Πόλεμος για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Τις τελευταιες εβδομαδες, το Διαδικτυο βομβαρδιζεται με αποκαλυψεις για τις κομπινες που γινονται στις πωλησεις μεταχειρισμενων αυτοκινητων. Ως συνηθως, η μιση Ελλαδα επεσε απο τα συννεφα, λες και δεν ξεραμε οτι η αγορα μεταχειρισμενου ειναι ρισκο, μεγαλυτερο και απο ρωσικη ρουλετα. Λες και δεν ξεραμε για \”σχεδον καινουρια\” μεταχειρισμενα εισαγωγης με μερικες δεκαδες χιλιαδες χιλιομετρα που στην πραγματικοτητα ειχαν… γυρισει ολη την Ευρωπη (γυρισμενα κοντερ). Λες και δεν ξεραμε για κακοσυντηρημενα, κακοφτιαγμενα απο μεγαλες στουκες αυτοκινητα που πωλουνταν ως \”αριστα\”.

Γιατι λοιπον γινεται τωρα ολος αυτος ο ντορος; Η απαντηση ειναι μαλλον πολυεπιπεδη. Εχει τις ριζες της στις τιμες των μεταχειρισμενων, που εχουν πεσει αρκετα, σε σχεση με εποχες που κοντευαν να ειναι πιο ακριβα και απο τα καινουρια. Εχει κι αλλες ριζες στις αθροες εισαγωγες μεταχειρισμενων απο το εξωτερικο. Στην απελευθερωση των ντιζελ στα δυο μεγαλυτερα αστικα κεντρα της χωρας, που εφερε ακομα μεγαλυτερες εισαγωγες στο εξωτερικο. Και, φυσικα, στο χαμενο μεριδιο της πιτας για τους εισαγωγεις νεων αυτοκινητων. Και φυσικα, στις φορολογικες αλλαγες που ερχονται.

Οι τελευταιοι, αποφασισαν να δραστηριοποιηθουν, οχι μονο επειδη πληττονται οικονομικα, αλλα και επειδη η κατασταση αρχισε να ξεφευγει απο τον ελεγχο. Γιατι υπαρχουν καποιοι εισαγωγεις μεταχειρισμενων, οι οποιοι αγοραζουν στολους ολοκληρους απο (πετρελαιοκινητα κυριως) leasing του εξωτερικου. Τα αφηνουν \”φορτωμενα\” με χιλιομετρα (πχ 200-300.000) για να γλιτωσουν φορους στον εκτελωνισμο και, οταν φτασουν στη μαντρα, τα γυριζουν (ναι, τα χιλιομετρα) στα 60.000 πχ, για να τα κανουν \”ελκυστικα\”. Αυτο, βεβαια, συνιστα απατη. Αλλα οι αετονυχηδες βασιζονται στο οτι για να τους παει καποιος στο δικαστηριο, θα πρεπει να αποδειξει οτι οι ιδιοι γνωριζαν η γυρισαν τα χιλιομετρα του αυτοκινητου.
Το καντραν ενος αυτοκινητου απ\’ την… αναποδη, λιγο πριν το γυρισμα χιλιομετρων

Και βεβαια, δικαιως αποφασισαν τα μελη του ΣΕΑΑ (Συνδεσμος Εισαγωγεων- Αντιπροσωπων Αυτοκινητων) να κινητοποιηθουν, καθως, εκτος απο το οτι τα κυκλωματα των μεταχειρισμενων συμπεριφερονται πλεον ως μαφια (ειναι τυχαιο το γεγονος οτι ο προεδρος του ΣΕΑΑ, Γ. Βασιλακης, ο οποιος ζητα παρεμβαση της Πολιτειας, κατηγγειλε πως δεχεται απειλες;), μιλαμε για μια σειρα εγκληματων. Συνοπτικα:

Χιλιαδες αγοραστες εισαγομενων μεταχειρισμενων οδηγουν αυτοκινητα τα οποια ειναι διαφορετικα απ\’ οτι τους πουλησαν. Ποιος εγγυαται οτι ειναι και ασφαλη;

-Το Δημοσιο χανει εκατομμυρια ευρω απο τη φοροαποφυγη που εξηγησαμε παραπανω με τα γυρισμενα χιλιομετρα. Χρηματα που καρπωνονται οι απατεωνες και τα πληρωνουν -στα ελλειμματα- οι ιδιοκτητες ΙΧ και οι εργαζομενοι στις αντιπροσωπειες. Οι μεγαλοι χαμενοι δηλαδη.

-Η Ελλαδα μετατρεπεται σε \”νεκροταφειο αυτοκινητων\” της Ευρωπης (για \”σκουπιδοτοπο\”, κανει λογο ο κ. Βασιλακης). Ο στολος γερνα επικινδυνα και οι Ελληνες ωθουνται να αγορασουν τα παλια, βαρια μεταχειρισμενα αυτοκινητα των συμπολιτων τους στην ΕΕ. Οχι τυχαια, ο προεδρος του ΣΕΑΑ, τα χαρακτηριζει \”σκουπιδια\” (!!!)

-Υπαρχει περιβαλλοντικο ζητημα: Στη χωρα μας εισαγονται κατα κορον ΙΧ τα οποια πληρουν την οδηγια ρυπων Euro 5. Παλιοτερης αντιρρυπαντικης τεχνολογιας. 

-Οι δουλειες χιλιαδων ανθρωπων τιθενται σε κινδυνο: Οταν καποιος αγοραζει ενα \”ελαφρα\” μεταχειρισμενο αυτοκινητο της Χ μαρκας, με 50.000 χιλιομετρα και αυτο, εν αγνοια του, βγαζει τις -λογικες- ζημιες που θα εβγαζε μετα απο 300.000 χιλιομετρα σκληρης οδηγησης, θα θεωρησει το προϊον \”σκαρτο\”. Θα παραπονεθει, θα δυσφημησει και η Χ μαρκα θα βρεθει αντιμετωπη με τον αστικο μυθο οτι τα μοντελα της \”βγαζουν ζημιες\”.

-Οι τιμες των ελληνικων μεταχειρισμενων απαξιωνονται. Αυτο, δεν χρειαζεται εξηγηση, ε;

Νοθευεται ο ανταγωνισμος και, αυτος που πουλα ενα πραγματικα καλοσυντηρημενο μεταχειρισμενο με λιγα χιλιομετρα, αντιμετωπιζεται, αν οχι ως απατεωνας, με καχυποψια.

Δες σε αυτο το βιντεο πως γυριζουν τα χιλιομετρα στο κοντερ του αυτοκινητου που θα αγορασεις:

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=TzVfB7he7Sc&w=320&h=266]





Το λογικο θα ηταν η Πολιτεια να λαβει μετρα. Αλλα οι κυβερνωντες, περα απο τη λυσσα τους για να τα αρπαξουν, βλεπουν τους ιδιοκτητες αυτοκινητων, ως γεματα πορτοφολια προς καταληστευση. Γιατι να ασχοληθουν;

Καπως ετσι, αποφασισε να εκπεμψει SOS ο ΣΕΑΑ. Ο οποιος εδωσε στη δημοσιοτητα μια ποσοτικοποιημενη αναλυση του για την εισαγωγη μεταχειρισμενων. Ο ΣΕΑΑ, βλεπει οτι η αναβολη του τελους ταξινομησης για τα εισαγομενα μεταχειρισμενα παλαιας αντιρρυπαντικης τεχνολογιας φερνει καταστροφη στις πωλησεις νεων, απαξιωση των εγχωριων μεταχειρισμενων, αλλα και σημαντικη υστερηση στα εσοδα που θα εισπραξει το κρατος, με τελικους χαμενους τους καταναλωτες.

Ο ΣΕΑΑ εξηγει πως στη χωρα μας, «τα εισαγομενα μεταχειρισμενα αποτελουσαν παραδοσιακα το 8-9% των συνολικων εισαγωγων. Απο τις αρχες του 2014, εξαιτιας ατυχους προσαρμογης του φορολογικου πλαισιου, προεκυψε μια εξαιρετικα ευνοϊκη φορολογηση στα εισαγομενα μεταχειρισμενα εις βαρος των εγχωριων μεταχειρισμενων, η οποια ειχε ως αποτελεσμα τον τετραπλασιασμο των πωλησεων των πρωτων και της βαρυτητας αυτων επι του συνολου της αγορας».

Ο Συνδεσμος επισημαινει οτι προς επιδεινωση αυτων, υφιστανται σκεψεις επι του παροντος στο οικονομικο επιτελειο για νεα, περαιτερω επιδοτηση των εισαγομενων μεταχειρισμενων, μεσω της αναβολης της προσαυξησης του φορου (Τελους Ταξινομησης) που προβλεπεται στα παλαιοτερης αντιρρυπαντικης τεχνολογιας αυτοκινητα.

Και τονιζει: «Μια τετοια εξελιξη θα επιδεινωνε την ηδη ανεξελεγκτη κατασταση σε βαρος: α) του επισημου κλαδου του αυτοκινητου, που θα δεχτει καιριο πληγμα, β) των εσοδων του κρατους (υστερηση κατα 50-60 εκατομμυρια ευρω /ετος), γ) του περιβαλλοντος και δ) των καταναλωτων».

Προπαντος για τους καταναλωτες, οι εισαγωγεις σημειωνουν οτι μετα την τεραστια απαξιωση που υπεστησαν τα εγχωρια μεσαια και μεγαλυτερα μεταχειρισμενα αυτοκινητα απο τις αλλεπαλληλες φορολογικες επιβαρυνσεις, αυτη η εξελιξη θα προκαλουσε σχεδον αναλογη ζημια στις αξιες των εγχωριων μικρων, ευρυτερα πωλουμενων αυτοκινητων.

Ο ΣΕΑΑ προτεινει μια δεσμη μετρων για την αποκατασταση των κανονων στην αγορα αυτοκινητων, μεταξυ των οποιων: Την αμεση, διχως νεα παραταση, εφαρμογη της προσαυξησης του Τελους Ταξινομησης που προβλεπεται στα παλαιοτερης τεχνολογιας αυτοκινητα. Την αμεση προσαρμογη των απομειωσεων του Τελους Ταξινομηση για την ηλικια και τα χιλιομετρα των εισαγομενων μεταχειρισμενων στα πραγματικα επιπεδα των εγχωριων αυτοκινητων. Τον αυστηρο ελεγχο για την υποχρεωση καταβολης ΦΠΑ στη χωρα μας. Τη δημιουργια μητρωου (με το ιστορικο χρησης κλπ), την εκλογικευση της φορολογιας των καυσιμων κ.α..

\”Θα σας τα ελεγχουμε\”!

Απο εκει και περα, υπαρχουν και καποιοι αντιπροσωποι, οι οποιοι αποφασισαν να παρουν την κατασταση στα χερια τους. Οπως για παραδειγμα η αντιπροσωπεια της Nissan στην Ελλαδα, η οποια εφεξης, παρεχει δωρεαν ελεγχο οποιουδηποτε μεταχειρισμενου της μαρκας στη χωρα μας, ακομα και αν ειναι απο μαντρα, η ιδιωτη.

Η Nissan, απο τη στιγμη που ο ενδιαφερομενος θα παρει απο τον πωλητη του αυτοκινητου τα σχετικα εγγραφα, δινει χωρις κοστος στον υποψηφιο αγοραστη το πληρες ιστορικο του συγκεκριμενου αυτοκινητου, οπως εχει καταγραφει στον κεντρικο υπολογιστη της Nissan στην Ευρωπη.

Η αλλη πλευρα

Απο την αλλη, με τα ξερα καιγονται και τα χλωρα. Ετσι, λογικο ειναι σε ολο αυτο τον χαμο να υπαρχουν και οι αντιδρασεις απο αυτους που ειναι σωστοι επαγγελματιες και εισαγουν αξιολογα αποτελεσματα. Ετσι, ο Συνδεσμος Εμπορων Εισαγωγεων Αυτοκινητων, περασε στην αντεπιθεση, κατηγορωντας τον ΣΕΑΑ οτι προσπαθει να μπλοκαρει την εισαγωγη μεταχειρισμενων ΙΧ και εδωσε μια σειρα απαντησεων. Απο τις οποιες, βεβαια, απουσιαζει οποιαδηποτε μνεια στο σκανδαλο με τα γυρισμενα χιλιομετρα.

Ο ΣΕΕΑ, μεταξυ αλλων εξηγει:

«Απο 1ης Σεπτεμβριου 2015 η αντιρρυπαντικη οδηγια ΕURO 5 αντικατασταθηκε απο την νεα οδηγια EURO 6, με αποτελεσμα ολα τα καινουργια αυτοκινητα (η οδηγια αφορα μονο στα καινουργια αυτοκινητα και οχι στα μεταχειρισμενα) που προκειται να ταξινομηθουν στις χωρες της ΕΕ να πρεπει να πληρουν τις προδιαγραφες της νεας οδηγιας EURO 6. Στην Ελλαδα – δυστυχως – εχουμε κληρονομησει απο τις παλαιοτερες κυβερνησεις ενα στρεβλωμενο νομοθετικο καθεστως, προκλητικα αντικοινοτικο, το οποιο πολλες φορες εχει καταδικαστει απο την Ευρωπαϊκη Επιτροπη και το Ευρωπαϊκο Δικαστηριο (ΔΕΚ).

Στην Ελλαδα προκειμενου να ευνοηθουν αποκλειστικα και μονο οι πωλησεις των καινουργιων εισαγομενων οχηματων και να πλουτισουν οι 10 τον αριθμο εισαγωγικοι επιχειρηματικοι ομιλοι η οι θυγατρικες των πολυεθνικων κατασκευαστριων εταιριων στην Ελλαδα, οι εκαστοτε κυβερνησεις εχουν τιμωρησει την εισαγωγη των μεταχειρισμενων αυτοκινητων επιβαλλοντας σε αυτα υπερμετρη δασμοφορολογικη μεταχειριση συνδεοντας την εκαστοτε οδηγια αντιρρυπαντικοτητας (που αφορουσε μονο τα καινουργη οχηματα) με υπερμετρους φορους (ειδικο τελος ταξινομησης) στα εισαγομενα μεταχειρισμενα (γεγονος απροκαλυπτα αντικοινοτικο) ετσι ωστε η αποκτηση τους να καθισταται ασυμφορη οικονομικα.

Ωστοσο ακομη και στο πλαισιο αυτης της δυσμενους φορολογικης μεταχειρισης οσακις αλλαζε η αντιρρυπαντικη οδηγια εδιδετο μια χρονικη παραταση τουλαχιστον 36 μηνων για τα εισαγομενα αυτοκινητα της προηγουμενης οδηγιας ετσι ωστε να υπαρχει χρονος να δημιουργηθει παρκο μεταχειρισμενων αυτοκινητων διοτι διαφορετικα η εισαγωγη απο αλλες χωρες της ΕΕ εκτος απο προβληματικη θα ηταν και εντελως απαγορευτικη. Ως ειθισται κατα τις περιοδους αλλαγης της οδηγιας, ο συνδεσμος μας υπεβαλε προς το υπουργειο Οικονομικων σχετικο αιτημα για την παραταση του εκτελωνισμου των εισαγομενων μεταχειρισμενων αυτοκινητων με το φορολογικο καθεστως που ισχυε εως και τις 31η Μαρτιου 2016. Ενω η κυβερνηση εξεταζε με σοβαροτητα το αιτημα μας αρχισαν οι οργανωμενες παρεμβασεις των μεγαλοεισαγωγεων.

Μεσω αρθρου του σε Κυριακατικη εφημεριδα ο προεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γ. Βασιλακης επιχειρηματολογησε (με εντελως εσφαλμενο τροπο) και προσπαθησε να «εξηγησει» προς πασα κατευθυνση γιατι δεν πρεπει να παραταθει ο εκτελωνισμος των εισαγομενων μεταχειρισμενων αυτοκινητων που πληρουν την οδηγια ρυπων EURO 5 με χαμηλο Τ.Τ. καθως κατι τετοιο – ανεφερε – θα καταστρεψει την αγορα και θα «μετατρεψει» την Ελλαδα σε «σκουπιδοτοπο».

 Παρελειψε βεβαιως να αναφερει οτι λιγους μηνες πριν πωλουσε καινουργια αυτοκινητα που πληρουσαν την οδηγια ρυπων EURO 5 εξομοιωνοντας και τα καινουργια αυτοκινητα που πωλησε πολυ προσφατα με «σκουπιδια». Επισης ο κ. Βασιλακης ξεχναει οτι τα αντιστοιχα εγχωρια μεταχειρισμενα που πληρουν την ιδια οδηγια η και παλαιοτερες πωλουνται χωρις κανενα προβλημα και χωρις τους αντιστοιχους περιορισμους. Ειναι και αυτα σκουπιδια; Αν ναι κατα την λογικη του θα πρεπει να απαγορευθει εντελως η πωληση και η κυκλοφορια τους στην Ελληνικη επικρατεια.

Ειναι αυτονοητο οτι εχει φτασει ο καιρος να σταματησει αυτη η στερεοτυπη επαναληψη που χαρακτηριζει συλληβδην ως σκουπιδι ο,τι δεν ειναι καινουργιο δηλαδη ο,τι δεν πωλειται απο τους 10 εισαγωγεις που μονοπωλουν την αγορα του αυτοκινητου στην Ελλαδα.

Να μας πει ο Κος Βασιλακης γιατι αραγε οποτε αλλαζει η οδηγια ρυπων στα καινουργια αυτοκινητα θα πρεπει τα εισαγομενα μεταχειρισμενα να πληρωνουν υψηλους φορους ; Μηπως για να μην εχουν οι καταναλωτες την επιλογη ενος φθηνοτερου ασφαλους και αξιοπιστου αυτοκινητου; Ο κ. Βασιλακης προσπαθει να πιεσει την κυβερνηση να «μπλοκαρει» την παραταση εκτελωνισμου των εισαγομενων μεταχειρισμενων Ι.Χ. που πληρουν την οδηγια EURO 5 με χαμηλο Τ.Τ. αλλα κανεις δεν πρεπει να ξεχνα πως η Ελλαδα εχει καταδικαστει απο το Ευρωπαϊκο Δικαστηριο για ανιση φορολογικη μεταχειριση του Εισαγομενου μεταχειρισμενου προς το εγχωριο μεταχειρισμενο και επισης οτι η αλλαγη των αντιρρυπαντικων οδηγιων αφορα αποκλειστικα και μονο το καινουργιο αυτοκινητο και σε καμια χωρα της Ε.Ε. το μεταχειρισμενο ειτε ειναι εγχωριο ειτε εισαγομενο δεν υποκειται σε κανενα περιορισμο και σε καμια επιπλεον φορολογικη επιβαρυνση. Ειναι επισης γνωστο σ’ ολη την Ε.Ε οτι οι πωλησεις μεταχειρισμενων αυτοκινητων αποτελουν μια τεραστια αγορα ισαξια εκεινης των καινουργιων αυτοκινητων η οποια προσφερει τα μεγιστα στο ΑΕΠ. Ειναι σιγουρο οτι εφοσον εξορθολογιστει η Ελλαδα με την κοινοτικη νομοθεσια, η αυξηση της εισαγωγης των μεταχειρισμενων αυτοκινητων θα οδηγησει στην κατακορυφη αυξηση δημοσιων εσοδων απο δασμους / φορους ταξινομησης, ΦΠΑ κλπ.

Ειναι ανεπιτρεπτο στην παρουσα δυσμενη για τους ελληνες οικονομικη συγκυρια η ελληνικη κυβερνηση να οδηγει στον αφανισμο τις επιχειρησεις εμποριας αυτοκινητων στην Ελλαδα ωφελωντας απροκαλυπτα τα εσοδα και τα υπερκερδη των 10 γνωστων εισαγωγικων επιχειρηματικων ομιλων.

Ειναι ανεπιτρεπτο και δεν συναδει στην λογικη και στην φιλοσοφια μιας φιλολαϊκης και αριστερης κυβερνησης να υιοθετει μετρα που πληττουν τον ελληνα πολιτη / μικρομεσαιο καταναλωτη στερωντας του το δικαιωμα να απολαυσει ενα εισαγομενο μεταχειρισμενο αυτοκινητο νεας τεχνολογιας σε αριστη κατασταση και σε πολυ καλη τιμη και οδηγωντας τον μεσω της τεχνητης αυτης νομοθετικης ρυθμισης (η οποια ειναι επιπλεον και αντιθετη προς την κοινοτικη νομοθεσια) στην αγορα μονο καινουργιου αυτοκινητου η οποια – στην παρουσα φαση – ειναι αδυνατη. Ο εμπορικος κλαδος που ασχολειται με την εισαγωγη και εμπορια μεταχειρισμενου αυτοκινητου στην Ελλαδα αλλα και οι ελληνες καταναλωτες αναμενουν απο την κυβερνηση να μην καμφθει, να μην πειστει και να μην υιοθετησει τις θεσεις των πλουτοκρατων μεγαλοεισαγωγεων και οδηγησει την αγορα σε ανταγωνιστικη στρεβλωση και μονοπωλιακο καθεστως υπερ των καινουργιων αυτοκινητων. Ο εμπορικος κλαδος της χωρας και οι ελληνες μικρομεσαιοι καταναλωτες αναμενουν απο την κυβερνηση να υιοθετησει την παραταση της εφαρμογης της οδηγιας ΕURO 5 για τους επομενους 36 μηνες και να εξορθολογισει επιτελους (νομοθετικα) την αγορα του αυτοκινητου την Ελλαδα».

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!