Ταξιδεύοντας σαν άλλοτε, James Bond, με την Aston Martin DB5


Η DB5 ειναι σιγουρα ενα απο τα πιο εμβληματικα αυτοκινητα των 60s. Μεγαλο μερος της δημοιοτητας της, οφειλεται στο ρολο της ως αυτοκινητο του James Bond, για πρωτη φορα, στη ταινια \”Goldfinger\”, to 1964.


H DB5, εκανε το ντεμπουτο της εκτος σινεμα το 1963, αποτελωντας το 5ο εν σειρα μοντελο της σειρας DB, η οποια πηρε το ονομα της απο τον τοτε ιδιοκτητη της Aston Martin, Sir David Brown (1947-1972). Ο ακρως εντυπωσιακος σχεδιασμος της, ειναι αποτελεσμα της δουλειας των Ιταλων coachbuilder της Carrozzeria Touring Superleggera.

TopSpeed Supercar Sunday – Chapter : Aston Martin DB5


Design

 

Στο κομματι του σχεδιασμου, η DB5 δεν διεφερε σημαντικα απο το μοντελο που αντικαθιστουσε, τη DB4 Series V, αλλα αποτελουσε περισσοτερο μια μετεξελιξη – facelift αυτης.

Οι διαφορες τους, ηταν κυριως στα μηχανικα μερη, με τη DB5 να εξοπλιζεται με εναν ανανεωμενο αλουμινενιο 6κυλινδρο κινητηρα, η χωρητικοτητα του οποιου εχει αυξηθει απο το 3.7 στα 4 λιτρα, εξοπλισμενο με 3 SU καρμπυρατερ και το νεο μηχανικο κιβωτιο 5 σχεσεων της ZF (με εξαιρεση τις πρωτες πρωτες DB5 που εφεραν το προηγουμενο αυτου, ενα μηχανικο 4 σχεσεων).


Ο βασικος εξοπλισμος της DB5, εφερε μεταξυ αλλων : Aνακλινομενα καθισματα, μαλλινα πατακια, ηλεκτρικα παραθυρα, ακτινοτες ζαντες χρωμιου, ψυκτη λαδιου, \”σωμα\” κατασκευασμενο απο ενα κραμα μεταλλου-μαγνησιου με τη τεχνικη που το εκανε και η Superleggera, δερματινη επενδυση σε ολο το εσωτερικο και ενα μικρο πυροσβεστηρα. 

Ολα τα αυτοκινητα, ηταν 2-θυρα, με διαταξη 2 & 2 στο εσωτερικο.


Μηχανικα


Η απλη εκδοση, DB5, ηταν εξοπλισμενη με εναν 6κυλινδρο εν σειρα κινητηρα, χωριτικοτητας 4 λιτρων, ο οποιος απεδιδε 286 ιππους και 390Nm ροπη. Το 0-100 πραγματοποιουνταν σε 8 δευτερολεπτα, ενω η τελικη της ταχυτητα, αγγιζε τα 235 χιλιομετρα / ωρα.

Αρχικα, οι DB5 , ηταν εξοπλισμενες με ενα μηχανικο κιβωτιο 5 σχεσεων (με την επιλογη μιας σχεση overdrive ως εξτρα), το οποιο ομως συντομα αντικατασταθηκε απο το νεο μηχανικο κιβωτιο 5 σχεσεων της ZF. Ως επιλογη, υπηρχε και ενα αυτοματο κιβωτιο 3 σχεσεων, της Borg-Warner, το οποιο και αυτο αντικατασταθηκε στις τελευταιες DB5, απο ενα νεοτερο 4 σχεσεων αυτοματο, το Borg-Warner Model 8, που τοποθετουνταν και στο επομενο μοντελο, τη DB6.


Εκδοσεις

DB5 Vantage


Η high-performance εκδοση,DB5 Vantage, παρουσιαστηκε το 1964, εξοπλισμενη με 3 καρμπυρατερ HD-8 side-draft της SU και ανασχεδιασμενους εκκεντροφορους, που εστιαζαν στην αυξημενη αποδοση στο top-end φασμα του κινητηρα, με τον I6 να αποδιδει πλεον 330 ιππους. Συνολικα, κατασκευαστηκαν 65 DB5 Vantage.


DB5 Convertible


Στο κομματι των cabriolet DB5, υπηρξαν διαφορες εκδοχες. Απο τις συνολικα 123 DB5 Convertible (με μερικες απο αυτες να ειναι κατασκευασμενες απο την ιδια την Touring), ωστοσο μεχρι και το 1965, δεν χρησιμοποιηθηκε το συνηθες ονομα \”Volante\”. Το Convertible μοντελο, ηταν διαθεσιμο απο το 1963, εως και το 1965. Αρχικα, μολις 19 απο τις 123 DB5 Convertible ηταν αριστεροτιμονες. Απο τις 123 Convertible, εχει γνωστο πως 12 εξ\’ αυτων ηταν εξοπλισμενες με το κινητηρα της Vantage και 1 ακομη τουλαχιστον, με το κινητηρα της DB6 Vantage. Ενα εκ\’ των σπανιων εξτρα, το μεταλλικο hard-top, τοποθετουνταν στο αυτοκινητο απο τη Works Service, πριν αυτο παραδοθει απο το εργοστασιο.



Απο τον Οκτωβριο του 1965 εως τον Οκτωβριο του 1966, η Aston Martin κατασκευασε με τα τελευταια 37 πλαισια, μια \”αλλη εκδοση\” την οποια ονομασε \”Short Chasis\”. Αυτα τα 37 αυτοκινητα, ηταν τα πρωτα που εφεραν το ονομα \”Volante\”. Το ονομα \”Short Chasis\” προηλθε απο το γεγονος, πως σε συγκριση με τη τοτε DB6 Coupe, ηταν λιγο πιο κοντες, αλλα αναλογικα με τις DB5 ειχαν τις ιδιες διαστασεις. Τα συγκεκριμενα αυτοκινητα βεβαια, εφεραν καποιες διαφοροποιησεις, οπως τους εμπρος και πισω προφυλακτηρες της DB6, καθως και τα πισω φωτιστικα σωματας αυτης.



DB5 Shooting Brake


Ενα πρωτοτυπο DB5 Shooting Brake κατασκευαστηκε, κατ\’ αποκλειστικοτητα απο το εργοστασιο για τον David Brown, ο οποιος ηταν παθιασμενος με το κυνηγι και τα σκυλια, με αλλες 11-12 Coupe, να εχουν μεταποιηθει για λογαριασμο της Aston Martin, απο τον ανεξαρτητο coachbuilder Harold Radford. Τα πισω φωτιστικα σωματα της, προερχονταν απο το Triumph TR4, οπως και στην DB6.


Οι DB5 του James Bond


H DB5 ειναι απο τα πλεον γνωστα αυτοκινητα ανα το κοσμο, χαρη στην ιδεα του special effects expert, John Stears, ο οποιος τροποποιησε τη DB5, για τη ταινια Goldfinger (1964), που οδηγουσε ο James Bond. Παρολο ποθ ο Ian Fleming ειχε βαλει τον James Bond σε μια Aston Martin DB Mark III στο μυθιστορημα, ο Stears επεισε την Aston Martin να του δωσει το πρωτοτυπο της DB5, για τις αναγκες της ταινιας.



Για τη προωθηση της ταινιας Goldfinger, δυο Aston Martin DB5 ηταν σε stand στο New York World\’s Fair το 1964 και παρουσιαστηκε ως το \”πιο γνωστο αυτοκινητο στο κοσμο\”, το οποιο συνεπως επηρεασε θετικα τις πωλησεις του μοντελου. Τον Ιανουαριο του 2006, ενα εκ\’ των δυο αυτων αυτοκινητων, πουληθηκε σε δημοπρασια στην Arizona των ΗΠΑ, με το συγκεκριμενο αυτοκινητο να εχει αγοραστει το 1970 απο τον μεχρι τοτε ιδιοκτητη ενος Μουσειου Αυτοκινητου στο Tennessee.


H πρωτη DB5, ακομη υπο πρωτοτυπη μορφη, που χρησιμοποιηθηκε στη ταινια Goldfinger με αριθμο πλαισιου \”DP/216/1\”, της αφαιρεθηκαν ολα τα οπλα και gadget, απο την Aston Martin και μεταπωληθηκε, με τον επομενο ιδιοκτητη της ωστοσο, να την επαναξοπλιζει, με non-original οπλα και gadget. Η συγκεκριμενη DB5, εμφανιστηκε ξανα στη ταινια The Cannonball Run (1981), με οδηγο τον Roger Moore. Η συγκεκριμενη DB5 κλαπηκε το 1997 απο τον τοτε κατοχο της, στη Florida και δεν βρεθηκε ποτε.


Ηδη απο τη πρωτη ταινια, η DB5 εμεινα αρρητα συνδεδεμενη ως το αυτοκινητο του James Bond, με το συγκεριμενο μοντελο να κανει πολλες εμφανισεις σε διαφορες ταινιες στο περασμα των ετων. Συγκεκριμενα, η προαναφερθησα DB5, εμφανιστηκε και στην ταινια Thunderball (παλι με αριθμο κυκλοφοριας \”BMT 216A\”) την επομενη χρονια, μετα απο την μεγαλη επιτυχια που ειχε στη πρωτη της εμφανιση στη μεγαλη οθονη.


Μια διαφορετικη DB5 (με αριθμο κυκλοφοριας \”BMT 214A\”), εκανε την εμφανιση της το 1995, στην ταινια \”GoldenEye\” ως προσωπικο αυτοκινητο του James Bond, με μονες διαφοροποιησεις, το ψυγειο για τη σαμπανια στη κεντρικη κονσολα και τη συσκευη fax. Το συγκεκριμενο αυτοκινητο χρησιμοποιηθηκε επισης στις ταινιες \”Tomorrow Never Dies\” (1997) και στη ταινια \”The World Is Not Enough\” (1999), με τις σκηνες ωστοσο, να κοβονται στο τελικο μονταζ.


Αλλη μια DB5, αυτη τη φορα με πινακιδες απο τις Μπαχαμες (\”56526\”) εκανε την εμφανιση της στη ταινια \”Casino Royale\” (2006), αυτη τη φορα σαν αυτοκινητο του \”κακου\” Alex Dimitrios, που τη χανει παιζοντας χαρτια με τον Bond.


Μια ακομη DB5 εκανε την εμφανιση της στη ταινια \”Skyfall\” το 2012, με αριθμο κυκλοφοριας \”BMT 216A\”, λογικα θελωντας να εννοηθει οτι το αυτοκινητο ειναι αυτο που κερδισε ο Bond στη προηγουμενη ταινια. Μια 1:1 replica του αυτοκινητου φαινεται να καταστρεφεται και να χρησιμοποιειται στην αρχη της ταινιας \”Spectre\” (2015), κατεστραμμενη στο συνεργειο της Q. Στο κλεισιμο της ταινιας, η original DB5 φαινεται και παλι, με τον James Bond να κλεινει τη ταινια φευγοντας με αυτη.


Για την επερχομενη ταινια του Απριλιου του 2020, \”No Time To Die\”, η εταιρεια παραγωγης Eon Productions, παραγγειλε 25 1:1 replica DB5 για τις αναγκες τις ταινιας, με καμια original DB5 να μη παιρνει μερος στα γυρισματα.


All in all


Η DB5 ειναι σιγουρα ενα διαχρονικα πανεμορφο αυτοκινητο, με τους ρολους του στις ταινιες, σιγουρα να συμβαλουν σε μεγαλο βαθμο στην δημοσιοτητα του. 

Σαν σωστη Aston Martin, ειναι gentleman\’s car με το χαρακτηρα αυτο να περναει προς τα εξω, τοσο απο την εμφανιση, οσο και απο τη φιλοσοφια με την οποια δημιουργηθηκε.

Η \”κληρονομια\” της DB5, μεταφερθηκε και στις μετεπειτα γενιες της σειρας μοντελων DB, με αυτες να παραμενουν στο περασμα των χρονων, το σημειο αναφορας για το τι ειναι το αυτοκινητο ενος gentleman.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!