις τα… παντα (βασικη εκδοση ειναι η Trend με €26.272).

 

Το νεο Kuga βασιζεται στο πατωμα του Focus, αν και λιγα πραγματα προδιδουν τη συγγενεια. Ως SUV, το Kuga ειναι ψηλο, φαρδυ και με μακρυτερο καπω, δειχνοντας πολυ πιο ογκωδες και \”φουσκωμενο\” απο τον προκατοχο του. Και, επειδη το καλο πρεπει να λεγεται, ειναι μια απο τις σπανιες περιπτωσεις που το καινουριο μοντελο ειναι πιο ελαφρυ απο το απερχομενο και μαλιστα κατα 80 κιλα (1.564 κιλα η εκδοση με τον 1,5 Ecoboost)! 

 

Το νεο Kuga ειναι μεγαλο και… φαινεται, αφου το μηκος του ξεπερνα τα 4,61 m, οντας 9 ποντους μακρυτερο και 4+ φαρδυτερο απο το απερχομενο Kuga, αλλα και ενα απο τα πιο ογκωδη της κατηγοριας του (ενδεικτικα το VW Tiguan εχει μηκος 4,49 m). 

 

Το μοντελο εχει μεταξονιο 2,71 m, βελτιωμενη κατα 10% ακαμψια του αμαξωματος, ενω η εμπρος του αναρτηση ειναι γονατα MacPherson και πισω αποτελειται απο πολλαπλους συνδεσμους, με την αποσταση απο τα εδαφος να ειναι στους 19 ποντους (17,8 ποντους για το ST-Line). Αυτα ομως, πως \”μεταφραζονται\” στο δρομο;  

 

Eκει, γρηγορα καταλαβαινεις πως, εκτος του πληρους εξοπλισμου, την κορυφαια ανεση και ποιοτητα κυλισης, παιρνεις σε… discount ατελειωτη οδηγικη ευχαριστηση. Tο «αρχοντικο» Kuga ειναι απλα εκπληκτικο στο πατημα του, ουδετερο, πληροφοριακο και ασφαλες τιμωντας με τον καλυτερο τροπο το μπλε οβαλ. Aκομα εκπληκτικοτερη η καταναλωση του EcoBoost που, με το ποδι στο πατωμα, (οταν δεν απολαμβανεις τους χωρους, την αρχοντικη κυλιση και το φοβερο SYNC3) κινειται λιγο πανω απο τα 7,5lt/100km. Ας τα δουμε ομως με λεπτομερεια.

 

Μπαινοντας στο εσωτερικο, ο οδηγος βρισκεται σε ενα μαλλον γνωριμο περιβαλλον, αν… ξερει απο Focus, αλλα η θεση οδηγησης εδω ειναι αρκετα πιο ψηλη. SUV γαρ. Τα υλικα ειναι πολυ καλα σε ολα τα επιπεδα, η συναρμογη το ιδιο και οι χωροι πολυ παραπανω απο επαρκεις, τοσο για τους εμπρος οσο και για τους πισω, που δεν θα χρειαστει να μετακινησουν τα συρομενα κατα 15 ποντους καθισματα, μιας και ο διαθεσιμος χωρος για τα ποδια τους φτανει ως και το 1 μετρο. 

 

Οποτε, με αυτο το μοντελο, μετακινουνται ανετα και οι αδελφοι Αντετοκουνμπο. Το παραδειγμα δεν ειναι τυχαιο, καθως ειναι ενα απο τα ελαχιστα αυτοκινητα που αισθανεσαι (και εχεις) τοσο χωρο πανω απο το κεφαλι σου. Η ορατοτητα ειναι πολυ καλη γυρω- γυρω, αν και θα προτιμουσα οι εμπρος κολωνες να ειναι λιγο λεπτοτερες. 

 

Τα μικροπραγματα βολευονται ευκολα και γρηγορα, στη θηκη για το κινητο εμπρος απο το λεβιε, τις ποτηροθηκες πισω του και τις \”τσεπες\” στις πορτες. 

 

Με το που κλεινουν οι πορτες και κανεις τα πρωτα μετρα ωστοσο, ερχεται η αποκαλυψη. Η ηχομονωση και η ποιοτητα κυλισης, δεν ειναι μονο εντυπωσιακες, αλλα απλα οι κορυφαιες της κατηγοριας, αφηνοντας εκτος τους ηχους και τους κραδασμους του 3κυλινδρου, η τους πολλους κραδασμους της ελληνικης ασφαλτου. 

 

\”Αριστα\”, παιρνουν και οι αναρτησεις, οι οποιες φιλτραρουν καθε ανωμαλια του δρομου, βοηθουμενες σε εντυπωσιακο βαθμο απο τα ψηλοπροφιλα ελαστικα. 

 

Το μοντελο της δοκιμης μας φοραει τον αλουμινενιο υπερτροφοδοτουμενο 3κυλινδρο 1,5 EcoBoost. Το μοτερ αυτο, ενσωματωνει διπλο συστημα ψεκασμου, δηλαδη εμμεσο και αμεσο (γεγονος που διατηρει καθαρες απο επικαθισεις ανθρακα τις βαλβιδες αλλα και τους αυλους εισαγωγης, αρα εχεις μεγαλυτερη αξιοπιστια μαζι με την 8ετη εγγυηση μηχανικων μερων που εχει το Kuga), μεταβλητο χρονισμο, GPF και απενεργοποιηση κυλινδρου.

 

Διαθετει ενα πληθος απο συγχρονες τεχνολογιες οπως ο συνδυασμος αμεσου και εμμεσου ψεκασμου καυσιμου, ο ανεξαρτητος (διπλος) χρονισμος βαλβιδων και η τεχνολογια απενεργοποιησης κυλινδρου της Ford -πρωτια για την αυτοκινητοβιομηχανια – που μπορει αυτοματα να απενεργοποιησει εναν απο τους κυλινδρους οταν δεν ειναι απαραιτητη ολη η ισχυς. 

 

Ο δε υπερσυμπιεστης χαμηλης αδρανειας που ειναι κατασκευασμενος απο υλικα αεροδιαστημικης τεχνολογιας προσφερει ταχυτερη, καλυτερα ελεγχομενη αποκριση του turbo και ισχυρο τραβηγμα απο τις χαμηλες στροφες. Ο κινητηρας αποδιδει 150 PS στις 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm απο τις 1.600 ως 4.000 σ.α.λ, ενω συνδυαζεται αποκλειστικα με χειροκινητο 6αρι κιβωτιο και μεταδοση της κινησης στους εμπρος τροχους. 

 

Στην πραξη, ο κινητηρας αυτος ειναι ενα διαμαντι και με κανει να θελω να φωναξω \”I need you in my life\”. Απο πολυ χαμηλα, λιγο μετα τις 1.500 σ.α.λ, το μοτερ ειναι πολυ ζωντανο και σε χορταινει σταθερα σε ολο το φασμα των στροφων, ουσιαστικα προκαλωντας σε να πατησεις κι αλλο. Το αμαξωμα του περιπου 1,5 τονου το κινει με χαρακτηριστικη ευκολια. Ισως μεγαλυτερη απ\’ ο,τι μας λεει η Ford, μιας και οι δικες μας μετρησεις εδειξαν το σπριντ απο σταση στα 100 χ.α.ω. να γινονται σε 9,4 δευτερολεπτα, αντι των 9,7 που ανακοινωνει η εταιρεια με το μπλε οβαλ.

 

Με τις αναρτησεις να βρισκονται στο ιδανικο σημειο μεταξυ ανεσης και σταθεροτητας, το τιμονι να ειναι οσο αμεσο και βαρυ χρειαζεται στο προγραμμα Sport (οπου αλλαζει και η αποκριση του γκαζιου), το Kuga τα καταφερνει περιφημα ακομα και οταν το πιεσεις παραπανω απ\’ το σημειο για το οποιο προοριζεται ενα οικογενειακο SUV. Με συμμαχο το καταπληκτικο μοτερ, βουταει στη στροφη -ακομα και στα πιο σφιχτα κομματια- με αυτοπεποιθηση και ψυχραιμια, χωρις να μετατοπιζει εντονα το πισω μερος και χωρις να… ταξιδευει το εμπρος. Το -αθορυβο κατα τα αλλα- μοτερ δειχνει προθυμο, ζωντανο και ορεξατο μεχρι τις 4.500-5.000 σ.α.λ. (μετα απο εκει δειχνει λιγο πιο ραθυμο), ενω η κλιμακωση του 6αριου κιβωτιου ειναι σωστη και σαφης. 

 

Οσο περισσοτερο πιεζεις, τοσο μεγαλωνουν οι κλισεις του αμαξωματος, χωρις ωστοσο να φτανουν σε σημειο που θα τρομαξουν, ενω οταν ξεφυγεις απο το οριο, αν συνεχιζεις να πιεσεις, το ESP θα επεμβει ισως αποτομα για να γλιτωσει τα χειροτερα. Και ενω επεμβαινει εκει που νιωθεις οτι αποφορτιζεται ο εμπρος εσωτερικος τροχος (ισως να σπιναρει κιολας και να αισθανθεις να ελαφραινει το τιμονι εκει), θα προτιμουσα το ESP να παρενεβαινε λιγοτερο για να με αφησει να… κανιβαλισω λιγο περισσοτερο, μιας και στα πολυ σφιχτα κομματια μου… εκοβε τη χαρα. Παντως, οφειλω να ομολογησω οτι με συμμαχο τα πολυ δυνατα του φρενα (39,4 m για την ακινητοποιηση απο τα 100 χ.α.ω.) και το αριστο στησιμο, το Kuga ειναι ασφαλεστατο, αλλα μπορει να γινει και διασκεδαστικο στα χερια του εμπειρου, παροτι ο ογκος και η σχεδιαση του δεν προαναγγελλουν… συγκινησεις και, σιγουρα, εχει την πιο διασκεδαστικη οδικη συμπεριφορα της κατηγοριας. 

 

Ομοιως ευχαριστο ειναι το Kuga και στο ταξιδι, αφου οι θορυβοι (να ναι καλα το συστημα Active Noise Control) και οι αναταραξεις ειναι… αγνωστο πραγμα, με την ποιοτητα κυλισης να ειναι αριστη και να μην εμφανιζονται τασεις πλευσης η… τρομακτικα φαινομενα, ακομα και στην κινηση με πολυ υψηλες ταχυτητες (η τελικη του περιοριριζεται λιγο μετα τα 190 χ.α.ω.), τις οποιες, ουτως η αλλως, δεν θα δεις. Με την οθονη και ολα τα απαραιτητα οργανα- θηκες να ειναι εργονομικα τοποθετημενα, ο οδηγος και οι επιβατες δεν θα κουραστουν στο ταξιδι. Στην πολη, ειναι ευκολοδηγητο σαν… Focus, αν και θα προτιμουσα το τιμονι να κοβει περισσοτερο (κυκλος στροφης 11,4 μετρα), ενω τα συστηματα προειδοποιησης για συγκρουση και αυτοματου φρεναρισματος λειτουργουν αποτελεσματικα.

 

Η καταναλωση του ειναι αριστη, κινουμενη μεταξυ 8-8,5 lt/100 km σε ολα τα προγραμματα, ενω αν ο στοχος ειναι η οικονομια, μπορεις ανετα να κινηθεις στο πεδιο των 7-7,5 lt/100 km με τη χρηση του προγραμματος Eco. Παρεμπιπτοντως, το Kuga, εκτος των Eco και Sport, διαθετει επιλογη προγραμματων που επιπλεον εχει και Slippery και Snow/Sand, με τον ψηφιακο πινακα οργανων (οπου αυτος ειναι διαθεσιμος) να εχει διαφορετικο χρωμα και theme, αναλογα με την επιλογη. 
 
Εν κατακλειδι, η Ford τα καταφερε, φτιαχνοντας ενα πολυ καλο συνολο all around, σε σωστη τιμολογηση, με τα σωστα μοτερ. Με αυτο τον τροπο, ακομα και για εμενα, το γεγονος οτι δεν μου αρεσει η εξωτερικη του σχεδιαση, με κανει να αδιαφορω και να το τοποθετω στην κορυφαια, ισως, θεση των επιλογων στην κατηγορια του και στην πρωτη μου επιλογη εαν εψαχνα ευρυχωρο SUV, μιας και ειναι ο ορισμος του Vfm.

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=tdMW6373GlU]

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!