Τι καινούριο φέρνει η McLaren 720S Spider

Απο την πρωτη στιγμη που η McLaren παρουσιασε την 720S, τραβηξε τη προσοχη του κοσμου πανω της. Σε πρωτη φαση, εντυπωσιασε με το σχεδιασμο της, ο οποιος εκτος απο ακρως εντυπωσιακος, ειναι και απολυτα λειτουργικος. Μετα, ακολουθησαν οι δοκιμες και τα συγκριτικα, οπου εντυπωσιασε και παλι, αυτη τη φορα με τις επιδοσεις της, κανοντας σκονη των ανταγωνισμο της και αποδιδοντας και κατι παραπανω απο αυτα που δηλωνει στα χαρτια, λες και 720 ιπποι, 770 Nm, 2,9 δευτερολεπτα για το σπριντ στα 100 χα.ω. και τα 341 χ.α.ω. δεν ηταν αρκετα. Επειτα απεδειξε, πως η McLaren εμαθε τα λαθη της απο τις 12C και 650S, τα διορθωσε και τα βελτιωσε, δινοντας ενα εντελως νεο, βελτιωμενο σε καθε σημειο αυτοκινητο. Τωρα, ηρθε η στιγμη που ολοι περιμεναν: Το λανσαρισμα της 720S Spider. Ενα αυτοκινητο το οποιο εχει να δωσει ο,τι και η Coupe, αυτη τη φορα ομως με αυτο το \”κατι\” παραπανω, που ειναι η ικανοποιηση της οδηγησης ενος ανοιχτου αυτοκινητου.

Γραφει ο Αλεξανδρος Φερτακης

Στο σχεδιαστικο κομματι, η 720S Spider διατηρει το λεγομενο “double-skin” design απο την κουπε, οπου συμφωνα, με τη McLaren, απο τις πορτες και πισω, το εξωτερικο του αυτοκινητου, χωριζεται στα δυο. Το εσωτερικο μερος περικλειει τη καμπινα και το χωρο του κινητηρα, ενω το εξωτερικο συνεχιζει, αυξανοντας σταδιακα το κενο με το εσωτερικο μερος. Ο λογος, ειναι η δημιουργια ενος σταδιακα αυξανομενου και αεροδυναμικα λειτουργικου κενου, το οποιο κατευθυνει τη ροη του αερα προς το πισω μερος που αυτοκινητου, οπου και αξιοποιειται για τη παροχη ψυξης στα ψυγεια του αυτοκινητου.


Η Spider, χρησιμοποιει ως βαση το ιδιο πλαισιο, Monocage II-S, με την κουπε, το οποιο εκτος απο πολυ ελαφρυ ειναι και πολυ ακαμπτο. Αυτο εχει ως αποτελεσμα, τη μη-αναγκη για χρηση επιπλεον σημειων ενισχυσης στο πλαισιο, λογω της απουσιας σταθερης οροφης, διατηρωντας το βαρος στη χαμηλοτερη δυνατη τιμη. Η οροφη απο τη μερια της, ζυγιζει ελαχιστα παραπανω, ειναι πληρως μηχανικα αναδιπλουμενη, με την αναδιπλωση να χρειαζεται μολις 11 δευτερολεπτα για να πραγματοποιηθει. Αλλα, φυσικα, η McLaren δεν μπορουσε να μη προσθεσει καποια λεπτομερεια που θα κανει τη διαφορα σε σχεση με τον ανταγωνισμο. Για αυτο και δημιουργησε μια οροφη που, αντι για καλυμμα απο αλουμινιο η ανθρακονημα στο πανω μερος, εχει ηλεκτροχρωματικο γυαλι, η σκουροτητα του οποιου αλλαζει αναλογα με το ρευμα που το διαπερνα (τεχνολογια την οποια ειχε πρωτη φορα τοποθετησει η Mercedes Benz στην SL Class), διαφοροποιωντας κατα αυτο το τροπο τη σκουροτητα του και κατ’ επεκταση, το φως που το διαπερνα.


Ετσι, ακομη και με κλειστη οροφη, μπορει κανεις να απολαυσει το φως του ηλιου. Φυσικα, η McLaren δεν θα μπορουσε να μη κρατησει το χαρακτηριστικο σχεδιαστικο της στοιχειο, τις “Dihedral” πορτες της. Στην 720S, εχουν βελτιωθει σχεδιαστικα, ωστε να δημιουργουν ακομη μεγαλυτερο ανοιγμα, διευκολυνοντας την επιβιβαση και αποβιβαση απο τη καμπινα, καταλαμβανοντας λιγοτερο χωρο προκειμενου να ανοιξουν πληρως. Επιπλεον, εχουν πλεον στανταρντ τη λειτουργα “soft close”, η οποια οχι μονο τις κλεινει χωρις να «χτυπανε», αλλα τις κλεινει και πιο σφιχτα, προκειμενου, οπως λεει και η ιδια η εταιρεια, «να κλεινουν με κομψο τροπο, δημιουργωντας πιο σφιχτη επαφη, γεγονος που περιοριζει το θορυβο του αερα σε υψηλες ταχυτητες». 


Ωστοσο, οι καινοτομιες δεν σταματουν εδω. Στην κλειστη εκδοση, οι πισω κολωνες ειναι πολυ λεπτες, οντας κατασκευασμενες απο ανθρακονηματα, και υπαρχει ενα επιπλεον τζαμι σε καθε πλευρα, γεγονος που βοηθα πολυ στην καλη ορατοτητα, σε ενα συνηθως τυφλο σημειο σε αυτοκινητα αυτης της κατηγοριας. Και για αυτο, η McLaren βρηκε τη λυση. Οι τριτες κολωνες ειναι κατασκευασμενες απο ενα διαυγες ανθεκτικο υλικο, το οποιο οχι μονο βοηθα στην στηριξη του μερους της οροφης και κατευθυνει τον αερα προς το κεντρο στο πισω μερος οπου αξιοποιειται για τη ψυξη του κινητηρα, αλλα διατηρει την ορατοτητα μη-δημιουργωντας μια τυφλη γωνια, βελτιωνει την αεροδυναμικη και το παραγομενο καθετο φορτιο, χωρις να αυξανει την αεροδυναμικη αντισταση. Εξυπνο, ετσι δεν ειναι ;
   

Το εσωτερικο της 720S, ακολουθει την ιδια φιλοσοφια με το εξωτερικο. Μινιμαλιστικος σχεδιασμος, με τα παντα τοποθετημενα στη σωστη θεση, χωρις περιττα στοιχεια. Ανοιγοντας τη πορτα και καθημενος στη θεση του οδηγου, αντικριζει κανεις σε πρωτη ματια, την ψηφιακη αναδιπλουμενη οθονη του ταμπλο. Στο κεντρο, βρισκεται η οθονη για το συστημα του συστηματος ψυχαγωγιας, του κλιματισμου και ορισμενων λειτουργιων του αυτοκινητου, διπλα της τα δυο χαρακτηριστικα κουμπια του Active Dynamics Panel, H και P (Handling και Powertrain αντιστοιχα), και στο κατω μερος, τα κουμπια για το χειρισμο της οροφης. Ολα στη μεση, προκειμενου να ειναι προσβασιμα και για τους δυο επιβατες, με το πανω μερος της κονσολας βεβαια, να ειναι ελαφρως στραμμενο προς τη μερια του οδηγου. Στο εσωτερικο, χρησιμοποιουνται μονο τα καλυτερα υλικα, ειτε αυτα ειναι δερμα, ειτε Alcantara, ειτε ανθρακονημα, ειτε αλουμινιο, για τα μεταλλικα στοιχεια.


Η ποιοτητα των υλικων ειναι κορυφαια, οπως και η συναρμογη του ολου εσωτερικου, το οποιο ειναι ανετο και λειτουργικο, πραγμα που ειναι μαλλον… σπανιο για την κατηγορια. Η τεχνολογια του συστηματος “McLaren Driver Interface (MDI)”, προβαλει τοσο στη κεντρικη οθονη του συστηματος infotainment, οσο και στην αναδιπλουμενη οθονη του ταμπλο, καθε πιθανη πληροφορια σχετικα με το αυτοκινητο, την οποια ο οδηγος μπορει να θελει να εχει μπροστα του. Στο βασικο εξοπλισμο τοποθετειται ενα συστημα 4 ηχειων, το ελαφρυτερο που εχει τοποθετηθει ποτε σε McLaren, ενω για τους λατρεις της μουσικης υπαρχει και η επιλογη ενος συστηματος 12 ηχειων, το οποιο κανει την αναπαραγωγη της μουσικης ακομη καλυτερη, με μια διαφορα βαρους η οποια δεν θα γινει ποτε αισθητη απο το μεσο οδηγο. Ωστοσο, η εργονομια δεν σταματα εδω. Περα απο το διαθεσιμο χωρο στο εμπρος μερος του αυτοκινητου, η κλειστη εκδοση εχει ενα ειδικα διαμορφωμενο σετ βαλιτσων για το parcel shelf πισω απο τα καθισματα.


Στην ανοιχτη εκδοση, αυτο το χωρο τον καταλαμβανει ο μηχανισμος της οροφης και ο χωρος που χρειαζεται προκειμενου να μπει οταν αναδιπλωνεται η ιδια η οροφη. Η McLaren βεβαια, σκεφτηκε για αυτο μια λυση, προκειμενου να τον αξιοποιησει οταν η οροφη ειναι κλειστη. Με το πατημα ενος κουμπιου, το καλυμμα της οροφης ανοιγει και υπαρχουν δυο ειδικα σχεδιασμενες υφασματινες τσαντες, οι οποιες χωρουν οσα αντικειμενα μπορει να παρει ο συγκεκριμενος χωρος. Στις McLaren, οπως βλεπεται, τιποτα δεν παει χαμενο και για ολα υπαρχει καποια λυση.


Στο μηχανικο κομματι, το συνολο ειναι το ιδιο με αυτο την κλειστης εκδοσης. Ενας νεος V8 κινητηρας, με διπλη υπερτροφοδοτηση, χωρητικοτητας 4000 κυβικων, που αποδιδει 720 ιππους και 770Nm ροπης. Η τελικη ταχυτητα αγγιζει τα 341 χιλιομετρα την ωρα, με κλειστη οροφη. Τα νουμερα ωστοσο συνεχιζουν και σε αλλες μετρησεις να ειναι εντυπωσιακα. Το 0-100 χ.α.ω. πραγματοποιειται σε μολις 2,9 δευτερολεπτα, το 0-200 σε 7,9 δευτερολεπτα. Η αποσταση ακινητοποιησης απο τα 100 χιλιομετρα την ωρα πραγματοποιειται σε μολις 30 μετρα, ενω απο τα 200 χιλιομετρα την ωρα, απαιτουνται μολις 118 μετρα. Η μεταδοση της δυναμης γινεται μεσω ενος κιβωτιου διπλου συμπλεκτη, 7 σχεσεων, με την κατανομη να πραγματοποιειται μεσω ενος συστηματος torque vectoring και οχι ενος συμβατικου διαφορικου περιορισμενης ολισθησης. Τα φρενα ειναι κεραμικα, συμφωνα με καποιες πληροφοριες προκειται για μια σχεδιαστικα αναβαθμισμενη εκδοχη αυτων της P1, ενω συμφωνα με αλλους, προκειται για μια πιο ηπια εκδοχη αυτων της Senna. Οπως και να εχει, ειναι ακρως αποδοτικα, πραγμα που φαινεται και στις μετρησεις επιβραδυνσης. Μεσω του Active Dynamics Panel, που βρισκεται στο εσωτερικο, ο οδηγος μπορει να προσαρμοσει ξεχωριστα τις ρυθμισεις για την αναρτηση και το συνολο κινητηρα-κιβωτιο, μεσω των διακοπτων H(andling) και P(powertrain) αντιστοιχα.


Και οι δυο διακοπτες εχουν 3 επιλογες, Comfort, Sport και Track. Το εξυπνο με το συγκεκριμενο συστημα, ειναι πως οι διακοπτες προσαρμοζουν τις ρυθμισεις μονο εαν πατηθει το πληκτρο “Active” που βρισκεται αναμεσα τους, ενω αν δεν πατηθει, το αυτοκινητο προσαρμοζει αναλογα τις ρυθμισεις, συμφωνα με το στυλ οδηγησης. Η αναρτηση, ηλεκτροροϊκης τεχνολογιας, ρυθμιζει καθε αμορτισερ ξεχωριστα 4 φορες το δευτερολεπτο, αναλογα με τις πληροφοριες που λαμβανει, ενω σφιγγει αυτοματως τα πισω αμορτισερ κατα την επιταχυνση και τα εμπρος κατα την επιβραδυνση, σε βαθμο αναλογα με τις δυναμεις που δεχεται, προκειμενου το αυτοκινητο να ειναι οσο το δυνατον πιο σταθερο γινεται, οχι μονο σε στροφες, αλλα σε καθε μεταβολη της κινητικης του καταστασης η κατευθυνσης. Το συνολο της ολης συμπεριφορας του αυτοκινητου, διαχειριζεται το “ Proactive Chassis Control II”, το οποιο χρησιμοποιει εναν συνθετο αλγοριθμο, ο οποιος ειναι μερος μια διδακτορικης διατριβης στο University of Cambridge, ο οποιος συλλεγει στοιχεια απο διαφορα σημεια και συστηματα του αυτοκινητου, και κανει τις απαραιτητες προσαρμογες, για τη καλυτερη δυνατη οδηγικη εμπειρια.


Στην 720S Spider, η McLaren καταφερε κατι το ποιο θεωρητικα δεν ηταν εφικτο. Την συνενωση δυο «κοσμων». Αυτου του ανοιχτου ανετου αυτοκινητου, με αυτον του κλειστου σκληροπυρηνικου supercar. Γινεται ; Ναι. Στην McLaren γινεται, καθως το ηδη ακαμπτο πλαισιο της Coupe, ειναι σε θεση να χρησιμοποιηθει αυτουσιο στη Spider, με την απωλεια στη στρεπτικη ακαμψια να ειναι τοσο μικρη που δεν γινεται καν αισθητη, ενω το βαρος να αυξανεται τοσο λιγο, που δεν ειναι επισης καν αισθητο απο αποψη επιδοσεων και οδηγικης συμπεριφορας. Ειναι λοιπον δυο αυτοκινητα σε ενα, με απολυτη αρμονια και ισορροπια μεταξυ αυτων. Ειναι το ανετο cruiser που θα βγει κανεις μια ηρεμη βολτα, ακουγοντας την αγαπημενη του μουσικη και απολαμβανοντας τον αερα  που μπαινει απο την ανοιχτη οροφη, αλλα ειναι και το σκληροπυρηνικο supercar που θα μπει στη πιστα και θα τα βαλει στα ισα με ολο τον ανταγωνισμο, μη εχοντας να ζηλεψει η να φοβηθει τιποτα απο αυτον. Αραγε, μπορει τελικα ενα supercar να ειναι λιγο απο ολα, αλλα παρολα αυτα, κορυφαιο στον εκαστοτε “ρολο” του; Ναι. Με την 720S Spider, γινεται. 


Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!