Πού ξεχωρίζει και πού όχι η Ferrari F8 Tributo

Η Ferrari μολις παρουσιασε τη αντικαταστατρια της 488 GTB, την F8 Tributo. Η F8 Tributo, θα ειναι το νεο entry level μοντελο της εταιρειας, στη κατηγορια των κεντρομηχανων διθεσιων μοντελων της. Φαινεται σε πρωτη οψη αρκετα ομοια με την 488 και τη 458, ωστοσο η Ferrari ισχυριζεται πως οι αλλαγες που δεν φαινονται ειναι αυτες που κυριως κανουν το αυτοκινητο να ξεχωριζει. Ας δουμε λοιπον τι ακριβως εχει διαφοροποιηθει σε σχεση με τη 488.


Γραφει ο Αλεξανδρος Φερτακης

Η F8 Tributo αποτελει homage στα πιο επιτυχημενα μοντελα της σειρας V8 της εταιρειας, με κυριοτερο απο ολα, τα σημαντικοτερο ολων των V8, την F40. Στοχος της εταιρειας, ηταν να δημιουργησει ενα αυτοκινητο το οποιο θα εχει ακομα καλυτερες επιδοσεις απο τη 488 που αντικαθιστα, θα ειναι ακομη πιο ακριβες στο χειρισμο και τη πληροφορηση που δινει στον οδηγο, θα ειναι πιο «φιλικο» προς περισσοτερους οδηγους, ενω ταυτοχρονα θα παρεχει περισσοτερες ανεσεις και τεχνολογιες που βελτιωνουν το GT χαρακτηρα της.


Στο σχεδιαστικο κομματι, η F8 εχει νεα φωτιστικα σωματα εμπρος και πισω, φερει το S-Duct στο εμπρος καπο (σχεδιαστικο στοιχειο που πρωτη φορα υπηρξε στη 488 Pista) που βελτιωνει το downforce κατα 15% σε σχεση με την 488, καθως και μια πληθωρα αλλων αεροδυναμικων στοιχειων απο τη Pista, οπως το υπο γωνια τοποθετημενα εμπρος ψυγεια, οι ενεργες πλαϊνες εισαγωγες αερα για τα intercooler, η πισω αεροτομη και οι εισαγωγες αερα στις δυο πλευρες εμπρος της αεροτομης, αεροδυναμικα στοιχεια τα οποια βοηθουν οχι μονο στη καλυτερη αεροδυναμικη του αυτοκινητου, αλλα και στη ψυξη των μηχανικων μερων του. Τα νεα φωτιστικα σωματα, φερουν στοιχεια που εχουμε δει στη Portofino οσο αφορα τα εμπρος και στις GTC4 Lusso και 812 Superfast οσο αφορα τα πισω, ακολουθουν τη νεα σχεδιαστικη προσεγγιση που ακολουθει το Ferrari Styling Centre, δειχνοντας το δρομο προς τη νεα σχεδιαστικη πραγματικοτητα που προκειται να ακολουθησει, καθως η Ferrari πλεον σχεδιαζει μονη της τα αυτοκινητα της, και εχει πληρως διακοψει τη συνεργασια της με τον επι σειρα ετων σχεδιαστικο συνεταιρο της, τον Οικο Pininfarina. Χαρακτηριστικοτερο στοιχειο ολων βεβαια, ειναι το καλυμμα του κινητηρα, κατασκευασμενο απο Lexan, χαρακτηριστικο σχεδιαστικο στοιχειο της προηγουμενης turbo V8 Ferrari, της F40, το οποιο ειναι διαφανο για να ειναι εμφανης ο κινητηρας, με louvers στο κεντρο για τη ψυξη , τα οποια συνοδευονται απο τις κλασσικες μεταλλικες σητες στις δυο πλαϊνες πλευρες του καλυμματος, προκειμενου να επιτυγχανεται η απαραιτητη ψυξη.


Στο κομματι των μηχανικων μερων, αν και δεν εχουμε επισημη απαντηση ακομη απο μεριας της Ferrari, φαινεται απο τους αριθμους, πως ο κινητηρας που θα τοποθετηθει ειναι αυτος της 488 Pista, ο οποιος ηταν πολυ ανωτερος απο το προϋπαρχον της απλης 488, οχι μονο σε αποδοση ιπποδυναμης και ροπης, αλλα κυριως σε αποκριση, σε βαθμο που η εταιρεια μιλαει για μη αισθητο turbo lag. Ο κινητηρας ειναι V8, 3.9 λιτρων, με αποδοση 720 ιππους και 770 Nm ροπης, δινοντας μου μια αποδοση 185 ιππων/λιτρο, τιμη ρεκορ για μοντελο μαζικης παραγωγης της εταιρειας. 


Το 0-100 επιτυγχανεται σε 2,9 δευτερολεπτα, το 0-200 σε 7,8 δευτερολεπτα και η τελικη ταχυτητα αγγιζει τα 340 χιλιομετρα/ωρα. Η F8 ειναι 40 κιλα ελαφρυτερη απο τη 488, με το βαρος της να ανερχεται στα 1330 κιλα (χωρις υγρα και με ολα τα lightweight εξτρα). Στην F8, τοποθετειται και το ανανεωμενο Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), το οποιο στη θεση Race του Manettino, διαχειριζεται στο καλυτερο δυνατο βαθμο τη συμπεριφορα του αυτοκινητου αναλογα με τα δεδομενα που λαμβανει, κανοντας την οδηγηση στο οριο των δυνατοτητων της πιο προσιτη απο ποτε στο μεσο οδηγο. Η αναρτηση και τα φρενα εχουν παραμεινει ως εχει, καθως φαινεται πως δεν παρεστηκε η αναγκη για κατι πιο ισχυρο, με τη Ferrari να δηλωνει ικανοποιημενη απο το αποτελεσμα που προσφερουν.


Στο εσωτερικο της F8, εχουν γινει καποιες μικρες αλλαγες σε σχεση με τη 488, οχι ομως σε βαθμο που θα πει κανεις πως προκειται για κατι ανανεωμενο. Τα βασικα στοιχεια ειναι το νεο τιμονι, το οποιο εχουμε ηδη γνωρισει απο τις GTC4 Lusso και 812 Superfast, ενω εχει τοποθετηθει και η αντιστοιχη μεγαλυτερη και με περισσοτερες πληροφοριες, touchscreen οθονη συνοδηγου, μεγεθους 8.5 ιντσων. Το εσωτερικο βεβαια, καθως ειναι ουσιαστικα προερχομενο απο τη 458, που παρουσιαστηκε το 2009, εχει αρχισει να δειχνει τα «χρονακια» του, πραγμα που απογοητευει αρκετα, καθως ο ανταγωνισμος σε καθε νεο μοντελο εχει μεταβει και στην ανανεωση της καμπινας, γεγονος που δινει νεο αερα σε καθε μοντελο.


Συνολικα λοιπον, η Ferrari εκανε facelift, στο facelift. Μπορει σχεδιαστικα το αποτελεσμα να ειναι εντυπωσιακο οσο αφορα το εξωτερικο, αλλα οι μικρες αλλαγες στα μηχανικα μερη, η ευκολια της επιλογης τοποθετησης αεροδυναμικων στοιχειων απο το track-focused “pre-facelift” μοντελο, στο νεο base-model, απογοητευει καπως τις προσδοκιες που ειχαμε, γεγονος που συμπληρωνει το μη-ουσιαστικα ανανεωμενο εσωτερικο της. Επισης, μπορει τα νουμερα να φαινονται εντυπωσιακα, ωστοσο πλεον η αναγκη για μια αλλαγη τοσο στο πλαισιο, ισως αντικατασταση του αλουμινενιου σχεδιασμου με εναν απο carbon tub, καθως και το μη-ουσιαστικο αλμα σε αυξηση των επιδοσεων, προμηνυει ενα μελλον, μαλλον αχνο για την F8, οσο αφορα τις δυνατοτητες της εναντι του βασικου της αντιπαλου, της McLaren 720S, η οποια ειναι μεν 1 ετος παλαιοτερη ως πλατφορμα, αλλα εχει υποστει μια σειρα εκτενων βελτιωσεων και ανανεωσεων σε σχεση με το προκατοχο της, πραγμα που η Ferrari για αλλη μια φορα φαινεται πως απετυχε να κανει. Μενει να δουμε, αν θα καταφερει να σταθει στο υψος των περιστασεων.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!