Σε τι στάδιο βρίσκεται η Aston Martin Valkyrie

Η συνεργασια της Aston Martinμε τη Red BullRacing, εχει βοηθησει σε μεγαλο βαθμο την βρετανικη εταιρεια, στο χωρο του μηχανοκινητου αθλητισμου αλλα και στη κατασκευη του hypercar της, της Valkyrie. Η Valkyrieειναι η εκδοχη του hypercar οπως το εχει κατα νου η Aston Martin, οσο πιο κοντα σε αγωνιστικο γινεται, με εξαιρεση καποιες στοιχειωδεις ανεσεις, ωστε να μπορει να χρησιμοποιηθει και στο δρομο.
 
Το 2016, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης, εφεραν το conceptτης Valkyrie. Ο πλανητης εμεινε να το κοιταει σαστισμενος. Ενα αυτοκινητο το οποιο εμοιαζε περισσοτερο με αγωνιστικο της κατηγοριας LMP1 η με διθεσιο αγωνιστικο στο στυλ μονοθεσιου της Formula 1, παρα με αυτοκινητο που προκειται να κυκλοφορησει στο δρομο, οπως αυτα των ανταγωνιστων, οπως η 918 Spyder, η P1 και η LaFerrari. Η Aston Martinαγνοησε τον ανταγωνισμο και ακολουθησε ενα δικο της μονοπατι. Στο μονοπατι αυτο, η σε καποιο παρομοιο, κινηθηκε και η Mercedes Benzμε την AMG One.


Τα νουμερα που ειχαν αναφερθει το 2016, ηταν εξωπραγματικα. Ατμοσφαιρικος κινητηρας με αποδοση 1000 ιππων, αναλογια βαρους κοντα η ισως και χαμηλοτερη του 1:1, σε ενα αυτοκινητο με αδεια για χρηση στο δρομο, με κλιματισμο, με ηχοσυστημα και ολα τα συναφη. Πολλοι πιστευαν οτι δεν θα καταφερει ποτε η Aston Martinνα επιτυχει τις προσδοκιες που ειχε και να «κρατησει» τις υποσχεσεις σχετικα με τους αριθμους γυρω απο τη Valkyrie, οχι τουλαχιστον με βαση τα δοθεντα στοιχεια.

 
Η Valkyrie θα κατασκευαστει σε 150 αντιτυπα. Οποιοσδηποτε ηταν ενδιαφερομενος να την αποκτηση, δεν ειχε παρα να στειλει ενα email ενδιαφεροντος στην εταιρεια, και να εκδηλωσει τη προθεση του για την αποκτηση μιας Valkyrie. Σαφως, υπηρχαν πολυ συγκεκριμενα κριτηρια με βαση τα οποια επιλεχθηκαν οι τυχεροι μελλοντες ιδιοκτητες, τα οποια βεβαια δεν δοθηκαν ποτε στη δημοσιοτητα, με την AstonMartin να δηλωνει το 2017, μιας και ερωτηθηκε πολλες φορες απο τον Τυπο, πως αυτο ειναι δουλεια της ιδιας και δεν αφορα κανεναν αλλον παραπερα.

Για 2 χρονια, επικρατει σιγη πανω απο το συγκεκριμενο αυτοκινητο. Δεν το αναφερει ουτε ο κατασκευαστης, ουτε ο Τυπος. Ολοι πιστευαν πως απλα μαλλον η  Aston Martinδεν θα καταφερε να ανταπεξελθει στα λεγομενα της, οποτε και θα το ετοιμασει σιωπηλα και παρασκηνιακα, εμφανιζοντας απλα στο μελλον το τελικο αυτοκινητο, «στην σκια» των τοτε νεων και εντυπωσιακων μοντελων της. Απο το φθινοπωρο του 2018 και επειτα, καποιοι βρετανοι YouTubers αποκτουν προσβαση στη σουιτα οπου διαμορφωνει κανεις τη Valkyrie του, κανοντας ενα εκτενες αφιερωμα στο αυτοκινητο και την ολη εμπειρια της αγορας αυτου.


Η Valkyrie αρχιζει και παλι να ερχεται στο προσκηνιο. Μετα απο καποιο διαστημα, οι αγοραστες καλουνται και τους δειχνεται ενα αυτοκινητο το οποιο μοιαζει αρκετα με αυτοκινητο παραγωγης και οχι με concept πλεον. Φτανουμε στο φετινο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης. Την τιμητικη στο stand της Aston Martinεχει ενα πολυ συγκεκριμενο μοντελο της, η Valkyrie. Και οχι ενα που μοιαζει αρκετα με το τελικο μοντελο παραγωγης, αλλα η πρωτη πληρως λειτουργικη Valkyrie. Η συγκεκριμενη ειναι και το πρωτο πρωτοτυπο το οποιο θα χρησιμοποιηθει και στις τελικες δοκιμες εξελιξης, προτου ξεκινησει η παραγωγη των 150 αντιτυπων που προκειται να κατασκευαστουν.



Αυτη τη φορα, εν αντιθεσει με τις προηγουμενες, η AstonMartin δεν φερνει μονο ενα ολοκληρωμενο και λειτουργικο αυτοκινητο, αλλα αρχιζει σταδιακα να δινει στη δημοσιοτητα και στοιχεια. Η Valkyrie ειναι κατασκευασμενη 100% απο ανθρακονημα. Δεν υπαρχει ουτε ενα μερος του πλαισιου η των εξωτερικων πανελ το οποιο να ειναι κατασκευασμενο απο αλλο υλικο. Ωστοσο, αυτο ηταν σχετικα αναμενομενο. Το ενδιαφερον κομματι, ειναι το μηχανικο.

 

Η καρδια του κτηνους

Ο κινητηρας της ειναι ενα ατμοσφαιρικος V12, χωρητικοτητας 6.5 λιτρων, εξελιγμενος απο την Cosworth, εναν στενο συνεργατη της AstonMartin που στο παρελθον εχει παιξει σημαντικο ρολο στην εξελιξη των αγωνιστικων μηχανικων μερων της εταιρειας. Ο συγκεκριμενος κινητηρας, ειναι μια πιο extreme εκδοχη αυτου που τοποθετησαν στην Vulcan. Αποδιδει 1000 ιππους στις 10500 σ.α.λ. και 740Nmροπη στις 7000 σ.α.λ. . Ο κοφτης βρισκεται στις 11.100 σ.α.λ. και οσοι εχουν δει το βιντεο του κινητηρα στο δυναμομετρο, λενε το ιδιο: Ο ηχος του θυμιζει μονοθεσιο Formula 1 της δεκαετιας του ’90.

Στο κομματι των μηχανικων μερων, πρεπει να πουμε πως η Valkyrie, αν και υβριδικη, δεν ακολουθει την κλασσικη προσεγγιση του υβριδικου hypercar, οπως η 918 Spyderτης Porsche η η P1 της Mclaren. Ο ηλεκτροκινητηρας, αποδοσης 160 ιππων, χρησιμευει ως power boosterγια τον συμβατικο κινητηρα, σαν το συστημα KERS υπαρχει στη Formula 1. Η προσεγγιση και η λογικη πισω απο το συστημα ειναι αναλογη με αυτη που εφαρμοσε η Ferrariστη LaFerrari. Εχει υποστηρικτικο ρολο. Ο ηλεκτροκινητηρας ειναι κατασκευη, καρπος συνεργασιας αναμεσα στη RedBull AppliedTechnologies, την Integral Powertrain Ltd και την κροατικη Rimac.

Το project συνεχιζει να προχωρα και φαινεται να ειναι πολλα υποσχομενο. Μενει να δουμε ποτε θα ολοκληρωθει και ποιο ειναι το τελικο αποτελεσμα αυτου του εκτενους προγραμματος εξελιξης. Το μονο σιγουρο ειναι, πως δεν θα αφησει κανεναν απογοητευμενο (εκτος απο εμας που δεν μπορουμε να την αγορασουμε)… 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!